Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"216d9cc3-31c8-463a-bec1-21079beccb7b","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az egykori tévés újságíró elég zavaros, feltehetően ironikus posztot közölt a Facebookon, amiben Rákóczitól és Kossuth-tól Lázár Jánosig húz ívet.","shortLead":"Az egykori tévés újságíró elég zavaros, feltehetően ironikus posztot közölt a Facebookon, amiben Rákóczitól és...","id":"20250418_Havas-Henrik-Ha-Magyar-Peter-nyer-akkor-disszidalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/216d9cc3-31c8-463a-bec1-21079beccb7b.jpg","index":0,"item":"646ff0bd-f02d-4483-a05f-44588f5cc8d0","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Havas-Henrik-Ha-Magyar-Peter-nyer-akkor-disszidalok","timestamp":"2025. április. 18. 12:02","title":"Havas Henrik: „Ha Magyar Péter nyer, akkor disszidálok”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e724f4d-9f73-4e17-8e42-c08f078dce3d","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Fetter Ádám ezzel kívánt áldott húsvétot.","shortLead":"Fetter Ádám ezzel kívánt áldott húsvétot.","id":"20250419_husvet-nagypentek-fetter-adam-pilisvorosvar-polgarmester-jezus-lator-baloldal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e724f4d-9f73-4e17-8e42-c08f078dce3d.jpg","index":0,"item":"4ae5c708-b5f1-4fe2-9bf9-14054c064ffe","keywords":null,"link":"/elet/20250419_husvet-nagypentek-fetter-adam-pilisvorosvar-polgarmester-jezus-lator-baloldal","timestamp":"2025. április. 19. 16:09","title":"A Jézus balján keresztre feszített latorhoz hasonlította a baloldaliakat a pilisvörösvári polgármester","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Korábban már az Erzsébet hídra sem akarták őket felengedni. A képviselő nem nyugodott bele a tiltásba.","shortLead":"Korábban már az Erzsébet hídra sem akarták őket felengedni. A képviselő nem nyugodott bele a tiltásba.","id":"20250418_hadhazy-akos-tuntetes-rendorseg-tiltas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f792656c-63e6-412f-9c30-064b08c43e99.jpg","index":0,"item":"73100c92-70fb-41b3-b875-bf1da2122f7a","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_hadhazy-akos-tuntetes-rendorseg-tiltas-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 11:10","title":"Letiltotta a rendőrség Hadházyék Ferenciek terére tervezett tüntetését is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b53cca0c-49f7-42e1-b46a-1f66e71941e1","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A rábapordányi interjúk egy irodában készültek – nem a telepen.","shortLead":"A rábapordányi interjúk egy irodában készültek – nem a telepen.","id":"20250418_partizan-ragados-szaj-es-koromfajas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b53cca0c-49f7-42e1-b46a-1f66e71941e1.jpg","index":0,"item":"f20f7af4-6c23-4553-b85c-9bf9ede745a8","keywords":null,"link":"/kkv/20250418_partizan-ragados-szaj-es-koromfajas","timestamp":"2025. április. 18. 12:31","title":"Direktben nem mondják ki, de arra utalgat a kormánymédia, hogy a Partizán terjesztette a száj- és körömfájást","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","shortLead":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","id":"20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78.jpg","index":0,"item":"3cbbc53e-6e21-45c5-b248-d53ae9364142","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","timestamp":"2025. április. 19. 17:53","title":"Centiken múlt az élete egy férfinak, aki egykerekűvel hajtott át a Bajcsy-Zsilinszky úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d3109879-9911-48ff-868f-dbce10c96dec","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Száz évvel ezelőtt, 1925. április 18-án nyitották meg az első Budapesti Nemzetközi Vásárt. A következő évben pedig a vásáriroda vezetője, Hollósy István könyvet publikált „Visszapillantás a Budapesti Nemzetközi Vásár két évtizedes múltjára” címmel. Ebből is látszik, hogy a BNV életkora bizonytalanabb, mint egy primadonnáé. Minden aktuális hatalom a maga dicsőségét demonstrálta a Budapesti Nemzetközi Vásárral, amely az üzletemberek számára üzleti, a milliós tömegek számára szórakozási és ámulási lehetőség volt. Itt tátotta rá a száját először a nép a rádióra, a televízióra, a csuklós buszra, a Coca-Colára, az autócsodákra – mikor mire.","shortLead":"Száz évvel ezelőtt, 1925. április 18-án nyitották meg az első Budapesti Nemzetközi Vásárt. A következő évben pedig...","id":"20250418_Budapesti-Nemzetkozi-Vasar-100","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d3109879-9911-48ff-868f-dbce10c96dec.jpg","index":0,"item":"41c10186-dc63-4158-9a29-153c0bc274d4","keywords":null,"link":"/360/20250418_Budapesti-Nemzetkozi-Vasar-100","timestamp":"2025. április. 