Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"92b0ea6a-9b4d-4166-b5bd-93dd01db2dbd","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"2023 óta nem termel a Vágóhíd utcai gyár, most be is zárja a veszteséges üzemet az ukrán Roshen.","shortLead":"2023 óta nem termel a Vágóhíd utcai gyár, most be is zárja a veszteséges üzemet az ukrán Roshen.","id":"20250102_bezar-a-bonbonetti-gyar-roshen-ukran-edesseggyarto-cukorka-vallalkozas-kkv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/92b0ea6a-9b4d-4166-b5bd-93dd01db2dbd.jpg","index":0,"item":"b634d0c7-340b-4442-b72a-3795e8ce3f16","keywords":null,"link":"/kkv/20250102_bezar-a-bonbonetti-gyar-roshen-ukran-edesseggyarto-cukorka-vallalkozas-kkv","timestamp":"2025. január. 02. 08:36","title":"Bezárja az ukrán tulajdonos a budapesti Bonbonetti-gyárat ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e28cfc61-6813-4fa4-a698-f0658312867f","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A magyar vezetés szerint a ki nem fizetett egymilliárd euró mögött a „baloldali brüsszeli bürokrácia” van, mert az nem kedveli a Orbán-kabinetet. Bóka János Európa-miniszter pár napja azt bizonygatta, hogy a magyar fél minden feltételnek eleget tett a pénz kifizetéséhez, írja a német lap. ","shortLead":"A magyar vezetés szerint a ki nem fizetett egymilliárd euró mögött a „baloldali brüsszeli bürokrácia” van, mert az nem...","id":"20250103_suddeutsche-zeitung-orban-viktor-eu-penz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e28cfc61-6813-4fa4-a698-f0658312867f.jpg","index":0,"item":"30041702-2956-43ea-a168-6d054fc93688","keywords":null,"link":"/360/20250103_suddeutsche-zeitung-orban-viktor-eu-penz","timestamp":"2025. január. 03. 07:30","title":"Süddeutsche: Orbán szerint Brüsszel ármánykodása van amögött, hogy vesztett egymilliárd eurót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a5e18774-6342-4495-a928-79c0dca5975a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Úgy tűnik, véget ért az ünnepek alatti nyugalom, délutánra elővették és ütni kezdték a forintot.","shortLead":"Úgy tűnik, véget ért az ünnepek alatti nyugalom, délutánra elővették és ütni kezdték a forintot.","id":"20250102_forint-forintarfolyam-forintgyengules-eses-euro-dollar-devizapiac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a5e18774-6342-4495-a928-79c0dca5975a.jpg","index":0,"item":"4dbbffe5-81c2-4b06-b70f-b13d5adba48c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_forint-forintarfolyam-forintgyengules-eses-euro-dollar-devizapiac","timestamp":"2025. január. 02. 14:04","title":"Délutánra bezuhant a forint, megint itt a 400-as dollár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc0b6f43-8043-4035-bd82-fc9d2824b302","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Van, aki egyszerűen nem hajlandó megváltozni.","shortLead":"Van, aki egyszerűen nem hajlandó megváltozni.","id":"20250102_Negyvenegyszer-kaptak-el-egy-ausztral-autost-vezetes-kozbeni-mobilozasert","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc0b6f43-8043-4035-bd82-fc9d2824b302.jpg","index":0,"item":"337a7d07-6cee-4f3e-baca-1e005200feb6","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_Negyvenegyszer-kaptak-el-egy-ausztral-autost-vezetes-kozbeni-mobilozasert","timestamp":"2025. január. 02. 08:42","title":"Negyvenegyszer kaptak el egy ausztrál autóst vezetés közbeni mobilozásért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fd405d6-cbd6-4782-9e2a-b28dfc8d31e3","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A jelentős növekedés ellenére még mindig csak 7 százalék körüli a tisztán elektromos autók piacrésze.","shortLead":"A jelentős növekedés ellenére még mindig csak 7 százalék körüli a tisztán elektromos autók piacrésze.","id":"20250103_kozel-50-szazalekkal-nottek-itthon-a-villanyauto-eladasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fd405d6-cbd6-4782-9e2a-b28dfc8d31e3.jpg","index":0,"item":"687bdcc8-d96e-43c6-9233-4a09a09e20fb","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_kozel-50-szazalekkal-nottek-itthon-a-villanyauto-eladasok","timestamp":"2025. január. 