Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1da9c4e7-921d-48ed-9add-8e746c92673a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az ellopott furgon nem izgatta az éttermet, a pite sorsa már annál inkább.","shortLead":"Az ellopott furgon nem izgatta az éttermet, a pite sorsa már annál inkább.","id":"20241203_pite-lopas-anglia-tolvaj-adakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1da9c4e7-921d-48ed-9add-8e746c92673a.jpg","index":0,"item":"acd49c5e-55f0-467a-9693-e668e676fdab","keywords":null,"link":"/elet/20241203_pite-lopas-anglia-tolvaj-adakozas","timestamp":"2024. december. 03. 15:41","title":"Elloptak 2500 pitét Angliában, a séf a tolvajokat kérleli, hogy adják az ételt a szegényeknek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d6fd0b1-4115-4846-85d0-769f72b8cfb6","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Akinek nincs még tbsz-es számlája, annak most érdemes lépnie, hogy minél rövidebb legyen az adókedvezmény eléréséhez szükséges időszak.","shortLead":"Akinek nincs még tbsz-es számlája, annak most érdemes lépnie, hogy minél rövidebb legyen az adókedvezmény eléréséhez...","id":"20241128_tbsz-adomentes-befektetes-megtakaritas-ado-szja-szocho-lightyear-csodafegyver","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d6fd0b1-4115-4846-85d0-769f72b8cfb6.jpg","index":0,"item":"a3c660ba-3bf2-47b5-9c4e-674c6b6c4724","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241128_tbsz-adomentes-befektetes-megtakaritas-ado-szja-szocho-lightyear-csodafegyver","timestamp":"2024. december. 02. 09:30","title":"Az év végi adómentes csodafegyver, amiről tudni érdemes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2ce8660e-caa9-4e50-9c90-3d792754cd76","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Építési és Közlekedési Minisztérium azt közölte, hogy még nincs döntés a Pázmány Péter Katolikus Egyetem által hátrahagyott épületek hasznosításáról.","shortLead":"Az Építési és Közlekedési Minisztérium azt közölte, hogy még nincs döntés a Pázmány Péter Katolikus Egyetem által...","id":"20241202_pilis-campus-pazmany-vagyonkezelo-alapitvany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2ce8660e-caa9-4e50-9c90-3d792754cd76.jpg","index":0,"item":"0b1d0864-8c0e-4336-b39b-3e3539eb8f0b","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_pilis-campus-pazmany-vagyonkezelo-alapitvany","timestamp":"2024. december. 02. 08:06","title":"Százmilliók mentek el a pilisi campust kezelő alapítványnál bérköltségekre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36de0e76-a0e1-4fdb-8fb5-5624a036980a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A végzés még nem végleges.","shortLead":"A végzés még nem végleges.","id":"20241202_Szabadlabon-a-szexualis-kenyszeritessel-vadolt-ujbudai-ovodai-dolgozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36de0e76-a0e1-4fdb-8fb5-5624a036980a.jpg","index":0,"item":"0cdb7005-2f11-4529-ad5e-9ff23f16b3c8","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_Szabadlabon-a-szexualis-kenyszeritessel-vadolt-ujbudai-ovodai-dolgozo","timestamp":"2024. december. 02. 20:28","title":"Szabadlábon a szexuális kényszerítéssel vádolt újbudai óvodai dolgozó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78ff9855-241f-4fc7-a38b-e6f0784b028c","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Murphy fia és Lawrence lánya eljegyezték egymást. ","shortLead":"Murphy fia és Lawrence lánya eljegyezték egymást. ","id":"20241202_Eddie-Murphy-Martin-Lawrence-egy-csalad-lesznek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78ff9855-241f-4fc7-a38b-e6f0784b028c.jpg","index":0,"item":"d77100f2-6f90-4508-9899-639b98d046d8","keywords":null,"link":"/kultura/20241202_Eddie-Murphy-Martin-Lawrence-egy-csalad-lesznek","timestamp":"2024. december. 02. 