szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Várhatóan nyáron kezdik építeni a Miskolcot észak-északkelet irányban elkerülő kétszer egysávos utat. A 12 milliárd forintos beruházást az Új Széchenyi Tervben a Közlekedés Operatív Program részeként valósítják meg 85 százalékos uniós és 15 százalékos hazai forrásból – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő hétfőn.

A tervezett, csaknem hat kilométer hosszú út az M30-as autópálya végcsomópontjától indulva kerüli meg Miskolcot. A szakasz egyebek mellett tartalmaz egy Sajó-hidat és egy csomópontot autópálya-felüljáróval, valamint négy földútcsatlakozást.

A tervezéskor a társaság kiemelt figyelmet fordított az árvízvédelemre, a megépülő elkerülő és a kapcsolódó műtárgyak segítségével a térség teljes körű árvízvédelmét biztosítják.

A közeli Arnótnál egy gátrendszert építenek ki, az árvizek levezetésére a Csorba-tó északi sarkától egészen a Sajóig pedig egy 4500 méter hosszú és 120-160 méter széles mélyárok is épül.

A 2010-es árvíz egyik oka a nyugat-kelet irányban meglévő 3-as számú főút elhelyezkedése volt, ezért ennek áthelyezését az M30 körforgalomtól a Kis-Sajó hídig úgy oldják meg, hogy a megépítendő árok fölé egy 130 méter nyílású hidat építenek.

Eredményes közbeszerzési eljárás után az út építését 2013 nyarán megkezdhetik és 2014 végére várhatóan befejezik – közölte a NIF.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!