Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az NGM közleménye szerint a pénz visszakerül a költségvetésbe, és részben abból fedezik a települések támogatását.","shortLead":"Az NGM közleménye szerint a pénz visszakerül a költségvetésbe, és részben abból fedezik a települések támogatását.","id":"20250312_ngm-szolidaritasi-ado-koltsegvetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196.jpg","index":0,"item":"6b376fa8-40bb-4eda-96da-f67dc6fa17fe","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250312_ngm-szolidaritasi-ado-koltsegvetes","timestamp":"2025. március. 12. 17:29","title":"„Huhogók rágalmairól” beszél Nagy Márton tárcája, miután fel merték tenni a kérdést, hogy mire megy el a szolidaritási adó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71209fd5-1129-4636-857c-97583fd2b743","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Alig több mint száz autót adtak el februárban. ","shortLead":"Alig több mint száz autót adtak el februárban. ","id":"20250314_Magyarorszagon-is-bezuhantak-a-Tesla-eladasai","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71209fd5-1129-4636-857c-97583fd2b743.jpg","index":0,"item":"b001bdae-a22d-4d5f-9d73-de3c0aced501","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_Magyarorszagon-is-bezuhantak-a-Tesla-eladasai","timestamp":"2025. március. 14. 08:36","title":"Magyarországon is bezuhantak a Tesla eladásai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6b4adf3d-5a2c-4559-a6df-f9cb1c5865ad","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy svájci viszonteladó előrendelési oldalára került fel az az árcédula, ami már jelzi, mennyit kell majd kifizetni a GTA 6 konzolos változatáért.","shortLead":"Egy svájci viszonteladó előrendelési oldalára került fel az az árcédula, ami már jelzi, mennyit kell majd kifizetni...","id":"20250313_gta-6-ara-mennyibe-kerul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6b4adf3d-5a2c-4559-a6df-f9cb1c5865ad.jpg","index":0,"item":"c2d6b0cd-8cbc-4900-8580-7ff0083bb430","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_gta-6-ara-mennyibe-kerul","timestamp":"2025. március. 13. 13:03","title":"Kiszivárgott a GTA 6 ára, zsebbenyúlós lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2218f7a6-9a96-4658-afe8-f8044bc3c935","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az is végleges, hogy valóban az iX3 elnevezést kapja. ","shortLead":"Az is végleges, hogy valóban az iX3 elnevezést kapja. ","id":"20250314_szeptember-elejen-debutal-a-debreceni-BMW","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2218f7a6-9a96-4658-afe8-f8044bc3c935.jpg","index":0,"item":"59dcd664-1dec-4fff-b728-bf2818617c53","keywords":null,"link":"/cegauto/20250314_szeptember-elejen-debutal-a-debreceni-BMW","timestamp":"2025. március. 14. 10:29","title":"Hivatalos: Szeptember elején debütál a debreceni BMW","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"58879538-f175-402d-a576-39a8545d8654","c_author":"Németh András","category":"360","description":"A mesterséges intelligencia az élet valamennyi területén egyre inkább meghatározó szerepet játszik, így hozzájárulhat a fenntarthatósági célok eléréséhez is. Akadnak ugyanakkor kockázatok is, az MI alkalmazása például az energiafogyasztás növekedését okozhatja.","shortLead":"A mesterséges intelligencia az élet valamennyi területén egyre inkább meghatározó szerepet játszik, így hozzájárulhat...","id":"20250312_fenntarthato-fejlodes-2025-mesterseges-intelligencia-gdp-karbonkibocsatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/58879538-f175-402d-a576-39a8545d8654.jpg","index":0,"item":"b82ab177-77db-4034-baa9-2fb902b738d8","keywords":null,"link":"/360/20250312_fenntarthato-fejlodes-2025-mesterseges-intelligencia-gdp-karbonkibocsatas","timestamp":"2025. március. 12. 16:30","title":"Kiszámolták, mennyivel növelheti a GDP-t és csökkentheti a karbonkibocsátást a mesterséges intelligencia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4760b2e-3ac4-487b-b007-6891f5f93a95","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Mark Thiessen konzervatív elemző kifejti, hogy a Fehér Ház szándékait rosszul értelmezik mind a bírálók, mind a Kijev-ellenes tábor hívei. Merthogy az amerikai elnök egyáltalán nem szerelmes Vlagyimir Putyinba, nem akar Moszkvának kedvezni, másfelől nem ellenséges az ukránokkal szemben.","shortLead":"Mark Thiessen konzervatív elemző kifejti, hogy a Fehér Ház szándékait rosszul értelmezik mind a bírálók, mind...","id":"20250312_Washington-Post-Marc-Thiessen-Trump-Ukrajna","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4760b2e-3ac4-487b-b007-6891f5f93a95.jpg","index":0,"item":"baa84c1e-6b94-40e7-88d7-1f3ceab44f97","keywords":null,"link":"/360/20250312_Washington-Post-Marc-Thiessen-Trump-Ukrajna","timestamp":"2025. március. 