Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"4afe802b-e2ce-4020-ba05-6801baac7576","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Rijekában vendégeskedő vízilabda-válogatott az embert próbáló utazás után is 14–11-re legyőzte Horvátországot.","shortLead":"A Rijekában vendégeskedő vízilabda-válogatott az embert próbáló utazás után is 14–11-re legyőzte Horvátországot.","id":"20250613_magyar-ferfi-vizilabda-valogatott-ryanair-horvatorszag-napoly-rijeka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4afe802b-e2ce-4020-ba05-6801baac7576.jpg","index":0,"item":"62dc2062-7682-4409-b498-4a10eb600c88","keywords":null,"link":"/elet/20250613_magyar-ferfi-vizilabda-valogatott-ryanair-horvatorszag-napoly-rijeka","timestamp":"2025. június. 13. 12:07","title":"Ryanairrel utazott volna a férfi vízilabda-válogatott, 14 órás vonatozás és buszozás lett belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8181ae88-33bd-4326-96ed-72ddc365e552","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A 40 éves brit férfinak sikerült élve kikászálódnia repülőgép roncsai közül, miután az Ahmedabadból Londonba tartó járat kevesebb mint egy perccel a felszállás után csütörtökön lezuhant. 241-en nem voltak ilyen szerencsések, ők mind meghaltak. Szakértők szerint gyorsan kellett cselekednie, hogy kihasználja a valószínűtlen esélyt arra, hogy életben maradjon. ","shortLead":"A 40 éves brit férfinak sikerült élve kikászálódnia repülőgép roncsai közül, miután az Ahmedabadból Londonba tartó...","id":"20250614_air-india-baleset-tulelo-csoda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8181ae88-33bd-4326-96ed-72ddc365e552.jpg","index":0,"item":"bdf81164-5fe6-4cb1-8743-0f0a4c82b107","keywords":null,"link":"/elet/20250614_air-india-baleset-tulelo-csoda","timestamp":"2025. június. 14. 08:12","title":"Milyen csoda kellett ahhoz, hogy megmeneküljön az Air India-katasztrófa egyetlen túlélője?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eb2a54d4-ce15-4246-9248-34e406b6c27a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amikor egy weboldalon az az üzenet tűnik fel, hogy az ön számítógépe vírusos, de pár kattintással helyreállíthatja, akkor nagyon valószínű, hogy éppen az a pár kattintás sodorja majd bajba. A legújabb módszer a megszokott kiberbűnözői trükköket finomítja, és teszi még meggyőzőbbé.","shortLead":"Amikor egy weboldalon az az üzenet tűnik fel, hogy az ön számítógépe vírusos, de pár kattintással helyreállíthatja...","id":"20250613_clickfix-atveres-kartevo-telepitese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eb2a54d4-ce15-4246-9248-34e406b6c27a.jpg","index":0,"item":"e1063315-964f-4ab6-ace2-d5867e702382","keywords":null,"link":"/tudomany/20250613_clickfix-atveres-kartevo-telepitese","timestamp":"2025. június. 13. 08:03","title":"Ha ezt az üzenetet dobja fel egy weboldal, akkor lesz ám igazi baj, ha rákattint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Google internetes keresőben megjelent, a mesterséges intelligenciára épülő eszközei jelentős mértékben csökkentik a lapok olvasottságát, ami miatt a kiadóknak gyorsan újra kell gondolniuk az üzleti modelljüket.","shortLead":"A Google internetes keresőben megjelent, a mesterséges intelligenciára épülő eszközei jelentős mértékben csökkentik...","id":"20250614_google-kereso-mesterseges-intelligencia-forgalom-csokkenese-olvasottsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d6ad8fac-54e3-4cae-9813-90939261a31e.jpg","index":0,"item":"529f4b58-9476-4f16-9060-4812c98cf553","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_google-kereso-mesterseges-intelligencia-forgalom-csokkenese-olvasottsag","timestamp":"2025. június. 14. 