Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1179da98-1ae8-4efd-a876-c1b0f98198b7","c_author":"Arató László (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az uniós tagállamok fegyveres erői egyelőre nem mobilizálhatók elég gyorsan az Európai Unió területén. Az Unió katonai mobilitásra vonatkozó legutóbbi cselekvési terve a tervezési hiányosságok miatt vegyes eredményeket ért el, és a végrehajtás útjában továbbra is akadályok állnak. Az Európai Bizottság változtatásokat ígért. ","shortLead":"Az Európai Számvevőszék új jelentése szerint az uniós tagállamok fegyveres erői egyelőre nem mobilizálhatók elég...","id":"20250205_europa-szamvevoszek_katonai-mobilitas_eu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1179da98-1ae8-4efd-a876-c1b0f98198b7.jpg","index":0,"item":"3711204b-160b-446d-94a4-e673c343a21e","keywords":null,"link":"/eurologus/20250205_europa-szamvevoszek_katonai-mobilitas_eu","timestamp":"2025. február. 05. 19:40","title":"Eltérő közlekedési előírások akadályozzák a tankok mozgását az EU-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"49d0b8f9-4899-44b9-8e44-eba85fc5a288","c_author":"Mérő Vera","category":"360","description":"„Örömmel jelenthetem”, hogy a magyar rendőrség sikerének legfrissebb bizonyítéka egy újabb meggyilkolt nő. Nem kérnek bocsánatot sem az áldozat barátaitól, akikkel a BRFK megbízottja a Facebookon gúnyolódott, sem az árván maradt gyermekektől, akiknek az anyja segítségért könyörgött, és nem kapott.","shortLead":"„Örömmel jelenthetem”, hogy a magyar rendőrség sikerének legfrissebb bizonyítéka egy újabb meggyilkolt nő. Nem kérnek...","id":"20250205_megolt-japan-no-rendorseg-csaladon-beluli-eroszak-Mero-Vera-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/49d0b8f9-4899-44b9-8e44-eba85fc5a288.jpg","index":0,"item":"c4bef3af-6644-4075-b316-a386b46e8705","keywords":null,"link":"/360/20250205_megolt-japan-no-rendorseg-csaladon-beluli-eroszak-Mero-Vera-velemeny","timestamp":"2025. február. 05. 10:37","title":"Mérő Vera: A rendőrség örömmel jelenti, és nem kér bocsánatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az ügyészségen fegyelmi eljárás indult, amely fegyelmi büntetés kiszabásával zárult. ","shortLead":"Az ügyészségen fegyelmi eljárás indult, amely fegyelmi büntetés kiszabásával zárult. ","id":"20250206_Encsencsi-gyilkossag-ugyeszseg-hogy-szakmai-hiba-volt-kiengedni-a-letartoztatasbol-a-kesobbi-elkovetot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"e98e0411-8b95-4bcf-896f-ed0938969a54","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Encsencsi-gyilkossag-ugyeszseg-hogy-szakmai-hiba-volt-kiengedni-a-letartoztatasbol-a-kesobbi-elkovetot","timestamp":"2025. február. 06. 15:18","title":"Encsencsi gyilkosság: az ügyészség szerint szakmai szabályszegés történt, amikor kiengedték a letartóztatásból a későbbi tettest","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eda019ef-0c2d-487c-817d-725a957b5824","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"Egy másik kormányzati döntés értelmében már a protokollkiadásokon is spórolni kellett, így a partnereknek legfeljebb egy képeslapot lehetett adni karácsonyi és újévi ajándékként. A 2024-es, nem nyilvános kormányhatározatokból látszik, mennyire szorították meg a nadrágszíjat. A köztisztviselők már sztrájkra készülnek.","shortLead":"Egy másik kormányzati döntés értelmében már a protokollkiadásokon is spórolni kellett, így a partnereknek legfeljebb...","id":"20250206_Nem-nyilvanos-hatarozat-Orban-Viktor-dontesen-mult-ki-kaphat-plusz-penzt-az-kormanyzati-szerveknel-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eda019ef-0c2d-487c-817d-725a957b5824.jpg","index":0,"item":"542b1202-4de6-45bd-bb48-796f8fe7d719","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_Nem-nyilvanos-hatarozat-Orban-Viktor-dontesen-mult-ki-kaphat-plusz-penzt-az-kormanyzati-szerveknel-ebx","timestamp":"2025. február. 06. 