Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"062ca3b8-23cd-4cff-8858-acc62745165e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A súlyosan és ismételten szabályszegő platformokat akár ki is tilthatják az európai piacról.","shortLead":"A súlyosan és ismételten szabályszegő platformokat akár ki is tilthatják az európai piacról.","id":"20250527_EU-porno-gyerekvedelem-PornHub-pornograf","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/062ca3b8-23cd-4cff-8858-acc62745165e.jpg","index":0,"item":"f153f902-98ab-480b-8c90-659ec30e2971","keywords":null,"link":"/elet/20250527_EU-porno-gyerekvedelem-PornHub-pornograf","timestamp":"2025. május. 27. 13:46","title":"Pornóoldalakat vizsgál az EU, mert a gyerekek egy kattintással hozzáférhetnek a tartalmukhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"74a44895-4367-4dd4-ab05-8528e6271360","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A parajdi sóbánya még nem telt meg, de a helyzet kritikus. A szakemberek próbálnak gátat emelni a mélyben, hogy megmentsék a Telegdy-bányarészt.","shortLead":"A parajdi sóbánya még nem telt meg, de a helyzet kritikus. A szakemberek próbálnak gátat emelni a mélyben...","id":"20250528_sotombok-parajdi-banya-arviz-vizbetores-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/74a44895-4367-4dd4-ab05-8528e6271360.jpg","index":0,"item":"96207e0b-9439-4bea-8532-cc0a958c27d5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250528_sotombok-parajdi-banya-arviz-vizbetores-ebx","timestamp":"2025. május. 28. 14:21","title":"Sótömbök zuhannak le a parajdi bányában, a föld is megmozdult","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"614714d0-15c3-4567-9742-be278ffd0d78","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"Az Európai Unió több bankot és olajipari vállalatot is levett a szankciós listájáról.","shortLead":"Az Európai Unió több bankot és olajipari vállalatot is levett a szankciós listájáról.","id":"20250528_eu-sziria-gazdasagi-szankcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/614714d0-15c3-4567-9742-be278ffd0d78.jpg","index":0,"item":"e10886b1-01bd-4868-ad22-b40e5b0c6f84","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250528_eu-sziria-gazdasagi-szankcio","timestamp":"2025. május. 28. 19:17","title":"Az EU feloldotta a Szíriával szembeni gazdasági szankciókat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cd040ba9-b862-4453-be96-a6da623856c9","c_author":"MTI","category":"tudomany","description":"A gyorsan terjedő, bár általában megelőzhető melanóma az esetek több mint 80 százalékában az UV-sugárzásnak való kitettségnek tudható be – derül ki a Nemzetközi Rákkutató Ügynökség (IARC) friss jelentéséből.","shortLead":"A gyorsan terjedő, bár általában megelőzhető melanóma az esetek több mint 80 százalékában az UV-sugárzásnak való...","id":"20250528_who-iarc-jelentes-melanoma-uv-sugarzas-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cd040ba9-b862-4453-be96-a6da623856c9.jpg","index":0,"item":"a56c1b64-4852-4892-b411-ad9af70e32c1","keywords":null,"link":"/tudomany/20250528_who-iarc-jelentes-melanoma-uv-sugarzas-kutatas","timestamp":"2025. május. 28. 18:03","title":"Sokkoló adatokat közölt a WHO – erre nagyon figyeljen a nyáron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Magyar Péter szeretne leülni az RMDSZ-szel tárgyalni, az átláthatóságinak nevezett törvényről azt mondta, csak akkor tudják visszahozni, ha megnyerik a választást.","shortLead":"Magyar Péter szeretne leülni az RMDSZ-szel tárgyalni, az átláthatóságinak nevezett törvényről azt mondta, csak akkor...","id":"20250527_magyar-peter-fidesz-kormany-ellentet-rmdsz-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03a59f94-dee9-4175-8088-61cc32f2e5f4.jpg","index":0,"item":"e3824255-0526-468e-b448-e41b0216a69e","keywords":null,"link":"/itthon/20250527_magyar-peter-fidesz-kormany-ellentet-rmdsz-ebx","timestamp":"2025. május. 