Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9f999684-51bc-418c-96b9-703aed6a6509","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"Sokkal nehezebbnek tűnik most, mint tíz éve, hogy az USA és Irán megállapodjon az utóbbi nukleáris programjáról. Ezért egy katonai konfliktus valószínűsége is nagyobb.","shortLead":"Sokkal nehezebbnek tűnik most, mint tíz éve, hogy az USA és Irán megállapodjon az utóbbi nukleáris programjáról. Ezért...","id":"20250418_az-usa-atomrol-targyal-irannal-kozel-akuszobhoz-veszelyes-vizeken-a-bomba-biztos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f999684-51bc-418c-96b9-703aed6a6509.jpg","index":0,"item":"7e3b11ce-d65e-4218-a2dd-df6e73b97527","keywords":null,"link":"/360/20250418_az-usa-atomrol-targyal-irannal-kozel-akuszobhoz-veszelyes-vizeken-a-bomba-biztos","timestamp":"2025. április. 18. 15:30","title":"Irán dilemmája: lemond a Bombáról vagy Trump megbombázza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0853f40b-d41d-4f9f-90c6-a1d11314e1e4","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Sok napsütés, néhol szél, májusra emlékeztető meleg – így nézhet ki a húsvéti időjárás.","shortLead":"Sok napsütés, néhol szél, májusra emlékeztető meleg – így nézhet ki a húsvéti időjárás.","id":"20250419_idojaras-meleg-husvet-hungaromet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0853f40b-d41d-4f9f-90c6-a1d11314e1e4.jpg","index":0,"item":"2735471b-0631-4458-b73c-21244a04587d","keywords":null,"link":"/elet/20250419_idojaras-meleg-husvet-hungaromet","timestamp":"2025. április. 19. 12:02","title":"Véget értek a viharok, kellemesen melegedő idő lesz a hosszú hétvége végéig","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Szabálytalan módon, a kongresszus értesítése és a határidők betartása nélkül vehették le Rogán Antalt az USA szankciós listájáról – mutatta be két ellenzéki szenátor.","shortLead":"Szabálytalan módon, a kongresszus értesítése és a határidők betartása nélkül vehették le Rogán Antalt az USA szankciós...","id":"20250419_Rogan-Antal-szankcio-lista-torvenyserto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/13043463-ba8f-406f-a8d9-dc34b9ac83ae.jpg","index":0,"item":"d512123c-4436-4c2f-811e-51cc67bc3e7c","keywords":null,"link":"/vilag/20250419_Rogan-Antal-szankcio-lista-torvenyserto","timestamp":"2025. április. 19. 12:26","title":"Törvényt sértve vehették le Rogán Antalt a szankciós listáról két amerikai szenátor szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1237404f-8348-4b6a-9dd5-8ba99065c570","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az Európai Néppárt fogadkozik, hogy a Fidesz ott is marad. ","shortLead":"Az Európai Néppárt fogadkozik, hogy a Fidesz ott is marad. ","id":"20250418_nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1237404f-8348-4b6a-9dd5-8ba99065c570.jpg","index":0,"item":"435f6a13-81b2-45f8-8bc2-fdf0ea7a6383","keywords":null,"link":"/360/20250418_nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. április. 18. 10:15","title":"Nemzetközi lapszemle: Áll az tűzfal Európában, Orbánt és Le Pent nem akarják kiengedni mögüle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e72eb9b3-c1b4-4bf3-8557-6cb5dc3f6d27","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A hatalom attól fél, hogy ha a tüntetők kint maradnak az utcán. Attól, ha Majdan lesz. A független országgyűlési képviselőt Kacskovics Mihály Béla kérdezte.","shortLead":"A hatalom attól fél, hogy ha a tüntetők kint maradnak az utcán. Attól, ha Majdan lesz. A független országgyűlési...","id":"20250418_Fulke-podcast-Hadhazy-Akos-hidfoglalas-Magyar-Peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e72eb9b3-c1b4-4bf3-8557-6cb5dc3f6d27.jpg","index":0,"item":"b336b4e6-d737-4b40-9b53-dd33da187076","keywords":null,"link":"/itthon/20250418_Fulke-podcast-Hadhazy-Akos-hidfoglalas-Magyar-Peter-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 07:00","title":"Hadházy Ákos a Fülkében: Simán benne van a rendszerben, hogy Magyar Pétert el fogják vinni a rendőrök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"05e6dce8-9ba0-4108-aa37-4e60c0e2b345","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az állományt leölik, járványügyi nyomozás van folyamatban.","shortLead":"Az állományt leölik, járványügyi nyomozás van folyamatban.","id":"20250418_hajdu-bihar-madarinfluenza-tomolud-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/05e6dce8-9ba0-4108-aa37-4e60c0e2b345.jpg","index":0,"item":"957ca02a-afd2-49e0-9a1d-6025a46985e8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250418_hajdu-bihar-madarinfluenza-tomolud-ebx","timestamp":"2025. április. 