10:03","title":"Súlyos csapás az újságírásnak az, ami a Google keresőben történik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c921a3b-524c-42c6-b0f1-b18059663cbf","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több mint 14 ezer szavazat érkezett a győztes Jász-Nagykun-Szolnok megyei intézményre. ","shortLead":"Több mint 14 ezer szavazat érkezett a győztes Jász-Nagykun-Szolnok megyei intézményre. ","id":"20250614_orszag-legjobb-iskolaja-budapest-ujszasz-altalanos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c921a3b-524c-42c6-b0f1-b18059663cbf.jpg","index":0,"item":"6d3dcd52-3918-49bd-a2d3-49dbc7093550","keywords":null,"link":"/elet/20250614_orszag-legjobb-iskolaja-budapest-ujszasz-altalanos","timestamp":"2025. június. 14. 16:42","title":"Megvan az ország legjobb iskolája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e2d121a6-c724-47c2-9092-677894682316","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az összkerék-hajtású Opel Grandland Electric AWD nyomatéka meghaladja az 500 Nm-t.","shortLead":"Az összkerék-hajtású Opel Grandland Electric AWD nyomatéka meghaladja az 500 Nm-t.","id":"20250613_ilyen-opel-eddig-meg-nem-volt-325-loerovel-hodit-a-grandland-electric-awd","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e2d121a6-c724-47c2-9092-677894682316.jpg","index":0,"item":"0de2e896-b825-46e9-b74f-c028fa9c452d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_ilyen-opel-eddig-meg-nem-volt-325-loerovel-hodit-a-grandland-electric-awd","timestamp":"2025. június. 13. 07:21","title":"Ilyen Opel eddig még nem volt, 325 lóerővel hódít az újdonság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0dfbc8fb-a690-4dc9-a892-76cbf269f2bf","c_author":"Arató László","category":"eurologus","description":"Péntekig 226 milliárd forintba kerül Magyarországnak, hogy a kormány nem hajtja végre az Európai Bíróság ítéletét. A gigabírságról pontosan egy évvel ezelőtt született döntés, amelyet a kormány most peres úton akar megtámadni. Egy holland nemzetközi jogi professzor szerint ez egy kétségtelenül vesztes per lesz.","shortLead":"Péntekig 226 milliárd forintba kerül Magyarországnak, hogy a kormány nem hajtja végre az Európai Bíróság ítéletét...","id":"20250613_europai-birosag_unios-jog_menekultugy-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0dfbc8fb-a690-4dc9-a892-76cbf269f2bf.jpg","index":0,"item":"0fdad889-7e2c-4a96-ab07-40433c0500f8","keywords":null,"link":"/eurologus/20250613_europai-birosag_unios-jog_menekultugy-ebx","timestamp":"2025. június. 13. 12:33","title":"Egy évvel az ítélet után: eddig 226 milliárd forintba fájt a kormány költséges szélmalomharca az uniós joggal szemben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3e62cf7-c0cb-4a35-b496-7c735c43e9e9","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"Egy, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szakemberei által kifejlesztett, jelenleg országos tesztelés alatt álló okostelefonos alkalmazással mobilja segítségével egy nagyobb gyermek a jövőben akár maga is tesztelheti, hogy a tompalátó kockázati csoportba tartozik-e.","shortLead":"Egy, a Pécsi Tudományegyetem (PTE) szakemberei által kifejlesztett, jelenleg országos tesztelés alatt álló...","id":"20250614_gyerekkori-tompalatas-okostelefon-app-pte-gyorsteszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3e62cf7-c0cb-4a35-b496-7c735c43e9e9.jpg","index":0,"item":"7ab3c252-560e-49f4-a16b-bbef3f707854","keywords":null,"link":"/tudomany/20250614_gyerekkori-tompalatas-okostelefon-app-pte-gyorsteszt","timestamp":"2025. június. 14. 18:03","title":"Magyarok találták ki, négy klinikán már tesztelik a 7 év alatti gyerekek látásának új gyorstesztjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Macsómobil, de ugyanakkor nőies is a Delta, androgün tünemény, a Lancia márka újraélesztésének ékes bizonyítéka. Elragadóan szép, pazarul felszerelt, de az összképet rontja, hogy 1,6-os dízelmotorja lomha, magas ára pedig csalódást okoz.
Szerelmes vagyok minden Lanciába. Vonz ez a márka, pedig nekem sosem volt ilyen autóm. Nem is vagyok nagy tudója történetének, technikájának, vagy fejlődésének, egyszerűen szeretem ezt a márkát. Ültetett, Borbet felnis Tipómat juttatja eszembe, abban volt ilyen szag, az hatott rám ennyire. Formájába lettem szerelmes, elvarázsolt ötleteibe, bátor dizájnjába. Ez a szerelem nem vak, csak a formára terjed ki, a motorra például nem.