10:05","title":"Eddie Murphy és Martin Lawrence egy család lesznek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4a5a528-c718-4513-aa5a-e696a4f5be44","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az összkerék-hajtású olasz mini terepjáró jelentősen többe kerül, mint egy vadonatúj hibrid Fiat Panda.","shortLead":"Az összkerék-hajtású olasz mini terepjáró jelentősen többe kerül, mint egy vadonatúj hibrid Fiat Panda.","id":"20241203_meregdraga-porteka-ez-az-alig-hasznalt-regi-fiat-panda-4x4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4a5a528-c718-4513-aa5a-e696a4f5be44.jpg","index":0,"item":"32c511e5-cd87-4f83-9150-1f626f15d3aa","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_meregdraga-porteka-ez-az-alig-hasznalt-regi-fiat-panda-4x4","timestamp":"2024. december. 03. 06:41","title":"Méregdrága portéka ez az alig használt régi Fiat Panda 4x4","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dd4dbb38-0157-4c5b-a67b-f0d61a54416a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A színésznő februárban veszítette el a férjét, Zákányi Zsoltot. Negyven évet töltöttek együtt. ","shortLead":"A színésznő februárban veszítette el a férjét, Zákányi Zsoltot. Negyven évet töltöttek együtt. ","id":"20241202_Kutvolgyi-Erzsebet-Zakanyi-Zsolt-gyasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dd4dbb38-0157-4c5b-a67b-f0d61a54416a.jpg","index":0,"item":"f1e3c7ea-7222-4dfb-9b8f-21c5466d0954","keywords":null,"link":"/elet/20241202_Kutvolgyi-Erzsebet-Zakanyi-Zsolt-gyasz","timestamp":"2024. december. 02. 09:40","title":"\"Esténként még beszélgetni is szoktam vele\" – Kútvölgyi Erzsébet a férje elvesztéséről vallott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"311a73e2-51ed-4644-83cd-0ddc14a5f6a1","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sasi-Szabó Tamás vagyonnyilatkozatában korábban nem szerepelt a képviselői állása mellett végzett munkája után kapott fizetése.","shortLead":"Sasi-Szabó Tamás vagyonnyilatkozatában korábban nem szerepelt a képviselői állása mellett végzett munkája után kapott...","id":"20241203_A-munkahelye-nem-engedte-nyilvanossagra-hozni-a-fizeteset-ezert-kozos-megegyezessel-tavozott-a-kutyaparti-kepviselo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/311a73e2-51ed-4644-83cd-0ddc14a5f6a1.jpg","index":0,"item":"2bbe3168-ab55-4fc3-bad4-24c42f2c6a31","keywords":null,"link":"/itthon/20241203_A-munkahelye-nem-engedte-nyilvanossagra-hozni-a-fizeteset-ezert-kozos-megegyezessel-tavozott-a-kutyaparti-kepviselo","timestamp":"2024. december. 03. 11:07","title":"Miután munkahelye nem engedte nyilvánosságra hozni a fizetését, közös megegyezéssel távozott a cégtől a kutyapárti képviselő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lehet félni tőle - vezettük az Opel Insignia kombit
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Jó hír a bajban lévő Opelnek: az Insigniából már 80 ezret rendeltek Európában, és Oroszországban csak nyáron vezetik be a Vectra utódát. Az új kombi már csak tojáshab a lazacon, ám félő, hogy a német gyártónak annyit ér majd, mint halottnak a csók. Biztos, ami biztos, kipróbáltuk.
A kombik eredete az Opelnél az Olympia Rekordig nyúlik vissza, 1953-ban ezzel a családok által megkedvelt modellel indult a CarAVan korszak. A következő fontos puttonyos az Ascona Voyage volt, amely 1970-től hódított, egészen a következő mérföldkőig, az Omega 24V-ig, amely 1989-ben jelent meg. Háromliteres, 204 lóerős soros hathengeres motorja révén a családapák álomautója volt. Az izomkombik következő példánya, a 150 lovas Astra 16V 1993-ban a kategória legerősebbje volt. 2005-ben mutatták be a 255 lovas Vectra OPC-t, amelynek duplaturbós V6-osa 355 newtonméteres.
Az Insignia Sports Tourer új fejezetet nyit a rüsselsheimi kombik sikerkönyvében. A flotta- és kombiérzékeny piacokon, mint Németország és Olaszország, az eddig is nagyon élénk Insignia-lázat még inkább felkorbácsolja a kombi érkezése. Itthon már rendelhető az autó, a legolcsóbb változat 115 lovas 1,6-os benzines, 6,14 millió forintért.
Az Insignia kombija nem érkezett ajándékok nélkül. Egyrészt a forma áldását hozta, 1,91 méter hosszú csomagtere alaphelyzetben is 540 liter, az ülések döntésével ez 1530 literre bővíthető. Elektromos csomagtérnyitó (enélkül azonban nehéz lesz alacsony növésűeknek lecsukni), új, könnyen tisztítható kárpitok, dupla panoráma tető és egy mozdulattal elővarázsolható vonóhorog jelentik a praktikus innovációt.
