Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3ddb9294-6ccf-4eee-8d84-b274751f46ba","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nincs még meg a jó válasz az elektromos Type R kérdésre. ","shortLead":"Nincs még meg a jó válasz az elektromos Type R kérdésre. ","id":"20250122_Probalkozik-a-Honda-az-elektromos-Civc-Type-R-rel-de-szerintuk-sem-konnyu-a-feladat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ddb9294-6ccf-4eee-8d84-b274751f46ba.jpg","index":0,"item":"78fe0d4c-3e2e-4009-9140-25ad71ed5127","keywords":null,"link":"/cegauto/20250122_Probalkozik-a-Honda-az-elektromos-Civc-Type-R-rel-de-szerintuk-sem-konnyu-a-feladat","timestamp":"2025. január. 22. 08:44","title":"Próbálkozik a Honda az elektromos Civic Type R-rel, de szerintük sem könnyű a feladat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8aceea1a-f717-463f-b2e7-fac5a1dba6c4","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Az ügyészségi gyanúsításnak köszönhetően eltávolíthatják az uniós pénzek elköltésén őrködő Integritás Hatóság elnökét, nem sokkal azután, hogy éppen Rogán Antal propagandagépezetét kezdte vizsgálni. Mindez akkor történik, amikor Orbán Viktor a Brüsszel elleni támadás második fázisát hirdette meg. ","shortLead":"Az ügyészségi gyanúsításnak köszönhetően eltávolíthatják az uniós pénzek elköltésén őrködő Integritás Hatóság elnökét...","id":"20250122_hvg-megelozo-csalas-orban-csataja-brusszellel-integritas-hatosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8aceea1a-f717-463f-b2e7-fac5a1dba6c4.jpg","index":0,"item":"ff4f986b-5489-4207-b1c1-4252eb96899e","keywords":null,"link":"/360/20250122_hvg-megelozo-csalas-orban-csataja-brusszellel-integritas-hatosag","timestamp":"2025. január. 22. 06:30","title":"Belső aknamunka vezethetett az Integritás Hatóság elnökének meggyanúsításához, de van egy ok, amiért nagyon is kapóra jön a NER-nek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eba8392c-5ffd-41b2-85ee-333ff2f69917","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Füstjelenségre érkezett riasztás, ezért reggel az M2-es metró egy ideig nem járt a teljes vonalon.","shortLead":"Füstjelenségre érkezett riasztás, ezért reggel az M2-es metró egy ideig nem járt a teljes vonalon.","id":"20250121_Nem-jar-egy-szakaszon-a-kettes-metro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eba8392c-5ffd-41b2-85ee-333ff2f69917.jpg","index":0,"item":"fc34f268-f2a3-44a0-88d0-d929b26ae59f","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Nem-jar-egy-szakaszon-a-kettes-metro","timestamp":"2025. január. 21. 08:29","title":"Téves riasztás miatt nem járt a kettes metró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5765e16-ba1c-445b-93f1-f74f9b373e91","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az Állami Számvevőszék szerint nagyon rövid idő alatt fognak eljutni a programban a tervezéstől a megállapodásig, így indokolt, hogy segítsenek a szabályszerű, eredményes és célszerű vagyongazdálkodásban.","shortLead":"Az Állami Számvevőszék szerint nagyon rövid idő alatt fognak eljutni a programban a tervezéstől a megállapodásig...","id":"20250121_asz-jelen-ideju-ellenorzes-mav-Lazar-allomasmegujitasi-program","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5765e16-ba1c-445b-93f1-f74f9b373e91.jpg","index":0,"item":"19be3e19-5e7c-4c0c-8ea9-388e38b77a44","keywords":null,"link":"/kkv/20250121_asz-jelen-ideju-ellenorzes-mav-Lazar-allomasmegujitasi-program","timestamp":"2025. január. 21. 16:39","title":"Reagált az ÁSZ a MÁV felháborodott közleményére: jelen idejű ellenőrzést tartanak a társaságnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"98a4de9b-81b8-40f8-9ecc-9b5ce749362e","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Sára Botond főispán szerint a bíróság nem vitatta a szolidaritási hozzájárulás kivetését sem jogalapjában, sem mértékében, és nem kötelezte a magyar államot arra, hogy fizesse vissza azt az önkormányzatnak. ","shortLead":"Sára Botond főispán szerint a bíróság nem vitatta a szolidaritási hozzájárulás kivetését sem jogalapjában, sem...","id":"20250122_Budapest-nem-kapja-vissza-a-befizetett-milliardokat-allitja-Budapest-foispanja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/98a4de9b-81b8-40f8-9ecc-9b5ce749362e.jpg","index":0,"item":"3f226957-74eb-4b70-9952-0df1dde3df3b","keywords":null,"link":"/itthon/20250122_Budapest-nem-kapja-vissza-a-befizetett-milliardokat-allitja-Budapest-foispanja","timestamp":"2025. január. 22. 