Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"28eb9724-1e9b-4ec7-9160-eecab9344de7","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"“Ha a helyzet úgy kívánja.” Tibor Gašpar Fico pártjának a képviselője. ","shortLead":"“Ha a helyzet úgy kívánja.” Tibor Gašpar Fico pártjának a képviselője. ","id":"20250118_A-szlovak-parlament-kormanyparti-alelnoke-nem-zarna-ki-annak-lehetoseget-hogy-Szlovakia-egyszer-kilep-az-EU-bol-vagy-a-NATO-bol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28eb9724-1e9b-4ec7-9160-eecab9344de7.jpg","index":0,"item":"cc7a6786-1df1-45d1-b993-7f3d1880b8c0","keywords":null,"link":"/vilag/20250118_A-szlovak-parlament-kormanyparti-alelnoke-nem-zarna-ki-annak-lehetoseget-hogy-Szlovakia-egyszer-kilep-az-EU-bol-vagy-a-NATO-bol","timestamp":"2025. január. 18. 14:57","title":"A szlovák parlament kormánypárti alelnöke nem zárná ki annak lehetőségét, hogy Szlovákia egyszer kilép az EU-ból vagy a NATO-ból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"304c0d34-bdd0-4f8e-8a2d-c631c342d5d0","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Azt az országot, ahol helyi specialitás, hogy a pizzára banánt raknak.","shortLead":"Azt az országot, ahol helyi specialitás, hogy a pizzára banánt raknak.","id":"20250117_sved-banan-fobias-miniszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/304c0d34-bdd0-4f8e-8a2d-c631c342d5d0.jpg","index":0,"item":"5975f5c5-85d8-4bf8-83cc-6a8c9339da0d","keywords":null,"link":"/elet/20250117_sved-banan-fobias-miniszter","timestamp":"2025. január. 17. 05:31","title":"Így bolygatta fel Svédországot a nemek közötti egyenlőségért felelős miniszter banánfóbiája","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"90cd7b60-6d25-45cf-8235-5575d9131695","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Duster nagy testvérében található a Dacia valaha készült legerősebb motorja.","shortLead":"A Duster nagy testvérében található a Dacia valaha készült legerősebb motorja.","id":"20250117_a-legdragabb-es-legnagyobb-dacia-bearaztak-az-uj-bigstert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/90cd7b60-6d25-45cf-8235-5575d9131695.jpg","index":0,"item":"0d6ca9f9-8503-4359-b6a3-c72cd2ebb52c","keywords":null,"link":"/cegauto/20250117_a-legdragabb-es-legnagyobb-dacia-bearaztak-az-uj-bigstert","timestamp":"2025. január. 17. 06:41","title":"A legdrágább és legnagyobb Dacia: beárazták az új Bigstert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8fd6a459-8bbe-4f2f-b7ac-7fbaf1aa57c5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Szerinte az elektromos autók piacán nem kínálati, sokkal inkább keresleti problémák vannak. ","shortLead":"Szerinte az elektromos autók piacán nem kínálati, sokkal inkább keresleti problémák vannak. ","id":"20250117_Mercedes-vezer-CO2-kvota","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8fd6a459-8bbe-4f2f-b7ac-7fbaf1aa57c5.jpg","index":0,"item":"03604fe4-431b-4da0-8c4a-24d4daf429e2","keywords":null,"link":"/cegauto/20250117_Mercedes-vezer-CO2-kvota","timestamp":"2025. január. 17. 08:08","title":"A Mercedes vezére, a legnagyobb európai autós lobbi elnöke szerint újra kell tárgyalni a CO2-kvótákat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82962c81-a070-4fa2-bfaa-2692ce91eda6","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"Miért pont az ingatlan.com lett a hazai ingatlanhirdetések meghatározó platformja? Mennyire fontosak a Temu hirdetései a hazai oldalaknak? Hogyan szerezték meg az egykori Adevinta-cégeket a norvég tulajdonostól? Miért nem sikerült az ingatlan.com-nak belépni a horvát piacra? Mi lesz az ingatlanközvetítői szakma jövője? Miért jó, ha a kollégák pontosan ismerik egymás fizetését? Egyebek között erről kérdeztük Keleti Józsefet, az ingatlan.com és a