Az igazi nóvum azonban a mototérben van. Két új motort tesztelhettünk a németországi bemutatón. A kétliteres biturbó dízel 190 lóerejével és 400 newtonméteres nyomatékával tekintélyt parancsol a középkategóriás kombik között. 1500-as fordulat alatt csak a kis turbó, 1500-3000-es fordulat között mindkettő, 3000 fölött pedig csak a nagy dolgozik, turbólyuk nincs, az autó minden helyzetben jól húz, csak komoly emelkedőn kell visszaváltanunk hármasba, ha lendületből akarunk autózni. A 120 kilométeres tesztút során nem érvényesült a dízel mérsékelt fogyasztása, hajtós üzemmódban, sokszor 200 kilométer/óra sebesség felett is haladva, 10 liter fölötti fogyasztást mértünk (a gyári adat 6,5 liter 100 kilométerenként). Kanyarokban maximálisan tapad, nem fogott ki rajta a tavaszi hózápor sem, pedig a szervezők optimistán nyári gumikkal szerelték fel. A kormányzás sportfokozatban élvezetes, pontos és valóban sportos. A rugalmas motor nem csak bő étvágyú de nagyon hangos is, igaz ezt erejével kompenzálja. Nyomatékmaximumát 2000-es fordulaton már leadja, végsebessége 223 kilométer/óra, a gyári adat szerint 159 gramm/kilométer a szén-dioxid-kibocsátása. Ez a motor kezdetben csak összkerékhajtással érhető el, ára 8,28 millió forinttól indul, de csak ősztől kapható.
A kis turbó az igazi (Oldaltörés)
A biturbónál sokkal jobban tetszett az új 1,6 literes benzines turbómotor, amely egészen meglepő izomzattal rendelkezik, 180 pacit mozgat olyan hangtalanul, hogy egy rövid benzinkúti pihenő után egyszerűen ráindítottam a járó motorra. A két autó között csak a nyomaték hozhatja helyzeti előnybe a dízelt, meglepő módon a fogyasztás nem. A hatvan kilométeres többnyire országúton és autópályán teljesített próbaúton 7,3 literes fogyasztást mért a fedélzeti számítógép, miközben gyakran haladtunk 150-es tempó fölött. 230 newtonméteres nyomtékmaximumát 2200-as fordulattól adja le egészen 5500-ig. Itt a csúcson még 15 százaléknyi nyomatékot képes az első kerekekre zúdítani, így akár 266 Nm is lehet ez az adat. Az új motorral az Insignia kombi 7,38 millió forinttól vihető haza.
A kombi praktikuma nyerő helyzetbe hozza az Insigniát a flottásoknál is, munkaautóként alapfelszereltséggel ideális, felextrázva, prémiumautóként cégvezetőket is kiszolgál. Intelligens futóműve (FlexRide), testre szabható menetdinamikája (sport, normál és komfort fokozat – a sportot felkeményedő csillapítás, közvetlenebb kormányzás és élénk gázreakciók jellemzik), intelligens összkerékhajtása (4x4 eLSD), turbómotorjai, intelligens világítása (AFL), ergonomikus vezetőülése, magyar nyelvű menürendszere, sávelhagyásra figyelemztető rendszere vagy közlekedési tábla felismerő funkciója (Opel Eye) egy szinttel magassabb presztízsű kategóriába emeli. Nem tikolt céljuk az opeleseknek, hogy az Auditól és a BMW-től csábítsanak el vásárlókat.
A két újdonsággal az Insignia motorválasztéka kilenctagú, mind teljesítik az Euro5-ös környezetvédelmi normákat. Várhatóan az év végén érkezik az EcoFlex változat, amelynek 160 lovas kétliteres dízelmotorjával az Insignia 10 másodperc alatt gyorsul százra, 350 Nm a maximális nyomatéka, 140 gramm/kilométer a szén-dioxid-kibocsátása.
Jó üléspozíció, kellemes beltér, pontos kormányzás, feszes futómű, izmos motor, maradandó vezetési élmény, különleges technika, tökéletes tapadás – az Opel Insignia komoly hatást gyakorol vezetőjére. Ellene beszél magas ára és pazarló fogyasztása.
A családtámogatásokról és elhibázott felsőoktatási kezdeményezésekről is faggatták az oktatási, ifjúsági, kultúráért és sportért felelős államtitkárokat.
Magyar Péter és Menczer Tamás egymásnak feszülése a maga alpári stílusában egyértelműen jelezte: a magyar politikában a piszkos munka egyre piszkosabb.
Az ellenzékiként ismert melegeknek épp máglyát rakat a hatalom a leggátlástalanabb verőembereivel. A hűséges alattvaló viszont puhára esik a huszonöt fős buliból is.