Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7374f5f4-87b7-4449-a682-d7d58cc77460","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"cegauto","description":"Minden tíz eladott autóból kilenc teljesen elektromos volt náluk tavaly.","shortLead":"Minden tíz eladott autóból kilenc teljesen elektromos volt náluk tavaly.","id":"20250102_norvegia-elektromos-auto-atallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7374f5f4-87b7-4449-a682-d7d58cc77460.jpg","index":0,"item":"15ff9363-f39d-4b2d-b0d8-d4b945eb701b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_norvegia-elektromos-auto-atallas","timestamp":"2025. január. 02. 12:59","title":"A norvégok lényegében véghez vitték az elektromos átállást az új autóknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d0f41ea4-ffb0-4e81-9386-9fa7cce07f59","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"Előbb csak feltételezés volt, hogy a kormány előrehozná a következő választást, majd Magyar Péter már követelte is ezt Orbántól, sőt, egyből kampányüzemmódot hirdetett. A kormányzat cáfol, de vajon milyen lehetőségei vannak, ha meggondolná magát? És érdeke lenne ilyet tenni?","shortLead":"Előbb csak feltételezés volt, hogy a kormány előrehozná a következő választást, majd Magyar Péter már követelte is ezt...","id":"20250103_Elorehozott-parlamenti-valasztas-2025-2026-maskor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d0f41ea4-ffb0-4e81-9386-9fa7cce07f59.jpg","index":0,"item":"bbe4eeb3-46b5-447c-8fa3-dcd062a0cc91","keywords":null,"link":"/360/20250103_Elorehozott-parlamenti-valasztas-2025-2026-maskor","timestamp":"2025. január. 03. 06:30","title":"Bejön-e Magyar Péter húzása: lesz idén parlamenti választás, vagy csak 2026-ban, esetleg még később?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a58d2fcf-88de-403a-b954-810065b1e4c2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Székely János elismerte, hogy az egész társadalomnak óriási fájdalmat, csalódást okoztak a papok által elkövetett molesztálással kapcsolatos ügyek. ","shortLead":"Székely János elismerte, hogy az egész társadalomnak óriási fájdalmat, csalódást okoztak a papok által elkövetett...","id":"20250102_bantalmazas-szombathelyi-puspos-Szekely-Janos-bocsanatkeres-pap-molesztalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a58d2fcf-88de-403a-b954-810065b1e4c2.jpg","index":0,"item":"dd9bfdd4-643d-49d4-b990-8253097ef720","keywords":null,"link":"/elet/20250102_bantalmazas-szombathelyi-puspos-Szekely-Janos-bocsanatkeres-pap-molesztalas","timestamp":"2025. január. 02. 15:58","title":"Bocsánatot kért az áldozatoktól és családtagjaiktól a kiskorúak sérelmére elkövetett bűnökért a szombathelyi megyéspüspök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e28cfc61-6813-4fa4-a698-f0658312867f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A magyar vezetés szerint a ki nem fizetett egymilliárd euró mögött a „baloldali brüsszeli bürokrácia” van, mert az nem kedveli a Orbán-kabinetet. Bóka János Európa-miniszter pár napja azt bizonygatta, hogy a magyar fél minden feltételnek eleget tett a pénz kifizetéséhez, írja a német lap. ","shortLead":"A magyar vezetés szerint a ki nem fizetett egymilliárd euró mögött a „baloldali brüsszeli bürokrácia” van, mert az nem...","id":"20250103_suddeutsche-zeitung-orban-viktor-eu-penz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e28cfc61-6813-4fa4-a698-f0658312867f.jpg","index":0,"item":"30041702-2956-43ea-a168-6d054fc93688","keywords":null,"link":"/360/20250103_suddeutsche-zeitung-orban-viktor-eu-penz","timestamp":"2025. január. 03. 