Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ba3da23b-a34b-4d06-bb69-614cca95e009","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"Valamivel alacsonyabb volt a részvételi arány a lengyel elnökválasztás első fordulójában vasárnap délig, mint az előző választásokon, egyelőre a szavazásra jogosultak 20,28 százaléka élt választójogával – tájékoztatott kora délutáni sajtóértekezletén a lengyel országos választási bizottság (PKW).","shortLead":"Valamivel alacsonyabb volt a részvételi arány a lengyel elnökválasztás első fordulójában vasárnap délig, mint az előző...","id":"20250518_lengyelorszag-elnokvalasztas-2025-reszveteli-arany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ba3da23b-a34b-4d06-bb69-614cca95e009.jpg","index":0,"item":"232667cf-5628-4931-b440-eebb8f210a96","keywords":null,"link":"/vilag/20250518_lengyelorszag-elnokvalasztas-2025-reszveteli-arany","timestamp":"2025. május. 18. 15:17","title":"Meghaladta a 20 százalékot délre a részvételi arány a lengyel elnökválasztáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"769206cb-4886-4486-a865-359183385b26","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Kínai kutatók még 2023 májusában gyűjtötték be azt a mintát, ami a kínai űrállomás fedélzetéről származik.","shortLead":"Kínai kutatók még 2023 májusában gyűjtötték be azt a mintát, ami a kínai űrállomás fedélzetéről származik.","id":"20250518_kinai-urallomas-bakterium-niallia-tiangongensis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/769206cb-4886-4486-a865-359183385b26.jpg","index":0,"item":"2efbc103-09d1-44c7-bd3d-c46f6ac59bc0","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_kinai-urallomas-bakterium-niallia-tiangongensis","timestamp":"2025. május. 18. 18:33","title":"Újfajta baktériumot találtak a kínai űrállomáson","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Csak illúzióban ringatja magát, aki az erős, egységes és cselekvőképes EU-ról álmodik, mert olyan nincs. A földrész jövőjét jelenleg az öntudatos, antiliberális nacionalisták határozzák meg. Ezt fejti ki a német lap EU-szakértő szerkesztője.","shortLead":"Csak illúzióban ringatja magát, aki az erős, egységes és cselekvőképes EU-ról álmodik, mert olyan nincs. A földrész...","id":"20250519_Die-Welt-Orban-Viktor-EU","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d72106f7-194b-41cd-834b-9f0f1417a45f.jpg","index":0,"item":"43a6b959-705e-4264-92a1-a71e24c77515","keywords":null,"link":"/360/20250519_Die-Welt-Orban-Viktor-EU","timestamp":"2025. május. 19. 15:01","title":"Die Welt-publicisztika: Mostantól az Orbán Viktorok diktálnak Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4109ec2f-d4e2-41f6-b147-8003900f32ba","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Új, a Windowst célzó, potenciálisan veszélyes eszközt fejlesztettek ki Defendnot néven – a megoldás egy hamis, és nem funkcionáló vírusirtóval veri át az operációs rendszert.","shortLead":"Új, a Windowst célzó, potenciálisan veszélyes eszközt fejlesztettek ki Defendnot néven – a megoldás egy hamis, és nem...","id":"20250519_microsoft-windows-defendnot-virusirto-kikapcsolasa-atveres-vedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4109ec2f-d4e2-41f6-b147-8003900f32ba.jpg","index":0,"item":"9e9cd63c-1ddc-415a-bd58-1ca3109d406e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250519_microsoft-windows-defendnot-virusirto-kikapcsolasa-atveres-vedelem","timestamp":"2025. május. 19. 15:03","title":"A zsenialitása miatt veszélyes – ez az eszköz átveri a Windowst, hogy kikapcsoljon minden védelmet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f","c_author":"HVG","category":"360","description":"Mi a közös a feledékeny mókusban és a magyar kormányban, vagy Opitz Barbiban és egy szerelmes börzsönyi ragadozóban? És Tóth Gabiban, Stohl Andrásban és Elon Muskban? A kedvenc híreik között válogatva boncolgatta ezeket a kérdéseket a Duma Aktuál csapata, így került szóba az is, hogy mire kell vigyázni Fejes Tamás, a Tankcsapda dobosának boltjában, vagy miért kell tűzálló nadrág a rovarmegfigyeléshez? ","shortLead":"Mi a közös a feledékeny mókusban és a magyar kormányban, vagy Opitz Barbiban és egy szerelmes börzsönyi ragadozóban? És...","id":"20250517_duma-aktual-hirvalogatas-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0121110-1e15-4a2a-9340-10ccc1b4fb4f.jpg","index":0,"item":"0a596888-18da-490c-8ac1-72b10a383aa4","keywords":null,"link":"/360/20250517_duma-aktual-hirvalogatas-video","timestamp":"2025. május. 