18. 12:42","title":"Megjelent a madárinfluenza Hajdú-Biharban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan állatot, amely az utolsó jégkorszak vége felé halt ki. A kölykök valóban hordják őseik jellegzetességeit, azonban vannak, akik szkeptikusak, állítva, igazából nem egészen felel meg a valóságnak, amit a vállalat állít.","shortLead":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan...","id":"20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7.jpg","index":0,"item":"aa580d7d-5a46-427b-b0ba-d74512bbf349","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","timestamp":"2025. április. 18. 16:03","title":"Újabb kérdőjelek merültek fel a nemrég feltámasztott rémfarkasról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f95524b1-82a0-4145-a42e-b89fef136c41","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"Előtte egy 27 kilogrammos kereszttel csaknem két kilométert gyalogolt. ","shortLead":"Előtte egy 27 kilogrammos kereszttel csaknem két kilométert gyalogolt. ","id":"20250418_Tobb-ezer-zarandok-nezte-vegig-ahogy-harminchatodjara-keresztre-feszitettek-egy-Fulop-szigeteki-ferfit","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f95524b1-82a0-4145-a42e-b89fef136c41.jpg","index":0,"item":"19c3c591-c49b-4dd9-96bd-8346b32a4771","keywords":null,"link":"/elet/20250418_Tobb-ezer-zarandok-nezte-vegig-ahogy-harminchatodjara-keresztre-feszitettek-egy-Fulop-szigeteki-ferfit","timestamp":"2025. április. 18. 15:54","title":"Több ezer zarándok nézte végig, ahogy harminchatodjára keresztre feszítettek egy Fülöp-szigeteki férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Leading Car – hirdeti a felirat a kocsin. A World Series By Renault (WSR) hazai versenyének felvezető autója nem piacvezető ugyan a kategóriájában (ez első hét hónapban 137-et adtak el, ezzel a felső-középkategóriában a nyolcadik legkelendőbb autó), de fontos szereplője a magyar autópiacnak. Emlékszem, amikor a mávos főnököm Lagunájában először beülhettem, úgy éreztem, hogy közelebb kerültem az istenhez. A Lagunára azóta is tisztelettel tekintek, bár elismerem, hogy a versenytársak kissé lelépték. De nézzük, mivel tudnak védekezni a franciák.
bcs
2010 végén hozzányúltak az öregedő Lagunához. A laza ráncfelvarrásról korábban bővebben írtunk, amikor először vehettük szemügyre az új Lagunát, ezúttal inkább a négykerék-kormányzás élményét próbáljuk megragadni.
A négykerék-kormányzás adta sportosság tavaly ősszel is meglepett. Most, a hosszabb tesztelés során az egekbe repített. Úgy kanyarodik az autó, mint egy BMW. Mit BMW! Mint egy gokart, élvezet bedönteni, körforgalmakban gyorsítani. Hatvan kilométer/óránál alacsonyabb sebességeknél a hátsó kerék az elsőkkel ellentétes irányban fordul el, akár 3,5 fokos szögben. Így kisebb a fordulókör (megegyezik a Clióéval), könnyebb a manőverezhetőség. 60 kilométer/óra felett a hátsó kerék az elsővel azonos irányba fordul el, ami fokozott menetstabilitást eredményez. A hátsó tengely az ideális ívet követi, a hátsó kerék elfordulási szöge a legtöbb esetben nem haladja meg a 2 fokot. Javul az autó tapadása, az elektronikának később kell beavatkoznia, így a vezető jobban kitolhatja az irányítás határait. Annyira magabiztosan kanyarodtam vele, mintha összkerékhajtású kocsit hajtottam volna. Hidraulikus a szervokormány, a 4Controlnak csak egyetlen hátránya van, nincs pótkerék az ezzel szerelt verzióban.
bcs
Start-stop sincs, motorja halk, 400 newtonméteres nyomatékát már 2000-es fordulaton leadja. 8,5 másodperc alatt gyorsul fel száz kilométeres óránkénti sebességre. Jó megy a kocsi, nem csupán a matricák éreztetik, hogy nem hétköznapi az ereje. Bő gázzal hajtva könnyedén ránk villan a traffipax. 5000-es fordulat fölött tilt le a motorelektronika - ezt próbálgatva 120 kilométer/órás sebességnél vettem észre az igazoltató rendőröket. Azt a bólintást nem kívánom senkinek, szerencsére nem füstöltek a gumik, így nem is tűnt fel a rend éber őreinek, hogy tesztelés esete forog fenn. A lassulás miatt felgyulladó vészvillogót szerencsére nem vették figyelembe. Hármasban 120-nál, négyesben 170 környékén dadog le a motor.
