Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"fc0fee67-ed3c-4eaa-9d30-62bce0ec0b51","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Szombaton, a Magyar Film Napján a Kino Cafe Moziban mutatják be este nyolctól a Romokból című dokumentumfilmet.","shortLead":"Szombaton, a Magyar Film Napján a Kino Cafe Moziban mutatják be este nyolctól a Romokból című dokumentumfilmet.","id":"20250425_Romokbol-kocsmak-kocsmakbol-romok-film-keszult-a-budapesti-romkocsmakrol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc0fee67-ed3c-4eaa-9d30-62bce0ec0b51.jpg","index":0,"item":"70c31ccf-97ae-4fb9-b79e-80f0be16d7f7","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Romokbol-kocsmak-kocsmakbol-romok-film-keszult-a-budapesti-romkocsmakrol","timestamp":"2025. április. 25. 13:18","title":"Romokból kocsmák, kocsmákból romok – film készült a budapesti romkocsmákról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"168c67e8-4af5-4290-8548-6377ee514824","c_author":"Szabó Yvette","category":"360","description":"Rövid időn belül már a második új vállalkozását indítja el Nyerges Zsolt, aki Simicska Lajos mellett a Fidesz másik nagy gazdasági aktora volt, de az elmúlt években már sokkal visszafogottabb az üzleti tevékenysége, mint korábban.","shortLead":"Rövid időn belül már a második új vállalkozását indítja el Nyerges Zsolt, aki Simicska Lajos mellett a Fidesz másik...","id":"20250424_hvg-Gyogyszer-kereskedelembe-fog-a-milliardos-nyerges-zsolt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/168c67e8-4af5-4290-8548-6377ee514824.jpg","index":0,"item":"5a2d6cf0-72e8-4fc8-adcb-ca19a69d3dde","keywords":null,"link":"/360/20250424_hvg-Gyogyszer-kereskedelembe-fog-a-milliardos-nyerges-zsolt","timestamp":"2025. április. 24. 06:00","title":"Gyógyszer-kereskedelembe fog Simicska Lajos egykori jobbkeze","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8009f42e-9465-4143-a6aa-b0af2db620f9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A BMW M4 limitált szériás különleges verziójából alig több mint félszáz példány készül.","shortLead":"A BMW M4 limitált szériás különleges verziójából alig több mint félszáz példány készül.","id":"20250424_vezetesi-elmeny-kimaxolva-itt-a-bmw-m4-edition-nurburgring","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8009f42e-9465-4143-a6aa-b0af2db620f9.jpg","index":0,"item":"5222476a-0f90-4235-809a-617886b50c08","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_vezetesi-elmeny-kimaxolva-itt-a-bmw-m4-edition-nurburgring","timestamp":"2025. április. 24. 08:57","title":"Vezetési élmény kimaxolva: itt a BMW M4 Edition Nürburgring","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e9b55dd-ea4c-4575-b016-7f01c4538a03","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Egy rövid, szűk réteget érintő tesztidőszakot követően megkezdi a hirdetések széleskörű bevezetését a Meta legújabb, Threads nevű közösségi oldalán is.","shortLead":"Egy rövid, szűk réteget érintő tesztidőszakot követően megkezdi a hirdetések széleskörű bevezetését a Meta legújabb...","id":"20250424_meta-threads-reklamok-megjelenese-adam-mosseri","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e9b55dd-ea4c-4575-b016-7f01c4538a03.jpg","index":0,"item":"90ac3d12-81eb-4048-8df0-f4caf68adbb8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250424_meta-threads-reklamok-megjelenese-adam-mosseri","timestamp":"2025. április. 24. 