Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"392bcfcc-aa15-41ac-89a7-d98cc43783ca","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A 444, az ATV és a 24.hu újságíróit díjazták. ","shortLead":"A 444, az ATV és a 24.hu újságíróit díjazták. ","id":"20250313_Harom-ujsagiro-kapott-Magyar-Sajto-dijat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/392bcfcc-aa15-41ac-89a7-d98cc43783ca.jpg","index":0,"item":"ea70436b-4172-4345-9a16-010758d2ceae","keywords":null,"link":"/itthon/20250313_Harom-ujsagiro-kapott-Magyar-Sajto-dijat","timestamp":"2025. március. 13. 14:09","title":"Magyar Sajtó-díjat kapott a kegyelmi ügyet kirobbantó újságíró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"41658224-e137-4344-947f-dded8d266ee8","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Most is van i3 szedán, de csak Kínában. ","shortLead":"Most is van i3 szedán, de csak Kínában. ","id":"20250312_Elso-hivatalos-fotokon-a-debreceni-BMW-testvere-az-uj-i3-as","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/41658224-e137-4344-947f-dded8d266ee8.jpg","index":0,"item":"fd0fb95a-757e-4ba5-9977-3571ae84a70a","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_Elso-hivatalos-fotokon-a-debreceni-BMW-testvere-az-uj-i3-as","timestamp":"2025. március. 12. 20:20","title":"Első hivatalos fotókon a debreceni BMW testvére, az új i3-as","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"65217dff-fc9f-484e-9434-5c1d9f22b020","c_author":"EUrologus","category":"eurologus","description":"A határidő lejárta előtti napon Magyarország végül beleegyezett abba, hogy az EU hat hónappal meghosszabbítsa mintegy 2400 személy és szervezet elleni szankciós intézkedéseket. A büntetőintézkedések azokat sújtja, akik támogatják az Ukrajna elleni agressziót. A vétó elengedésének ára négy személy listáról történő lehúzása volt.","shortLead":"A határidő lejárta előtti napon Magyarország végül beleegyezett abba, hogy az EU hat hónappal meghosszabbítsa mintegy...","id":"20250314_szankcio_veto_orosz-ukran-haboru-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/65217dff-fc9f-484e-9434-5c1d9f22b020.jpg","index":0,"item":"939e982c-66c7-45e2-a282-7fd6c7917d38","keywords":null,"link":"/eurologus/20250314_szankcio_veto_orosz-ukran-haboru-ebx","timestamp":"2025. március. 14. 11:11","title":"Szankciós lista: néhány névért cserébe elengedte a vétót a magyar kormány, Putyin barátja is megúszta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"27a789bf-d2d5-41a7-bc01-06336aa3f2f0","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ingatlant jelenleg felújítják, a kivitelezést Mészáros Lőrinc egyik cége végzi. ","shortLead":"Az ingatlant jelenleg felújítják, a kivitelezést Mészáros Lőrinc egyik cége végzi. ","id":"20250314_budai-villa-fogorvosi-rendelo-meszaros-lorinc-varkonyi-andrea","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/27a789bf-d2d5-41a7-bc01-06336aa3f2f0.jpg","index":0,"item":"623075e4-ee56-4f9a-8c61-70981c46dda1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250314_budai-villa-fogorvosi-rendelo-meszaros-lorinc-varkonyi-andrea","timestamp":"2025. március. 14. 07:04","title":"Budai villában nyit fogorvosi rendelőt Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af741f06-d8f3-4000-9ef5-52aef487f637","c_author":"Rácz Krisztina","category":"360","description":"Városon hidegháború folyik, falun szkanderezés megy. A tét ugyanaz: Ki bírja tovább? – írja szerzőnk, a Belgrádi Egyetem oktatója a szerbiai egyetemisták hónapok óta tartó tüntetéseiről.","shortLead":"Városon hidegháború folyik, falun szkanderezés megy. A tét ugyanaz: Ki bírja tovább? – írja szerzőnk, a Belgrádi...","id":"20250314_hvg-Racz-Krisztina-Belgrad-Szerbia-Ujvidek-tuntetesek-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af741f06-d8f3-4000-9ef5-52aef487f637.jpg","index":0,"item":"a5fca1e1-fbaf-4ebd-9c00-db3dfaf4003d","keywords":null,"link":"/360/20250314_hvg-Racz-Krisztina-Belgrad-Szerbia-Ujvidek-tuntetesek-velemeny","timestamp":"2025. március. 14. 