Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"„A családok és a nyugdíjasok védelme érdekében”.","shortLead":"„A családok és a nyugdíjasok védelme érdekében”.","id":"20250210_Nagy-Marton-elelmiszer-arstopra-celzott-ma-reggel-nem-a-benzinarstopra-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/019fb1de-f813-44dc-9a4b-321fd386f749.jpg","index":0,"item":"47d457a8-c77d-45b4-a590-08f5c65c1bb3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250210_Nagy-Marton-elelmiszer-arstopra-celzott-ma-reggel-nem-a-benzinarstopra-ebx","timestamp":"2025. február. 10. 18:42","title":"Elárulta Nagy Márton, milyen árstopra célzott hétfő reggel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"20cf1e95-871d-4fcc-8a9d-ad35a7691489","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A nő azonnal meghalt, a kisgyermek életéért a kiérkező mentők sokáig küzdöttek, de végül őt sem tudták megmenteni.","shortLead":"A nő azonnal meghalt, a kisgyermek életéért a kiérkező mentők sokáig küzdöttek, de végül őt sem tudták megmenteni.","id":"20250211_menfocsanak-vonat-ele-lepett-gyogyithatatlan-beteg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/20cf1e95-871d-4fcc-8a9d-ad35a7691489.jpg","index":0,"item":"6e19e9ef-ef8d-492c-b9d9-c69f188d7ffd","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_menfocsanak-vonat-ele-lepett-gyogyithatatlan-beteg","timestamp":"2025. február. 11. 09:42","title":"Gyógyíthatatlan beteg volt a kisfiú, akivel az anyja a vonat elé lépett Ménfőcsanaknál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e5df427-647e-47b0-8d1d-74aaf8a6e8cd","c_author":"Fülöp István","category":"kkv","description":"A hatóság szerint gondok lehetnek a lengyel e-kereskedelmi cég árgarancia rendszerével, a vállalat elemzi a helyzetet, de mindenben együttműködik a GVH-val.","shortLead":"A hatóság szerint gondok lehetnek a lengyel e-kereskedelmi cég árgarancia rendszerével, a vállalat elemzi a helyzetet...","id":"20250211_gvh-allegro-reagalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e5df427-647e-47b0-8d1d-74aaf8a6e8cd.jpg","index":0,"item":"19e8a4cc-3384-484e-be43-200f70903bfb","keywords":null,"link":"/kkv/20250211_gvh-allegro-reagalas","timestamp":"2025. február. 11. 17:36","title":"Reagált az Allegro a GVH vádjaira","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7abd472b-e960-4515-a129-53180af41c5d","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Megháromszorozzák a korábban erdőtelepítésekre szánt összeget.","shortLead":"Megháromszorozzák a korábban erdőtelepítésekre szánt összeget.","id":"20250210_erdotelepites-tamogatas-agrarminiszterium-nagy-istvan-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7abd472b-e960-4515-a129-53180af41c5d.jpg","index":0,"item":"eb5a6524-296a-4877-92d7-fab38605eb85","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250210_erdotelepites-tamogatas-agrarminiszterium-nagy-istvan-video","timestamp":"2025. február. 10. 15:28","title":"310 milliárdból ültet fákat a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1adc7cbd-2db8-4fce-b896-0d048f888c46","c_author":"Domány András","category":"gazdasag","description":"Donald Tusk 650 milliárd zloty (kb. 63 ezer milliárd forint) beruházásával pörgetné fel a lengyel gazdaságot, ami a lengyel GDP csaknem 18 százalékának felel meg.","shortLead":"Donald Tusk 650 milliárd zloty (kb. 63 ezer milliárd forint) beruházásával pörgetné fel a lengyel gazdaságot, ami...","id":"20250210_Oriasi-beruhazasi-programot-hirdetett-a-lengyel-miniszterelnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1adc7cbd-2db8-4fce-b896-0d048f888c46.jpg","index":0,"item":"c73a6b1b-20fa-4aea-81ad-72a88b51f390","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250210_Oriasi-beruhazasi-programot-hirdetett-a-lengyel-miniszterelnok","timestamp":"2025. február. 10. 