11:03","title":"Jönnek a reklámok a Threadsre – a Meta állítja, ezzel mindenki csak jól jár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b5b80cdf-59a5-4501-8e3e-c58be3ce5e0e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Még a kormány közepére elfért volna egy hetedik. ","shortLead":"Még a kormány közepére elfért volna egy hetedik. ","id":"20250424_Kijelzotultengesben-szenved-Honda-GT-hat-kepernyo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b5b80cdf-59a5-4501-8e3e-c58be3ce5e0e.jpg","index":0,"item":"cad2c276-2c41-41a1-8f99-8094f1669367","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_Kijelzotultengesben-szenved-Honda-GT-hat-kepernyo","timestamp":"2025. április. 24. 13:29","title":"Kijelzőtúltengésben szenved a legújabb Honda, hat képernyő van a műszerfalon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9501316c-beb9-4dc5-a0f4-42ee3bfd7251","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ezúttal azonban nem csak a magyar kormánynak szólt be, szerinte ez közép-európai hagyomány.","shortLead":"Ezúttal azonban nem csak a magyar kormánynak szólt be, szerinte ez közép-európai hagyomány.","id":"20250424_Hernadi-Zsoltnak-elege-van-az-extraprofit-adokbol","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9501316c-beb9-4dc5-a0f4-42ee3bfd7251.jpg","index":0,"item":"31d54b0f-f31d-493e-8f6f-546a25473ba2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_Hernadi-Zsoltnak-elege-van-az-extraprofit-adokbol","timestamp":"2025. április. 24. 12:16","title":"Hernádi Zsoltnak elege van az extraprofitadókból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b0a534b-0f8f-4203-8d4f-9e6a4f76e624","c_author":"Gyenis Ágnes","category":"360","description":"Három új felügyelőbizottsági tagot nevezett ki a Pallas Athéné alapítvány vagyonkezelője a varsói GTC ingatlancéghez. A cél, hogy visszafordítsák az Állami Számvevőszék által feltételezett, rendőrségi nyomozáshoz vezető százmilliárdos vagyonvesztést.","shortLead":"Három új felügyelőbizottsági tagot nevezett ki a Pallas Athéné alapítvány vagyonkezelője a varsói GTC ingatlancéghez...","id":"20250424_MNB-Pallas-Athene-Domus-Meriti-Alapitvany-Optima-Hegedus-Istvan-GTC-fb-ASZ","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b0a534b-0f8f-4203-8d4f-9e6a4f76e624.jpg","index":0,"item":"3d4ad314-2d25-450c-853e-3897e9e36bea","keywords":null,"link":"/360/20250424_MNB-Pallas-Athene-Domus-Meriti-Alapitvany-Optima-Hegedus-Istvan-GTC-fb-ASZ","timestamp":"2025. április. 24. 13:13","title":"Lengyelországban és Svájcban is égre-földre keresik az MNB-alapítvány százmilliárdjait","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51214a0e-d226-4e0f-a18a-02dbd030490a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Hálásak, hogy az ő gyerekeik még túl kicsik az online jelenléthez, de azt mondják: a platformok veszélyessége globális probléma, ami ellen küzdeni kell. ","shortLead":"Hálásak, hogy az ő gyerekeik még túl kicsik az online jelenléthez, de azt mondják: a platformok veszélyessége globális...","id":"20250425_Harry-herceg-Meghan-Markle-kozossegi-media-karos-veszelyes-emlekmu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51214a0e-d226-4e0f-a18a-02dbd030490a.jpg","index":0,"item":"26c922a4-f639-49e5-83b0-07c0da62c8b4","keywords":null,"link":"/elet/20250425_Harry-herceg-Meghan-Markle-kozossegi-media-karos-veszelyes-emlekmu","timestamp":"2025. április. 25. 12:15","title":"Harry herceg és Meghan Markle szerint meg kell védeni a gyerekeket a közösségi médiától","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az „ötszáznyolcas” kombi divatos allroad változata az RXH. A franciáktól várható extravaganciával, vagyis olyan összkerékhajtással, amely a klasszikus értelemben nem is az. Dízelmotor hajtja az első kerekeket, egy elektromotor a hátsókat. Mechanikai kapcsolat nélkül, csak elektromosan összedrótozva.
