Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"85462ae8-5369-4929-9e76-a8015c3ada75","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Íme a több mint hat évtizedes múltra visszatekintő Jaguar E-Type XXI. századi kései leszármazottja.","shortLead":"Íme a több mint hat évtizedes múltra visszatekintő Jaguar E-Type XXI. századi kései leszármazottja.","id":"20250519_gyonyoru-uj-roadster-allit-emleket-a-60-as-evekbeli-legendas-jaguar-e-type","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85462ae8-5369-4929-9e76-a8015c3ada75.jpg","index":0,"item":"8ec1aa68-a852-4aa3-ad44-2db59dfd0e57","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_gyonyoru-uj-roadster-allit-emleket-a-60-as-evekbeli-legendas-jaguar-e-type","timestamp":"2025. május. 19. 08:41","title":"Gyönyörű új roadster állít emléket a 60-as évekbeli legendás Jaguarnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3984fc2e-b66e-4787-a736-cbd75de1951c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az elnökválasztás eredménye: leszámolás a román politikai elit sok évtizedes korrupt kormányzásával – állapítja meg az Economist szerzője. A The New York Times tudósítója pedig arra számít, hogy megnyugszik Európában a politikai közép.","shortLead":"Az elnökválasztás eredménye: leszámolás a román politikai elit sok évtizedes korrupt kormányzásával – állapítja meg...","id":"20250519_roman-elnokvalasztas-nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3984fc2e-b66e-4787-a736-cbd75de1951c.jpg","index":0,"item":"b6142fd2-7a63-48b3-b3a5-5b41ce4f991d","keywords":null,"link":"/360/20250519_roman-elnokvalasztas-nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 19. 05:45","title":"Románia elkerüli a jobbratolódást, de a bizalmi válságot nem tudja kivédeni – nemzetközi lapszemle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4274635c-605e-4ded-aeed-05c86874e490","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A három kormány konkrét válaszlépéseket is kilátásba helyezett, amennyiben Izrael nem állítja le az új katonai offenzívát és nem oldja fel a humanitárius segélyszállítmányok bejuttatásának korlátozásait. ","shortLead":"A három kormány konkrét válaszlépéseket is kilátásba helyezett, amennyiben Izrael nem állítja le az új katonai...","id":"20250519_kozlemeny-britek-franciak-kanada-izrael-gaza-hadmuveletek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4274635c-605e-4ded-aeed-05c86874e490.jpg","index":0,"item":"13a533d5-9e9e-4d5f-bb10-bb330b9ea89f","keywords":null,"link":"/vilag/20250519_kozlemeny-britek-franciak-kanada-izrael-gaza-hadmuveletek","timestamp":"2025. május. 19. 20:31","title":"Közös közleményben ítélte el a brit, a francia és a kanadai kormány Izrael újabb gázai hadműveleteit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96fc81f3-4948-4162-bf9c-60e91e13cd97","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Újfajta ajánlóprogramot próbálgat az Instagram, melynek lényege, hogy bizonyos látogatószám vagy új regisztrált felhasználó után fizet a tartalomgyártóknak.","shortLead":"Újfajta ajánlóprogramot próbálgat az Instagram, melynek lényege, hogy bizonyos látogatószám vagy új regisztrált...","id":"20250520_meta-instagram-ajanlo-program-referrals-kifizetes-teszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96fc81f3-4948-4162-bf9c-60e91e13cd97.jpg","index":0,"item":"3b600bc5-dc32-49bd-9f72-8364b4c795e1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250520_meta-instagram-ajanlo-program-referrals-kifizetes-teszt","timestamp":"2025. május. 20. 14:03","title":"7 millió forintot is lehet keresni az Instagrammal – új programot tesztelnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a3946d6a-88d7-450c-9477-eb96192973b1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A háta mögött történt teljesen értelmetlen manővernek lett az elszenvedője.","shortLead":"A háta mögött történt teljesen értelmetlen manővernek lett az elszenvedője.","id":"20250519_fedelzeti-kamraja-kepei-Soroksar-karambol-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a3946d6a-88d7-450c-9477-eb96192973b1.jpg","index":0,"item":"8ccd6f41-9e5e-46a6-b0f3-7fe5a0cf93ac","keywords":null,"link":"/cegauto/20250519_fedelzeti-kamraja-kepei-Soroksar-karambol-video","timestamp":"2025. május. 19. 14:07","title":"A videója alapján értette meg a vétlen autós is, mi történt vele Soroksárnál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4858d1c9-3609-464a-b71c-d9028856e49e","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"Elsősorban a Temunak és a Sheinnek fájhat majd az terv, amelynek alapján kéteurós díjat vetne ki az EU minden csomagjukra.","shortLead":"Elsősorban a Temunak és a Sheinnek fájhat majd az terv, amelynek alapján kéteurós díjat vetne ki az EU minden...","id":"20250520_temu_vam_europai-bizottsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4858d1c9-3609-464a-b71c-d9028856e49e.jpg","index":0,"item":"8cfa9383-eda3-4734-96c8-345041bd6093","keywords":null,"link":"/eurologus/20250520_temu_vam_europai-bizottsag","timestamp":"2025. május. 