20:04","title":"Óriási beruházási programot hirdetett a lengyel miniszterelnök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fb9bf2a-d55d-4257-943b-8c558c74ad2d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A vonaton utazó 150 embernek a tűzoltók segítettek átszállni a mentesítő járatra.","shortLead":"A vonaton utazó 150 embernek a tűzoltók segítettek átszállni a mentesítő járatra.","id":"20250210_halalos-gazolas-hernad-zemplen-intercity-godollo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fb9bf2a-d55d-4257-943b-8c558c74ad2d.jpg","index":0,"item":"20f6bbf7-c653-4c5c-85e4-459fb5d79ca7","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_halalos-gazolas-hernad-zemplen-intercity-godollo","timestamp":"2025. február. 10. 16:22","title":"Halálra gázolt a Hernád-Zemplén InterCity egy embert Gödöllőn","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ccd47197-4570-4fae-9b1a-56dcc92d97f7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Csak levált egy cementált sarok, állapítja meg aprólékos elemzésében a korábban a paksi bővítésért felelős államtitkári posztot is betöltő nukleáris szakember a január végén Paks II. építkezésén történt omlásról. Elismeri ugyanakkor, hogy az eset komoly figyelmet érdemel, annál is inkább, mivel a képek tanúsága szerint a kérdéses sarok pont a korábban földsánccal megtámasztott rézsűfal alatt vált le.","shortLead":"Csak levált egy cementált sarok, állapítja meg aprólékos elemzésében a korábban a paksi bővítésért felelős államtitkári...","id":"20250210_paksi-godoromlas-nem-godoromlas-levalt-sarok-paks-ii-aszodi-attila-nuklearis-energia-paksi-atomeromu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ccd47197-4570-4fae-9b1a-56dcc92d97f7.jpg","index":0,"item":"93e11237-c376-49c6-8423-501b7ab56c8f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250210_paksi-godoromlas-nem-godoromlas-levalt-sarok-paks-ii-aszodi-attila-nuklearis-energia-paksi-atomeromu","timestamp":"2025. február. 10. 10:23","title":"Mérnökszemmel vezeti le Aszódi Attila, hogy miért nem gödöromlás történt Paks II. építkezésénél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2410bdb3-6cba-4eae-b2aa-a603cc0fc8a6","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Szükség volt arra, hogy gyorsan, arányosan és rugalmasan lépjünk fel a magyarországi válságkezelés során – mondja John Lipsky, aki az IMF első vezérigazgató-helyetteseként a 2008-as pénzügyi válság megfékezésének egyik főszereplője volt.","shortLead":"Szükség volt arra, hogy gyorsan, arányosan és rugalmasan lépjünk fel a magyarországi válságkezelés során – mondja John...","id":"20250211_hvg-john-lipsky-2008as-valsag-imf-magyar-hitel-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2410bdb3-6cba-4eae-b2aa-a603cc0fc8a6.jpg","index":0,"item":"a0e5ca06-fb43-4489-91d8-65d94a4c1e03","keywords":null,"link":"/360/20250211_hvg-john-lipsky-2008as-valsag-imf-magyar-hitel-trump","timestamp":"2025. február. 11. 13:00","title":"„Megtartották a szavukat? Nem. Romolhat a helyzet? Igen” – volt IMF-vezető a HVG-nek a nagyhatalmak protekcionizmusáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A Seat és a VW; mint Katalónia és Spanyolország. A spanyol márka része egy hatalmas egységnek, amelyet a Volkswagen jelent, a Seat pedig sokszor küzd saját identitásáért. Elszakadni nem tud, és nem is nagyon volna értelme, így meg gyakran őrlődik.
Nehéz helyzetben van a márka, elvesztették több modelljükkel is a fonalat – a Toledo előző szériája kifejezetten kudarc volt - most visszatérnének az eredeti koncepcióhoz. A Seatok közül a Leon még csak nem is ült fel különösebben a hullámvasútra. Az 1998 óta létező modell folyamatosan hozta a nagyjából 80 ezer darabos éves eladásokat, így mára már 1.2 millió darabot adtak el a sportos kompaktból. A kocsit mindig is a Golf sportos változataként vették, amelynek stílusa is van, csak olcsóbb.
A hármas Leon egyébként első blikkre tényleg szépre sikeredett. Különösen a hátsó részét találták el. Kicsit Alfás, kicsit Audis. Különösen az oldalából induló mély szemöldökív, amely egészen a hátfal harmadáig benyúlik, sikerült nagyon szépre. Pedig a gyár nem is erre, hanem az arcra, vagyis a kocsi frontrészére igazán büszke. A full LED-lámpás megoldással is választható fényszórók adnak szerintük hamarosan ikonikus jelleget majd a kocsinak. (A Volkswagen-konszern minden tagja kap egy kis kényeztetést. A Skoda egyre erősebb, egy új modellt kapott, a Rapidot, a Seat pedig, a kategóriában először, teljes LED-lámpás világítást.)
