Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"cd36016e-80bf-4fce-8264-88fe3ae96b9c","c_author":"Révész Sándor","category":"360","description":"Alapjogokat nem lehet hitelvek szerint korlátozni, mert a világvallások előírásai gyakorta természetellenesek. Vélemény.","shortLead":"Alapjogokat nem lehet hitelvek szerint korlátozni, mert a világvallások előírásai gyakorta természetellenesek. Vélemény.","id":"20250407_revesz-sandor-tizparancsolat-szexualitas-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd36016e-80bf-4fce-8264-88fe3ae96b9c.jpg","index":0,"item":"9a812a37-b970-41dc-907a-9da78ac73a98","keywords":null,"link":"/360/20250407_revesz-sandor-tizparancsolat-szexualitas-velemeny","timestamp":"2025. április. 07. 08:00","title":"Révész Sándor: Természetellenes tízparancsolat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"341f04b7-c117-4baa-a405-c4827c9f208f","c_author":"Generali","category":"brandcontent","description":"Lakásunk, házunk nem csupán otthon, hanem hosszú távú befektetés is. Az ingatlanpiac dinamikusan változik, nehéz követni az árak alakulását, ahogy otthonunk aktuális értékét is. És akár tervezünk költözést, akár nem, vannak olyan lépések, amikkel garantálhatjuk egy ingatlan értékállóságát vagy akár az értéke növekedését.","shortLead":"Lakásunk, házunk nem csupán otthon, hanem hosszú távú befektetés is. Az ingatlanpiac dinamikusan változik, nehéz...","id":"20250303_generali_ingatlan_lakas_ertekallosag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/341f04b7-c117-4baa-a405-c4827c9f208f.jpg","index":0,"item":"bd9800f2-1fa4-4cef-998f-1d11a0310985","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250303_generali_ingatlan_lakas_ertekallosag","timestamp":"2025. április. 05. 19:30","title":"Jó szomszédok, szuper környék, lift és kilátás – de mitől lesz még értékesebb a lakásunk?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"30c2edc7-ec86-4d91-9c0a-ea09b2192909","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Mindent megtesznek a szakemberek, de a vírus széllel is terjed, amit nem tudnak befolyásolni.","shortLead":"Mindent megtesznek a szakemberek, de a vírus széllel is terjed, amit nem tudnak befolyásolni.","id":"20250406_Agrarminiszter-Itt-tenyleg-az-a-tet-hogy-a-magyar-allatallomanyt-meg-tudjuk-e-vedeni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30c2edc7-ec86-4d91-9c0a-ea09b2192909.jpg","index":0,"item":"0c96d320-3d67-4386-938e-a7d84dea655e","keywords":null,"link":"/itthon/20250406_Agrarminiszter-Itt-tenyleg-az-a-tet-hogy-a-magyar-allatallomanyt-meg-tudjuk-e-vedeni","timestamp":"2025. április. 06. 09:12","title":"Agrárminiszter: Itt tényleg az a tét, hogy a magyar állatállományt meg tudjuk-e védeni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e612178c-eb23-4eab-bb44-a6498f648129","c_author":"HVG","category":"kultura","description":"Újabb katasztrófának néz ki, ami felé a Fyre Festival 2 tart – az igazi csoda az, hogy idáig egyáltalán eljutottak, hiszen az első fesztivál akkora bukás lett, hogy a főszervező négy évre börtönbe ment.","shortLead":"Újabb katasztrófának néz ki, ami felé a Fyre Festival 2 tart – az igazi csoda az, hogy idáig egyáltalán eljutottak...","id":"20250405_Fyre-Festival-2-osszeomlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e612178c-eb23-4eab-bb44-a6498f648129.jpg","index":0,"item":"a1c0214d-759f-410d-bd58-50d706e2177d","keywords":null,"link":"/kultura/20250405_Fyre-Festival-2-osszeomlas","timestamp":"2025. április. 05. 15:49","title":"Az egyszer már totális bukásba fulladt Fyre Festival második kiadása is öles léptekkel tart az összeomlás felé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"279a3d16-5570-4464-bf7a-73c6a68ed9e1","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Éppen új gazdára vár ez a kényelmes és igen praktikus Citroën BX 16 RS Break Evasion.","shortLead":"Éppen új gazdára vár ez a kényelmes és igen praktikus Citroën BX 16 RS Break Evasion.","id":"20250406_80-as-evek-alomkombija-felbukkant-egy-keveset-futott-citroen-bx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/279a3d16-5570-4464-bf7a-73c6a68ed9e1.jpg","index":0,"item":"38c8e3c1-86ea-466e-8518-b88fe2646b82","keywords":null,"link":"/cegauto/20250406_80-as-evek-alomkombija-felbukkant-egy-keveset-futott-citroen-bx","timestamp":"2025. április. 