Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"714d319e-4bc1-4724-a9fb-a751d928fee7","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Egyelőre nem lehet tudni, kiről van szó.","shortLead":"Egyelőre nem lehet tudni, kiről van szó.","id":"20250122_magyar-uszo-doppingugy-eljaras-magyar-antidopping-csoport-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/714d319e-4bc1-4724-a9fb-a751d928fee7.jpg","index":0,"item":"757315f1-95f1-4e4d-b565-3648608661e2","keywords":null,"link":"/sport/20250122_magyar-uszo-doppingugy-eljaras-magyar-antidopping-csoport-ebx","timestamp":"2025. január. 22. 16:11","title":"Újabb magyar úszó keveredett doppingügybe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7f9d1554-9bf6-4fd6-95d8-3962dc73d457","c_author":"Imre Réka","category":"itthon","description":"A Mol szerint sokkal kisebb a gárdonyi olajszennyezés mértéke, mint amiről a lakosság beszámolt. A helyiek attól tartanak, hogy a Velencei-tó vizéig is eljuthat a gázolaj, és erre a HVG-nek nyilatkozó szakértő szerint is van esély. ","shortLead":"A Mol szerint sokkal kisebb a gárdonyi olajszennyezés mértéke, mint amiről a lakosság beszámolt. A helyiek attól...","id":"20250122_Mol-487-liter-gazolaj-Gardony-benzin-szennyezes-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7f9d1554-9bf6-4fd6-95d8-3962dc73d457.jpg","index":0,"item":"7bf76392-6da4-4552-a00c-bbe5fee23deb","keywords":null,"link":"/itthon/20250122_Mol-487-liter-gazolaj-Gardony-benzin-szennyezes-ebx","timestamp":"2025. január. 22. 06:14","title":"Az állataikat mentik a gárdonyi civilek, még tart az olajszennyezés felszámolása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96592f43-d902-4933-a255-789590c4d074","c_author":"HVG","category":"360","description":"A mostanában lejáró államkötvények kamata nagyot zuhan, ami sokakat eltántoríthat attól, hogy újra állampapírt vegyenek. Ha így lesz, az megnehezítheti az ország működtetését.","shortLead":"A mostanában lejáró államkötvények kamata nagyot zuhan, ami sokakat eltántoríthat attól, hogy újra állampapírt...","id":"20250122_hvg-inflacio-allamkotveny-penzeso","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96592f43-d902-4933-a255-789590c4d074.jpg","index":0,"item":"891b1cf2-cc50-45e4-9888-4527355a83cd","keywords":null,"link":"/360/20250122_hvg-inflacio-allamkotveny-penzeso","timestamp":"2025. január. 22. 14:16","title":"Fel van adva a lecke a lakossági állampapír-tulajdonosoknak, hogy mit kezdjenek a rájuk zúduló pénzesővel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68ee002e-d535-486e-8c3f-324593efa132","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Mariann Budde arról prédikált, hogy a legtöbb bevándorló nem bűnöző, az LMBTQ-gyerekek pedig az életükért aggódnak.","shortLead":"Mariann Budde arról prédikált, hogy a legtöbb bevándorló nem bűnöző, az LMBTQ-gyerekek pedig az életükért aggódnak.","id":"20250122_beiktatasi-mise-Trump-puspok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68ee002e-d535-486e-8c3f-324593efa132.jpg","index":0,"item":"0a7ce2f5-536e-43b5-81fa-5c9375c1fd8f","keywords":null,"link":"/elet/20250122_beiktatasi-mise-Trump-puspok","timestamp":"2025. január. 22. 17:22","title":"A beiktatási misén kérte Trumpot egy püspök a szószékről, hogy irgalmazzon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d7714c6-896a-4c2d-b490-52b1d555d211","c_author":"Földes Márton","category":"360","description":"Franciaország és az USA csádi kivonulása után a Magyar Honvédségnek újra kell értelmeznie az ambícióit a Száhel-övezet megváltozott geopolitikai viszonyai között – mondta a HVG-nek Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója, a Nemzetközi Kapcsolatok és Diplomácia Tanszék docense.","shortLead":"Franciaország és az USA csádi kivonulása után a Magyar Honvédségnek újra kell értelmeznie az ambícióit a Száhel-övezet...","id":"20250123_hvg-csad-magyar-honvedseg-interju-Marsai-Viktor-biztonsagpolitikai-szakertovel-a-vedohalo-megszunt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d7714c6-896a-4c2d-b490-52b1d555d211.jpg","index":0,"item":"976e4fe6-ab25-4b5b-8868-960fde9faa03","keywords":null,"link":"/360/20250123_hvg-csad-magyar-honvedseg-interju-Marsai-Viktor-biztonsagpolitikai-szakertovel-a-vedohalo-megszunt","timestamp":"2025. január. 