07:30","title":"Süddeutsche: Orbán szerint Brüsszel ármánykodása van amögött, hogy vesztett egymilliárd eurót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f6182ed-b24b-443a-8a1f-38582b77ff3e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hol van az a fogyasztási szint, ami fölött már nem leszünk boldogabbak? Meglepően alacsonyan Takács-Sándor András humánökológus szerint, aki megmutatja, hogyan tudunk szembeszállni a válságba került fogyasztói társadalommal anélkül, hogy mindenestül kivonulnánk belőle. Az általa ajánlott életmód ugyan lemondásokkal járhat, de az érmének van egy másik, fontosabb oldala is: a teljesebb élet lehetősége. ","shortLead":"Hol van az a fogyasztási szint, ami fölött már nem leszünk boldogabbak? Meglepően alacsonyan Takács-Sándor András...","id":"20250104_boldogsag-titka-kulcsa-fogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f6182ed-b24b-443a-8a1f-38582b77ff3e.jpg","index":0,"item":"9876243c-bcd8-4c76-a955-085ef0dd0b80","keywords":null,"link":"/elet/20250104_boldogsag-titka-kulcsa-fogyasztas","timestamp":"2025. január. 04. 05:50","title":"Tényleg kell az új kocsi vagy a nagyobb ház? – Az önkéntes egyszerűség lehet a boldog élet titka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95c26f43-faa2-4889-a62c-3fadbf1ac1fb","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Havi bruttó 521 ezer forintot keres majd minden új belépő eladó vagy pénztáros az Aldinál a 8 százalékos emelés után. A régiek akár 721 ezer forint bruttóval is számolhatnak.","shortLead":"Havi bruttó 521 ezer forintot keres majd minden új belépő eladó vagy pénztáros az Aldinál a 8 százalékos emelés után...","id":"20250102_8-szazalekos-beremeles-aldi-berfejlesztes-fizetesemeles-elado-penztaros","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95c26f43-faa2-4889-a62c-3fadbf1ac1fb.jpg","index":0,"item":"ff0cda69-26a0-4084-ad0b-e9ba201bfe50","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_8-szazalekos-beremeles-aldi-berfejlesztes-fizetesemeles-elado-penztaros","timestamp":"2025. január. 02. 13:05","title":"Aldi: Nyolcszázalékos lesz a béremelés idén, félmillió felett a kezdő bruttó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"A magyar gazdaság 2025-ben növekedésnek indul, kérdés, mennyire tempósan. A keresetek átlagos vásárlóereje biztosan nő, a nyugdíjaké viszont majdnem az év egészében csökken, a forint értékállóságát pedig a jegybank új elnökének kellene megőriznie.","shortLead":"A magyar gazdaság 2025-ben növekedésnek indul, kérdés, mennyire tempósan. A keresetek átlagos vásárlóereje biztosan nő...","id":"20250104_hvg-magyar-gazdasag-2025-ugras-helyett-kapaszkodas-valtozo-szereposztas-vegletek_kozott-mnb-nagy-marton","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/407b49b8-9342-4c4a-b72a-b99f61a04544.jpg","index":0,"item":"09883cab-abb7-4c55-8907-17335cb8b916","keywords":null,"link":"/360/20250104_hvg-magyar-gazdasag-2025-ugras-helyett-kapaszkodas-valtozo-szereposztas-vegletek_kozott-mnb-nagy-marton","timestamp":"2025. január. 04. 07:00","title":"Orbán repülőrajtot ígért a magyar gazdaságban, de van itt pár probléma","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5bacf125-6306-4dfb-a5f3-5d17ffddee29","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250102_Marabu-Feknyuz-Szerencsetlen-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5bacf125-6306-4dfb-a5f3-5d17ffddee29.jpg","index":0,"item":"41a23227-b15f-4d31-93a2-e2c50b82f62c","keywords":null,"link":"/itthon/20250102_Marabu-Feknyuz-Szerencsetlen-ev","timestamp":"2025. január. 02. 16:40","title":"Marabu Féknyúz: Szerencsétlen év","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Mennyit veszít értékéből az autó? Rangsorok kategóriánként
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A piacon futó autók értéke különböző használtautó-katalógusok és a használtautós apróhirdetések adatai alapján...
