Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d922d4df-4da6-4cf6-9393-18bc6f219510","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ilham Alijev a felelősök megbüntetését követelte, azzal vádolta Oroszországot, hogy megpróbálják elhallgatni a történteket.","shortLead":"Ilham Alijev a felelősök megbüntetését követelte, azzal vádolta Oroszországot, hogy megpróbálják elhallgatni...","id":"20250106_azeri-elnok-lezuhant-repulogep-oroszorszag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d922d4df-4da6-4cf6-9393-18bc6f219510.jpg","index":0,"item":"f0c6f484-b148-4cbb-99cb-9a141fc500ff","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_azeri-elnok-lezuhant-repulogep-oroszorszag","timestamp":"2025. január. 06. 20:19","title":"Az azeri elnök ismét Oroszországot okolta a repülőgépbaleset miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fe1f913-34f7-4046-9740-6f90a971ff38","c_author":"E.ON","category":"brandcontent","description":"Számtalan tévhit forog közszájon még mindig a klímaberendezésekről, ami miatt sokan elzárkóznak attól, hogy ezt a megoldást válasszák, legyen szó akár hűtésről, akár fűtésről. Ezeket a rossz beidegződéseket vesszük sorra és oszlatjuk el cikkünkben.","shortLead":"Számtalan tévhit forog közszájon még mindig a klímaberendezésekről, ami miatt sokan elzárkóznak attól, hogy ezt...","id":"20241125_Makacs-berogzodesek-klima-eon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fe1f913-34f7-4046-9740-6f90a971ff38.jpg","index":0,"item":"75cc51c2-b067-4c40-ad65-fdf016be946f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241125_Makacs-berogzodesek-klima-eon","timestamp":"2025. január. 06. 12:30","title":"Drága, felesleges és mind ugyanazt tudja - vagy mégsem?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84d4de00-43af-428e-9531-4fd5d6c98c03","c_author":"Ligeti Nagy Tamás","category":"360","description":"Yuval Noah Harari mellett más világhírű tudósok érdeme, hogy újszerű módon segítenek kérdéseket feltenni magunknak, és elgondolkodni múltunk, jelenünk és jövőnk alapkérdéseiről.","shortLead":"Yuval Noah Harari mellett más világhírű tudósok érdeme, hogy újszerű módon segítenek kérdéseket feltenni magunknak, és...","id":"20250105_hvg-Megmondjak-elore","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84d4de00-43af-428e-9531-4fd5d6c98c03.jpg","index":0,"item":"e55d1d02-411d-4dc5-ad01-a2537e832a77","keywords":null,"link":"/360/20250105_hvg-Megmondjak-elore","timestamp":"2025. január. 05. 19:35","title":"\"Nagy történelem\" – a tudományos irányzat, amely évmilliárdokra visszamenve kutatja, milyen lesz az emberiség jövője","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Több millió forintos szállásdíjak és tízmillió forint fölötti magánrepülő-költségek szerepelnek Nagy Márton külföldi útjainak díjai között. A nemzetgazdasági miniszter lehajolt az apróért is, a diplomaták 40 eurós kiküldetési napidíját is lelkiismeretesen felvette.","shortLead":"Több millió forintos szállásdíjak és tízmillió forint fölötti magánrepülő-költségek szerepelnek Nagy Márton külföldi...","id":"20250107_Nagy-Marton-utazas-koltsegek-repules-szallas-ngm","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73a8a607-30ee-4cd4-8c39-24467c088c6f.jpg","index":0,"item":"a9552394-c7b3-4192-8aa3-6d788b4f32a4","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250107_Nagy-Marton-utazas-koltsegek-repules-szallas-ngm","timestamp":"2025. január. 07. 09:32","title":"Magánrepülő Svájcba 15 millió forintért, szállás Párizsban 3,4 millióért – közzétették Nagy Márton utazásainak költségeit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b13faac5-5b78-436e-8797-2441d7b33151","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A Tottenham elleni meccset is kihagyhatja a magyar válogatott.","shortLead":"A Tottenham elleni meccset is kihagyhatja a magyar válogatott.","id":"20250107_arne-slot-szoboszlai-dominik-tottenham","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b13faac5-5b78-436e-8797-2441d7b33151.jpg","index":0,"item":"7ede8872-0619-4fc5-8c68-df242c5eee1b","keywords":null,"link":"/sport/20250107_arne-slot-szoboszlai-dominik-tottenham","timestamp":"2025. január. 