20. 19:52","title":"Kéteurós Temu-adóval készül Brüsszel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2194376-220e-4bf5-8cb9-9935597df552","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A legtöbb kapcsolatban akkor indul el a hanyatlás, amikor a felek már nem kérdeznek többet őszintén egymástól. Íme öt kérdés, amellyel új életet lehelhetünk párkapcsolatunkba.","shortLead":"A legtöbb kapcsolatban akkor indul el a hanyatlás, amikor a felek már nem kérdeznek többet őszintén egymástól. Íme öt...","id":"20250520_parkapcsolat-gondok-kommunikacio-bizalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2194376-220e-4bf5-8cb9-9935597df552.jpg","index":0,"item":"39b6a013-6473-4ec0-b9c7-6ad6217b3876","keywords":null,"link":"/elet/20250520_parkapcsolat-gondok-kommunikacio-bizalom","timestamp":"2025. május. 20. 07:01","title":"5 fontos kérdés, amit a párok ritkán tesznek fel egymásnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"50f4f165-3eaf-45bf-b265-3d6813bbeb99","c_author":"Nyusztay Máté ","category":"tudomany","description":"Lassan újabb tétellel bővíthetjük a Föld bolygóra leselkedő veszélyforrások listáját: Donald Trumppal. Már a NASA bolygóvédelmi programját is veszélybe sodorhatják az amerikai elnök megszorításai, amelyek dominóként dönthetik be az USA kulcsfontosságú űrkutatási programjait.","shortLead":"Lassan újabb tétellel bővíthetjük a Föld bolygóra leselkedő veszélyforrások listáját: Donald Trumppal. Már a NASA...","id":"20250519_nasa-bolygovedelmi-program-koltsegvetesi-megszoritas-neo-surveyor-aszteroida-becsapodas-elorejelzes-urkutatas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50f4f165-3eaf-45bf-b265-3d6813bbeb99.jpg","index":0,"item":"7e0b67f2-6df2-4324-ad24-25290f01a4f4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_nasa-bolygovedelmi-program-koltsegvetesi-megszoritas-neo-surveyor-aszteroida-becsapodas-elorejelzes-urkutatas-ebx","timestamp":"2025. május. 19. 08:03","title":"Veszélyes közelségbe ért a „Trump-aszteroida”, de vajon becsapódik?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Íme, egy újabb bizonyíték, hogy a nagyság a kis dolgokban rejtőzik: az Audi A1 minden porcikájában a nagy Audik technikáját, tudását, komfortját hordozza. A négy méternél kisebb kisautón egyáltalán nem érződik, hogy valójában nem más, mint egy VW Polo szmokingba öltöztetve. The Next Big Audi - ez a szlogenje.
Új gépjárműosztályba lépett az Audi. Valójában már járt itt, és megégette magát az alumínium karosszériás, a korát jócskán megelőző A2-essel. Ezúttal újra megpróbálja az ingolstadti márka. A Mini, a Fiat 500 és a Citroen DS3 sikerén felbuzdulva prémium kisautót építettek. Adva volt a konszernen belüli Polo, csak fel kellett vértezni audis virtussal. Sikerült. Az A1 minden ízében vérbeli Audi. Kupészerű teste előrevetíti a jövőt, pár éven belül várható a sportos vénákkal bíró S1, az ötajtós-, és a kabrió változat is.
Autómenedzser.hu
A LED-es nappali fény, az intelligens xenon plus lámpák, a fénydiódás hátsók, a start-stop rendszer, a TFSI-motorok, a Google térképes és beszédfelismerős navigáció, a dinamikus futómű, a 14 hangszórós, mélynyomós, 465 wattos Bose hangrendszer, a merevlemezes és minden eszközt felismerő-beolvasó multimédia (az Audi A8-asban megismert MMI Plus) mellett igazi újdonság, hogy testre is szabható az A1: a tető, a visszapillantók, a belső díszítőelemek, a kárpitok különféle színekben rendelhetők. Csak a külső 800 féleképpen variálható.
Az A1 jól néz ki, és kiválóan vezethető kis élményautó. Négy motorváltozata közül hármat próbáltunk ki, a 3,8 literes átlagfogyasztással kecsegtető 90 lovas dízel később érkezik. Az 1,2-es belépőmodell kis turbója 86 lóerővel vértezi fel az A1-est, ami bőven elegendő az örömautózáshoz, csupán emelkedőkön érezzük, hogy illene visszaváltogatni. Fogyasztása hat liter alatt marad városban és országúton használva, hangja szinte semmi. A 122 lovas 1,4 TFSI sportosan mozgatja az A1-est, élesebb kanyarokba öröm beesni, ilyenkor sokszor az ESP és az elektronikus differenciál (electronic limited slip differential – széria) segít talpon maradni. Ennek a változatnak mérges a hangja, de túlpörgetve idegesítően vinnyog. Alapjáraton biztatóan morog. Főként autópályán faggattuk, sok kilométert tettünk meg 200 kilométer/órás sebesség felett, de így sem mértünk 8,8 liternél nagyobb átlagfogyasztást. A sportos A1-est vezettük hétfokozatú S tronic (duplakuplungos) váltóval is, illik hozzá.