08:00","title":"Rácz Krisztina: Szerbiában fölébredt a telefonjából föl se néző, apolitikusnak hitt, emigrációra készülő generáció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b854480-69ca-48fa-ac37-958b67c2bb74","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250314_Marabu-Feknyuz-Alaptorveny-modosulgatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b854480-69ca-48fa-ac37-958b67c2bb74.jpg","index":0,"item":"fe99a1b9-4893-4bc4-aefa-6542fe1b94e5","keywords":null,"link":"/itthon/20250314_Marabu-Feknyuz-Alaptorveny-modosulgatas","timestamp":"2025. március. 14. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Alaptörvény módosítgatás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a75968ff-a443-4d45-81be-5adcd766344a","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"Optikai kábellel kötnék össze Magyarországot és Azerbajdzsánt. A tízmilliárd eurós beruházásról a Puskás Arénában egyezkedett Szijjártó Péter azeri, román, grúz és bolgár miniszterekkel. Magyarország néhány éven belül a tenger alatti kábelek nagyhatalma lehet, de nagyon nem mindegy, hogy demokratikus vagy diktatórikus országok kezébe kerül-e az infrastruktúra.","shortLead":"Optikai kábellel kötnék össze Magyarországot és Azerbajdzsánt. A tízmilliárd eurós beruházásról a Puskás Arénában...","id":"20250314_Szijjarto-adatkabel-kibervedelem-hackertamadas-Azerbajdzsan-EU-Gruzia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a75968ff-a443-4d45-81be-5adcd766344a.jpg","index":0,"item":"65107c69-2beb-43e4-afc2-df792e0cf401","keywords":null,"link":"/360/20250314_Szijjarto-adatkabel-kibervedelem-hackertamadas-Azerbajdzsan-EU-Gruzia","timestamp":"2025. március. 14. 10:28","title":"Mi van, ha rossz kezekbe kerül Szijjártó Péter azerbajdzsáni álomprojektje?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"kkv","description":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata, az európai elektromos autóipar egyik kulcsszereplője. Az energiaátmenet területén erősödő kínai dominancia határozhatja meg a globális gazdaság jövőjét.","shortLead":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata...","id":"20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad.jpg","index":0,"item":"db989c62-7d8e-48b6-8efd-48905d88402f","keywords":null,"link":"/kkv/20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 05:28","title":"Elvérzett Európa óriási akkugyártó reménysége, semmi sem állíthatja meg a kínai előretörést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az Autómemedzser.hu tanácsai autósoknak a havas, fagyos nappalokra és éjszakákra.
1. Fagy esetén a mechanikusan nyitható ajtókat, zárakat esténként ragassza le valamilyen ragasztószalaggal. Így elkerülheti, hogy víz kerüljön a zárba, amely később belefagyhat. Ugyanez vonatkozik a lezárható üzemanyag-tartályokra, amelyeknek nincs tetejük. Amennyiben mégis befagy a zár, speciális jégoldót használjon. Ez persze csak akkor segíthet, ha a szer nem az autóban van, hanem mondjuk a kabátzsebben.
2. A szélvédőt nemcsak kívülről, hanem belülről is takarítani kell. Vigyázzon arra, hogy az ablaktisztító ne hagyjon zsírfoltot a szélvédőn, mert az zavarhatja a kilátásban. Fontos továbbá, hogy az ablaktörlőket is rendszeresen megtisztítsa.
3. Az ablaktörlőt éjszakára emelje el az üvegtől, így elkerülhető, hogy ráfagyjon. Amennyiben fóliával letakarja a szélvédőt, biztosan nem karcolja össze a jég. Este, mielőtt otthagyná az autót, törölje át az ablakmosóval az üveget, így letörli róla az esetlegesen rákerült sót, koszt, és szintén nem lesz karcos a szélvédő.
4. Télen különösen fontos, hogy rendszeresen megtisztítsa a fényszórókat, lámpákat elöl és hátul, valamint ellenőrizze, hogy megfelelően működnek-e. Amennyiben nincsen garázsa, autóját csak akkor mosassa le, ha nem számíthatunk nagy fagyokra.
5. A sózott utakon megváltozik a fék viselkedése, erre nem árt figyelni.
6. Átgondoltan válasszunk parkolóhelyet – mindenképpen úgy álljunk meg autónkkal, hogy a hókotrók elférjenek.
7. Aki figyelmetlenül ráhajt egy hóhalomra, hóbuckára, az számíthat arra, hogy a hó bejut a motortérbe, a meleg motor miatt elolvad, majd a hideg hatására újra megfagy. Emiatt a legrosszabb esetben akár a motor alkatrészei is károsodhatnak. Ráadásul a hóbuckáról sem mindig könnyű elindulni.
8. Erős havazásban különösen fontos megjegyezni, hová parkoltunk a járművel. Amennyiben sokáig áll az autó hóesésben, lapátolja körbe a járművet, így napok múlva is biztosan megtalálja.
