Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1d087787-b7c5-41c6-94b2-1ad232795a0a","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A hárompárti koalícióval megalakult vezetés hivatalba lépésével véget ért az öt hónapja tartó politikai patthelyzet, Christian Stocker, az ÖVP elnöke lesz a miniszterelnök.","shortLead":"A hárompárti koalícióval megalakult vezetés hivatalba lépésével véget ért az öt hónapja tartó politikai patthelyzet...","id":"20250303_Beiktattak-az-uj-osztrak-kormanyt-fpo-ovp-spo-neos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1d087787-b7c5-41c6-94b2-1ad232795a0a.jpg","index":0,"item":"69626a89-f1ca-4f61-b5ec-9dd4a9a8b6ec","keywords":null,"link":"/vilag/20250303_Beiktattak-az-uj-osztrak-kormanyt-fpo-ovp-spo-neos","timestamp":"2025. március. 03. 12:22","title":"Beiktatták az új osztrák kormányt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9ee1332-5022-44cc-b3fe-67b168075588","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fűthető autósülésektől kezdve a bútorokon át akár a szkafanderekig is lehet majd használni a jövőben azt, a mesterséges intelligenciával kiegészített elektronikus textiliát, amely először egy „okoskabátban” mutatkozott be.","shortLead":"A fűthető autósülésektől kezdve a bútorokon át akár a szkafanderekig is lehet majd használni a jövőben azt...","id":"20250303_okoskabat-hoszabalyozo-mesterseges-intelligencia-e-textil","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9ee1332-5022-44cc-b3fe-67b168075588.jpg","index":0,"item":"08783b71-84fd-4bee-9355-df3652f3a782","keywords":null,"link":"/tudomany/20250303_okoskabat-hoszabalyozo-mesterseges-intelligencia-e-textil","timestamp":"2025. március. 03. 16:03","title":"Már a kabátokba is beteszik a mesterséges intelligenciát, és ennek több értelme lehet, mint elsőre hangzik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"584728b4-b919-4065-a0ab-f0e9c7179d96","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az Egyesült Államok április 2-án kezdődően vámokat vet ki a „külső” mezőgazdasági termékekre.","shortLead":"Az Egyesült Államok április 2-án kezdődően vámokat vet ki a „külső” mezőgazdasági termékekre.","id":"20250303_Trump-ujabb-a-mezogazdasagi-importra-kivetett-vamokat-iger-aprilis-2-tol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/584728b4-b919-4065-a0ab-f0e9c7179d96.jpg","index":0,"item":"776c3ac3-2bd2-4246-88f9-b1fed0940c0a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250303_Trump-ujabb-a-mezogazdasagi-importra-kivetett-vamokat-iger-aprilis-2-tol","timestamp":"2025. március. 03. 21:34","title":"Trump újabb, a mezőgazdasági importra kivetett vámokat ígér április 2-től","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c83831a8-a81d-4270-9d56-9335846b920b","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A spanyol csapat lehet az egyik legkomolyabb érdeklődő a magyar válogatott játékosáért.","shortLead":"A spanyol csapat lehet az egyik legkomolyabb érdeklődő a magyar válogatott játékosáért.","id":"20250304_real-madrid-kerkez-milos-bournemouth-magyar-valogatott-40-millio-euro-balhatved-atigazolas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c83831a8-a81d-4270-9d56-9335846b920b.jpg","index":0,"item":"7425bdc9-3daf-4861-ae99-8fdcc4978e96","keywords":null,"link":"/sport/20250304_real-madrid-kerkez-milos-bournemouth-magyar-valogatott-40-millio-euro-balhatved-atigazolas","timestamp":"2025. március. 04. 10:02","title":"A Real Madrid már tudja, mennyit kell fizetni Kerkez Milosért","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ffa3606d-a923-42d1-bd5f-85b901798b70","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szolidaritási menet az ukrán nagykövetség elé vonult, ahol Sándor Fegyir, Ukrajna nemrég hivatalba lépett, korábban a fronton harcoló nagykövete köszöntötte a résztvevőket.","shortLead":"A szolidaritási menet az ukrán nagykövetség elé vonult, ahol Sándor Fegyir, Ukrajna nemrég hivatalba lépett, korábban...","id":"20250302_A-budapesti-ukran-nagykovetseg-ele-vonultak-az-Ukrajnaval-szolidaritast-vallalok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ffa3606d-a923-42d1-bd5f-85b901798b70.jpg","index":0,"item":"64beadc7-6fa8-45c7-adf6-b848e320ced0","keywords":null,"link":"/itthon/20250302_A-budapesti-ukran-nagykovetseg-ele-vonultak-az-Ukrajnaval-szolidaritast-vallalok","timestamp":"2025. március. 