Nem csupán a takarékosság nagymestere az 1,6 literes 105 lovas turbódízel változat. Amellett, hogy 4,6 literes átlagfogyasztást mértünk vele vegyes használatban, izmos nyomatéka miatt ez a motorváltozat nyerte el a tetszésünket.
A Brüsszelben gyártott kis Audi első ülései kényelmesek, a kapcsolók elrendezése ergonomikus, van pohártartó, finomak és minőségiek az anyagok – leginkább a TT és az A3-as belsejére emlékeztet. A hátsó sorban magam mögé befértem, de a fej- és a válltér nem ígér kényelmet. A csomagtartó 270 literes. Az A1 májustól rendelhető, az autókat szeptembertől lehet átvenni, állítólag már van magyar vevő, aki 10 milliós változatot állított össze. Nálunk kétféle felszereltségi szinten kapható, a legolcsóbb 1,2-es A1 4,94 millió forint, az 1,4-es alapára S tronic váltóval 6,3 millió forint, a dízel alapára 5,76 millió forint.
Mitől lett takarékos az Audi népszerűbb modellje? Elsősorban a sofőr akaratától, másodsorban néhány technikai megoldástól. Lecsippentettek róla 7 lóerőt, leültették, sportfutóművet toltak alá, stop-start rendszerrel szerelték fel. A kategória legzöldebbjének kikiáltott modell alapára 8,5 millió. Takarékos vezetők, íme: a ti autótok.
Nagyon enyhe ráncfelvarráson esett át a legszebb magyar autó, az Audi TT Coupé és Roadster: vonzóbb arcot, sportosabb külsőt kapott, ám ezt csak a beavatottak veszik észre. Nagyobb változás, hogy elbúcsúztunk a V6-os motortól, viszont erősebb és takarékosabb lett a kétliteres TFSI.
Nem kell megijedni, a Q7-es nem változott meg, csak új, Euro 5-ös motorokat kapott. Takarékosabb, könnyebb erőforrásai ugyanolyan játszi könnyedséggel mozgatják a behemótot, mint a korábbi változatok. Hatsebességes automatikus váltóját nyolcsebességesre cserélte az Audi.
A tavaly év végi ráncfelvarrás után az Audi A6 még vonzóbb. Akinek a LED-technikás szemfényvesztés kevés lenne, próbálja ki az új benzinmotorral, a háromliteres, 290 lovas erőforrás kihozza az állatot az emberből.
Brutális morgás, mágneses futómű, megolvadt gumik, gőzölgő üvegtető, füstölő féktárcsák, javuló köridők – mindenkinek van ilyen álma. Vezettük az Audi tízhengeres fenevadját.
Jóllehet, teszteltük már a magyarországi autóipar egyik büszkeségét, a megújult TT Roadstert, de azt gondoltuk, érdemes lenne egy hosszabb, kétszemélyes kiránduláson is kipróbálni a német élményautót. Nem akarunk irányjelzés nélkül a dolgok elébe vágni, de nem kellett csalódnunk.
A dinók nem halnak ki – hirdeti az Audi Q7 3,0 TDI clean diesel. Az óriás Euro 6-os motorral kezdte meg második életciklusát, rácáfolva azokra a véleményekre, hogy ekkora állatra nincs szükség az utakon.
Nincs mese, ez ma a létező legjobb Audi. Senkit nem ismerek, akinek ne tetszene. Harmónia, kiegyensúlyozott méretek, kupészerű hobbiterepes forma, ultramodern technika, 20 hüvelykes kerekek, 240 lovas, izmos motor. Ára brutális, három hasonszőrű terepest is kapnánk érte. Igazi luxus.
Az Audi tervezői a Grált keresik, a tökéletes autót. Nem találják, ezért megépítik. Az ingolstadti vár pincéjében aranycsinálók módszereivel, okkult tanok igéivel alkotnak. Így született meg a harmadik generációs A8, rovarszemmel, időtálló formában, brutális menettulajdonságokkal, elképesztő technikával – elérhetetlen áron. Aki hibridet várt és zöldautós erényeket, csalódni fog, az A8 maradt, ami volt: sportos luxuslimuzin.
A 2008-ig gyártott Audi A4-es feltámadt poraiból és spanyolos köntösben, Seat márkajelzés alatt kelleti magát a flottapiacon. Okos és költséghatékony döntés, főleg a válság éveiben. A Seat Exeo 1,6 literes benzinmotorral is vásárolható, de hamarosan kétliteres, 120 lovas dízel is érkezik. Nálunk a 143 lovas kétliteres dízel járt.