Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"09b39cb6-3175-4222-b12f-682fb8b9f6e9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A saját kényelmünkön kívül nincs is sok értelme. ","shortLead":"A saját kényelmünkön kívül nincs is sok értelme. ","id":"20241203_indokolatlan-motormelegites-szigoruan-buntetnek-erte","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09b39cb6-3175-4222-b12f-682fb8b9f6e9.jpg","index":0,"item":"0a67a6d8-b260-474f-a2fa-6ceedbfd59f2","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_indokolatlan-motormelegites-szigoruan-buntetnek-erte","timestamp":"2024. december. 03. 12:23","title":"Nálunk sem szabadna, de máshol szigorúan büntetnék is az indokolatlan motormelegítést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ce06564-1aad-47f2-a31a-082ff29b2fb5","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Egy szemtanú szerint egy bírói döntés váltotta ki az esetet.","shortLead":"Egy szemtanú szerint egy bírói döntés váltotta ki az esetet.","id":"20241202_guinea-focimeccs-tomegverekedes-tragedia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ce06564-1aad-47f2-a31a-082ff29b2fb5.jpg","index":0,"item":"b415cb5a-f5eb-49f6-912e-3b8073a68c0f","keywords":null,"link":"/sport/20241202_guinea-focimeccs-tomegverekedes-tragedia","timestamp":"2024. december. 02. 09:54","title":"Több tucat halálos áldozata volt egy guineai focimeccsen kitört tömegverekedésnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"257a5aa7-719d-4f60-acf5-d6229c870b59","c_author":"E.ON","category":"brandcontent","description":"<strong>Megtorpantak a hőszivattyú-eladások Európában, ami azért kellemetlen, mert így a tervezettnél kevésbé csökkenhetnek a szén-dioxid-kibocsátások, ami pedig veszélyeztetheti a 2030-as európai uniós klímacélok teljesülését. E tendencián változtathat az Európai Unió szakmai programja, amely állami támogatások finanszírozásával járul hozzá ahhoz, hogy a hőszivattyú-beruházások vonzóak legyenek a vállalkozások számára, az általuk befektetett összegek megtérüljenek.</strong>","shortLead":"<strong>Megtorpantak a hőszivattyú-eladások Európában, ami azért kellemetlen, mert így a tervezettnél kevésbé...","id":"20241107_Most-erdemes-a-vallalkozasoknak-hoszivattyura-valtaniuk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/257a5aa7-719d-4f60-acf5-d6229c870b59.jpg","index":0,"item":"5ff0ae1a-4c77-4dcc-9f67-9e9a0ae5ca20","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241107_Most-erdemes-a-vallalkozasoknak-hoszivattyura-valtaniuk","timestamp":"2024. december. 01. 19:30","title":"Megtorpantak a hőszivattyú-eladások Európában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a4a5a528-c718-4513-aa5a-e696a4f5be44","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Az összkerék-hajtású olasz mini terepjáró jelentősen többe kerül, mint egy vadonatúj hibrid Fiat Panda.","shortLead":"Az összkerék-hajtású olasz mini terepjáró jelentősen többe kerül, mint egy vadonatúj hibrid Fiat Panda.","id":"20241203_meregdraga-porteka-ez-az-alig-hasznalt-regi-fiat-panda-4x4","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a4a5a528-c718-4513-aa5a-e696a4f5be44.jpg","index":0,"item":"32c511e5-cd87-4f83-9150-1f626f15d3aa","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_meregdraga-porteka-ez-az-alig-hasznalt-regi-fiat-panda-4x4","timestamp":"2024. december. 03. 06:41","title":"Méregdrága portéka ez az alig használt régi Fiat Panda 4x4","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f3c4945-2c3b-405d-adda-33c8a3acb2a5","c_author":"Kovács István","category":"gazdasag","description":"Donald Trump kánaánt ígér a kriptovalutákban utazóknak, ami felhajtotta a bitcoin árát. Az elnök eközben a saját pecsenyéjét is sütögeti, és a jelek szerint arra készül, hogy beszálljon az üzletágba.","shortLead":"Donald Trump kánaánt ígér a kriptovalutákban utazóknak, ami felhajtotta a bitcoin árát. Az elnök eközben a saját...","id":"20241122_trump-bitcoint-arfolyam-100-ezer-dollar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f3c4945-2c3b-405d-adda-33c8a3acb2a5.jpg","index":0,"item":"2d49159b-e556-4f5f-a470-3346ac81f415","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241122_trump-bitcoint-arfolyam-100-ezer-dollar","timestamp":"2024. december. 03. 