06. 07:21","title":"80-as évek családi álomkombija: felbukkant egy keveset futott puttonyos Citroën BX","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A nagy beszakadást minimális visszaerősödés követte, de azóta ismét gyengülőben van a magyar fizetőeszköz.","shortLead":"A nagy beszakadást minimális visszaerősödés követte, de azóta ismét gyengülőben van a magyar fizetőeszköz.","id":"20250407_forint-euro-dollar-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8bbd5e06-b6ef-4b8e-a4d3-4efe09916b1b.jpg","index":0,"item":"1728fe9e-bc8e-439c-acd3-cb476f5d01c0","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250407_forint-euro-dollar-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 10:07","title":"A forint körülnézett a világban, majd úgy döntött, a földbe áll","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48a35a22-82dd-493b-ac82-0e217c25c101","c_author":"Krusovszky Dénes","category":"360","description":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg az elmúlt hetet. Krusovszky Dénesnek most az alábbi készletből kellett ihletet merítenie: öntörvény, indulatvezér, vámokfutás, ítéletnap, vesztegzár.","shortLead":"Az én hetem című sorozatunkhoz négy írót kértünk fel, hogy öt kulcsszót felhasználva írjanak arról, miként élték meg...","id":"20250406_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48a35a22-82dd-493b-ac82-0e217c25c101.jpg","index":0,"item":"b6cdc507-b44f-4417-ab0e-88f08e5a21c8","keywords":null,"link":"/360/20250406_Az-en-hetem-Krusovszky-Denes","timestamp":"2025. április. 06. 17:30","title":"Hogyan kúráljuk a hírundort cseresznyevirággal? Az én hetem Krusovszky Dénessel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8dc1832c-eeb2-4ae8-ae53-439d2b884559","c_author":"Ballai Vince","category":"gazdasag","description":"Miért emlegetik lelkesen Budapestet egy félreeső angolai faluban a helyiek? Miért ültetnek mangófát spanyol fotósok egy helyi kukoricaföldjén? Miért érzi közelinek a magyarokat a soba grande? Egyáltalán, ki az a soba grande? Megnéztük, mit lehet kezdeni magyar madarászok világra szóló felfedezésével Angola központi fennsíkján, ahol kék vércsék milliói nyüzsögnek minden tavasszal.","shortLead":"Miért emlegetik lelkesen Budapestet egy félreeső angolai faluban a helyiek? Miért ültetnek mangófát spanyol fotósok...","id":"20250406_kek-vercse-riport-vedett-madar-angola-huambo-bailundo-termeszetvedelem-okoturizmus-mme-hivekovics-akos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8dc1832c-eeb2-4ae8-ae53-439d2b884559.jpg","index":0,"item":"32e06c36-b3ea-42ea-997f-3ef3746a94bc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250406_kek-vercse-riport-vedett-madar-angola-huambo-bailundo-termeszetvedelem-okoturizmus-mme-hivekovics-akos","timestamp":"2025. április. 06. 17:15","title":"Hogyan csinálna turisztikai attrakciót milliónyi madárból néhány magyar Angolában?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A D-Max egyszerre munkaeszköz és szabadidőautó. A kapcsolható összkerékhajtás, a kétféle karosszéria-kivitel, valamint az erőteljes dízelmotorok sok feladatra alkalmassá teszik. Három tonnás vontatási kapacitásának köszönhetően mindig célba ér.
Az átépített D-Max a Dakaron is bizonyított: az első Argentínában és Chilében rendezett viadalon a világ élmezőnyét utasította maga mögé a dízelek mezőnyében. Amellett, hogy a D-Max első helyezett lett a dízelmotoros pickupok között, 11. helyen végzett a személygépkocsi kategóriában. A Garland által vezetett D-Max is elhódította a kupát a T1/2 amatőr mezőnyben. Egy svéd páros által vezetett D-MAX, a 44. helyen ért célba.
Az 1916-ban alapított Isuzu Motors rendelkezik a leghosszabb történelemmel a japán autógyártásban. Az Isuzu az elmúlt 70 év során a cég legfőbb erőfeszítéseit a dízelmotorok és a dízeltechnológia alapos tanulmányozásának szentelte. Történelme során az Isuzu úttörő szerepet játszott a technikai innovációkban a dízelmotorok terén, szállítottak és szállítanak motort az Opel, a Chevrolet, a GMC, a Renault és Humvee és a Hummer járműveibe. A főként Ázsiában piacvezető teherautók és buszok mellett az Isuzu szép sikereket ért el 2003-ban bevezetett pickupjával, amelyet immár a világ 95 országában - köztük Magyarországon is - forgalmaznak.