27. 21:02","title":"Magyar Péter: A Fideszen és a kormányon belül is ellentét van","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e79f8273-c30c-4b3a-b565-711dc73e2c39","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A német márka kompakt szabadidő-autójához mostantól praktikus tetősátor is rendelhető.","shortLead":"A német márka kompakt szabadidő-autójához mostantól praktikus tetősátor is rendelhető.","id":"20250527_akar-aludhatunk-is-az-uj-opel-frontera-tetejen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e79f8273-c30c-4b3a-b565-711dc73e2c39.jpg","index":0,"item":"699fbdb9-bc7a-4095-bf08-ac39590227c8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250527_akar-aludhatunk-is-az-uj-opel-frontera-tetejen","timestamp":"2025. május. 27. 08:41","title":"Akár aludhatunk is az új Opel Frontera tetején","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5cc18bee-5a41-42d8-b020-731523ddeee1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Finn kutatók vizsgálata arra jutott, hogy a pingvinek ürüléke olyan nagy mennyiségben juttat ammóniát a levegőbe, ami már a felhőképződést is befolyásolja.","shortLead":"Finn kutatók vizsgálata arra jutott, hogy a pingvinek ürüléke olyan nagy mennyiségben juttat ammóniát a levegőbe, ami...","id":"20250527_pingvin-urulek-jegolvadas-antarktisz-ammonia-felhokepzodes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5cc18bee-5a41-42d8-b020-731523ddeee1.jpg","index":0,"item":"b439a18e-c0cc-4b63-ad4d-69cf0623dac5","keywords":null,"link":"/tudomany/20250527_pingvin-urulek-jegolvadas-antarktisz-ammonia-felhokepzodes","timestamp":"2025. május. 27. 19:03","title":"Pingvinürülék segíthet lassítani az Antarktisz jégolvadását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05861f94-a002-425f-b73b-2d3253a539d1","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"Bár volt hivatalos születésnapi kedvezmény a társaságnál, ez a lehetőség már nem él.","shortLead":"Bár volt hivatalos születésnapi kedvezmény a társaságnál, ez a lehetőség már nem él.","id":"20250527_wizzair-csalas-kartya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05861f94-a002-425f-b73b-2d3253a539d1.jpg","index":0,"item":"abce37b9-76cf-499d-9f6b-5053dce4a1f9","keywords":null,"link":"/kkv/20250527_wizzair-csalas-kartya","timestamp":"2025. május. 27. 10:41","title":"Ne dőljön be a születésnapi akciónak, csalók élnek vissza a Wizz Air nevével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Családapák vágyálmát teszteltük, egy olyan autót, amelyet nemcsak azért nehéz megkerülni, mert közel öt méter hosszú, hanem mert a Golfhoz és a Passathoz hasonlóan ikon az autópiacon. Ennek megfelelően kevés hibát találtunk benne, az árán kívül az erejével és a fogyasztásával is elégedettek vagyunk.
Kár, hogy a gyerekek számát nem veszik figyelembe autóvásárláskor. A magát gyerek- és családbarátnak hangoztató magyar kormány sem hozott még olyan intézkedést, amely olcsóbbá tenné a hétszemélyes autókat a rászorulóknak (persze, miért is tenné?). Így ne csodálkozzunk, ha az új Sharan árának hallatán padlót fognak az érdeklődők. Még a 8,1 millió forintos alapár fele is sok lenne nekem, igaz, én nem is vállalkoztam egynél több gyermek nemzésére – „az asszony is csak húzódozik”. Mit szóljon, aki hármat, négyet nevel? Igaz, ő több családi pótlékra és adókedvezményre jogosult, na de nem ennyivel. És ez csak egy fapados Sharan. Nézzük a tesztautót Trendline felszereltséggel.