06:11","title":"Akkora a spórolás a kormányzatban, hogy Orbán Viktor döntésén múlt az is, ki kaphatott plusz pénzt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"77129f68-770f-4d72-b7a6-b9514ba075d0","c_author":"Remifemin Plus","category":"brandchannel","description":"Egyes nők jobban, mások kevésbé jól birkóznak meg a változókorral. Szem előtt tartva azt, hogy mindenkit különbözőképpen érint ez az időszak, egy általános jó tanács azért mégis adható az érintett hölgyeknek: mozogni, mozogni, mozogni!","shortLead":"Egyes nők jobban, mások kevésbé jól birkóznak meg a változókorral. Szem előtt tartva azt, hogy mindenkit...","id":"20250207_Mozgas-valtozokor-remifemin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/77129f68-770f-4d72-b7a6-b9514ba075d0.jpg","index":0,"item":"e412e9df-3fe4-467b-883d-cea0250d6d2b","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250207_Mozgas-valtozokor-remifemin","timestamp":"2025. február. 07. 07:30","title":"Így mozogjon a változókorban!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remifemin Plus","c_partnerlogo":"01fbafc5-53c4-42c6-a681-eea34113376e","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"c521c603-d163-4a1c-a2f3-c08a8ef61fba","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A bőven több, mint 300 lóerős, drift üzemmódos új Golf R Variantnak elég 4,8 másodperc a 0–100-as gyorsulás abszolválásához.","shortLead":"A bőven több, mint 300 lóerős, drift üzemmódos új Golf R Variantnak elég 4,8 másodperc a 0–100-as gyorsulás...","id":"20250207_a-valaha-keszult-legerosebb-kombi-vw-golf-r-variant-megerkezett-magyarorszagra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c521c603-d163-4a1c-a2f3-c08a8ef61fba.jpg","index":0,"item":"0adc41e8-1273-4add-93df-ef3e9f05957f","keywords":null,"link":"/cegauto/20250207_a-valaha-keszult-legerosebb-kombi-vw-golf-r-variant-megerkezett-magyarorszagra","timestamp":"2025. február. 07. 06:41","title":"A valaha készült legerősebb kombi VW Golf megérkezett Magyarországra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25d1742c-de4b-4026-9f82-500fb1213972","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"Áttanulmányozta és elfogadta a kormány a Budapesti Közművek Zrt. elővásárlási ajánlatát a Rákosrendezőre – Gulyás Gergely és Vitályos Eszter kormányinfót tartottak. ","shortLead":"Áttanulmányozta és elfogadta a kormány a Budapesti Közművek Zrt. elővásárlási ajánlatát a Rákosrendezőre – Gulyás...","id":"20250206_kormanyinfo-gulyas-gergely-orban-viktor-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25d1742c-de4b-4026-9f82-500fb1213972.jpg","index":0,"item":"04548df2-c157-4e99-a821-6953257c5524","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_kormanyinfo-gulyas-gergely-orban-viktor-ebx","timestamp":"2025. február. 06. 10:00","title":"A kormány elfogadta a főváros elővásárlási jogát a Rákosrendezőre - ezt volt a kormányinfó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d9d2b50-fa58-4796-ae26-22eb37310244","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A KSH szerint a lakosság előrehozta a karácsonyi bevásárlást novemberre. Az üzemanyag-forgalom közel 7 százalékkal esett 2023. decemberhez képest.","shortLead":"A KSH szerint a lakosság előrehozta a karácsonyi bevásárlást novemberre. Az üzemanyag-forgalom közel 7 százalékkal...","id":"20250206_Alig-tankoltunk-az-ev-utolso-honapjaban-es-novemberhez-kepest-jelentosen-kevesebbet-koltottunk-a-boltokban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d9d2b50-fa58-4796-ae26-22eb37310244.jpg","index":0,"item":"49f1fda7-ebb7-42c5-801b-30bac0d522b9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250206_Alig-tankoltunk-az-ev-utolso-honapjaban-es-novemberhez-kepest-jelentosen-kevesebbet-koltottunk-a-boltokban","timestamp":"2025. február. 06. 08:30","title":"Nagyon rossz adat érkezett a KSH-tól, földbe állt a bolti forgalom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Futott egy beszédes és hosszú kreatív a Dacia Duster sajtótájékoztatóján, aminek az üzenete az volt, hogy attól, ha valami román, még lehet minőségi. Nem tudom, ez a Dacia Dusterre is maradéktalanul igaz-e, de az tény, hogy nyugaton és keleten veszik, mint a cukrot. Ez lenne az új népautó?