A 2,5 literes 136 lóerős kivitel átlagfogyasztása a sajtóanyag szerint 8,1 liter/100 kilométer, szén-dioxid-kibocsátása 213 gramm kilométerenként. Az általunk hosszabb távon vezetett 3,0 literes motorral felszerelt változat 163 lóerős, a sajtóanyag szerint 8,4 literes az átlagfogyasztása 100 kilométerenként és 222 gramm a CO2 kibocsátása kilométerenként. A teszt során megtett 200 kilométer erőteljes tempót és sok terepgyakorlatot igényelt, ennek ellenére 9,3 liter gázolajjal beérte az Isuzu 100 kilométerenként a fedélzeti számítógép tanúsága szerint.
am
Két változatban kapható a D-MAX: a szimplakabinos az egyszerűbb, fapadosabb (platójának belső mérete 2270 mm x 1460 mm), de légkondival szerelt. Az LS felszereltségű változat - amelyet a bemutatón vezethettünk - főbb tartozékai: fényezett lökhárító, króm hűtőrács, 16-os könnyűfém keréktárcsa, projektoros lámpák, elektromos ablakemelők, manuális légkondicionáló, elektromosan állítható, behajtható, fűthető külső visszapillantó tükrök, ötszemélyes utastér.
Utastere meglepően tágas, négy felnőtt és fejenként egy-egy hátizsák befért, a hátsó traktusból nehézkes a kiszállás.
Közúton megdöbbentően halk az autó, sem a motorhang, sem menetzaj nem zavaró, sőt a beltér csendje és az utazás komfortja személyautós. Nagy tempónál, kanyarokban már érződik a teherautós múlt, a pontatlan kormány és a hatalmas tengelytáv főleg városi közlekedésben izgalmas. A monstrum kezelése könnyen megszokható, még a viccesen hosszú karú váltóbot is pontosan járja az útját. Közúton hátsókerékhajtással halad az autó, összkerékhajtásba, felezőbe csak komolya terepen érdemes kapcsolni.
A 205 milliméteres hasmagasságnak jó tereptulajdonságoknak köszönhetően az Isuzu D-Max minden terepen remekül teljesít, legyen szó akár 55°-os emelkedőről, vagy 60°-os lejtőről. Az összkerékmeghajtású modell (4x4) kettős kereszt lengőkaros, torziós rugóval szerelt, míg a hátsókerék meghajtású verzió kettős lengőkaros tekercs rugós felfüggesztéssel rendelkezik. A megerősített fülke az utasok biztonságát, míg a szervokormány, a blokkolásgátló fékrendszer, az elektromos fékerőelosztó (EBD) a gyors és pontos kezelhetőséget szolgálja.
A műszerfal tetején elhelyezett gombokkal könnyedén válthatunk négy-, illetve hátsókerékmeghajtás között. A menet közben 100 kilométer/óráig kapcsolható összkerékhajtás (shift on the fly) kényelmes megoldás.
A különböző terepgyakorlatok éles próbáján akadály nélkül vette az autó a látszólag legvadabb emelkedőket, lépcsőket, dőléseket és lejtőket. Volt olyan feladat, ahol becsuktam a szemem, annyira megijedtem, de szerencsére annyira nem, hogy fékezzek. Megtanultam azt, hogy lehet kettesből indulva (felezővel) felpöfögni az 50 fokos emelkedőn, majd lecsorogni ugyanott egyesben úgy, hogy szinte merőlegesen zuhan az autó. Félelmetes, ahogy megy vakon az autó, a tulajdonos megkönnyebbülésére mindenhová lábon érkeztem meg. Első terepszöge 34,6 fok, hátsó terepszöge 21,3 fok, gázlómélysége 400 milliméter, maximális dőlésszöge 49 fok.
Az Isuzu pickupja népes mezőnyben támad Magyarországon, első évben 130 autó értékesítése az importőr Polar Mobil célja, de ezt már a második évben duplázni akarják. A szimplakabinos, hátsókerekes változat alapára bruttó 4,57 millió forint, a duplakabinos összkerekes gyengébb változat bruttó 6,37 milliótól érhető el, a 163 lovas összkerekes, automatikus váltóval szerelt csúcsváltozat alapára bruttó 7,49 millió forint.
A világon a legtöbb autót értékesítő járműgyárcsoport, az amerikai General Motors 300 millió dollárért eladja 7,9 százalékos részesedését a japán Isuzu Motors Ltd. teherautógyárból. Noha minden pénzre szüksége van saját üzlete rendbe tételéhez, a szakmai-piaci együttműködést folytatni akarják.
A több mint 10 milliárd dolláros veszteséget cipelő amerikai General Motors autógyár megszabadulna a japán Isuzu Motors-ban lévő részesedésétől. Ez a részesedés 7,9 százalékos, az értéke körülbelül 320 millió dollár.