AP / Vadim Ghirda
9. Tolatásnál legyen mindig nagyon óvatos, hiszen nem tudhatja, hogy egy-egy hóbucka alatt mi van, és így könnyen összetörheti járművét.
10. Ne feledje, a nappal megolvadt hó, jég éjszaka könnyen ráfagyhat az útra, ami nagyon csúszik. Éppen ezért lejtős terepen mindig biztonságosabban parkolja le az autóját.
11. Aki csak egy kis lyukat töröl le a szélvédőn, és nem takarítja le teljesen az ablakot, veszélyes a közlekedésre. Az indexet, a tolatólámpát, a fényszórót és a rendszámot indulás előtt mindig le kell takarítani. Az autó tetejéről szintén le kell takarítani a havat indulás előtt, mert fékezésnél a tetőről lezúduló hó balesetet okozhat.
12. Legyen hó- és jégkaparó, kesztyű, jégoldó az autóban. Nem árt ezenkívül, ha van egy meleg takaró is a járműben.
13. A szélvédő tisztításakor ne használjunk forró vizet, mert attól berepedhet. A jégoldó hasznunkra lehet, ezért mindig tartsunk az autóban egy flakonnal.
14. Ne kockáztassunk a tankolással! Nem árt, ha mindig legalább féltanknyi üzemanyag a rendelkezésünkre áll, így akkor sem leszünk kitéve a hidegnek, ha netalán elakadnánk. Ellenőrizzük emellett az olajszintet, és az ablakmosó mennyiségét is, csakúgy, mint az abroncsok nyomását és mintázatának kopottságát. Az sem árt, ha van hólánc.
15. Készüljünk fel a vészhelyzetekre: legyen az autónkban meleg öltözék és egy lapát. Jól jöhet működöképes elemekkel ellátott elemlámpa is, nem beszélve némi rágcsálnivalóról és folyadékról. Telefonunkat tartsuk feltöltve, arra az esetre, ha segítséget kellene hívnunk. Némi használt rongy, esetleg egy kis zsák homok sem árt, amelyek nagy segítségünkre lehetnek, ha elakadnánk a hóban.
16. Fokozottan figyeljünk az úttestre, a holttérre éppúgy, mint az út szélén esetlegesen felbukkanó gyalogosokra. Növeljük a megszokott követési távolságot: normál esetben az előttünk haladó jármű után 2 másodperccel kellene ugyanahhoz az útfelfestéshez érnünk, csúszós útfelület esetén azonban ezt nyugodtan megduplázhatjuk.
17. Csúszós útkörülmények között igyekezzünk egyenletesen fékezni: ne feledjük, az ABS nem a féktáv csökkentését, hanem az irányítás megtartását segíti. Ne vezessünk gondatlanul, túlzott magabiztossággal a havas, csúszós útfelületen. Ha a közelünkben nincs senki, lassú tempónál tesztelhetjük féktávunkat.
18. Ha az autó hátulja megcsúszik (túlkormányzottá válik), a csúszás irányába fordítsuk a kormányt. Kerüljük a hirtelen fékezést és a vad kormánymozdulatokat.
19. Ne veszítsük el hidegvérünket, ha elakadnánk. Ne hagyjuk el az autónkat, hacsak nincs a közelben biztos, fűtött menedékhely. Ha járatjuk a motort, hogy melegen tarsuk az utasteret, ellenőrizzük, hogy a kipufogó szabadon van, nem tömíti el hó, vagy bármi egyéb.
AP / Vadim Ghirda
20. Ne vezessünk fáradtan. Szükség esetén álljunk félre pihenni.
21. Az érzékeny dízelekben érdemes a motorolajat alacsony viszkozitású olajra cserélni, ezzel megkönnyítjük a motor átforgatását az indításkor. Aki még az elhasznált izzítógyertyát is kicseréli és az akkumulátort is ápolja, azt nem fogják megtréfálni a hideg napok.
22. A bioetanol hideg hőmérsékleten kevésbé gyúlékony, mint a benzin, ezért E85-ös hajtású autók módosított hidegindító automatikával vannak felszerelve. Átépítés hiánya esetén indítási problémák léphetnek fel.
23. Az autógáz üzemű motorok benzinnel indulnak. Mivel a porlasztó a befagyás veszélyének van kitéve, a hűtővíznek legalább 50 fokosnak kell lennie, míg újra autógáz üzemmódra lehet kapcsolni. Alacsony kinti hőmérséklet esetén ehhez néhány kilométer megtétele szükséges.
24. A magas fordulatszám tabu hideg motor esetén. A görgők és a kenőfelületek röviddel az indulás után még nem elég olajozottak, így jobban igénybe vannak véve, nagyobb a kopásveszély. Aki folyamatosan rövid távon autózik, annak ajánlatos gyakrabban cserélnie az olajat. Ok: a felgyülemlett üzemanyag és a kondenzvíz kárt okozhat a motorban.