10:49","title":"Budapest nem kapja vissza a befizetett milliárdokat – mondja Sára Botond főispán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b4a596b-bc90-4576-8906-c7d3481b50c4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A 61 éves nő egy részben a családtagjaiból álló bűnbanda élén állva vezette az idősotthont, ahol a gyanú szerint kicsalták az ápoltak vagyonát.","shortLead":"A 61 éves nő egy részben a családtagjaiból álló bűnbanda élén állva vezette az idősotthont, ahol a gyanú szerint...","id":"20250121_kecskemet-illegalis-idosotthon-gyanusitas-rendorseg-gondatlan-emberoles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b4a596b-bc90-4576-8906-c7d3481b50c4.jpg","index":0,"item":"8344a0ed-9661-4da5-afd2-1dad79047278","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_kecskemet-illegalis-idosotthon-gyanusitas-rendorseg-gondatlan-emberoles","timestamp":"2025. január. 21. 12:10","title":"Gondatlan emberöléssel is meggyanúsították az illegális kecskeméti idősotthon vezetőjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"197d5675-f5e3-4d22-8eaa-912f443cddd8","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Egészséges versenypiac nélkül nincs egészséges megtakarítási struktúra – ad magyarázatot Karagich István, a Blochamps Capital tanácsadó cég tulajdonosa arra, miért a leggazdagabb egy százalék gyarapszik a leggyorsabban, miközben egyre kevesebbeknek van érdemi megtakarításuk. Interjú.","shortLead":"Egészséges versenypiac nélkül nincs egészséges megtakarítási struktúra – ad magyarázatot Karagich István, a Blochamps...","id":"20250121_hgv-karagich-istvan-blochamps-capital-vagyonkoncentracio-privatbank-","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/197d5675-f5e3-4d22-8eaa-912f443cddd8.jpg","index":0,"item":"42dae7d6-09ca-4f0b-9859-77a182fe11cc","keywords":null,"link":"/360/20250121_hgv-karagich-istvan-blochamps-capital-vagyonkoncentracio-privatbank-","timestamp":"2025. január. 21. 10:00","title":"„Simicska óta nem az ideológia, hanem a parancsuralom és a puszta anyagi érdek köti össze a kivételezetteket”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50d9fce0-501d-4413-8e7a-9b72d3355f16","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A szolidaritási hozzájárulás ügyében a fővárosnak kedvező ítélet született.","shortLead":"A szolidaritási hozzájárulás ügyében a fővárosnak kedvező ítélet született.","id":"20250121_Karacsony-Jogellenesen-van-a-kormanynal-Budapest-penze-gyozott-a-fovaros-a-birosagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50d9fce0-501d-4413-8e7a-9b72d3355f16.jpg","index":0,"item":"c00339c0-a325-489a-b4d5-825c6a9e5b2e","keywords":null,"link":"/itthon/20250121_Karacsony-Jogellenesen-van-a-kormanynal-Budapest-penze-gyozott-a-fovaros-a-birosagon","timestamp":"2025. január. 21. 11:41","title":"Győzött a főváros a bíróságon, Karácsony szerint „jogellenesen van a kormánynál Budapest pénze”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Meglepően jól sikerült a Chevrolet Cruze, jópofa, elegáns és feltűnő autó.
am
Meglepően jól sikerült a Chevrolet Cruze, jópofa, elegáns és feltűnő autó. A dupla hűtőrács, a kupés tető, a magas övvonal és a kis oldalablakok sportos, modern hatást keltenek.
am
Szemből az autó kifejezetten izgalmas, hátulról kissé hondás, oldalról pedig audis. Sokat fejlődhetett a Chevrolet, ha ilyen konkurensekhez hasonlítjuk. A zavart nem a felsőbb osztályban fogja kelteni a Cruze, hanem a négyajtós alsó-középkategóriás szedánok állóvizét kavarja majd fel április végétől. A Ford Focus, az Opel Astra, a Renault Mégane, a Toyota Corolla, a Nissan Tiida, a Suzuki SX4, a Fiat Linea, a VW Jetta, a Mazda 3, a Skoda Octavia konkurenciája a Cruze, ráadásul versenyképes árral érkezik. Az 1,6 literes 113 lóerős 3,299 forintos bázismodell 4 légzsákot, ABS-t, elektronikus fékerő-elosztót, kipörgésgátlót, szervókormányt, elektronikus lopásvédelmet, mp3 lejátszós CD-rádiót, elektromosan behajtható és fűthető külső tükröket, négy elektromos ablakemelőt, központi zárat és fedélzeti számítógépet tartalmaz.
am
A klímás alapmodellért többet kell fizetni, igaz, a 3,699 millió forintos árú LS-felszereltségű Cruze-hoz ESP és függönylégzsák is jár. A manuális légkondicionáló opció az alapmodellben, illetve standard az LS változatokban, míg az LT-hez kétzónás klímaautomata jár. A szellőző levegő por- és szagszűrője, valamint a fűthető hátsó szélvédő egyetlen modellből sem hiányzik. Az alap- és LS-kivitelben AM/FM/CD rádió van, digitális RDS jelfeldolgozással, MP3-lejátszással és kétszínű kijelzővel. Az LT-hez hatlemezes műszerfali CD-váltó, és a középrészen elhelyezett USB csatlakozó tartozik. Mindegyik specifikációhoz lehet DVD-alapú navigátort rendelni, héthüvelykes színes kijelzővel – ez kategória-újdonság a Chevrolet-nél.