A takarékos vezetésben váltásra figyelmeztető jelző segít. Óvatos vezetéssel, kevés városi dugóval 7,5 literes átlagfogyasztást mértem a Lagunával megtett 300 kilométer végén.
[[ Oldaltörés (Nem drága autó) ]]
A méretes autóból nem könnyű kilátni hátra, a tükrök kicsik, a tolatásban radar segít. A 18-as kerekek ellenére nem érezni az úthibákat, futóműve kitűnő.
bcs
A kétzónás klímával, elektronikus rögzítőfékkel, négykerék-kormányzással, xenonfényszórókkal és ülésfűtéssel felszerelt Lagunát 180 lovas dízelmotorral 8 millióért kapunk, tesztautónkon még volt pár extra: többek között, 18 hüvelykes sötétszürke keréktárcsák 100 ezer forintért, metálfény 125 ezerért, Bose hangrendszer Bluetooth-kihangosítóval szépen muzsikál 160 ezerért pakoltak bele. A tesztautó végső ára 8,64 millió forint volt. Ezért a pénzért a hasonlóan felszerelt versenytársak közül nem kapunk semmit.
Versenytársak
VW Passat Highline 2,0 TDI (170 LE) 9,06 millió forint – extrákkal 11,159 millió forint Opel Insignia 2,0 CDTi Cosmo (160 LE) 8,63 millió forint – extrákkal 9,717 millió forint Ford Mondeo 2,0 TDCI Titanium (163 LE) 8,65 millió forint – extrákkal 10,021 millió forint Toyota Avensis 2,2 D-Cat (180 LE) 9,02 millió forint – extrákkal 9,7 millió forint Mazda 6 180 GTA (180 LE) 8,6 millió forint (akciós ár) – extrákkal 9,5 millió forint Volvo S60 D3 Momentum (163 LE) 9,66 millió forint – extrákkal 11 millió forint BMW 320d (184 LE) 9,99 millió forint – extrákkal kb. 13 millió forint Honda Accord 2,2 Executive (180 LE) 9,6 millió forint Peugeot 508 2,0 HDi Allure (163 LE) 9,015 millió forint – extrákkal 10 millió forint
Versenytársaihoz képest ugyanakkor elmarad a kényelmi-szórakoztató rendszer színvonala, minősége és kezelhetősége (lassúbb, butább és körülményesebb), valamint a vezetéstámogató kiegészítések tárháza nagyon szegényes. Nincs holttérfigyelő, sávtartó, elalvásgátló, ütközés megelőző, de távolságtartó sebességtartó sem. Hétköznapi felhasználóként sokat bajlódnék a navigáció és a rádió/hifi beállításaival, sőt a telefonálás sem egyszerű – bár a Bluetooth-kapcsolat létrehozása könnyű. A funkciókat szétszórták, a középkonzol középső és alsó fertályán is találunk vezérlő gombokat, irányító bizgentyűket, amelyeket nem tudunk gyorsan és természetesen kezelni. A sebességszabályzó használatához előbb be kell kapcsolni a funkciót a középkonzol alján, majd a kormányon lévő gombokkal immár könnyedén szabályozhatjuk traffipaxok közelében a sebességet.
Az auto-motor-und-sport magazin idei 18. számában laikus felhasználókkal (fiatal és idős alanyokkal egyaránt) tesztelték egy tucat kocsi menürendszerét és beállításait. Ebben az összehasonlításban a Laguna végzett a végen, a leglassabb klíma-, hifi-, telefon-, navigációs beállításokkal. A legtöbb bosszúságot is a Laguna okozta a felhasználóknak.
bcs
Nekem sok bajom nem volt a testre szabással, de azért én is anyáztam, amikor nem tudtam felvenni híváskor a telefont, amíg meg nem találtam egy 15 milliméteres kapcsolót a kormány mögött. A navigáció kijelzője is jóval kisebb a versenytársakénál, előnye ugyanakkor, hogy könnyedén frissíthető. A Renault nem kínál hangvezérlést sem.
A hátsó ülések kényelme megfelelő, a csomagtartó 450 literje átlag alatti érték, akinek nagyobb kell, választhatja kombiban is a Lagunát.