12. 15:17","title":"A Washington Post kommentátora órákon át beszélt Trumppal, és szerinte sokan félreértik az elnök Ukrajna-politikáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Csak azon múlik, hogy az újságírók mit kérdeznek tőle.","shortLead":"Csak azon múlik, hogy az újságírók mit kérdeznek tőle.","id":"20250313_Putyin-akar-Ukrajnarol-is-beszelhet-csutortokon-a-Kreml-szovivoje-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd.jpg","index":0,"item":"140d99e6-cc57-4730-8d27-3afeaca4a71b","keywords":null,"link":"/vilag/20250313_Putyin-akar-Ukrajnarol-is-beszelhet-csutortokon-a-Kreml-szovivoje-szerint","timestamp":"2025. március. 13. 06:55","title":"Putyin akár Ukrajnáról is beszélhet csütörtökön a Kreml szóvivője szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6a0dd65c-6743-4511-b416-a1c2a627cd7a","c_author":"MTI","category":"gazdasag","description":"A szöveget a kormánykoalíciót alkotó elnöki párt, a jobbközép Köztársaságiak és a centrista pártok, valamint az ellenzékben lévő szocialisták és a Zöldek támogatták, a szintén ellenzéki radikális baloldali Engedetlen Franciaország és a kommunisták ellene szavaztak, míg a legnagyobb ellenzéki frakció, a Marine Le Pen által vezetett Nemzeti Tömörülés képviselői tartózkodtak a szavazáskor.","shortLead":"A szöveget a kormánykoalíciót alkotó elnöki párt, a jobbközép Köztársaságiak és a centrista pártok, valamint...","id":"20250313_befagyasztott-orosz-vagyon-lefoglalasa-ukrajna-tamogatasa-francia-nemzetgyules","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6a0dd65c-6743-4511-b416-a1c2a627cd7a.jpg","index":0,"item":"cb19a637-67a7-4eb3-b2d8-3b4ef659ec00","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_befagyasztott-orosz-vagyon-lefoglalasa-ukrajna-tamogatasa-francia-nemzetgyules","timestamp":"2025. március. 13. 21:32","title":"A befagyasztott orosz vagyon lefoglalását kéri a francia nemzetgyűlés az Ukrajna támogatásának fokozásáról elfogadott határozatában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Meglepően jól sikerült a Chevrolet Cruze, jópofa, elegáns és feltűnő autó.
am
Meglepően jól sikerült a Chevrolet Cruze, jópofa, elegáns és feltűnő autó. A dupla hűtőrács, a kupés tető, a magas övvonal és a kis oldalablakok sportos, modern hatást keltenek.
am
Szemből az autó kifejezetten izgalmas, hátulról kissé hondás, oldalról pedig audis. Sokat fejlődhetett a Chevrolet, ha ilyen konkurensekhez hasonlítjuk. A zavart nem a felsőbb osztályban fogja kelteni a Cruze, hanem a négyajtós alsó-középkategóriás szedánok állóvizét kavarja majd fel április végétől. A Ford Focus, az Opel Astra, a Renault Mégane, a Toyota Corolla, a Nissan Tiida, a Suzuki SX4, a Fiat Linea, a VW Jetta, a Mazda 3, a Skoda Octavia konkurenciája a Cruze, ráadásul versenyképes árral érkezik. Az 1,6 literes 113 lóerős 3,299 forintos bázismodell 4 légzsákot, ABS-t, elektronikus fékerő-elosztót, kipörgésgátlót, szervókormányt, elektronikus lopásvédelmet, mp3 lejátszós CD-rádiót, elektromosan behajtható és fűthető külső tükröket, négy elektromos ablakemelőt, központi zárat és fedélzeti számítógépet tartalmaz.
am
A klímás alapmodellért többet kell fizetni, igaz, a 3,699 millió forintos árú LS-felszereltségű Cruze-hoz ESP és függönylégzsák is jár. A manuális légkondicionáló opció az alapmodellben, illetve standard az LS változatokban, míg az LT-hez kétzónás klímaautomata jár. A szellőző levegő por- és szagszűrője, valamint a fűthető hátsó szélvédő egyetlen modellből sem hiányzik. Az alap- és LS-kivitelben AM/FM/CD rádió van, digitális RDS jelfeldolgozással, MP3-lejátszással és kétszínű kijelzővel. Az LT-hez hatlemezes műszerfali CD-váltó, és a középrészen elhelyezett USB csatlakozó tartozik. Mindegyik specifikációhoz lehet DVD-alapú navigátort rendelni, héthüvelykes színes kijelzővel – ez kategória-újdonság a Chevrolet-nél.