am
Olyan nagy a változás az elődnek is tekinthető Lacettihez (Nubirához) képest, mint amilyen ugrás tapasztaltunk a Vectra és az Insignia között. Jó hír a Chevy-rajongóknak, hogy az Insigniából ismerős középkonzol, kormány, kapcsolók és gombok vannak a Cruze-ban is, a kéttónusú beltér minőségi, nem zörög és nem gyatrák a műanyagok sem.
am
Elöl kényelmes a Cruze, hátul csak átlagos, a 450 literes csomagtartójának szűk a nyílása, de osztottan dönthető a hátsó üléstámla. Nemcsak mutatós, hanem áramvonalas is a Cruze, alaktényezője 0,31, amiben szerepet játszik, hogy olyan pontosan illeszkednek a karosszéria-elemek, mint sokkal drágább kocsikon szokás.
am
Kifejezetten jó volt vezetni, de vissza kellett szoknom nagyapám 1400-as Daciájához, lendület ugyanis nincs a Cruze-ban. Bár fiatalos és modern a kinézete, a menetdinamika csak a nyugdíjas korosztálynak, flottavásárlóknak és kezdő, remegő kezű sofőröknek lehet elegendő. Aki több kraftot vár, hozza be Amerikából a Cruze-t – állítólag ott 1,4-es turbómotorral is lehet a jövőben kapni.
am
[[ Oldaltörés: Benzinmotorjai erőtlenek ]]
am
Három motorváltozattal vezetik be a Cruze-t a magyar piacra, az újságíróknak a kétliteres, halk és takarékos 150 lóerős dízel tetszett a legjobban. (A legolcsóbb dízel LS-felszereltséggel 4,899 millió forint, a ledrágább LT-felszereltséggel automatikus váltóval 5,399 millió forint.)
am
Mi ezúttal benzinesben utaztunk. A 141 lovas 1,8 literes gyenge, 176 newtonméteres nyomatékát 3800-as fordulaton leadja, a lóerők előhívására 6000 fölé kell pörgetni. Újra meg kell tanulni vezetni, folyamatosan magas fordulatszámon kell tartani a motort, ötösbe csak autópályán kapcsolhattuk. Ha már lendületbe jött, sík szakaszon akár a 200 kilométer/órás végsebességet is elérhetjük. Ezt azért nem kockáztattuk meg, amúgy sem tudtuk olyan erősen nyomni a pedált, és a spanyol rendőröket sem szerettük volna próbára tenni. A 130-140-es utazótempó tartható, ám előzésnél vissza kell váltanunk. Országúti emelkedőkön kínlódik az autó, gyakran kérte a hármast, de 9-10 százalékos kapaszkodókon nem volt ritka a kettes sem. Eközben persze zabál az autó, 9 fölötti fogyasztást mértünk a közel 100 kilométeres tesztúton.
am
Az egyhatos sem takarékosabb, a 6,8-as gyári átlagot legalább 40 százalékkal túllépte a tesztautó. Igaz, ezt már fickósabban vezettük, tanultunk a nagyobb testvér kínlódásából. Nem kíméltük, tapostuk a pedált. Sík terepen lendületesen vezethető a bázismodell, emelkedőkön azonban elfogy a 113 lóerős szufla, az 1,3 tonnás autó szinte megáll a kapaszkodó tetején.
am
A Cruze futóművét, kormányát és fékjét európai utakon, az itteni ízlésnek megfelelően fejlesztették. Elődjéhez képest stabilabban fekszik az úton a Cruze, nyomtávja elöl 1544 milliméter (+ 64 mm), hátul 1558 milliméter (+ 78 mm), míg az 2685 milliméteres tengelytáv 85-tel nőtt. Az első futómű MacPherson rendszerű, az oldalerők kiegyenlítése csökkenti a súrlódást. Az alsó lengőkarok hidraulikus bakokkal kapcsolódnak a bölcsőhöz – ezt a rezgéscsillapítási megoldást csak jóval drágább autókon szokták alkalmazni. Hátul helytakarékos, állandó kerékdőlést biztosító csatolt lengőkaros, torziós futóművet találunk, amelynek lengőkarjait szabadalmazott mágneses ívhegesztéssel rögzítik. Ez lehetőséget ad arra, hogy a motortól és a járműsúlytól függően változtassák a falvastagságot és a csatlakozási szöget, így mindegyik változat karosszéria-dőlése és sajátkormányzása finoman hangolható legyen.
am
A négy féktárcsa közül az elsők belső hűtésűek, a hátsók tömörek. Alapfelszerelés a blokkolásgátló (ABS), a kipörgésgátló (TCS) és az elektronikus fékerő-elosztó (EBD), míg az utóbbi kettő funkcióit is tartalmazó elektronikus menetstabilizálót (ESC) alapára az LT- és LS-verziókban. A hidraulikus rásegítésű fogasléces szervokormány direkt áttételű, vezetés közben csak kevés kormányforgatásra van szükség.