17. 19:30","title":"„Elképesztőt villantott a börzsönyi vadmacska”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa","c_author":"Vándor Éva","category":"elet","description":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén már nem 40 ezer, hanem 5 ezer eurót kell kifizetniük a pilótáknak. A januárban bevezetett szigorítás mostani enyhítése mögött felsejlik a mind nagyobb feszültség a pilóták és az FIA-elnök között. ","shortLead":"A nagy felháborodás után az FIA csökkentette a káromkodásért kiróható bírság összegét, így az első szabálysértés esetén...","id":"20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1363bfa1-10f1-408b-b666-edcf506943aa.jpg","index":0,"item":"52cd6c00-fb74-47ec-abcf-994c0100bf33","keywords":null,"link":"/elet/20250518_forma-1-karomkodas-buntetes-verstappen-sainz","timestamp":"2025. május. 18. 08:55","title":"Verstappenék mostantól kedvezményesen káromkodhatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A mostani amerikai politika nacionalista, kíméletlen és korrupt, és ez felbátorítja Orbán Viktort. Trump lemond a puha hatalomról, így meggyengül Amerika, és olyan autoriter hatalmak váltják fel a helyét, mint Oroszország és Kína. Az országoknak közösen kell szembeszállniuk Trumppal, mert csak akkor van rá esély, hogy az emberi jogok érvényesülhetnek. Nem valószínű, hogy valaha is bíróság elé kerülnek az olyan despoták, mint Putyin, és ez részben a Nyugat hibája. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"A mostani amerikai politika nacionalista, kíméletlen és korrupt, és ez felbátorítja Orbán Viktort. Trump lemond a puha...","id":"20250519_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af83c1b5-6988-4a62-8721-95516e25a4fe.jpg","index":0,"item":"3783ca56-e9d9-4be1-b6a9-c56bc63ae4f1","keywords":null,"link":"/360/20250519_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. május. 19. 10:44","title":"Der Standard-kommentár: Donald Trump az EU végső stressztesztje","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3e050582-26b4-433b-a33d-cef944c142fe","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","shortLead":"Összegyűjtöttük egy cikkbe a hét legérdekesebb, legolvasottabb technológiai és tudományos témáit.","id":"20250518_vastagbelrak-okai-gyogyszer-ipar-4-0-hackertamadas-xiv-leo-oraja-hold-belseje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3e050582-26b4-433b-a33d-cef944c142fe.jpg","index":0,"item":"1edd7ec6-02b7-43ce-8336-0786ec608939","keywords":null,"link":"/tudomany/20250518_vastagbelrak-okai-gyogyszer-ipar-4-0-hackertamadas-xiv-leo-oraja-hold-belseje","timestamp":"2025. május. 18. 12:00","title":"Ez történt: Egy ismert gyógyszerről kiderült, hogy felére csökkenti a rák kockázatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A D-Max egyszerre munkaeszköz és szabadidőautó. A kapcsolható összkerékhajtás, a kétféle karosszéria-kivitel, valamint az erőteljes dízelmotorok sok feladatra alkalmassá teszik. Három tonnás vontatási kapacitásának köszönhetően mindig célba ér.
Az átépített D-Max a Dakaron is bizonyított: az első Argentínában és Chilében rendezett viadalon a világ élmezőnyét utasította maga mögé a dízelek mezőnyében. Amellett, hogy a D-Max első helyezett lett a dízelmotoros pickupok között, 11. helyen végzett a személygépkocsi kategóriában. A Garland által vezetett D-Max is elhódította a kupát a T1/2 amatőr mezőnyben. Egy svéd páros által vezetett D-MAX, a 44. helyen ért célba.
Az 1916-ban alapított Isuzu Motors rendelkezik a leghosszabb történelemmel a japán autógyártásban. Az Isuzu az elmúlt 70 év során a cég legfőbb erőfeszítéseit a dízelmotorok és a dízeltechnológia alapos tanulmányozásának szentelte. Történelme során az Isuzu úttörő szerepet játszott a technikai innovációkban a dízelmotorok terén, szállítottak és szállítanak motort az Opel, a Chevrolet, a GMC, a Renault és Humvee és a Hummer járműveibe. A főként Ázsiában piacvezető teherautók és buszok mellett az Isuzu szép sikereket ért el 2003-ban bevezetett pickupjával, amelyet immár a világ 95 országában - köztük Magyarországon is - forgalmaznak.