25. Ha a hűtővíz befagy, semmi esetre se indítsa el a motort. Valószínűleg a vízpumpa befagyott, ami motorkárosodást okozhat. A vízcsövek sérülés nélkül vészelik át a fagyást. A legtöbb motor rendelkezik fagycsepegtetővel, a megfagyott vizet itt nyomja ki. Az új dugó visszaszerelése és az esetleges károk ellenőrzése már a szakszerviz feladata.
26. Ha a motor öt másodperc alatt nem indul el, fokozódik az igénybevétel. Ezért soha ne indítózzunk 5 másodpercnél hosszabb ideig. Minden indítás után legalább 30 másodpercet várjunk a következő indításig. Vigyázat: amellett, hogy az önindító erős igénybevételnek van kitéve, el nem égetett üzemanyag kerülhet a katalizátorba, ami károsíthatja a kipufogórendszert.
27. Az akkumulátorborítás alapos megtakarításával megelőzhetjük az áramszökést, a megtisztított pólusok csökkentik az átmeneti ellenállást a saruhoz. Rövid utakon kapcsoljuk ki az olyan energiafogyasztókat, mint az ülésfűtés – így elegendő áram marad az akksi feltöltődéséhez. Egy akksifigyelővel (a szivargyújtón keresztül üzemeltethető) figyelhetjük a töltést, így szükség esetén időben feltölthetjük.
28. A belülről befagyott szélvédő arra utal, hogy az autóban túl sok a nedvesség. Elsőként az okot kell megszüntetni, legtöbbször elszakadt tömítés vagy egy eldugult beltéri filter okozza. De az is lehetséges, hogy a cipőről leolvadó latyak került az autóba. Ha megvan a hiba, állítsuk száraz helyre az autót. Tipp: helyezzünk el barkácsboltokban kapható nedvességelszívót az autóban.
29. Ha befagytak az ablaktörlő lapátjai, ne távolítsuk el a szélvédőről erőszakkal, ezzel ugyanis az érzékeny gumik roncsolódnak. A legjobb, ha kevés fagyállófolyadék-koncentrátumot öntünk a lapátokra, várunk néhány percet, és utána emeljük fel a lapátokat. Megelőzésként éjszakára állítsuk fel az ablaktörlőket.
30. A jég lekaparása közben egyben a szennyeződést is végighúzzuk a szélvédőn. A szennyeződésdarabok kemények is lehetnek, ami karcolást okozhat. Mikrokarcolások keletkeznek, amelyek fénytöréshez és vakításhoz vezethetnek menet közben.
31. Ha túl vastag az öltözet, lazább lesz a biztonsági öv tartása. Ez azt jelenti: az öv nem illeszkedik elég szorosan a testhez. Baleset esetén nem biztos, hogy elegendő biztonságot ad, a vezető akár kicsúszhat az öv alól. A sok ruha korlátozza a mozgást.
32. Autómosóban szárítófunkciós programot válasszunk. Fontos az előmosás, hogy a rátapadt jeget és a darabos szennyeződéseket előre eltávolítsuk a karosszériáról. Előmosás nélkül karcolódhat a lakk.
Kupészerű formája ellenére az Audi Q3 egyértelműen a Q-család tagja: robusztus, agresszív és nagyon feltűnő. Megbámulják, a tekintetekben a csodálat és az értetlenség vegyesen megjelenik. Az emberek hozzászoktak az Audihoz, de a megszokottól eltérő formát, látványt kicsit nehezen fogadják be. Sokan a tesztautó színétől is sokkot kaptak, én sem emiatt szerettem meg a Q3-ast. Riasztó fényezése azt jelzi, hogy veszélyes méregzsák, dögös kis bestia, amellyel nem illik packázni.
Harci dobok ütik mögöttem a tam-tamot. Dübörög a világegyetem. Halálraítéltek nyugalmával szorítom a kormányt, gépiesen követem az utasításokat. A gép kilő, énem szétesik, hexán molekulákkal egyesül, elégek. Porsche-tudatú hívőként születek újjá, kasztrált félistenként keresem ezentúl az autózás egyszer már megtapasztalt örök igazságát.
A párt aktivistáit a biztonsági őrök és rendőrök félrelökték, a miniszterelnöki interjú zavartalanul lement. A Momentum azt ígéri, minden héten készülnek hasonló akcióval.
A miniszterelnök határon túliaknak írt ünnepi levele arról árulkodik, hogy akárcsak 1956-ot, az 1848-as forradalmat is kész eltorzítani a propaganda nevében.