Nem győzik a gyártást a pitesti-i munkások, az M0-áson naponta több dusteres konvojt lehet látni. A Renault-Dacia frigy tíz éve során 1,25 millió autót értékesítettek Dacia néven Európában. A Dustertől 1 milliárd eurós bevételt várnak. Nem csoda, hisz jól néz ki és olcsó. Maga az autó is egy csoda. Hogyan lehet kisautó árban összkerékhajtású kompakt autót készíteni, ráadásul olyat, ami valódi terepen is elboldogul? Erre az egyik válasz a Dacia-Renault-Nissan barátság. Olcsó munkaerő, állami támogatás, Clio-alkatrészek és Nissan 4x4-es technika. Egy kis varázslat, máris kész az egyedi megjelenésű Duster.
Autómenedzser
4,31 méter hosszával és 1,82 méteres szélességével a városi környezetben és az aszfalttól távol is jól boldogul. 210 milliméteres hasmagassága, rövid túlnyúlásai (elöl 822, hátul 820 milliméter), kedvező terepszögei (30 fok elöl, 36 fok hátul, rámpaszöge 23 fokos) és kis tömege (a 4x4-es kivitel 1250 kilót nyom) valódi terepjáróvá emelik. Nem hittem a szememnek, így beültem Matyi, a profi terepes mögé, aki a nagyirtáspusztai erdőkben lombot és lengőkart nem kímélve bizonyította az újságíróknak, hogy nem hobbiautó a Duster. Bár nem lett volna szabad bemerészkednünk az erdőbe, egy félreértés okán mégis betévedtem egy felázott lejtőre. Mondanom sem kell, egy kilométer múlva úgy beragadtam, hogy dönteni kellett: vagy elcsapjuk a villanypásztorral védett kerítést, vagy körbe rakjuk bójával a kocsit, otthagyjuk és megvárjuk a száraz évszakot. Szerencsére tízen voltunk, így egy szakavatottabb sofőrrel, valamint tizennyolc karral és ugyanennyi lábbal kitúrtuk a veszélyzónából a Dustert. Később kiderült, úgy akadtam el vele, hogy nem is zártam az elektronikus differenciált. Mindannyian megállapítottuk: nem az egyórás szabadító akció volt a nehéz, hanem beragasztani a Dustert.
A futómű sokat kapott, de kibírta. Elöl a Logan és a Sandero modellekben megszokott keresztlengőkaros MacPherson rugóstagok találhatók megerősítve, hátul a 4x4-es kivitel többlengőkaros futóművet kapott. A 4x4-es változat hatfokozatú sebességváltójának első fokozata rövid, így a jármű egyenetlen talajon rendkívül lassan képes haladni.
Azért nem piskóta minden. A beltér silány, anyagai bántóak, a kapcsolók ósdiak, de van alapból négy légzsák, akár bőrözést is kérhetünk. A teszten kipróbált 110 lovas 1,5 literes dízelhez még ESP-t is rendelhetünk 80 ezer forintért. A Renault váltó pontosan dolgozik, a dízel Duster 3 személlyel, csomagokkal tempós erdei szakaszokkal, autópályás használatban 5,7 litert fogyasztott az alig száz kilométeres menetpróba átlagában. A kifejezetten rossz úton egy percig sem kellett aggódni, csak megszokásból kerülgettük a nagyobb kátyúkat, az előttünk csapató kolléga kifejezetten kereste őket. A Duster bírta a gyűrődést, igaz, a rossz utaknak minden Dacia nagy barátja.
Az összkerekes változat csomagtartója 408 literes, a 4x2-esé 475 liter, amely 1636 literesre bővíthető. Az elsőkerékmeghajtású Dacia Duster akciós alapára 105 lovas 1,6 literes benzinmotorral 2,49 millió forint, az összkerekes változat 2,99 milliótól érhető el akciósan.
Megérkezett Magyarországra a Dacia Logan dízel változata. A benzines nagy siker volt tavaly, az öngyulladós erőforrás újabb vevőket csalogathat a Renaulthoz tartozó román márkához, bár hazánkban még mindig idegenkednek a keleti népautótól.
Egymilliárd euró bevételt remél 2010-ben az Automobile Dacia gépkocsigyártó az új terepjárómodelljének értékesítéséből, ami iránt már most nagy az érdeklődés, noha csak márciusban mutatják be hivatalosan.
Mindenki dicséri az új kombi Daciát. Ha ennyire jó, miért nem lepik el a magyar utakat? Egyrészt, mert Dacia – ez a legerősebb ellenérv, másrészt, mert annyira nem olcsó. Ám a célnak tényleg megfelel.