A piacon futó autók értéke különböző használtautó-katalógusok és a használtautós apróhirdetések adatai alapján állapítható meg, a műszaki és az esztétikai jellemzői figyelembevételével. A 2010-es adatok 2014-re nem érvényesek, így egy ma vásárolt Golfot, vagy a frissen megjelent A1-et nem tudjuk, mennyiért adhatjuk el négy év múlva. Az biztos, hogy egy 25 ezer euróért vásárolt dízel Golf első évében 6000 eurót veszít értékéből.
A bähr & fess forecasts megbízható előrejelzéseket készít arra vonatkozóan, hogyan alakul majd az újautó értéke a vásárlást követő években. A Focusszal közösen a Saar-vidéki cég kihirdette a 2014-re várhatóan legjobb értékállósággal bíró autók listáját 15 járműkategóriában. Minden járműosztályban három autó szerepel, melyeknél feltételezhető, hogy a 2010-es októberében vásárolt új autó értéke egy 2014-es októberi eladáskor várhatóan a legkevesebbet veszít az értékéből.
A kompaktosztályban az legjobb értékállóságú autók és a legnagyobb értékvesztők között jó 3400 euró különbség van négy év után, a felső osztályban a legnagyobb pénztemetők több mint 7400 eurót veszítenek értékükből négy év alatt, mint a kategória győztes Mercedes E-Klasse. Ez évente több mint 1850 eurós különbségnek felel meg – ezt még egy kedvező üzemanyag fogyasztással sem lehetne kompenzálni.
A legjobb százalékos értékállóság azonban még semmit nem mond a tényleges értékvesztésről euróban. A Mercedes SLS százalékban nyertes a sportautóknál, azonban 4 év alatt a bähr & fess számításai szerint 75 177 eurót veszít az értékéből, ami nem nevezhető éppen kevésnek.
Aki igazán spórolni szeretne, a szén-dioxid-kibocsátás bajnokainak a listáját is nézze át: itt azokat a modelleket találja, melyek kibocsátása kevesebb mint 90 g/km – tehát a fogyasztásban és az újraeladáskor is kímélik a pénztárcát.
Hogyan készül a prognózis? A bähr & fess forecasts arra specializálódott, hogy értékvesztési prognózisokat készítsen az üzembehelyezéstől kezdve az autó ötödik életévéig. Az átlagos értékvesztés az összes személygépkocsi osztályban 15 000 kilométeres éves kilométer teljesítmény esetén az első évben az üzembe helyezéstől számítva 24,2 %. A következő három évben ez az érték évenként már csak 5-6 %.
Tényezők, melyek az értékvesztést befolyásolják Az értékvesztés elsősorban függ a jármű fajtájától (kabrió, terepjáró, lépcsőshátú stb.), illetve az autógyártó megítélésétől és végül a jármű állapotától figyelembe véve a korát (kilométerállás, műszaki állapot, esztétikai állapot, tartozékok, extrák) és attól, hogy mennyire kedvelt a piacon. Mindkét tényezőt befolyásolhatja az eladó: a jármű állapotát rendszeres szervizeléssel és ápolással, a várható piaci esélyeket pedig a későbbi újraeladáskor a megfelelő modell kiválasztásával.
A prognózis kialakításában a bähr & fess szakemberek személyes tapasztalata és a piac megítélése is szerepet játszik. Így a járműveket nagyteljesítményű hat- és nyolchengeres motorral már jóval az autópiaci válság előtt leértékelték, mert feltűnt, hogy ezeket a járműveket jelentős számban külföldre vitték. Európában és különösen Németországban ezzel ellentétben egyre többen kérdőjelezték meg a politikai korrektségét annak, hogy ilyen autókkal közlekedjenek. Hasonló volt a helyzet a nagy SUV-ok esetében, melyeknek a maradványértékét lehúzták.