11:34","title":"Úgy megtolta Trump a bitcoint, hogy átlépheti az árfolyam az álomhatárt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa4f97b8-b3b5-4b05-b3bb-85e377aff375","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nemcsak Magyarországon, hanem a szomszédos Ausztriában is emelkedik az autópályák használati díja.","shortLead":"Nemcsak Magyarországon, hanem a szomszédos Ausztriában is emelkedik az autópályák használati díja.","id":"20241203_dragulnak-az-osztrak-autopalya-matricak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa4f97b8-b3b5-4b05-b3bb-85e377aff375.jpg","index":0,"item":"f3cd817b-7eaf-4034-b4d5-3f12b3514c7b","keywords":null,"link":"/cegauto/20241203_dragulnak-az-osztrak-autopalya-matricak","timestamp":"2024. december. 03. 07:21","title":"Drágulnak az osztrák autópálya-matricák","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","shortLead":"Mutatjuk az új digitális táblát, ami a zöldhullám meglovagolásában nyújt segítséget.","id":"20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6ea0e27-6f46-46d2-99e8-017745db8f5a.jpg","index":0,"item":"4f6ec654-b836-4f2e-b893-c44788c8f06d","keywords":null,"link":"/cegauto/20241202_uj-kozlekedesi-tabla-ami-igen-kozkedveltte-valhat-zoldhullam","timestamp":"2024. december. 02. 07:21","title":"Új közlekedési tábla, ami igen közkedveltté válhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cf87725a-cd3f-46b6-8c90-e7942bd22ce5","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A civil szervezet üdvözli a törvénymódosítást, de 4+1 pontban összegyűjtötte, mire lenne még szükség az eladósodott emberek támogatására.","shortLead":"A civil szervezet üdvözli a törvénymódosítást, de 4+1 pontban összegyűjtötte, mire lenne még szükség az eladósodott...","id":"20241202_Utcajogasz-vegrehajtasi-szabalyok-javaslatok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cf87725a-cd3f-46b6-8c90-e7942bd22ce5.jpg","index":0,"item":"ab87d116-d8ac-4238-b26e-f2350277fbdd","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_Utcajogasz-vegrehajtasi-szabalyok-javaslatok","timestamp":"2024. december. 02. 11:10","title":"Utcajogász: Nem elég a legszegényebbek megsegítésére a végrehajtási szabályok módosítása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Leading Car – hirdeti a felirat a kocsin. A World Series By Renault (WSR) hazai versenyének felvezető autója nem piacvezető ugyan a kategóriájában (ez első hét hónapban 137-et adtak el, ezzel a felső-középkategóriában a nyolcadik legkelendőbb autó), de fontos szereplője a magyar autópiacnak. Emlékszem, amikor a mávos főnököm Lagunájában először beülhettem, úgy éreztem, hogy közelebb kerültem az istenhez. A Lagunára azóta is tisztelettel tekintek, bár elismerem, hogy a versenytársak kissé lelépték. De nézzük, mivel tudnak védekezni a franciák.
bcs
2010 végén hozzányúltak az öregedő Lagunához. A laza ráncfelvarrásról korábban bővebben írtunk, amikor először vehettük szemügyre az új Lagunát, ezúttal inkább a négykerék-kormányzás élményét próbáljuk megragadni.
A négykerék-kormányzás adta sportosság tavaly ősszel is meglepett. Most, a hosszabb tesztelés során az egekbe repített. Úgy kanyarodik az autó, mint egy BMW. Mit BMW! Mint egy gokart, élvezet bedönteni, körforgalmakban gyorsítani. Hatvan kilométer/óránál alacsonyabb sebességeknél a hátsó kerék az elsőkkel ellentétes irányban fordul el, akár 3,5 fokos szögben. Így kisebb a fordulókör (megegyezik a Clióéval), könnyebb a manőverezhetőség. 60 kilométer/óra felett a hátsó kerék az elsővel azonos irányba fordul el, ami fokozott menetstabilitást eredményez. A hátsó tengely az ideális ívet követi, a hátsó kerék elfordulási szöge a legtöbb esetben nem haladja meg a 2 fokot. Javul az autó tapadása, az elektronikának később kell beavatkoznia, így a vezető jobban kitolhatja az irányítás határait. Annyira magabiztosan kanyarodtam vele, mintha összkerékhajtású kocsit hajtottam volna. Hidraulikus a szervokormány, a 4Controlnak csak egyetlen hátránya van, nincs pótkerék az ezzel szerelt verzióban.
bcs
Start-stop sincs, motorja halk, 400 newtonméteres nyomatékát már 2000-es fordulaton leadja. 8,5 másodperc alatt gyorsul fel száz kilométeres óránkénti sebességre. Jó megy a kocsi, nem csupán a matricák éreztetik, hogy nem hétköznapi az ereje. Bő gázzal hajtva könnyedén ránk villan a traffipax. 5000-es fordulat fölött tilt le a motorelektronika - ezt próbálgatva 120 kilométer/órás sebességnél vettem észre az igazoltató rendőröket. Azt a bólintást nem kívánom senkinek, szerencsére nem füstöltek a gumik, így nem is tűnt fel a rend éber őreinek, hogy tesztelés esete forog fenn. A lassulás miatt felgyulladó vészvillogót szerencsére nem vették figyelembe. Hármasban 120-nál, négyesben 170 környékén dadog le a motor.