07. 14:39","title":"Arne Slot: Kétlem, hogy Szoboszlai pályára tudna lépni a következő meccsen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42c1a96d-c3c2-4e1d-9ad2-d96481cf1bb4","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Duplájára nő az adatátvitel sebessége a HDMI 2.2-vel, ami a kép- és hangminőségben is érezteti majd a hatását. Ehhez azonban új tévé és kábel is kell majd, de egy kicsit még várni kell a megjelenésükre.","shortLead":"Duplájára nő az adatátvitel sebessége a HDMI 2.2-vel, ami a kép- és hangminőségben is érezteti majd a hatását. Ehhez...","id":"20250107_uj-hdmi-2-2-szabvany-bemutatas-csatlakozo-kabel-ces-2025-kepatvitel-hangatvitel-96-gbps","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42c1a96d-c3c2-4e1d-9ad2-d96481cf1bb4.jpg","index":0,"item":"401c6a4c-5b6d-461d-96b9-a0c29f5bed98","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_uj-hdmi-2-2-szabvany-bemutatas-csatlakozo-kabel-ces-2025-kepatvitel-hangatvitel-96-gbps","timestamp":"2025. január. 07. 09:03","title":"Új kábel kell majd a tévékhez: bemutatkozott a HDMI 2.2, hatalmas előrelépést hoz az új szabvány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f91a8e1-63b1-4918-baeb-d89fe9e824e3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A világ negyedik legnépesebb állama a csatlakozással a Globális Dél érdekeit szolgálná.","shortLead":"A világ negyedik legnépesebb állama a csatlakozással a Globális Dél érdekeit szolgálná.","id":"20250106_Indonezia-csatlakozik-a-BRICS-hez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f91a8e1-63b1-4918-baeb-d89fe9e824e3.jpg","index":0,"item":"52f39084-a940-4660-a029-2bae5f695db1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Indonezia-csatlakozik-a-BRICS-hez","timestamp":"2025. január. 06. 21:51","title":"Indonézia csatlakozik a BRICS-hez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"38d1c85b-ae2c-45a7-b626-53c67db1390b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az aláírásokkal trükközhettek.","shortLead":"Az aláírásokkal trükközhettek.","id":"20250106_atlatszo-fidesz-szentes-kepviselo-vademeles-valasztasi-csalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/38d1c85b-ae2c-45a7-b626-53c67db1390b.jpg","index":0,"item":"d0a5a5f1-a851-4c83-af6d-9aba0bfe8010","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_atlatszo-fidesz-szentes-kepviselo-vademeles-valasztasi-csalas","timestamp":"2025. január. 06. 10:32","title":"Átlátszó: Választási csalás miatt emeltek vádat a Fidesz egyik szentesi képviselője ellen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Teszt: melyik a legjobb síbox? - Ijesztő eredmények
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
Télen a síeléskor, illetve nyáron a szabadságok, nyaralások során rengeteg autós használ különböző tetőboxokat a...
Télen a síeléskor, illetve nyáron a szabadságok, nyaralások során rengeteg autós használ különböző tetőboxokat a csomagok szállítására. A tetőcsomagtartó kényelmes, jó megoldás, és sokszor az egyetlen lehetőség arra, hogy pl. a síléceket magunkkal vigyük. Ám az előnyei mellett természetesen hátránya is van – mint ahogy ez a Dekra és az auto motor und sport magazin tesztjéből kiderül.
Modelltől, márkától függetlenül a tetőbox használatával akár 1,5 literrel többet fogyaszthat az autó 100 km-ként. Ezenkívül az autó kezelhetősége is megváltozik. Ezek a hátrányok szinte mind a nyolc modellnél – 300 és 520 liter – megfigyelhetők voltak. Általánosságban elmondható hogy 100 km/h sebességnél, hirtelen fékezésnél szinte semmilyen probléma nem adódott, ám szlalomozásnál egészen más volt a helyzet. Rakomány nélkül a tesztautó, 180 méter szlalomozásnál, 60 km/h sebességnél két tizedmásodperccel volt gyorsabb.