am
Olyan nagy a változás az elődnek is tekinthető Lacettihez (Nubirához) képest, mint amilyen ugrás tapasztaltunk a Vectra és az Insignia között. Jó hír a Chevy-rajongóknak, hogy az Insigniából ismerős középkonzol, kormány, kapcsolók és gombok vannak a Cruze-ban is, a kéttónusú beltér minőségi, nem zörög és nem gyatrák a műanyagok sem.
am
Elöl kényelmes a Cruze, hátul csak átlagos, a 450 literes csomagtartójának szűk a nyílása, de osztottan dönthető a hátsó üléstámla. Nemcsak mutatós, hanem áramvonalas is a Cruze, alaktényezője 0,31, amiben szerepet játszik, hogy olyan pontosan illeszkednek a karosszéria-elemek, mint sokkal drágább kocsikon szokás.
am
Kifejezetten jó volt vezetni, de vissza kellett szoknom nagyapám 1400-as Daciájához, lendület ugyanis nincs a Cruze-ban. Bár fiatalos és modern a kinézete, a menetdinamika csak a nyugdíjas korosztálynak, flottavásárlóknak és kezdő, remegő kezű sofőröknek lehet elegendő. Aki több kraftot vár, hozza be Amerikából a Cruze-t – állítólag ott 1,4-es turbómotorral is lehet a jövőben kapni.
am
[[ Oldaltörés: Benzinmotorjai erőtlenek ]]
am
Három motorváltozattal vezetik be a Cruze-t a magyar piacra, az újságíróknak a kétliteres, halk és takarékos 150 lóerős dízel tetszett a legjobban. (A legolcsóbb dízel LS-felszereltséggel 4,899 millió forint, a ledrágább LT-felszereltséggel automatikus váltóval 5,399 millió forint.)
am
Mi ezúttal benzinesben utaztunk. A 141 lovas 1,8 literes gyenge, 176 newtonméteres nyomatékát 3800-as fordulaton leadja, a lóerők előhívására 6000 fölé kell pörgetni. Újra meg kell tanulni vezetni, folyamatosan magas fordulatszámon kell tartani a motort, ötösbe csak autópályán kapcsolhattuk. Ha már lendületbe jött, sík szakaszon akár a 200 kilométer/órás végsebességet is elérhetjük. Ezt azért nem kockáztattuk meg, amúgy sem tudtuk olyan erősen nyomni a pedált, és a spanyol rendőröket sem szerettük volna próbára tenni. A 130-140-es utazótempó tartható, ám előzésnél vissza kell váltanunk. Országúti emelkedőkön kínlódik az autó, gyakran kérte a hármast, de 9-10 százalékos kapaszkodókon nem volt ritka a kettes sem. Eközben persze zabál az autó, 9 fölötti fogyasztást mértünk a közel 100 kilométeres tesztúton.
am
Az egyhatos sem takarékosabb, a 6,8-as gyári átlagot legalább 40 százalékkal túllépte a tesztautó. Igaz, ezt már fickósabban vezettük, tanultunk a nagyobb testvér kínlódásából. Nem kíméltük, tapostuk a pedált. Sík terepen lendületesen vezethető a bázismodell, emelkedőkön azonban elfogy a 113 lóerős szufla, az 1,3 tonnás autó szinte megáll a kapaszkodó tetején.
am
A Cruze futóművét, kormányát és fékjét európai utakon, az itteni ízlésnek megfelelően fejlesztették. Elődjéhez képest stabilabban fekszik az úton a Cruze, nyomtávja elöl 1544 milliméter (+ 64 mm), hátul 1558 milliméter (+ 78 mm), míg az 2685 milliméteres tengelytáv 85-tel nőtt. Az első futómű MacPherson rendszerű, az oldalerők kiegyenlítése csökkenti a súrlódást. Az alsó lengőkarok hidraulikus bakokkal kapcsolódnak a bölcsőhöz – ezt a rezgéscsillapítási megoldást csak jóval drágább autókon szokták alkalmazni. Hátul helytakarékos, állandó kerékdőlést biztosító csatolt lengőkaros, torziós futóművet találunk, amelynek lengőkarjait szabadalmazott mágneses ívhegesztéssel rögzítik. Ez lehetőséget ad arra, hogy a motortól és a járműsúlytól függően változtassák a falvastagságot és a csatlakozási szöget, így mindegyik változat karosszéria-dőlése és sajátkormányzása finoman hangolható legyen.
am
A négy féktárcsa közül az elsők belső hűtésűek, a hátsók tömörek. Alapfelszerelés a blokkolásgátló (ABS), a kipörgésgátló (TCS) és az elektronikus fékerő-elosztó (EBD), míg az utóbbi kettő funkcióit is tartalmazó elektronikus menetstabilizálót (ESC) alapára az LT- és LS-verziókban. A hidraulikus rásegítésű fogasléces szervokormány direkt áttételű, vezetés közben csak kevés kormányforgatásra van szükség.