A 2,5 literes 136 lóerős kivitel átlagfogyasztása a sajtóanyag szerint 8,1 liter/100 kilométer, szén-dioxid-kibocsátása 213 gramm kilométerenként. Az általunk hosszabb távon vezetett 3,0 literes motorral felszerelt változat 163 lóerős, a sajtóanyag szerint 8,4 literes az átlagfogyasztása 100 kilométerenként és 222 gramm a CO2 kibocsátása kilométerenként. A teszt során megtett 200 kilométer erőteljes tempót és sok terepgyakorlatot igényelt, ennek ellenére 9,3 liter gázolajjal beérte az Isuzu 100 kilométerenként a fedélzeti számítógép tanúsága szerint.
am
Két változatban kapható a D-MAX: a szimplakabinos az egyszerűbb, fapadosabb (platójának belső mérete 2270 mm x 1460 mm), de légkondival szerelt. Az LS felszereltségű változat - amelyet a bemutatón vezethettünk - főbb tartozékai: fényezett lökhárító, króm hűtőrács, 16-os könnyűfém keréktárcsa, projektoros lámpák, elektromos ablakemelők, manuális légkondicionáló, elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső visszapillantó tükrök, ötszemélyes utastér.
Utastere meglepően tágas, négy felnőtt és fejenként egy-egy hátizsák befért, a hátsó traktusból nehézkes a kiszállás.
Közúton megdöbbentően halk az autó, sem a motorhang, sem menetzaj nem zavaró, sőt a beltér csendje és az utazás komfortja személyautós. Nagy tempónál, kanyarokban már érződik a teherautós múlt, a pontatlan kormány és a hatalmas tengelytáv főleg városi közlekedésben izgalmas. A monstrum kezelése könnyen megszokható, még a viccesen hosszú karú váltóbot is pontosan járja az útját. Közúton hátsókerékhajtással halad az autó, összkerékhajtásba, felezőbe csak komolya terepen érdemes kapcsolni.
A 205 milliméteres hasmagasságnak jó tereptulajdonságoknak köszönhetően az Isuzu D-Max minden terepen remekül teljesít, legyen szó akár 55°-os emelkedőről, vagy 60°-os lejtőről. Az összkerékmeghajtású modell (4x4) kettős kereszt lengőkaros, torziós rugóval szerelt, míg a hátsókerék meghajtású verzió kettős lengőkaros tekercs rugós felfüggesztéssel rendelkezik. A megerősített fülke az utasok biztonságát, míg a szervokormány, a blokkolásgátló fékrendszer, az elektromos fékerőelosztó (EBD) a gyors és pontos kezelhetőséget szolgálja.
A műszerfal tetején elhelyezett gombokkal könnyedén válthatunk négy-, illetve hátsókerékmeghajtás között. A menet közben 100 kilométer/óráig kapcsolható összkerékhajtás (shift on the fly) kényelmes megoldás.
A különböző terepgyakorlatok éles próbáján akadály nélkül vette az autó a látszólag legvadabb emelkedőket, lépcsőket, dőléseket és lejtőket. Volt olyan feladat, ahol becsuktam a szemem, annyira megijedtem, de szerencsére annyira nem, hogy fékezzek. Megtanultam azt, hogy lehet kettesből indulva (felezővel) felpöfögni az 50 fokos emelkedőn, majd lecsorogni ugyanott egyesben úgy, hogy szinte merőlegesen zuhan az autó. Félelmetes, ahogy megy vakon az autó, a tulajdonos megkönnyebbülésére mindenhová lábon érkeztem meg. Első terepszöge 34,6 fok, hátsó terepszöge 21,3 fok, gázlómélysége 400 milliméter, maximális dőlésszöge 49 fok.
Az Isuzu pickupja népes mezőnyben támad Magyarországon, első évben 130 autó értékesítése az importőr Polar Mobil célja, de ezt már a második évben duplázni akarják. A szimplakabinos, hátsókerekes változat alapára bruttó 4,57 millió forint, a duplakabinos összkerekes gyengébb változat bruttó 6,37 milliótól érhető el, a 163 lovas összkerekes, automatikus váltóval szerelt csúcsváltozat alapára bruttó 7,49 millió forint.
A világon a legtöbb autót értékesítő járműgyárcsoport, az amerikai General Motors 300 millió dollárért eladja 7,9 százalékos részesedését a japán Isuzu Motors Ltd. teherautógyárból. Noha minden pénzre szüksége van saját üzlete rendbe tételéhez, a szakmai-piaci együttműködést folytatni akarják.
A több mint 10 milliárd dolláros veszteséget cipelő amerikai General Motors autógyár megszabadulna a japán Isuzu Motors-ban lévő részesedésétől. Ez a részesedés 7,9 százalékos, az értéke körülbelül 320 millió dollár.
Szerinte a Harcosok Klubja azt mutatja, hogy valódi tartalmi és személyi változást nem tervez a Fidesz, csak technológiai-módszertani módosításokat hajt végre.