Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d4787be4-0ba2-4b71-99e1-550877aafdb5","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A film nagyszerűségéről már tavaly sajtótájékoztatót tartott a honvédelmi miniszter.","shortLead":"A film nagyszerűségéről már tavaly sajtótájékoztatót tartott a honvédelmi miniszter.","id":"20250515_Itt-a-milliardos-allami-kurzus-akciofilm-a-Sarkanyok-Kabul-felett-elso-elozetese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4787be4-0ba2-4b71-99e1-550877aafdb5.jpg","index":0,"item":"aadc0afd-080b-487d-93e2-82eeb0492e74","keywords":null,"link":"/kultura/20250515_Itt-a-milliardos-allami-kurzus-akciofilm-a-Sarkanyok-Kabul-felett-elso-elozetese","timestamp":"2025. május. 15. 12:15","title":"Itt a milliárdos állami kurzus-akciófilm, a Sárkányok Kabul felett első előzetese","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ada5c8c4-51c5-41bb-8faf-9c48c03bc735","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az Afrika-szakértő diplomata és korábbi miniszteri biztos mostantól házi őrizetben tölti a maradék büntetését.","shortLead":"Az Afrika-szakértő diplomata és korábbi miniszteri biztos mostantól házi őrizetben tölti a maradék büntetését.","id":"20250514_Suha-Gyorgy-diplomata-afrika-szakerto-elozetes-letartoztatas-ovadek-hazi-orizet-konzuli-kepviselet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ada5c8c4-51c5-41bb-8faf-9c48c03bc735.jpg","index":0,"item":"6eb31587-429e-4afe-af47-a455de5f8fc6","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Suha-Gyorgy-diplomata-afrika-szakerto-elozetes-letartoztatas-ovadek-hazi-orizet-konzuli-kepviselet","timestamp":"2025. május. 14. 11:12","title":"Suha Györgyöt kiengedték a börtönből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"07595d62-091f-403c-abe1-57479d85e252","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Telerakják szenzorokkal, hőkamerákkal, radarokkal.","shortLead":"Telerakják szenzorokkal, hőkamerákkal, radarokkal.","id":"20250516_Digitalis-autopalya-lesz-az-M1-M7-kozos-szakasza-telerakjak-szenzorokkal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/07595d62-091f-403c-abe1-57479d85e252.jpg","index":0,"item":"78ad82e8-fbe2-422d-a0e5-1b88a2c254d9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250516_Digitalis-autopalya-lesz-az-M1-M7-kozos-szakasza-telerakjak-szenzorokkal","timestamp":"2025. május. 16. 07:46","title":"Okos-autópálya lesz az M1–M7 Budaörsnél, 1,5 gigabyte adatot generál majd másodpercenként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfa2dcdc-2cf0-4819-85c9-89b850fec8c2","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Hivatalosan ilyenkor egy fizetésképtelenné vált társaság három nap elteltével csődbe megy.","shortLead":"Hivatalosan ilyenkor egy fizetésképtelenné vált társaság három nap elteltével csődbe megy.","id":"20250515_Bige-Laszlo-Nitrogenmuvek-fizeteskeptelenseg-lejart-kotveny-csod-80-milliard-forint-mutragya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfa2dcdc-2cf0-4819-85c9-89b850fec8c2.jpg","index":0,"item":"db8efb63-bfdc-40b3-b255-c1ba5a1723cb","keywords":null,"link":"/kkv/20250515_Bige-Laszlo-Nitrogenmuvek-fizeteskeptelenseg-lejart-kotveny-csod-80-milliard-forint-mutragya","timestamp":"2025. május. 15. 12:12","title":"Lejárt a kötvény, nem tudta visszafizetni a 80 milliárd forintot Bige László cége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"25f0f0cd-6941-44c3-99c1-0b4cb89509c0","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Ez rövid időn belül a második hasonló támadás a francia fővárosban.","shortLead":"Ez rövid időn belül a második hasonló támadás a francia fővárosban.","id":"20250514_franciaorszag-parizs-emberrablas-paymium","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/25f0f0cd-6941-44c3-99c1-0b4cb89509c0.jpg","index":0,"item":"56c69d63-5608-4e62-b054-69a2a64f75f4","keywords":null,"link":"/vilag/20250514_franciaorszag-parizs-emberrablas-paymium","timestamp":"2025. május. 