A takarékos vezetésben váltásra figyelmeztető jelző segít. Óvatos vezetéssel, kevés városi dugóval 7,5 literes átlagfogyasztást mértem a Lagunával megtett 300 kilométer végén.
[[ Oldaltörés (Nem drága autó) ]]
A méretes autóból nem könnyű kilátni hátra, a tükrök kicsik, a tolatásban radar segít. A 18-as kerekek ellenére nem érezni az úthibákat, futóműve kitűnő.
bcs
A kétzónás klímával, elektronikus rögzítőfékkel, négykerék-kormányzással, xenonfényszórókkal és ülésfűtéssel felszerelt Lagunát 180 lovas dízelmotorral 8 millióért kapunk, tesztautónkon még volt pár extra: többek között, 18 hüvelykes sötétszürke keréktárcsák 100 ezer forintért, metálfény 125 ezerért, Bose hangrendszer Bluetooth-kihangosítóval szépen muzsikál 160 ezerért pakoltak bele. A tesztautó végső ára 8,64 millió forint volt. Ezért a pénzért a hasonlóan felszerelt versenytársak közül nem kapunk semmit.
Versenytársak
VW Passat Highline 2,0 TDI (170 LE) 9,06 millió forint – extrákkal 11,159 millió forint Opel Insignia 2,0 CDTi Cosmo (160 LE) 8,63 millió forint – extrákkal 9,717 millió forint Ford Mondeo 2,0 TDCI Titanium (163 LE) 8,65 millió forint – extrákkal 10,021 millió forint Toyota Avensis 2,2 D-Cat (180 LE) 9,02 millió forint – extrákkal 9,7 millió forint Mazda 6 180 GTA (180 LE) 8,6 millió forint (akciós ár) – extrákkal 9,5 millió forint Volvo S60 D3 Momentum (163 LE) 9,66 millió forint – extrákkal 11 millió forint BMW 320d (184 LE) 9,99 millió forint – extrákkal kb. 13 millió forint Honda Accord 2,2 Executive (180 LE) 9,6 millió forint Peugeot 508 2,0 HDi Allure (163 LE) 9,015 millió forint – extrákkal 10 millió forint
Versenytársaihoz képest ugyanakkor elmarad a kényelmi-szórakoztató rendszer színvonala, minősége és kezelhetősége (lassúbb, butább és körülményesebb), valamint a vezetéstámogató kiegészítések tárháza nagyon szegényes. Nincs holttérfigyelő, sávtartó, elalvásgátló, ütközés megelőző, de távolságtartó sebességtartó sem. Hétköznapi felhasználóként sokat bajlódnék a navigáció és a rádió/hifi beállításaival, sőt a telefonálás sem egyszerű – bár a Bluetooth-kapcsolat létrehozása könnyű. A funkciókat szétszórták, a középkonzol középső és alsó fertályán is találunk vezérlő gombokat, irányító bizgentyűket, amelyeket nem tudunk gyorsan és természetesen kezelni. A sebességszabályzó használatához előbb be kell kapcsolni a funkciót a középkonzol alján, majd a kormányon lévő gombokkal immár könnyedén szabályozhatjuk traffipaxok közelében a sebességet.
Az auto-motor-und-sport magazin idei 18. számában laikus felhasználókkal (fiatal és idős alanyokkal egyaránt) tesztelték egy tucat kocsi menürendszerét és beállításait. Ebben az összehasonlításban a Laguna végzett a végen, a leglassabb klíma-, hifi-, telefon-, navigációs beállításokkal. A legtöbb bosszúságot is a Laguna okozta a felhasználóknak.
bcs
Nekem sok bajom nem volt a testre szabással, de azért én is anyáztam, amikor nem tudtam felvenni híváskor a telefont, amíg meg nem találtam egy 15 milliméteres kapcsolót a kormány mögött. A navigáció kijelzője is jóval kisebb a versenytársakénál, előnye ugyanakkor, hogy könnyedén frissíthető. A Renault nem kínál hangvezérlést sem.
A hátsó ülések kényelme megfelelő, a csomagtartó 450 literje átlag alatti érték, akinek nagyobb kell, választhatja kombiban is a Lagunát.
Az ellenzékiként ismert melegeknek épp máglyát rakat a hatalom a leggátlástalanabb verőembereivel. A hűséges alattvaló viszont puhára esik a huszonöt fős buliból is – írja publicistánk.