További képek a galériában
dekra.de
Ennél a feladatnál elsősorban az volt az érdekes, vajon manőverezés közben elmozdulnak-e a boxok a helyükről. A Kamei Corvara és a Thule Ranger esetében a rögzítőszíjak nem voltak elég erősek és a termék oldalirányban elmozdult a helyéről. A Neumann Whale esetében pedig elszakadt a heveder, és a szállítmány elcsúszott. A boxban szállított tárgyak egyéb termékeknél is csúszkáltak, annak ellenére, hogy ott a rögzítő szíjak nem szakadtak el.
A tesztből kiderült, hogy a szállított eszközök biztonsága nem száz százalékos. A legtöbb esetben a boxok két rögzítő szíjjal rendelkeznek. Kivétel ez alól a Thule Dynamic, amelynél három ilyen szíj van, de még ez is kevésnek bizonyult.
A törésteszt már viszonylag alacsony tempónál is érdekes eredményt hozott. Az első kísérletnél a tesztautó 30 km/h sebességnél bekövetkezett frontális ütközést szimulált. Bár a dobozoknál a megengedett végsebesség 130 km/h, már ilyen alacsony sebességnél is megbukott néhány szerkezet. Egyedül a Thule Ranger győzte meg a szakembereket. Az A.T.U Jetback Sprint 450 és a Rameder Xtreme 450 elveszítette a rakományt. A Neumann Whale 200 épp csak megtartotta a sífelszerelést. A Thule Dynamic és a Kamei Corvara csupán egy kicsit megemelte a léceket – nem rossz, de azért nem is tökéletes. Mindez elkerülhető lett volna, ha a gyártók speciális síléctartót helyeznek el a dobozban – és nem csak felárért árulnák hozzá extra tartozékként. Ezenkívül nem ártana néhány extra tippet, tanácsot is mellékelni, arról, hogyan párnázzák ki a mozgó tárgyakat a felhasználók. Az Atera Certo 410 és a Mont Blanc Triton 350 szintén jó eredményt ért el a törésteszten. Hátrányuk, hogy a széles forma miatt csak kis síléc fért el a boxban.
[[ Oldaltörés (A teszt részletes eredményei) ]]
Thule Dynamic 800 – Drága csomagtartó, modern formában A tesztgyőztes a használat során győzte meg a szakembereket. Technikájában sem találtak semmi kivetnivalót. Hosszú testében a sífelszerelés is elfér. A kétoldali nyitás megkönnyíti a be-, illetve kipakolást. A legjobban ebben a termékben lehet rögzíteni a szállítmányt. A modellt csak az alacsony méret miatt pontozták le.
Kamei Corvora 390 K Duo Lift – Tetőbox kevés hibával A használat, a kezelhetőség tekintetében alig rosszabb, mint a győztes modell. A felszereléshez valamivel több időre van szüksége az embernek. A tárolás és a helykihasználás ugyanakkor jó. A kétoldali nyithatóságnak köszönhetően könnyen elhelyezhető benne a sífelszerelés is. A maximális terhelhetősége 75 kg, aminek köszönhetően sok csomag fér el benne. A gyártónak javítani kellene a rögzítést, oldalirányú manőverezésnél ugyanis elmozdulhat a doboz, valamint a dobozban szállított tárgyakat sem ártana jobban biztosítani.
Thule Ranger 500 – Nem praktikus, de jó a törésteszten Külsejében egy sporttáskához hasonlít, hiszen puha anyagból készült, és összehajtható a doboz. Használata nem túl praktikus, mert igen magasan van a nyílása. A sífelszerelés ugyanakkor elfér benne, ráadásul külön rögzítőt adnak hozzá. A lécek ütközés esetén is a helyükön maradnak. Bár a tartó heveder megsérült, a box nem csúszott el a helyéről.