18. 17:20","title":"Az állami hiúság vására – A Budapesti Nemzetközi Vásár rezsimeken átívelő 100 (vagy több) éve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e54e480-55e4-4d47-af7e-61ee748592af","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Andrij Szibiha elmondta, azt szeretnék, hogy az orosz erők valóban szüntessék be a tüzet minden fronton. ","shortLead":"Andrij Szibiha elmondta, azt szeretnék, hogy az orosz erők valóban szüntessék be a tüzet minden fronton. ","id":"20250419_oroszorszag-ukrajna-tuzszunet-andrej-szibiha-kulugyminiszter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e54e480-55e4-4d47-af7e-61ee748592af.jpg","index":0,"item":"c878c150-5b2a-47f7-8139-75fbf76121c7","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_oroszorszag-ukrajna-tuzszunet-andrej-szibiha-kulugyminiszter","timestamp":"2025. április. 19. 20:32","title":"Az ukrán külügyminiszter szerint Putyin bármikor beleegyezhetne a 30 napos tűzszünetbe, de nem ezt teszi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62789bbf-fa08-4310-83f9-0fdd008a18f0","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A telekszomszédra törtek rá először a TEK-esek, amikor egy törökbálinti férfit megpróbáltak elvinni. Az ártatlan családot, köztük egy hároméves gyereket öt órán át tartották kint az udvarukon, de a TEK állítása szerint nem tévedtek. ","shortLead":"A telekszomszédra törtek rá először a TEK-esek, amikor egy törökbálinti férfit megpróbáltak elvinni. Az ártatlan...","id":"20250419_Rossz-cim-tek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62789bbf-fa08-4310-83f9-0fdd008a18f0.jpg","index":0,"item":"dfd9dbb6-e614-464f-95b4-b9d507d96b75","keywords":null,"link":"/elet/20250419_Rossz-cim-tek","timestamp":"2025. április. 19. 11:37","title":"Rossz címre ment ki akciózni a TEK, de szerintük nem történt tévedés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ford Mondeo bemutató: nem gondoltam volna, hogy ilyen jó
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Aki az új Mondeóra azt mondja, hogy alig változott valami, felhívom a figyelmét, hogy a nemzetközi sajtótájékoztatón...
Aki az új Mondeóra azt mondja, hogy alig változott valami, felhívom a figyelmét, hogy a nemzetközi sajtótájékoztatón 1365 változtatásról tettek említést. Az idő szűke miatt ezeket nem vettük sorra, de íme, a legfontosabbak: domború a motorházfedél, a trapéz alakú hűtőrács révén megújult az autó orra, az átrajzolt lökhárítóba LED-es nappali fénycsíkok kerültek, az üvegfelületeket króm dísszel szegélyezték, megújult az autó fara, LED-es technológiát kaptak a hátsó lámpatestek. Új a középkonzol a magasra helyezett navigációs és szórakoztató berendezéssel, kifogástalan a prémium hangrendszer. Változott a kijelző grafikája, újak a műszerek, LED-es a belső világítás, új színek, kárpitok, kibővített anyagválaszték állnak a vásárlók rendelkezésére.
A távol-keleti és az orosz piacnak üzent a Ford, amikor az új Mondeót a Moszkvai Autókiállításon mutatta be augusztus 25-én. Felfutó piacai ezek a márkának és a modellnek, a Mondeo Kínában 50 százalékos növekedést ért el az utóbbi egy évben.
További képek a galériában
am
A megújuló VW Passat előtt nem sokkal bemutatott felfrissített Mondeo a kategória prémium modelljeiből ismert biztonsági technológiákat is megkapta: sávelhagyásra figyelmezető jelzés a kormány rezegtetésével és képi megjelenítéssel, fáradtságra figyelmeztető jelzés, amely statisztikai alapokon nyugvó számítás alapján éber vezetésre ösztönzi a sofőrt, automatikus távolság fény, amely a szélvédőbe szerelt kamera segítségével pásztázza a kocsi előtt az utat és ha járművet észlel, lekapcsolja a távolsági fényt. A három, a Fordnál korábban soha nem használt fejlesztés mellett a Mondeo megkapta a korábban bemutatott új S-Max és Galaxy repertoárjában megtalálható holttérfigyelőt, a tolatókamerát és a nyolccsatornás erősítővel, mélynyomóval és 10 hangszóróval szerelt 265 wattos prémium hangrendszert.
