szerző:
Biró Csongor
Tetszett a cikk?

Ráfért a felújítás a Mitsubishi Coltra, elődjének nem volt egyénisége. A redizájn azonban nem sikerült: az autó orra megkapta ugyan a jellegzetes vadászrepülős hűtőmaszkot, ám a kocsi fara és beltere kiveri a biztosítékot. A Ralliart felszereltség és az élvezetes vezetést ígérő izmos motor enyhít a bajokon. A Colt 1,5-ös turbómotorral vérpezsdítő örömautó. Kiváló ralialap.

Furcsa, hogy női autó kinézete ellenére egyetlen nőnek, csajnak, lánynak, asszonynak sem tetszett. Azt mondták rá, ronda, szinte szabadkoznom kellett, hogy ilyen bestiát tesztelni mertem.

Az autó külsejét morcosabbra vették a Ralliart szakemberei, a kötények, a küszöbidomok, a hátsó szárny, a 16 hüvelykes sötétszürke könnyűfém felnik széles, 205/45-ös abroncsokkal és a formás kipufogóvég jelzik a Mitsubishi versenysportos tapasztalatait. A kis Colt belekiabálja a világba, hogy világbajnok vérvonalából származik. De mivel csúnyácska, a kiabálással nem megy semmire, másképp kell bizonyítania. A sofőr tudja ezt, és a kezdeti tétova méregetés, az ótvaros belső fikázása, a kőkemény futómű és az alig szervós kormány ízlelgetése után megteszi, amit egy férfinak tennie kell: beletapos a gázba. A kisautó ledobja álságos szerkóját és vadállatként veti bele magát az aszfaltcsíkok dzsungelébe. Hörög a kipufogó, visít a turbó és tépi ki kezünkből a 150 ló ereje a kormányt. Belefáradt a kezem, belefájdultak az ízületeim a zabolázásba, komoly munka a Colt turbó vezetése, a feleségemnek emiatt nem tetszett a kocsi. A kemény és merev kormányt nem szereti, a rázós futóművet és a nehezen helyet találó váltót sem komálja.

© Autómenedzser
Pont az ellenkezője vagyok, ettől a keménységtől beindulok, fogalmam sincs, hányszor villant az elmúlt héten a traffipax. Néhányszor eleresztettem a hajam. A kicsi kocsi pillanatok alatt (7,6 másodperc) van százon, a 160-170-es tempó számára az ideális, de 200 fölött sem érzi rosszul magát. Annál inkább a vezető, aki szinte nem hisz a szemének, mennyire a Colt vérében van a száguldás.

A vezetés élménye után csak legyintek, amikor ócsárolják az elavult kapcsolókat, a minősíthetetlen anyagválasztást és a viszonylag magas, közel ötmilliós árat. És még nem is beszéltünk a drasztikus étvágyáról. A közel nyolcszáz kilométeres, tempós tesztelés során 9,27 liter benzint fogyasztott az 1,5-ös turbós Colt.

Tágas vad és megéri az árát (Oldaltörés)

A váltó túl mélyen van, jellegtelen a fogása, de fő baja, hogy csak ötsebességes. A pici központi kijelzőn a számítógép jelzi a váltási pontot, nem sikerült soha eltalálnom, nem tanul a rendszer, ilyen sportos kocsiban felesleges. Futóműve pontos és könyörtelen, macskaköves úton látjuk magunk előtt Illés szekerét. Hiperaktivitása megtanítja velünk erősen markolni a kormányt, a legkisebb úthiba is büntet, ha tempósan haladunk. Kanyarban hajlamos a kitörésre, vészfékezéskor bekapcsol a vészvillogó.

© Autómenedzser
A sportülés jól tart, alumínium pedálok és fehér számlap jelzik a házi tuningot, van hat légzsák, elektronikus menetstabilizátor, a tempomatot a kormányról vezérelhetjük. A beltér meglepően tágas, kisautóhoz mérten táncteremben érezhetjük magunkat. A körbelátást csak a villásfarkú A-oszlop zavarja, könnyű vele parkolni. Sok a tárolórekesz. A fejtér akkor, hogy a svájci gárda tagjai is kényelmesen elférnek, a hátsó sorok helykínálata sem szűkös. Ami kicsi, az a csomagtartó, pedig ügyes trükköt alkalmaznak: könnyű lemez rejt egy részt a csomagtér alatt, az teszi síkká a padlót. Minimum 186 liternyi pakk fér a Coltba, ha nem rekeszelünk, maximum 295 liter.

A zajcsillapítás nulla, talán az egyik legzajosabb autó volt, amit vezettem. Nem csupán a morcos kipufogó, a peres gumik, az orrunk előtt dobogó motor ordít, de a menetzaj is elviselhetetlen. Legalább nem alszunk el benne.

Ha az ára miatt fanyalgunk, nézzük, mennyiért adnak 150 lóerős kisautót a magyar piacon.

Típus

Teljesítmény

Motor

Ár/megjegyzés

Ft/LE

Fiat Grande Punto

120 LE

1,4 T-Jet

3,7 millió / akciós ár

30833

Peugeot 207 Premium

120 LE

1,6 VTI

4,181 millió Ft /automata

34841

Suzuki Swift Sport

125 LE

1,6 VVT

4,245 millió Ft / 3 ajtós

33960

Ford Fiesta Titanium

120 LE

1,6

4,283 millió Ft

35691

Mitsubishi Colt Ralliart

150 LE

1,5 Turbo

4,669 millió Ft

31126

Alfa Romeo Mito

155 LE

1,4 Turbo

5,19 millió Ft / 3 ajtós

33483

Opel Corsa GSi

150 LE

1,6 Turbo

5,466 millió Ft

36400

Seat Ibiza FR

150 LE

1,4 TSI

5,54 millió Ft / DSG-váltóval

36933

Peugeot 207 RC

175 LE

1,6 Turbo

5,55 millió Ft / 3 ajtós

31714

Seat Ibiza SC Cupra

180 LE

1,4 TSI

6,144 millió Ft / 3 ajtós

34133

Opel Corsa OPC

192 LE

1,6 Turbo

6,196 millió Ft / 3 ajtós

32270

Renault Clio Sport

203 LE

2,0

6,49 millió Ft / 3 ajtós

31970

Mini Clubman Cooper S

175 LE

1,6 Turbo

7,6 millió Ft / 3 ajtós

43428

BMW 118i

143 LE

2,0

7,8 millió Ft

54545


Műszaki adatok és képek az Autómenedzser.hu autós portálon.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Biró Csongor Autó

Mitsubishi Lancer Sportback teszt: unalmas cégautó

Született akcióhős, vadászrepülőgépek által ihletett hűtőmaszk, magas övvonal, atletikus profil, robbanékony motor – néhány bombasztikus jellemzője az ötajtós Lancernek. Nem hisszük el. A Mitsubishi Lancer Sportback jó cégautó, de unalmas.

hvg.hu Autó

Megérkezett a Sétagalopp, azaz a Mitsubishi Fuso Canter

Daimler, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Fuso, Canter. Ez nem valami feladvány, hanem az új, mostantól hazánkban is forgalmazott haszonjármű családfája. Az építőipar, a szállítmányozás, a kommunális üzletág, a tereprendezés új eszközzel gyarapodott. Kipróbáltuk.