Használtautó.hu mögött álló, a Jófogásban is tulajdonos United Platforms vezérigazgatóját.","shortLead":"Miért pont az ingatlan.com lett a hazai ingatlanhirdetések meghatározó platformja? Mennyire fontosak a Temu hirdetései...","id":"20250117_keleti-jozsef-ingatlancom-hasznaltauto-jofogas-vatera-united-platforms","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82962c81-a070-4fa2-bfaa-2692ce91eda6.jpg","index":0,"item":"779fd120-d627-4113-b7b9-b1b419c43696","keywords":null,"link":"/360/20250117_keleti-jozsef-ingatlancom-hasznaltauto-jofogas-vatera-united-platforms","timestamp":"2025. január. 17. 12:00","title":"Keleti József vezérigazgató: A Temu nem jelent konkurenciát a Jófogásnak és testvércégeinek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2122d613-9210-452b-9543-60dbb1b18672","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Koltai János a felesége, Pap Éva halála óta az emlékeibe menekül. Nemcsak a magánnyal, de egy egészségi problémával is meg kell küzdenie.","shortLead":"Koltai János a felesége, Pap Éva halála óta az emlékeibe menekül. Nemcsak a magánnyal, de egy egészségi problémával is...","id":"20250117_Maganyosan-el-a-Szomszedok-Gabor-Gabora-a-karacsonyt-is-egyedul-toltotte","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2122d613-9210-452b-9543-60dbb1b18672.jpg","index":0,"item":"aa194569-40ed-4391-92d9-4a120239e63c","keywords":null,"link":"/elet/20250117_Maganyosan-el-a-Szomszedok-Gabor-Gabora-a-karacsonyt-is-egyedul-toltotte","timestamp":"2025. január. 17. 08:25","title":"Magányosan él a Szomszédok Gábor Gábora, a karácsonyt is egyedül töltötte","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b8dbeb50-03ba-4e9d-acde-d24f5e854c33","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Messze elmarad a külföldi látogatók száma India idegenforgalmi potenciáljától, a kormány nem tekinti kiemelt ágazatnak a turizmust. Az indiaiak utazási kedve viszont nő, de ők kerülik a Nyugatot.","shortLead":"Messze elmarad a külföldi látogatók száma India idegenforgalmi potenciáljától, a kormány nem tekinti kiemelt ágazatnak...","id":"20250118_hvg-india-turizmus-idegenforgalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b8dbeb50-03ba-4e9d-acde-d24f5e854c33.jpg","index":0,"item":"e59fb432-488c-42b2-aee8-81c5eb02631b","keywords":null,"link":"/360/20250118_hvg-india-turizmus-idegenforgalom","timestamp":"2025. január. 18. 18:45","title":"Orbán Viktorral csábító turisztikai célpontnak tűnhet India, de nem erőssége a vendégcsalogatás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95252c1c-d6f2-4b15-a8a5-917ce2b00d29","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ha ez nem így lenne a kormány kész beavatkozni.","shortLead":"Ha ez nem így lenne a kormány kész beavatkozni.","id":"20250118_NGM-garantalni-kell-hogy-hazai-uzemanyagarak-a-szomszedos-orszagok-atlagara-alatt-maradjon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95252c1c-d6f2-4b15-a8a5-917ce2b00d29.jpg","index":0,"item":"1d93100d-1d74-4fb2-acac-618f3d2b6abb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250118_NGM-garantalni-kell-hogy-hazai-uzemanyagarak-a-szomszedos-orszagok-atlagara-alatt-maradjon","timestamp":"2025. január. 18. 08:35","title":"NGM: garantálni kell, hogy a hazai üzemanyagárak a szomszédos országok átlagára alatt maradjon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Hatszázkilencvenöten haltak meg közlekedési balesetben az idén
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Tovább javult a közlekedésbiztonság, a tavalyi év első tíz hónapjához képest idén is csökkent a halálos illetve súlyos sérüléssel járó közlekedési balesetek száma - mondta Oberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának vezetője keddi budapesti sajtótájékoztatóján.