A külcsíny, a belbecs és a technika nóvumai mellett két új motorral bővült a kínálat. A korábbi öthengeres Ford motort egy turbós, közvetlen befecskendezéses, kétliteres négyhengeres váltja fel, amelynek legnagyobb teljesítmény 240 lóerő. Az öt-, illetve négyajtós Mondeo végsebessége ezzel a motorral 246 kilométer/óra, 7,5 másodperc alatt jut el nulláról száz kilométer/órás sebességre és nyomatékcsúcsa 340 Nm. A kétliteres EcoBoost motornak van egy 203 lovas változata is, mindkettőt hatsebességes duplakuplungos (PowerShift) váltóval adja a Ford. A kínálatban maradt a kétliteres szívó 145 lovas és az 1,6 literes 120 lovas motor, de év végén várható a 160 lovas 1,6-os turbó megjelenése is.
A kényelmi és biztonsági rendszerek között dombsegéd, távolságtartó sebességszabályozó, intelligens kanyarkövető xenonvilágítás, isofix-bekötési pontok is találhatók. A futómű három állásba (normál, sport és komfort) kapcsolható. Bevallom, a tökéletes német utakon és az Autobahnon nem éreztem komolyabb különbséget a felfüggesztés keménységén, de csak a móka kedvéért, végig sport módban használtam az autókat. USB- és iPod csatlakozásra is van lehetőség, igaz a kesztyűtartóban található aljzat csak kisméretű pendrive-okra alkalmas.
A takarékosság és a környezetvédelem kiemelt szerepet kapott a Mondeo esetében, a fékezési és lassítási energiát visszatáplálja az akkumulátorba, a hűtőmaszk rácsszerkezete mozgatható, alaphelyzetben zár, így jobb az aerodinamika és csökken a fogyasztás. Az Econetic modellben a vezetőt ökométer segíti a takarékos közlekedésben. A sofőr a hibridekhez hasonlóan levelecskéket gyűjthet.
am
A dízel paletta 115, 140 és 163 lovas változatban kapható kétliteres motorja mellé érkezett a 2,2 literes Duratorq TDCi, amely 200 lóerős és nyomatékmaximuma overboost funkcióval 450 Nm. Nyolclyukú piezo befecskendezői 1800 baron juttatják az égéstérbe az üzemanyagot. A megnövelt turbófeltöltő nyomása 1,8 bar, a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás optimalizálását kipufogógáz-visszavezetés (EGR) és részecskeszűrő segíti. A leggyorsabb dízel Fordként az öt- és négyajtós változatok 8,1 másodperc alatt gyorsulnak fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre.
A Mondeót meglepően jó volt vezetni, igaz ennyire semleges autóban már rég ültem. A 240 lóerő dacára tapadt az útra az 1,6 tonnás monstrum. Üzleti tankként hasította a München környéki utakat. Hatalmas a Mondeo, a helykínálat hátul is fejedelmi, az ülések kényelmesek, a csomagtartó óriási – a kombiról nem is beszélve. A duplakuplungos Getrag váltó villámgyorsan ismerte fel a helyzetet, de padlógázzal sem tapasztott bele az ülésbe a gyorsulás, a Ford mérnökei által átdolgozott motorhang magas fordulaton megédesíti a vezetést. Vezetési élményről azonban nem tudok beszámolni, a kocsi tökéletes, teszi a dolgát. 170-180-nál is ugyanolyan precíz. A kulturált járású és halk dízel nyomatékát jól lehet érezni, visszaváltani alacsony fordulaton sem kell, a hatos elég hosszú. A tesztfogyasztás egyik változatban sem volt magas, a benzines fedélzeti számítógépe a 100 kilométeres út végén 8,7 literes, a dízelé 7,7 literes átlagot mutatott.
A Ford Mondeo árai nem változtak, csak a felszereltség lett gazdagabb. A legolcsóbb, 120 lovas változat 6,75 millió forintba kerül, a 240 lovas kombi csúcsfelszereltséggel 10,35 millió forint.