02. 16:56","title":"Sándor Fegyir nagykövet köszöntötte az Ukrajna melletti szimpátiatünetésre összegyűlt tömeget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9fdee17a-0a3d-4e43-8b8b-7cf8ecd31023","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Rohadó csövek, furcsa fekete folyadék a földön, giliszták. Videón a János-kórház pincéjének egy szakasza.","shortLead":"Rohadó csövek, furcsa fekete folyadék a földön, giliszták. Videón a János-kórház pincéjének egy szakasza.","id":"20250303_janos-korhaz-alagsor-horror-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9fdee17a-0a3d-4e43-8b8b-7cf8ecd31023.jpg","index":0,"item":"3f559c98-b1da-4420-8926-1128328e8a67","keywords":null,"link":"/itthon/20250303_janos-korhaz-alagsor-horror-video","timestamp":"2025. március. 03. 10:02","title":"„Ez penész, vagy egy növény?” – gyomorforgató jelenetek a János-kórház pincéjéből","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a569c6e3-2e64-4000-a59e-824e9d109633","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Közjegyzőre csak néhány alkalommal van szükségünk életünk során, de sok kellemetlenségtől és bosszúságtól megkímélhetjük magunkat a segítségükkel. A legtöbben mégsem tudják, mikor érdemes közjegyzőhöz fordulni és melyek azok az esetek, amikor mindenképp érdemes felkeresni őket.","shortLead":"Közjegyzőre csak néhány alkalommal van szükségünk életünk során, de sok kellemetlenségtől és bosszúságtól...","id":"20250226_Kasszakulcs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a569c6e3-2e64-4000-a59e-824e9d109633.jpg","index":0,"item":"4fa99b22-1c96-4a3d-a4fc-32285a0c198a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250226_Kasszakulcs","timestamp":"2025. március. 03. 06:00","title":"Mikor forduljak közjegyzőhöz? - Kasszakulcs","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"61db26c6-57db-4d61-81d3-df52a70ec500","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Itt a megoldás arra az esetre, ha a Porsche 911 GT2 RS alaphelyzetben esetleg picit túl unalmas lenne.","shortLead":"Itt a megoldás arra az esetre, ha a Porsche 911 GT2 RS alaphelyzetben esetleg picit túl unalmas lenne.","id":"20250304_hatalmas-batorsag-kell-ehhez-az-orult-porsche-911-gt2-rs-tuning-manhart","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/61db26c6-57db-4d61-81d3-df52a70ec500.jpg","index":0,"item":"8c2d1eae-ac77-4a39-a25c-9f7b3857eaf8","keywords":null,"link":"/cegauto/20250304_hatalmas-batorsag-kell-ehhez-az-orult-porsche-911-gt2-rs-tuning-manhart","timestamp":"2025. március. 04. 06:41","title":"Hatalmas bátorság kell ehhez az őrült Porschéhez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az „ötszáznyolcas” kombi divatos allroad változata az RXH. A franciáktól várható extravaganciával, vagyis olyan összkerékhajtással, amely a klasszikus értelemben nem is az. Dízelmotor hajtja az első kerekeket, egy elektromotor a hátsókat. Mechanikai kapcsolat nélkül, csak elektromosan összedrótozva.
A Peugeot 508-as lassan két éve váltotta a középkategóriás 407-es nem túl sikerült darabját és az elnöki méretű 607-est is. A két előd közé növesztett sima 508-as kocsi hossza is 4,83 méter, ami tisztes cégvezetős megjelenést kölcsönöz, az extrakiadású általunk tesztelt RXH változat a 18,4 centiméteres hasmagasságával és hibridhajtással azon cégvezetők autója, akik szeretnek még a felsőpolcon található kínálatban is válogatni.
A kocsi nem csak a hajtása miatt egyedi, hanem számunkra sokkal inkább attól is, hogy egy magyar dizájner, Bocsi Attila munkája. A Peugeot-nak 10 éve dolgozó miskolci születésű formatervezőről külön cikkünkben is olvashat. Az oroszlános márka jelenlegi legnagyobb modelljének cross-country változata első ránézésre is jelentősen eltér a normál SW, vagyis kombi változattól. No, nem a finoman adagolt krómszegélyek és a nem túlzó formák tekintetében, hanem az alsó LED-es macskakarmok, az erdő színű fényezés, a széles nagy sárvédő ívek és az alumínium sárvédő lécek látványos megjelenése miatt.