Oberling József elmondta: 1992-ben 2100-an haltak meg közlekedési balesetben Magyarországon, tavaly pedig 996-an, vagyis tíz év alatt 50 százalékkal csökkent az áldozatok száma. 2008 és 2009 első tíz hónapját összehasonlítva pedig elmondható, hogy a halálos áldozatok száma 816-ról 695-re csökkent. Az áldozatok száma 2001-ben még - az év első tíz hónapjára vetítve - 1007 volt, azaz valamivel több mint 30 százalékos a csökkenés azóta.
Az ezredes felhívta a figyelmet arra, hogy a tavalyi év első tíz hónapjához képest hét százalékkal visszaesett az ittasan okozott közúti balesetek száma idén, de aránya a személyi sérüléses baleseteken belül még mindig 12 százalék, annak ellenére, hogy tavaly óta 14800 vezetői engedélyt vettek el ittas vezetés miatt.
Samu István vezérőrnagy, az ORFK rendészeti főigazgatója emlékeztetett rá: a tendencia folyamatos, mindössze 2007-ben tört meg, azóta viszont tovább csökken a balesetek és a halálos áldozatok száma. Mint mondta, november 8-áig 121 emberrel kevesebb halt meg, mint tavaly az első tíz hónapban. Kiemelte: az eredmény elérésében nagy szerepe volt az objektív felelősség bevezetésének, valamint annak, hogy megemelkedett a helyszíni bírság összege, bevezették az ittas vezetőkkel szembeni zéró toleranciát és szigorodott a járművezetői előéleti pontrendszer.
Az objektív felelősséggel kapcsolatban megjegyezte: 2008 májusa óta - amióta a rendőrség élesben alkalmazza a jogszabályt - 2009. november 8-áig 607 ezer közigazgatási ügyet kezdeményezett a rendőrség a járműtulajdonos objektív felelőssége körében, vagyis átlagosan havonta 33 ezret. A jogsértésekről szólva elmondta, hogy az összes jogsértés 88 százaléka sebességtúllépés volt, összesen 534 ezer ilyen határozatot hoztak már. A megállási, várakozási tilalommal kapcsolatos jogsértések száma 6 ezer volt, a kötelező haladási iránnyal és behajtási tilalommal kapcsolatos pedig 6 ezer.
A rendészeti főigazgató beszámolt arról: a közlekedésbiztonsági helyzet további javulásáért növelni kell a sebességmérő és a szabálysértéseket dokumentáló eszközök számát. Ennek érdekében november 30-ig 50 új mobil sebességmérő eszközt állítanak rendszerbe, 2010 márciusáig a gyorsforgalmi utakon 31 fix sebességmérő helyet állítanak fel, az országos közutakon pedig további 200 fix sebességmérőt helyeznek el. Az egyéb szabálysértések dokumentálására 300 PDA-t állítanak rendszerbe 2010 őszéig. Arra a kérdésre, hogy a kanyarodási, előzési szabályokat be nem tartókkal szemben milyen intézkedéseket tervez a rendőrség, Oberling József azt mondta: a sebességtúllépés miatt bekövetkezett balesetek az összes közlekedési baleset 25 százalékát teszik ki, annak ellenére, hogy a rendőrség jelentős erőt fordít a gyorshajtók kiszűrésére és 500 ezer bírságot is kiszabott emiatt.
"Ezzel még nem végeztünk, majd ha azt tapasztaljuk, hogy nincs probléma a sebességgel, fókuszálhatunk másra" - mondta, hozzátéve, érzékelik, hogy más szabályszegéssel is foglalkozni kell, de a sebességellenőrzés eleve jótékony hatással van a közlekedőkre. Kifejtette: "utópisztikus elképzelés", hogy minden közlekedési szabályszegés felderítsenek és szankcionáljanak, és valóban jelentős baleseti ok a kanyarodás, előzés szabályainak be nem tartása. Mivel azonban ez nincs benne az objektív felelősségi körben, a rendőrség mindössze végeláthatatlan levelezésbe kezdhetne a tulajdonossal és nem derülne ki, hogy ki volt a szabályszegő.
Samu István ehhez hozzátette: eddig a technikai fejlesztés célja az volt, hogy a rendőrség hatékonyabban léphessen fel a gyorshajtókkal és ittas vezetőkkel szemben. A fejlesztés következő iránya pedig a többi szabálysértés elleni hatékony fellépés lesz, de még egy-másfél év, amíg ennek a technikai, személyi, jogi feltételei megteremtődnek.