bcs
A második sorban három egyes ülést kínál, amelyeket külön-külön is mozgathatunk, hajtogathatunk. A Move szövet kárpit strapabíró, a második sor ülései az easyfold funkció segítségével csupán egyetlen mozdulattal összefüggő, sík rakfelületté alakíthatók. Első- és oldallégzsákok, illetve az elöl és hátul ülőket egyaránt védő fejlégzsákok fokozzák a biztonságot, az védelmet a vezető térdlégzsákja teszi teljessé. Az aktív biztonsági rendszerek közül kiemelkedő az ellenkormányzás-támogatási funkcióval működő elektronikus menetstabilizáló (ESP), amely a vészfékrásegítővel kiegészített blokkolásgátló (ABS) mellett a kipörgésgátló (ASR), az elektronikus differenciálzár- funkció (EDS), a motorfék-nyomaték-szabályozás (MSR), valamint a vontatmánystabilizáló funkciót is magában foglalja. Része az alapfelszereltségnek a gumiabroncsnyomás-ellenőrző rendszer is. Az automatikus, kétzónás légkondicionáló a Sharan minden üléshelyén kellemes hőmérsékletről és bőséges friss levegőről, míg a CD-lejátszót is tartalmazó RCD 210 rádió az utasok szórakoztatásáról gondoskodik.
bcs
Az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere is széria. Dugóban, vagy közlekedési lámpa előtt várakozva elegendő üresbe váltani és felengedni a tengelykapcsoló-pedált, a rendszer máris önműködően leállítja az erőforrást, és csupán a tengelykapcsoló pedál ismételt lenyomására indítja újra. Hatékonyan csökkenti a fogyasztást a fékezési fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszere.
bcs
8,1 millióért azonban csak ötszemélyes kivitelt kapunk, ha még két ügyesen kihajtható ülésre vágyunk, 217 ezer forintos felárat kell kifizetnünk. 136 ezer forintba kerül a metálfény, 12 500 forint az elektronikus rögzítőfék, amely elinduláskor automatikusan oldódik, 70 ezer forint az esőérzékelős ablaktörlő, 132 ezer forint a parkolóradar (elöl és hátul is jelez), 56 ezer forint a sebességtartó, 80 ezer forint a hővédő üvegezés (akár 65 százalékkal is mérsékli az utastérbe jutó napsugárzást), 61 ezer forintba kerül az ülésfűtés, és 68 ezerbe a tetőléc. A tesztautó a fenti extrákkal 8,8 millió forintot kóstált, ami családi autónak sok. Cégautónak pedig nehéz bemagyarázni a Sharant, vezetőnek kell lenni, hogy a car policy benyelje. A most megjelent HVG Cégautó 2011 különszám adatai szerint 2010-ben 44-szer jegyzett a nevére Sharant valamilyen cég, a magányszemélyek között kelendőbb volt a kocsi, 124-et helyeztek forgalomba tavaly. Igaz, ezek zöme használt volt, újat csak 21-et helyeztek forgalomba, amiből 18-at cég. Az idei évre jobbak a Sharan kilátásai itthon, a különszám adatai szerint az első negyedévben 24-et (ebből 16 cégest) helyeztek forgalomba.
[[ Oldaltörés (Hatalmas a csomagtere) ]]
Fájó szívvel kell tehát sokunknak lemondani a Sharan nyújtotta kényelemről és praktikumról. Csomagtere 2 üléssel akár 2430 literes is lehet, de az utastér hét személy számára is kényelmes autózást kínál. A Sharan minden erénye közül variálhatósága a legnagyobb. Az ülések lehajtása néhány mozdulatos, pár másodperces művelet.