Galéria az 508 RXH-ról.
D.P.
Belülről lényegében semmi különbség a "sima" kombihoz képest, mint akkor is írtuk, pontosan így kell kinéznie egy menedzserautónak. Semmi túlzás, harmonikus műszerek, nem túl sok a gomb, elegáns megjelenés. A műszerfalat, amely egyébként teljesen homogén fekete, egyetlen keresztirányú vöröses-rozsdás színű műanyagelem töri meg nagyon szépen. A negatívumok közt is ugyan azok szerepelnek mint a kombinál, nagyon hiányoznak a kis tárolók, ahova legalább a mobilt le lehetne tenni. Az oldalzsebek szögletesek, nem szerencsés oda pakolni. Abban is van némi furcsaság, hogy az indító gombot a baloldalra az ajtó mellé tették. (Persze, ha valakinek Porsche-ja volt, az nem fog meglepődni. A közönség nem nagyon más.) Ugyancsak balra tették az elektromos kézifék kapcsolóját is és a head-up display beállítóját is. Szerencsére viszont az RXH-ban is ott a grandiózus napfénytető, amelynek panorámája majdnem a C-oszlopig tart, 1,6 négyzetméteres alapterülettel.
A kocsi hajtása, ami a lényeg, külön fejezet. A célja alapvetően a környezettudatosság, amelyet nem árt, ha egy egy off-road autó megtestesít. A franciák által megalkotott egyedi hibrid rendszer, a HYbrid4, működik is meg nem is. Az első kerekeket egy 2.0 literes turbódízel ereje forgatja szükség szerint 300 Nm-es nyomatékkal, 163 lóerővel, míg a hátsó kerekek hajtásáról egy elektromos motor gondoskodik, amely 200 Nm-es nyomatékú, 37 lóerős. Alapvetően, normál üzemben a két rendszer szépen kiegészíti egymást pedig semmiféle szerves kapcsolat nincs köztük. Elindulásnál érezhetően az elektromos motor hajt, majd bekapcsol hamar a dízel is. Az elektromotor, amely generátorként is működik a fékezéskor keletkező energiát tárolja, majd fordítja vissza szükség szerint. A vezetéskor érezhető is, ahogy teszi a dolgát, ha levesszük a gázpedálról a lábunkat, azonnal lassul a kocsi, minden mozgási energiát töltéssé alakítana át. Teljesen feltöltött akkuval akár tisztán elektromos módban is autózhatunk, igaz nem túl sokáig, 4-5 kilométeren keresztül és nem is túl gyorsan, maximum 70-nel ekkor mindenképp bekapcsol a dízel.
A dízel persze, amely egy friss fejlesztés, a nyugodt utazást szereti inkább, mint a hirtelen gyorsításokat. Ha mégis futamokban gondolkodunk, akkor a középen található menetfunkciós kezelőn a "Sport" módot érdemes használni, amely alaposan megemeli a fordulatszámot, érzékenyebbé teszi a gázpedál reakciót, de a rendszer egyik leggyengébb része révén, a lassú automataváltó miatt villámcsapásra egyáltalán ne számítsunk.
Képgaléria az 508 RXH-ról.
D.P.
Az 508 RXH felszereltsége viszont minden igényt kielégít, a kulcsnélküli bejutás és indítás, a négyzónás klíma, a JBL hangrendszer, az adaptív távolsági fényrendszer egy kamera révén érzékeli a környezeti jellemzőeket és kapcsolja le- fel a fényszórót, használhatóan. A kombi csomagtartója is elektromosan emelkedik, illetve csukódik le, és belül is praktikus rögzítőkkel szerelt, a mérete 400 liter, ami egy hatalmas kocsihoz képest nem jelentős méret, de hát itt az akkut is rakni kellett valahova.
A minimális elvárás a hibridséggel szemben az alacsony fogyasztás. A Peugeot 508 RXH ebben a vonatkozásban nem is teljesít rosszul. A 100 kilométerre számított 6,9 literes fogyasztás kifejezetten szimpatikus. Azonban a sima dízeles 508 SW GT sem fogyasztott 7,4-nél többet, vagyis a fél literes különbség az életben nem fog megtérülni. Az okok egyszerűek, a 300 kilónyi súlytöbbletet nem ellensúlyozza eléggé a technológia.
Az alapból 11,5 millió forintos árért, egy terepes és hibrides különlegességünk van, olyan, amely iránt mindenki érdeklődést fog tanúsítani. Az 508 RXH-re költött milliók egyelőre csak presztizsben térülhetnek meg. Ezt pedig kevesen engedhetik meg maguknak.