Egy komoly előrejelzésnek lehetőleg az összes tényezőt figyelembe kell vennie, melyek a prognózis készítésekor a jármű maradék értékére hatással vannak: ilyenek a márka és a típus múltbeli népszerűsége, modellváltási ciklusok gyakorisága. Adatbázisként szolgál a prognózishoz az összes, a piacon rendelkezésre álló használtautó értéke, továbbá számít a tucatnyi portfolióelemzés (flottakezelők) kiértékelése is.
A bähr & fess prognózisrendszere felhasználja és figyelembe veszi a fentebb említett tényezők mellett a makrogazdasági paramétereket is. Maga a bruttó nemzeti termék (BGP) illetve a munkanélküliség és kamat mértéke kihatnak a keresletre és a szegmensek feletti eltolódásra. A legfontosabb mutató az infláció mértéke.
Azonban piac specifikus jelenségek, mint a Németországban népszerű és bőkezű roncsautó-prémium igen jelentős hatással lehet a használtautó árakra. 2009-ben a környezeti prémium következtében mindenekelőtt a fiatal használtautók ára (6-18 hónapos autók) a kisautó szegmensben a kereslet csökkenése miatt átmenetileg nyomott volt.
Az állami konjunktúra program ideje alatt vásárolt járművek azonban a következő években hiányozni fognak a használtautó piacról, mivel a vásárlók a jutányosan megszerzett autót érzékelhetően hosszabb ideig használják majd, mint a tipikus új autó vásárlók. A bähr & fess elemzők biztosak benne, hogy ezáltal a kínálat várhatóan a használtautó piacon a következő években újra csökkeni fog.
A fentiek hatása a Saar-vidéki szakemberek véleménye szerint már 2010-ben is egyértelműen látható volt. Az aktuális piaci helyzet azt mutatja, hogy az új autó üzembe helyezések csökkentek, de a kereslet a fiatal használtautók iránt nagy – ami ismét hatással lesz az árukra.
[[ Oldaltörés (A legértékállóbb autók) ]]
A legértékállóbb autók kategóriánként (abszolút lista - legnagyobb maradványérték euróban)
Kategória
Modell
Ára
Maradványérték
%
Értékvesztés
Minik
Nissan Pixo Visia 1.0
8.180 €
3.886 €
47,5
4.295 €
Kisautók
Dacia Sandero 1.4
6.990 €
3.565 €
51,0
3.425 €
Alsó-középkategória
Hyundai i30 EditionPlus 1.4
13.240 €
5.892 €
44,5
7.348 €
Középkategória
Seat Exeo 1.6 Reference
21.990 €
10.555 €
48,0
11.435 €
Nagyautók
Mercedes E 200 CDI
39.270 €
21.009 €
53,5
18.261 €
Luxusautók
Porsche Panamera
75.899 €
37.191 €
49,0
38.708 €
Sportautók
Nissan 370 Z Coupé
38.690 €
19.345 €
50,0
19.345 €
Kis egyterűk
Renault ModusExpression 1.2
12.700 €
5.969 €
47,0
6.731 €
Kompakt egyterűk
Seat Altea XL 1.4 (63 kW)
15.990 €
7.196 €
45,0
8.795 €
Egyterűk
VW Sharan TrendlineTSI BlueMotion
28.875 €
14.438 €
50,0
14.438 €
Kompakt szabadidő-autók
Dacia Duster 1.6 16V110 4x4
13.890 €
7.431 €
53,5
6.459 €