2,7 méteres tengelytávjával, 4,5 méter hosszával a Lancia - az Aprilia, az Appia, a Fulvia, a Beta, a Prisma, a Dedra és a Lybra – után újra jelen van a kompakt kategóriában. Haló poraiból támadt fel a Deltával ez a szép hagyomány.
A Lanciában magától értetődő az USB-csatlakozás és a bluetoothos telefonálás (Blue&Me rendszer). Az autó tele van meglepetésekkel, fél navigációval. A gép elnavigál, ha az USB-csatlakozón térképet kap tőlünk. A fedélzeti számítógép menüje bonyolult, a kormányon található pár gomb segítségével kell boldogulnunk, hosszú percekbe, órákba telik a különböző beállítások testreszabása, az autó alapvetően olaszul kommunikál. Biztos be lehetett volna állítani angolt vagy németet is, de inkább vezettem, mint cseszegettem. Amikor már azt hittem, kiismertem, véletlenül megnyomtam egy gombot a mennyezeten. Legnagyobb megdöbbenésemre este 11-kor érett olasz férfi szólt hozzám a hangszórókból, érdeklődött, mi a probléma. Úgy éreztem magam, mint Aladdin, amikor először dörzsölte meg a csodalámpást. Szóhoz sem jutottam, minden olasz tudásom a bátorságommal együtt elszállt, csapot-papot magam mögött hagytam, kiszálltam és bezártam az autót. A férfi azonban rendületlenül nyomta a prontót, az ascultaret, a que cosa e-t. Én szótlanul figyeltem az eseményeket, elég kellemetlen volt egy beszélő autó mellett állni az éjszakában. Öt perc után kiszállt a vonalból, rájött: rajtam már nem lehet segíteni.
Gazdagon felszerelt, technikás (Oldaltörés)
Jó a Deltában ülni, kényelmesek az Alcantara borítású fotelek, a hátsó ülésen is el lehet nyújtózni. Az anyagok minősége megfelelő, a középkonzol ezüst betétei feldobják a gyászos hangulatú belteret, a műanyagok többsége puha, minőségi.
Biztonsági és kényelmi rendszerek tömkelege rendelhető az autóhoz: félautomata parkolási segéd, sávtartó, tanulékony xenonfény kanyarlámpával együtt. Tesztautómban csak a ködlámpa gyulladt fel indexeléskor és kanyarodáskor, ez csak fokozta az autóra irányuló figyelmet. Minden szemet mágnesszerűen vonzottak a Delta nappali fényei, a LED-füzér (a hátsók is) kihangsúlyozta a Lancia rendhagyó vonalait. A Delta legnagyobb erőssége a formája, látszik, nem szóltak bele a tervező álmaiba, meghagyták merésznek, kihívónak. A pajzs motívum uralkodik mindenütt, az autó orra azonban nagyon leér, könnyedén odaverhetjük. A feneke ugyanakkor pajzánul magasan van, domborít.
A kormányzás pontos, van ultrakönnyű városi funkciója, ekkor kisujjal tekergethetjük, a szervó dolgozik helyettünk.
120 lóereje ellenére lomha a motor, 2-3000 fordulatszám között elvérzik, tovább értelmetlen nyomni, igaz, már nagyon alacsony fordulaton leadja nyomatékát. Hetvennél 1100-at fordul a főtengely, 90-nál sem megy 1300 fölé, száznál szinte elalszunk. Visszafogott, spórolós, cégautós moci ez az 1,6 Multijet. Sokkal izgalmasabb lehet a benzines és a 190 lovas biturbó dízel. Takarékossága elismerésre méltó, az ötszáz kilométeres tesztút során, vegyes, többnyire városi üzemben 6,5 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként. A fedélzeti számítógép ennél valamivel kedvezőbb, 5,8 literes adatot mutatott.
Papíron praktikus az autó, van bőven tárolórekesz, ám űrtartalmuk pirinyó, a csomagtartó is kicsi, igaz, a hátsó üléspad előre tolható. Vagyis csak részben, mert a 22 ezer kilométert futott tesztautóban csak a kétharmad osztást lehetett tolni, a kisebb beragadt. A kilométerek száma meglátszott azon is, hogy rossz úton zörgött a beltér.
Magam mögött kényelmesen elfértem, akár öt személynek sem okoz gondot a Deltában az utazás. A hátsó ülések előredöntésével nem kapunk sík felületet, a Delta amúgy sem alkalmas bútorszállításra, túl szűk a csomagtartó szája.