03. 10:23","title":"Közel 50 százalékkal nőttek itthon a villanyautó-eladások","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88311c0e-69aa-4349-af26-04b6b6aaed97","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy baráti társaság autózásának lett rossz vége. ","shortLead":"Egy baráti társaság autózásának lett rossz vége. ","id":"20250102_reszeg-utas-sofor-tamadas-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88311c0e-69aa-4349-af26-04b6b6aaed97.jpg","index":0,"item":"cc00c4be-7d69-41d7-80af-c155acbcefe7","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_reszeg-utas-sofor-tamadas-baleset","timestamp":"2025. január. 02. 09:22","title":"Sofőrre támadt a részeg utas, kidöntöttek egy jelzőlámpát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c4e7770c-06ba-40f7-8361-84a5355da09f","c_author":"Tiszai Balázs","category":"360","description":"2025 elején közel hetven új nyilvános EV-töltőt adnak át Magyarországon, ebből több mint félszáz uniós forrásból létesül, miután lejár az EU-s töltőtelepítési pályázatok első körének teljesítési határideje. Majd pár hónapra rá már a második körben vállalt töltőket kell üzembe helyezni. Összesen öt kör van, 2026 végéig tartó átadásokkal. Közben mozgásban van a magyar pályázat is, ami 2028-as átadásokkal folytathatja a megkezdett utat, ez a projekt a vidéki vakfoltokra telepítene töltőket, egyelőre harmincöt településre, de a pályázat kiírói végül több mint 100 helyszínnel számolnak.","shortLead":"2025 elején közel hetven új nyilvános EV-töltőt adnak át Magyarországon, ebből több mint félszáz uniós forrásból...","id":"20250102_elektromos-autozas-magyarorszag-nyilvanos-toltoallomasok-telepites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4e7770c-06ba-40f7-8361-84a5355da09f.jpg","index":0,"item":"d53e25ae-67e5-48fd-8968-4ae5cc3bb4d4","keywords":null,"link":"/360/20250102_elektromos-autozas-magyarorszag-nyilvanos-toltoallomasok-telepites","timestamp":"2025. január. 02. 12:30","title":"Jön a nagy földindulás: így szórják tele az országot e-autó töltőállomásokkal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Közel 650 forintos dízelárral indul az év. ","shortLead":"Közel 650 forintos dízelárral indul az év. ","id":"20250103_Tovabb-dragul-a-tankolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d12b3ce-403f-4076-bbdc-ef83f7e9dd02.jpg","index":0,"item":"3491f8d1-4d02-4a21-8a72-3c539d3d4269","keywords":null,"link":"/cegauto/20250103_Tovabb-dragul-a-tankolas","timestamp":"2025. január. 03. 09:46","title":"Tovább drágul a tankolás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Gyorsteszt: kombi, dízel, elektromos, hibrid és Volvo
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A svéd Vattenfall energiaszolgáltatóval (megújuló energiaforrásokból termeli az elektromos áramot) szoros...
A svéd Vattenfall energiaszolgáltatóval (megújuló energiaforrásokból termeli az elektromos áramot) szoros együttműködésben kifejlesztett autó valóságos technikai csoda: három különböző autótípus legjobb tulajdonságait egyesíti egyetlen izgalmas sportkombiban. A jármű tisztán elektromos üzemmódban akár 50 km megtételére is képes, miközben ha kell, egy hathengeres, összkerekes dízel vehemenciájával egyenesíti ki a kanyarokat.
bcs
A hálózatról tölthető hibrid V60 első kerekeit egy öthengeres, 2,4 literes D5 turbódízel motor hajtja, amely 215 lóerős, maximális nyomatéka pedig 440 Nm. A hátsó tengelyen ERAD (electric rear axle drive – elektromos hátsókerékhajtás) rendszer működik: egy 70 lóerő leadására képes villanymotor, amely 12 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátorból nyeri az energiát. Az autót hatsebességes automatikus sebességváltóval szerelték fel. A tesztútra sorozatérett modellt vihettünk el, egy kisebb problémával: a szervorásegítést a hosszabb elektromos hatótáv miatt megszüntették, így a kanyarodás kész szenvedés volt a Volvóval.