14. 19:56","title":"Fényes nappal akarták elrabolni egy francia kriptomágnás lányát Párizsban, de hamar feladták – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e4dc7af9-f7df-4cb8-bf67-7c22bbd79c36","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A megjelenése szokatlan, de eddigi megfigyelések alapján úgy tűnik, hogy nincs komolyabb baja.","shortLead":"A megjelenése szokatlan, de eddigi megfigyelések alapján úgy tűnik, hogy nincs komolyabb baja.","id":"20250515_Capa-uszkal-a-trieszti-kikotoben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e4dc7af9-f7df-4cb8-bf67-7c22bbd79c36.jpg","index":0,"item":"e79e6efc-8eab-41b0-aab6-267cfc4dd52d","keywords":null,"link":"/elet/20250515_Capa-uszkal-a-trieszti-kikotoben","timestamp":"2025. május. 15. 07:28","title":"Cápa úszkált a trieszti kikötőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"55d21811-673b-4584-857d-6ab47ec88865","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Egy kutatás szerint mégiscsak számít a méret: három évtized alatt átlagosan jelentős mértékben megnövekedtek a férfi nemi szervek. Vajon miért?","shortLead":"Egy kutatás szerint mégiscsak számít a méret: három évtized alatt átlagosan jelentős mértékben megnövekedtek a férfi...","id":"20250515_penisz-himvesszo-atlag-meret-novekedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/55d21811-673b-4584-857d-6ab47ec88865.jpg","index":0,"item":"67b2bdfd-5ce8-4168-8143-5472e9bd2cdb","keywords":null,"link":"/elet/20250515_penisz-himvesszo-atlag-meret-novekedes","timestamp":"2025. május. 15. 05:31","title":"Nagyot nőtt az átlagos péniszméret, de ez nem feltétlenül ad okot az örömre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"97229862-b63f-4aa1-861d-4ecbe33d1863","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A párt szerint a Fidesz most a szabadságjogaikkal élő embereket másodrendű állampolgárrá teszi.","shortLead":"A párt szerint a Fidesz most a szabadságjogaikkal élő embereket másodrendű állampolgárrá teszi.","id":"20250514_Kutyapart-az-atlathatosagi-torvenyrol-Ez-nem-vicc-Bar-az-lenne","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/97229862-b63f-4aa1-861d-4ecbe33d1863.jpg","index":0,"item":"9b10a3e6-ea2c-4098-9869-464f9a7b13ea","keywords":null,"link":"/itthon/20250514_Kutyapart-az-atlathatosagi-torvenyrol-Ez-nem-vicc-Bar-az-lenne","timestamp":"2025. május. 14. 13:43","title":"A Kutyapárt az átláthatósági törvényről: Ez nem vicc. Bár az lenne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az „ötszáznyolcas” kombi divatos allroad változata az RXH. A franciáktól várható extravaganciával, vagyis olyan összkerékhajtással, amely a klasszikus értelemben nem is az. Dízelmotor hajtja az első kerekeket, egy elektromotor a hátsókat. Mechanikai kapcsolat nélkül, csak elektromosan összedrótozva.
A Peugeot 508-as lassan két éve váltotta a középkategóriás 407-es nem túl sikerült darabját és az elnöki méretű 607-est is. A két előd közé növesztett sima 508-as kocsi hossza is 4,83 méter, ami tisztes cégvezetős megjelenést kölcsönöz, az extrakiadású általunk tesztelt RXH változat a 18,4 centiméteres hasmagasságával és hibridhajtással azon cégvezetők autója, akik szeretnek még a felsőpolcon található kínálatban is válogatni.
A kocsi nem csak a hajtása miatt egyedi, hanem számunkra sokkal inkább attól is, hogy egy magyar dizájner, Bocsi Attila munkája. A Peugeot-nak 10 éve dolgozó miskolci születésű formatervezőről külön cikkünkben is olvashat. Az oroszlános márka jelenlegi legnagyobb modelljének cross-country változata első ránézésre is jelentősen eltér a normál SW, vagyis kombi változattól. No, nem a finoman adagolt krómszegélyek és a nem túlzó formák tekintetében, hanem az alsó LED-es macskakarmok, az erdő színű fényezés, a széles nagy sárvédő ívek és az alumínium sárvédő lécek látványos megjelenése miatt.
Galéria az 508 RXH-ról.
D.P.