Kívánságra a Sharan a harmadik sor egyes üléseivel 6, vagy 7-üléses kivitelben is kialakítható. A 6-üléses változatban elmarad a második sor középső ülése, így a két szélső kényelmesen beljebb tolható. Mindegyik hátsó ülés isofix gyerekülés-rögzítő pontokkal egészül ki. A biztonsági övek bekapcsolására lámpa és akusztikus jelzés hívja fel a figyelmet, ez a hétszemélyes változatnál szerencsére széria.
bcs
A széles tolóajtók mindenkor egyszerű és kényelmes be- és kiszállást tesznek lehetővé, a nagyméretű csomagtér-ajtó pedig a pakolást könnyíti hatékonyan. Az oldalajtókat a kilincs meghúzásával lehet becsukni. Ez egyértelműnek tűnik, nekem mégsem sikerült elsőre. Az ajtók nehezek és nehezen csukódnak, gyakran indultam el úgy, hogy a figyelmeztető jelzés felgyulladt. A ledöntött ülések nászutas-lakosztállyá varázsolják a Sharant, két felnőtt kényelmesen elfér. Kicsit kemény a padló, de egy szivaccsal javíthatjuk a komfortot. Ha esőben nyitjuk a hátsó ajtót, számítsunk arra, hogy a teleszkópokról lecsorgó víz eláztatja cuccainkat. A Sharan öblös kialakítása miatt akkor is beázunk, ha résnyire leengedjük az első ablakokat, az esővíz ugyanis nem követi a a kocsi pocakját, hanem függőlegesen beesik a karunkra.
A Volkswagen TSI-motorjai a downsizing jegyében kerülnek a nagy autókba. Az összlökettérfogat csökkentésével jelentős saját tömeg takarítható meg, mégpedig a mérsékelt belső súrlódásoknak köszönhetően magasabb hatásfok mellett – kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást, így alacsonyabb környezeti terhelést eredményezve. Az 1,4 literes TSI-motor 150 lóereje üresen és kevés utassal tesztelve elegendő a Sharan dinamikus mozgatásához. A németországi bemutatón a többi, erősebb motorral is vezettem az autót, azokkal meggyőzőbb, igaz a legolcsóbb, 140 lovas dízel 9,2 millió forintért kapható. A két kocsi közül az erősebb nyomaték miatt a dízelt választanám, a 240 Nm-t néha kevésnek éreztem. Ha pörgetjük a motort, dolgoztatjuk a kompresszort, majd fütyültetjük a turbót, akkor halad szépen a kocsi, 3-4-esben hagyva a váltót, könnyedén előzhetünk autópályán és emelkedőn is. Azoknak nem ajánlott, akik rühellik gyakran rugdosni a kuplungot és babrálni a váltót.
bcs
Ha szépen, komótosan akarunk haladni, akkor vegyük figyelembe, hogy nem versenyautó a Sharan, időben előzzünk, váltsunk sávot és megfontoltan hajtsunk ki a kereszteződésekből. Ne felejtsük el, hogy a Sharan akkora, mint egy VW Transporter, tengelytávja 2919 milliméter, tömege üresen 1648 kilogramm.
A méretei komoly problémát jelentenek a szűk utcákban, a belvárosi parkolásban a parkolóradarnak nagy hasznát vesszük. Tükrei nem akkorák, mint a Transporternek, a dizájn rovására megy a biztonságos kilátás.
A sajtóanyag szerint mindössze 7,2 l/100 km az átlagfogyasztása. A teszt során a 10 literes átlagra mertem volna megesküdni, a végső tankolásnál azonban meglepett, hogy az 500 kilométeres autókázás során (utópályás, országúti és városi használatban) 8,6 literes átlagot mértem 100 kilométerre vetítve. Ez nem kevés, de figyelembe véve a Sharan méreteit és tömegét, nem is sok. Van haszna tehát a BlueMotion technikának még egy benzines egyterűben is.
Tizenötév hosszú idő, főként egy autómodell életében. A Sharant 15 évvel ezelőtt dobták először piacra, együttműködve a Forddal. 2000-ben jött egy generációváltás, majd 2003-ban egy ráncfelvarrás. A VW Sharan nagyra nőtt, start-stop rendszer segít a takarékoskodásban, az elektromos tolóajtók új dimenziókat nyitnak meg.