bcs
A vezető egyetlen gomb megnyomásával eldöntheti, hogyan kíván vezetni. A dízel és az elektromos meghajtás együttműködését egy vezérlőrendszer szabályozza. A pure gomb használatával az autó kizárólag elektromos meghajtással üzemeltethető, és akár 50 kilométeres hatótávolságot biztosít. Tiszta módban az autó a végsőkig csak a villanymotort használja. A hybrid gomb révén egy csupán 49 gramm/kilométer átlagos szén-dioxid-kibocsátással rendelkező, rendkívül hatékony hibridautót vezethetünk. Az akkumulátor kapacitása a terep, az időjárás és a vezetési stílus függvényében eltérő. A hibrid mód az alapértelmezett az autó beindításakor. A dízelmotor és a villanymotor kombinációja optimális egyensúlyt biztosít a vezetési élmény és a környezetbarát üzemelés között. 1,9-2 literes a sajtóanyag szerint a fogyasztás, a fedélzeti számítógép 2,6 literes átlagot mutatott, az autó teljes hatótávolsága akár 1000-1200 km is lehet. A power gomb választása esetén pedig egy igazi erőgépet uralhatunk, amely 215 + 70 lóerős kombinált teljesítménnyel rendelkezik, nyomatéka a 440 Nm és plusz 200 Nm kombinációja. A sportkombi mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Az előttem vezető kolléga inkább az erő mocskos oldalát szerette és azt tesztelte, mennyire dinamikus a hibrid Volvo. Láthatóan teljesen elfogyasztotta az akkumulátor tartalékait. Nem ijedtem meg a feladattól, szépen, finoman, érzékien kezelve a gázpedált a rövid teszt alatt a 6 százalékos akkutöltöttségből hetet csináltam úgy, hogy még élveztem is a vezetést. Kanyarokban bekapcsoltam az elektronikus összkerékhajtást (A középkonzolon található AWD gombot megnyomva aktiválható az elektromos összkerékhajtás. A hagyományos összkerékhajtás-rendszer mechanikus erőátvitele helyett a központi vezérlőegység szabályozza a nyomaték elosztását a dízelmotorral hajtott első kerekek és a villanymotorral hajtott hátsó tengely között.), de ha lehetett, taposógáz helyett cirkáló üzemmódban haladtam.
A legoptimálisabb, ha az autóra bízzuk a takarékosságot, de dönthetünk úgy is, hogy utunk elején inkább a dízelmotort használjuk, hogy a végén, amikor a fővárosba érkezünk, a tisztán elektromos üzemet kapcsolhassuk. A fedélzeti menüben megadhatjuk a tervezett útvonal hosszát (rövid, közepes vagy hosszú). A vezérlőrendszer kiszámolja az optimális egyensúlyt a dízel és az elektromos meghajtás között a megadott távra.
bcs
A hibrid Volvo V60 hagyományos hálózati konnektorról (230 V/6 A, 10 A vagy 16 A) tölthető fel otthon, vagy egy parkolóban. A töltési idő az aktuális töltöttség szintjétől függ. 10 A-s aljzat esetén egy feltöltés körülbelül 4,5 óráig tart. A töltés időtartama 3 órára rövidül 16 A-es aljzat használatakor, míg 6 A-es aljzatok esetében 7,5 órát vesz igénybe.
Az autó áráról nincsenek még biztos információink, a Volvo munkatársai Berlinben elmondták, hogy a drága akkumulátor-technológia miatt, a V60 hibrid jóval többe kerül majd, mint a belső égésű társai, ugyanakkor fenntartási költségei kétharmaddal olcsóbb lesz azokénál.
B. Cs.
[[ Oldaltörés (Műszaki adatok) ]]
bcs
Volvo V60 Plug-In Híbrid
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2400
Környezetvédelmi besorolás
EURO 5
Max. teljesítmény lóerő
215 lóerő 5200-as fordulaton 70 LE (elektromos motor)
Max. nyomaték: Nm
440 Nm 2500-5000 közötti fordulaton 200 Nm (elektromos motor)
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2776
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4628/1865/1484
Csomagtér
430 liter
Saját tömeg (kg)
kb. 1800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
kb 225
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
6,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes
1,9
Hatótáv elektromos módban (km)
50
CO2 kibocsátás (g/km)
0 (megújuló energiát használva, elektromos módban) 49 (hibrid üzemben)