23. 12:53","title":"A franciák kivonulásával megszűnik a Magyar Honvédség csádi védőhálója – interjú Marsai Viktor biztonságpolitikai szakértővel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"014e9330-5307-4b78-b0f0-1d343e6f7134","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Visszaesett a bevétel, ilyesmire még nem volt példa.","shortLead":"Visszaesett a bevétel, ilyesmire még nem volt példa.","id":"20250122_Sosem-latott-gondban-a-Debrecenben-epitkezo-CATL-akkugyarto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/014e9330-5307-4b78-b0f0-1d343e6f7134.jpg","index":0,"item":"a08721f5-8af5-4aaa-92d8-4181b98a3c59","keywords":null,"link":"/kkv/20250122_Sosem-latott-gondban-a-Debrecenben-epitkezo-CATL-akkugyarto","timestamp":"2025. január. 22. 08:23","title":"Sosem látott gondban a Debrecenben építkező CATL akkugyártó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"faa8418b-0908-496a-a862-0e0fc9c2ff58","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az egykori politikus a közösségi oldalán adott hangot véleményének.","shortLead":"Az egykori politikus a közösségi oldalán adott hangot véleményének.","id":"20250123_iskola-bombariado-horn-gabor-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/faa8418b-0908-496a-a862-0e0fc9c2ff58.jpg","index":0,"item":"ca14ee91-241f-4a59-8292-11c129506f8f","keywords":null,"link":"/itthon/20250123_iskola-bombariado-horn-gabor-velemeny","timestamp":"2025. január. 23. 11:22","title":"Horn Gábor a kormányt sejti az iskolai bombariadók mögött","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3793fc54-e491-4e0c-abcf-ad447833d9b6","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Csütörtök reggel országosan több mint 260 magyarországi iskola kapott fenyegető levelet, ami miatt bombariadót rendeltek el. Szlovákia is átélt ehhez hasonlót tavaly, az egyik helyi lap meg is osztotta a tapasztalatokat. ","shortLead":"Csütörtök reggel országosan több mint 260 magyarországi iskola kapott fenyegető levelet, ami miatt bombariadót...","id":"20250123_Szlovakia-Csehorszag-bombariado-bombafenyegetes-iskolak-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3793fc54-e491-4e0c-abcf-ad447833d9b6.jpg","index":0,"item":"e71fa49f-2d9c-4cd5-9623-00875b67f0f1","keywords":null,"link":"/vilag/20250123_Szlovakia-Csehorszag-bombariado-bombafenyegetes-iskolak-rendorseg","timestamp":"2025. január. 23. 17:21","title":"A szlovák rendőrség nem sokra jutott a bombariadókkal kapcsolatban, a magyar hatóságok mégis tőlük kérnek segítséget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ford Mondeo bemutató: nem gondoltam volna, hogy ilyen jó
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Aki az új Mondeóra azt mondja, hogy alig változott valami, felhívom a figyelmét, hogy a nemzetközi sajtótájékoztatón...
Aki az új Mondeóra azt mondja, hogy alig változott valami, felhívom a figyelmét, hogy a nemzetközi sajtótájékoztatón 1365 változtatásról tettek említést. Az idő szűke miatt ezeket nem vettük sorra, de íme, a legfontosabbak: domború a motorházfedél, a trapéz alakú hűtőrács révén megújult az autó orra, az átrajzolt lökhárítóba LED-es nappali fénycsíkok kerültek, az üvegfelületeket króm dísszel szegélyezték, megújult az autó fara, LED-es technológiát kaptak a hátsó lámpatestek. Új a középkonzol a magasra helyezett navigációs és szórakoztató berendezéssel, kifogástalan a prémium hangrendszer. Változott a kijelző grafikája, újak a műszerek, LED-es a belső világítás, új színek, kárpitok, kibővített anyagválaszték állnak a vásárlók rendelkezésére.
A távol-keleti és az orosz piacnak üzent a Ford, amikor az új Mondeót a Moszkvai Autókiállításon mutatta be augusztus 25-én. Felfutó piacai ezek a márkának és a modellnek, a Mondeo Kínában 50 százalékos növekedést ért el az utóbbi egy évben.