Neuman Whale 200 – Jó helykihasználás, rossz tartás Pozitívum: hatalmas lécek is elférnek benne. A súlyra ugyanakkor figyelni kell, mert legfeljebb 50 kilót bír el. Nagy hibája, hogy nem lehet benne megfelelően rögzíteni a tárgyakat. Ütközésnél, de még szlalomnál is egy, vagy akár mindkét tartóheveder elszakadhat, aminek következtében a szállítmány elmozdul és így befolyásolhatja az autó kormányozhatóságát. Töréstesztnél a lécek kiestek az útra.
A.T.U. Jetback Sprint 450 – A doboz elveszítette rakományát ütközésnél Bár kifejezetten sílécek szállítására tervezték, a maximális tömeg, amely szállítható benne 50 kg. A tartó leszerepelt a teszten: ütközésnél a rakományt elveszítette. A két öv nem tudta visszatartani a csomagokat, a kettő közül egy biztosan elszakad. A lécek nemcsak elmozdultak, hanem szinte katapultáltak a dobozból. Balesetnél a kieső csomagok akár a többi közlekedőre is veszélyt jelenthetnek. A minősítése éppen ezért: „nem ajánlott”. A teszt fókuszában a biztonság áll, és ez itt nem teljesült.
Rameder Xtreme 450 – Ütközésnél eltört Egyszerű felszerelés, jó helykihasználás, nagy pakolónyílás – ami megkönnyíti a be és a kipakolást – ezek azok a tulajdonságok, amelyek miatt plusz pontokat kapott a modell. Vezetés közbeni jó tulajdonságait is értékelték. A törésteszten azonban megbukott, és így a „nem ajánlott minősítést” kapta. Nemcsak a tartó szíj szakadt el, és elmozdultak a tárgyak benne, hanem a teteje is eltört. A sílécek kirepültek a szabadba.
Atera Certo 410 – Túl széles modell, de jó törésteszt Méretei miatt csak kis lécek, illetve snowboardok félnek el benne. Nem túl hosszú, ám igen széles doboz. A felszerelése egyszerű, két oldalról is nyitható, így a bepakolás is gyors. Előnye még, hogy 75 kg súlyt bír el. Ütközésnél bár egy kicsit kinyílt elől a doboz, azonnal vissza is záródott. És a luk nem volt akkora, hogy a rakomány kieshetett volna belőle. A tartó szíjak nem szakadtak el.
Mont Blanc Triton 350 – Jó csomagtartó, kevés hibával Az Atera Certóhoz hasonlóan ebbe is csak kis lécek férnek el. Ettől eltekintve ugyanakkor a modell jól szerepelt a teszten. A felszerelés gyors, és a helykihasználás is jó. Egy oldalon nyílik csak a teteje. Menet közben hibátlan. Szlalomnál és nagy fékezésnél is problémamentesen működött. Még a törésteszten is jól teljesített. Az első tartó szíj elszakadt ugyan, ám a rakománynak semmi baja nem lett. Elöl ez is kinyílt kissé, ám ugyanolyan gyorsan vissza is záródott.
Síléctartók
Természetesen nemcsak dobozban lehet sífelszereléseket szállítani. Nézzük, mennyire megbízhatóak a síléctartók. Két terméket teszteltek. Az Atera Nova 6, és a Thule Deluxe 727 jól teljesített, annak ellenére, hogy kiderültek hiányosságok. Mindkét modellnél kinyílt az első szíj, de a hátsók zárva maradtak, így a lécek nem repültek le a tetőről. Aki emellett dönt, annak mindenképpen be kell szereznie egy alap tetőcsomagtartót, a léctartókat ugyanis erre szerelik fel.
dekra.de
A síléc szállítás egyik alternatívája a mágneses rendszer. Itt is két modellt teszteltek, a Fabbri Kolumbus Deluxe-ot, és a Rameder Shuttle-t vizsgálták meg. Az 55 és 190 euró közötti modellek kiállták a próbát. Bár egy kicsit elmozdultak a tartók a helyükről, ám a lécek a tetőn maradtak. Figyelni kell azonban arra, hogy a mágneses tartó, csak akkor tart megfelelően, akkor biztonságos, ha a tető tiszta, zsírmentes. Alumínium, műanyag és üvegtetőn nem alkalmazhatók ezek a modellek.