szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A világon egyedülálló elektromos hajtáslánccal szerelt autóbuszok fejlesztését, gyártását tervezi az Inter Tan-Ker Zrt. Debrecenben, amelyhez tíz év alatt tízmilliárd forintos beruházást hajt végre.

Erről szándéknyilatkozatot írt alá Kósa Lajos (Fidesz) polgármester és Kossa György vezérigazgató szerdán, a cívis városban. A debreceni autóbuszos tömegközlekedést a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-vel közös konzorciumban végző Inter Tan-Ker az elmúlt években olyan elektromos hajtásláncot - motort, akkumulátort és elektromos vezérlőegységeket - fejlesztett ki, amelyet a következő generációs elektromos közösségi közlekedés alkalmazni fog - mondta Kossa György. Szavai szerint az első elektromos midibuszok már októberben megjelennek Debrecen utcáin, de két év múlva már helyben is gyártják őket - tette hozzá.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

2020-ban olcsóbb lesz árammal autózni, mint benzinnel

Akár 2020-ig is eltarthat, míg az elektromos járművek fenntartása olcsóbb lesz, mint a hagyományos benzin- vagy dízelmotor hajtású járműveké. Ez az eredménye annak az előrejelzésnek, amit a német IFA intézet (Institut für Automobilwirtschaft) a Dekra megbízásából végzett.

Autó

A jövő autói

A válság ellenére az autóipar újabb és újabb típusokkal rukkol elő, főként a környezetbarátság jegyében. Nem csökken a lelkesedés az újfajta elektromos hajtásmódok iránt, ám úgy tűnik, ezek még jó ideig nem lesznek a benzines és dízelautók komoly ellenfelei.

MTI Autó

Osztrák összefogás az elektromos autóért

Az Austrian Mobile Power technológiai platform 2020-ig 100 ezer elektromos autót kíván forgalomba helyezni Ausztriában. A Verbund, a Siemens Österreich, a Magna, a KTM, az AVL és az Austrian Institute of Technology (AIT) részvételével létrehozott együttműködés az elkövetkező években 50 millió eurót fordít szériagyártásra alkalmas járművek kifejlesztését szolgáló kutatásokra.

hvg.hu Autó

Világjárvány lesz az elektromos autó, Magyarország lemaradhat

A környezetre semleges autó már nem álom, a rengeteg kínálkozó lehetőség közül a Nissan-Renault szövetség rövid távon az elektromos autó mellett döntött. A hosszabb távú cél természetesen a tüzelőanyagcella és a hidrogén hajtotta motor, de ez ma még annyira drága technológia, hogy sem az autóipart nem menti meg, sem a zöld forradalmat nem szolgálja.