További képek a galériában
am
A megújuló VW Passat előtt nem sokkal bemutatott felfrissített Mondeo a kategória prémium modelljeiből ismert biztonsági technológiákat is megkapta: sávelhagyásra figyelmezető jelzés a kormány rezegtetésével és képi megjelenítéssel, fáradtságra figyelmeztető jelzés, amely statisztikai alapokon nyugvó számítás alapján éber vezetésre ösztönzi a sofőrt, automatikus távolság fény, amely a szélvédőbe szerelt kamera segítségével pásztázza a kocsi előtt az utat és ha járművet észlel, lekapcsolja a távolsági fényt. A három, a Fordnál korábban soha nem használt fejlesztés mellett a Mondeo megkapta a korábban bemutatott új S-Max és Galaxy repertoárjában megtalálható holttérfigyelőt, a tolatókamerát és a nyolccsatornás erősítővel, mélynyomóval és 10 hangszóróval szerelt 265 wattos prémium hangrendszert.
A külcsíny, a belbecs és a technika nóvumai mellett két új motorral bővült a kínálat. A korábbi öthengeres Ford motort egy turbós, közvetlen befecskendezéses, kétliteres négyhengeres váltja fel, amelynek legnagyobb teljesítmény 240 lóerő. Az öt-, illetve négyajtós Mondeo végsebessége ezzel a motorral 246 kilométer/óra, 7,5 másodperc alatt jut el nulláról száz kilométer/órás sebességre és nyomatékcsúcsa 340 Nm. A kétliteres EcoBoost motornak van egy 203 lovas változata is, mindkettőt hatsebességes duplakuplungos (PowerShift) váltóval adja a Ford. A kínálatban maradt a kétliteres szívó 145 lovas és az 1,6 literes 120 lovas motor, de év végén várható a 160 lovas 1,6-os turbó megjelenése is.
A kényelmi és biztonsági rendszerek között dombsegéd, távolságtartó sebességszabályozó, intelligens kanyarkövető xenonvilágítás, isofix-bekötési pontok is találhatók. A futómű három állásba (normál, sport és komfort) kapcsolható. Bevallom, a tökéletes német utakon és az Autobahnon nem éreztem komolyabb különbséget a felfüggesztés keménységén, de csak a móka kedvéért, végig sport módban használtam az autókat. USB- és iPod csatlakozásra is van lehetőség, igaz a kesztyűtartóban található aljzat csak kisméretű pendrive-okra alkalmas.
A takarékosság és a környezetvédelem kiemelt szerepet kapott a Mondeo esetében, a fékezési és lassítási energiát visszatáplálja az akkumulátorba, a hűtőmaszk rácsszerkezete mozgatható, alaphelyzetben zár, így jobb az aerodinamika és csökken a fogyasztás. Az Econetic modellben a vezetőt ökométer segíti a takarékos közlekedésben. A sofőr a hibridekhez hasonlóan levelecskéket gyűjthet.
am
A dízel paletta 115, 140 és 163 lovas változatban kapható kétliteres motorja mellé érkezett a 2,2 literes Duratorq TDCi, amely 200 lóerős és nyomatékmaximuma overboost funkcióval 450 Nm. Nyolclyukú piezo befecskendezői 1800 baron juttatják az égéstérbe az üzemanyagot. A megnövelt turbófeltöltő nyomása 1,8 bar, a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás optimalizálását kipufogógáz-visszavezetés (EGR) és részecskeszűrő segíti. A leggyorsabb dízel Fordként az öt- és négyajtós változatok 8,1 másodperc alatt gyorsulnak fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre.
A Mondeót meglepően jó volt vezetni, igaz ennyire semleges autóban már rég ültem. A 240 lóerő dacára tapadt az útra az 1,6 tonnás monstrum. Üzleti tankként hasította a München környéki utakat. Hatalmas a Mondeo, a helykínálat hátul is fejedelmi, az ülések kényelmesek, a csomagtartó óriási – a kombiról nem is beszélve. A duplakuplungos Getrag váltó villámgyorsan ismerte fel a helyzetet, de padlógázzal sem tapasztott bele az ülésbe a gyorsulás, a Ford mérnökei által átdolgozott motorhang magas fordulaton megédesíti a vezetést. Vezetési élményről azonban nem tudok beszámolni, a kocsi tökéletes, teszi a dolgát. 170-180-nál is ugyanolyan precíz. A kulturált járású és halk dízel nyomatékát jól lehet érezni, visszaváltani alacsony fordulaton sem kell, a hatos elég hosszú. A tesztfogyasztás egyik változatban sem volt magas, a benzines fedélzeti számítógépe a 100 kilométeres út végén 8,7 literes, a dízelé 7,7 literes átlagot mutatott.
A Ford Mondeo árai nem változtak, csak a felszereltség lett gazdagabb. A legolcsóbb, 120 lovas változat 6,75 millió forintba kerül, a 240 lovas kombi csúcsfelszereltséggel 10,35 millió forint.