Belülről lényegében semmi különbség a "sima" kombihoz képest, mint akkor is írtuk, pontosan így kell kinéznie egy menedzserautónak. Semmi túlzás, harmonikus műszerek, nem túl sok a gomb, elegáns megjelenés. A műszerfalat, amely egyébként teljesen homogén fekete, egyetlen keresztirányú vöröses-rozsdás színű műanyagelem töri meg nagyon szépen. A negatívumok közt is ugyan azok szerepelnek mint a kombinál, nagyon hiányoznak a kis tárolók, ahova legalább a mobilt le lehetne tenni. Az oldalzsebek szögletesek, nem szerencsés oda pakolni. Abban is van némi furcsaság, hogy az indító gombot a baloldalra az ajtó mellé tették. (Persze, ha valakinek Porsche-ja volt, az nem fog meglepődni. A közönség nem nagyon más.) Ugyancsak balra tették az elektromos kézifék kapcsolóját is és a head-up display beállítóját is. Szerencsére viszont az RXH-ban is ott a grandiózus napfénytető, amelynek panorámája majdnem a C-oszlopig tart, 1,6 négyzetméteres alapterülettel.
A kocsi hajtása, ami a lényeg, külön fejezet. A célja alapvetően a környezettudatosság, amelyet nem árt, ha egy egy off-road autó megtestesít. A franciák által megalkotott egyedi hibrid rendszer, a HYbrid4, működik is meg nem is. Az első kerekeket egy 2.0 literes turbódízel ereje forgatja szükség szerint 300 Nm-es nyomatékkal, 163 lóerővel, míg a hátsó kerekek hajtásáról egy elektromos motor gondoskodik, amely 200 Nm-es nyomatékú, 37 lóerős. Alapvetően, normál üzemben a két rendszer szépen kiegészíti egymást pedig semmiféle szerves kapcsolat nincs köztük. Elindulásnál érezhetően az elektromos motor hajt, majd bekapcsol hamar a dízel is. Az elektromotor, amely generátorként is működik a fékezéskor keletkező energiát tárolja, majd fordítja vissza szükség szerint. A vezetéskor érezhető is, ahogy teszi a dolgát, ha levesszük a gázpedálról a lábunkat, azonnal lassul a kocsi, minden mozgási energiát töltéssé alakítana át. Teljesen feltöltött akkuval akár tisztán elektromos módban is autózhatunk, igaz nem túl sokáig, 4-5 kilométeren keresztül és nem is túl gyorsan, maximum 70-nel ekkor mindenképp bekapcsol a dízel.
A dízel persze, amely egy friss fejlesztés, a nyugodt utazást szereti inkább, mint a hirtelen gyorsításokat. Ha mégis futamokban gondolkodunk, akkor a középen található menetfunkciós kezelőn a "Sport" módot érdemes használni, amely alaposan megemeli a fordulatszámot, érzékenyebbé teszi a gázpedál reakciót, de a rendszer egyik leggyengébb része révén, a lassú automataváltó miatt villámcsapásra egyáltalán ne számítsunk.
Képgaléria az 508 RXH-ról.
D.P.
Az 508 RXH felszereltsége viszont minden igényt kielégít, a kulcsnélküli bejutás és indítás, a négyzónás klíma, a JBL hangrendszer, az adaptív távolsági fényrendszer egy kamera révén érzékeli a környezeti jellemzőeket és kapcsolja le- fel a fényszórót, használhatóan. A kombi csomagtartója is elektromosan emelkedik, illetve csukódik le, és belül is praktikus rögzítőkkel szerelt, a mérete 400 liter, ami egy hatalmas kocsihoz képest nem jelentős méret, de hát itt az akkut is rakni kellett valahova.
A minimális elvárás a hibridséggel szemben az alacsony fogyasztás. A Peugeot 508 RXH ebben a vonatkozásban nem is teljesít rosszul. A 100 kilométerre számított 6,9 literes fogyasztás kifejezetten szimpatikus. Azonban a sima dízeles 508 SW GT sem fogyasztott 7,4-nél többet, vagyis a fél literes különbség az életben nem fog megtérülni. Az okok egyszerűek, a 300 kilónyi súlytöbbletet nem ellensúlyozza eléggé a technológia.
Az alapból 11,5 millió forintos árért, egy terepes és hibrides különlegességünk van, olyan, amely iránt mindenki érdeklődést fog tanúsítani. Az 508 RXH-re költött milliók egyelőre csak presztizsben térülhetnek meg. Ezt pedig kevesen engedhetik meg maguknak.
Hajnali horgászatot, szalonnasütést és sok beszélgetést tervez 300 kilométeres, Nagyváradig tartó útja során Magyar Péter. Az első napon Pécelig jutottak, mi pedig elkísértük őket. Videóriport.