A LED-fényszórók elsődleges jelei az általános színvonal-emelésnek, amellyel a modell közelíti a magasabb presztizsű márkákat, amelyről a bemutató során számtalanszor igyekeztek is meggyőzni. Még egy nem szokványos installációval is előálltak, amely a praktikus, a dizájnos és a stílusos tárgyak közti különbséget szemléltette. Mondani sem kell, hogy az új Seat Leon a legutóbbi halmaz tagja.
Képek az új Seat Leonról. Klikk.
D.P.
A belső elrendezése, a nagykönyv szerinti módon, a vezetőt helyezi a középpontba: a műszereket kissé a vezető felé tájolták, hogy azok a sofőr számára a legjobb szögben legyenek. Mint autós tesztek egyik visszatérő momentuma, az illesztések színvonala is sokat javult, amelyet hangsúlyoztak is a „gyáriak”. Hogy az általános komfortérzet javulást ne csak a dizájn és az összeszerelés szolgálja, arról a fizikai paraméterek is gondoskodnak. A tengelytáv 58 milliméterrel lett nagyobb – miközben a kocsi rövidebb lett-, a csomagtér pedig 49 literrel bővült (380 literesre), amely már valóban kényelmesnek mondható.
A kocsi a jelenlegi általános követelményeknek megfelelően szépen le is adott a súlyából, fogyasztottak rajta 90 kilót, elsősorban a váza lett lényegesen könnyebb. De, hogy ne csak a súlyával büszkélkedhessen, a légellenállási tényezőn 10 százalékot, míg a károsanyag-kibocsátási szintjén 15 százalékot javított átlagban a modell az előző szériához képest.
A motorválasztékot ötféle benzines és négyféle dízel képviseli, amelyek közül kettőt: egy 2.0 literes TDI hatsebességes kézi váltós 180 lóerős dízelt és egy benzines 1.4-es TSI turbóst, szintén kézi váltóval, volt alkalmunk kipróbálni.
A dízel az FR felszereltségű, emeltszintű élménycsomaggal, napfénytetővel, bőrkárpittal, vadpiros színben kifejezetten feltűnő jelenség. A dízel kétliteres turbóval repítette a kocsit, viszont mégis a benzines jobban pörgethető motor jelentette az élményszerűbb autózást. A motorválaszték amúgy a hozzájuk párosuló adatokkal már mind-mind a VW legújabb sztenderdjeit jelentik. Ez pedig bizonyos esetekben 3.8 literes fogyasztást jelent 100 kilométerre egy 1.6 literes 105 lovas dízel erőforrástól, amivel hibrideket szoktak reklámozni.
Seat
Ami a kocsi vezethetőségét illeti, a Volkswagennél felfüggesztésből, amilyen kell leveszik a polcról. Fejlesztésről a márkák esetében szó nem nagyon lehet, a VW kijelölte magának, hogy standardizált elemekből épít autókat. Az előnyeivel és hátrányaival együtt. Minden bizonnyal egy általánosan magas minőséget kapunk. Ennek megfelelően a Leonban kétféle felfüggesztéssel találkozhatunk, amely éppen a kategóriák szerinti határokat jelöli ki. 150 lóerőig torziós hátsó híddal, a felette lévő modellek esetében pedig multilink felfüggesztéssel lehet megvenni a kocsit. Ezeken múlik, hogy szinte Golfot veszünk-e közel azzal azonos árral. Patikamérlegen van kiszámítva minden, miből mennyi jár egy modellnek.
Persze, hogy a fentiek elegek-e ahhoz, hogy a kitűzött célcsoportot elkápráztassák, majd kiderül. Mindenesetre szerintük a 35-45 közötti családapák pont ilyen kocsira vágynak. Érdekesség talán, hogy a kocsi először nem is hazai pályán debütált, hanem még novemberben Németországban, Ausztriában és Svájcban. Spanyolország csak ebben a hónapban kerülhet sorra. Ezen országok közül a belépőmodell a németeknél 15 390 euró, míg a spanyoloknál 14 990 euró. Valami hasonlóra számíthatunk itthon is, valószínűleg februártól.