Terepjárók
Hyundai ix55 3.0 CRDi
42.290 €
18.396 €
43,5
23.894 €
Kupék
VW Scirocco 1.4 TSI (90kW)
22.200 €
12.099 €
54,5
10.101 €
Kabriók
Fiat 500C 1.2 8V
14.100 €
7.755 €
55,0
6.345 €
A legértékállóbb autók kategóriánként (relatív lista - legnagyobb maradványérték százalékban)
Kategória
Modell
Ára
Maradványérték
%
Értékvesztés
Minik
Toyota IQ
13.100 €
7.074 €
54,0
6.026 €
Kisautók
VW Polo Trendline (44kW)
12.275 €
6.997 €
57,0
5.278 €
Alsó-középkategória
Opel Astra SportsTourer 1.4 ecoFLEX
18.000 €
9.720 €
54,0
8.280 €
Középkategória
Audi A5 Sportback 1.8TFSI
32.700 €
18.476 €
56,5
14.225 €
Nagyautók
Mercedes E 200CDI
39.270 €
21.009 €
53,5
18.261 €
Luxusautók
Porsche Panamera
75.899 €
37.191 €
49,0
38.708 €
Sportautók
Mercedes SLS AMG
183.260 €
108.123 €
59,0
75.137 €
Kis egyterűk
Opel Meriva EditionDrive 1.4 (74kW)
18.170 €
9.994 €
55,0
8.177 €
Kompakt egyterűk
Toyota Verso Life 1.8
24.700 €
12.844 €
52,0
11.856 €
Egyterűk
VW Sharan TrendlineTDI BlueMotion
30.950 €
15.475 €
50,0
15.475 €
Kompakt szabadidő-autók
BMW X1 xDrive 18d
31.900 €
18.183 €
57,0
13.717 €
Terepjárók
Porsche Cayenne Diesel Tiptronic
59.596 €
32.182 €
54,0
27.414 €
Kupék
Peugeot RCZ 155 THP
26.950 €
15.227 €
56,5
11.723 €
Kabriók
Mini Cabrio Cooper
23.550 €
13.659 €
58,0
9.891 €
[[ Oldaltörés (Miniktől középkategóriáig) ]]
Minik: a legkisebb értékvesztők euróban
Modell
Ára
Maradványérték
százalékban
értékvesztés
1.
Nissan Pixo Visia 1.0
8.180 €
3.886 €
47,5
4.295 €
2.
Ford Ka 1.2
9.650 €
5.115 €
53,0
4.536 €
3.
Chervolet Spark 1.0
8.990 €
4.405 €
49,0
4.585 €
Minik: a legjobb értéktartók százalékban
Modell
Ára
Maradványérték
százalékban
Értékvesztés
1.
Toyota IQ
13.100 €
7.074 €
54,0
6.026 €
2.
Ford Ka 1.2
9.650 €
5.115 €
53,0
4.536 €
3.
Toyota Aygo
9.575 €
4.979 €
52,0
4.596 €
Kisautók: a legkisebb értékvesztők euróban
Modell
Ára
Maradványérték
százalékban
értékvesztés
1.
Dacia Sandero 1.4
6.990 €
3.565 €
51,0
3.425 €
2.
Dacia Logan MCV 1.4
7.990 €
4.155 €
52,0
3.835 €
3.
Renault Clio Campus Access, 1.2
8.990 €
4.225 €
47,0
4.765 €
Kisautók: a legjobb értéktartók százalékban
Modell
Ára
Maradványérték
százalékban
értékvesztés
1.
VW Polo Trendline (44kW)
12.275 €
6.997 €
57,0
5.278 €
2.
Mini One (55kW)
15.300 €
8.645 €
56,5
6.656 €
2.
Audi A1 Attraction 1.2 TFSI
15.800 €
8.927 €
56,5
6.873 €
Alsó-középkategória: a legkisebb értékvesztők euróban
Modell
Ára
Maradványérték
százalékban
értékvesztés
1.
Hyundai i30 Edition Plus 1.4
13.240 €
5.892 €
44,5
7.348 €
2.
Opel Astra Selection 1.4 ecoFLEX
15.900 €
8.109 €
51,0
7.791 €
3.
Chevrolet Cruze 1.6
14.990 €
7.045 €
47,0
7.945 €
Alsó-középkategória: a legjobb értéktartók százalékban