A Peugeot 508-as lassan két éve váltotta a középkategóriás 407-es nem túl sikerült darabját és az elnöki méretű 607-est is. A két előd közé növesztett sima 508-as kocsi hossza is 4,83 méter, ami tisztes cégvezetős megjelenést kölcsönöz, az extrakiadású általunk tesztelt RXH változat a 18,4 centiméteres hasmagasságával és hibridhajtással azon cégvezetők autója, akik szeretnek még a felsőpolcon található kínálatban is válogatni.
A kocsi nem csak a hajtása miatt egyedi, hanem számunkra sokkal inkább attól is, hogy egy magyar dizájner, Bocsi Attila munkája. A Peugeot-nak 10 éve dolgozó miskolci születésű formatervezőről külön cikkünkben is olvashat. Az oroszlános márka jelenlegi legnagyobb modelljének cross-country változata első ránézésre is jelentősen eltér a normál SW, vagyis kombi változattól. No, nem a finoman adagolt krómszegélyek és a nem túlzó formák tekintetében, hanem az alsó LED-es macskakarmok, az erdő színű fényezés, a széles nagy sárvédő ívek és az alumínium sárvédő lécek látványos megjelenése miatt.
Galéria az 508 RXH-ról.
D.P.
Belülről lényegében semmi különbség a "sima" kombihoz képest, mint akkor is írtuk, pontosan így kell kinéznie egy menedzserautónak. Semmi túlzás, harmonikus műszerek, nem túl sok a gomb, elegáns megjelenés. A műszerfalat, amely egyébként teljesen homogén fekete, egyetlen keresztirányú vöröses-rozsdás színű műanyagelem töri meg nagyon szépen. A negatívumok közt is ugyan azok szerepelnek mint a kombinál, nagyon hiányoznak a kis tárolók, ahova legalább a mobilt le lehetne tenni. Az oldalzsebek szögletesek, nem szerencsés oda pakolni. Abban is van némi furcsaság, hogy az indító gombot a baloldalra az ajtó mellé tették. (Persze, ha valakinek Porsche-ja volt, az nem fog meglepődni. A közönség nem nagyon más.) Ugyancsak balra tették az elektromos kézifék kapcsolóját is és a head-up display beállítóját is. Szerencsére viszont az RXH-ban is ott a grandiózus napfénytető, amelynek panorámája majdnem a C-oszlopig tart, 1,6 négyzetméteres alapterülettel.
A kocsi hajtása, ami a lényeg, külön fejezet. A célja alapvetően a környezettudatosság, amelyet nem árt, ha egy egy off-road autó megtestesít. A franciák által megalkotott egyedi hibrid rendszer, a HYbrid4, működik is meg nem is. Az első kerekeket egy 2.0 literes turbódízel ereje forgatja szükség szerint 300 Nm-es nyomatékkal, 163 lóerővel, míg a hátsó kerekek hajtásáról egy elektromos motor gondoskodik, amely 200 Nm-es nyomatékú, 37 lóerős. Alapvetően, normál üzemben a két rendszer szépen kiegészíti egymást pedig semmiféle szerves kapcsolat nincs köztük. Elindulásnál érezhetően az elektromos motor hajt, majd bekapcsol hamar a dízel is. Az elektromotor, amely generátorként is működik a fékezéskor keletkező energiát tárolja, majd fordítja vissza szükség szerint. A vezetéskor érezhető is, ahogy teszi a dolgát, ha levesszük a gázpedálról a lábunkat, azonnal lassul a kocsi, minden mozgási energiát töltéssé alakítana át. Teljesen feltöltött akkuval akár tisztán elektromos módban is autózhatunk, igaz nem túl sokáig, 4-5 kilométeren keresztül és nem is túl gyorsan, maximum 70-nel ekkor mindenképp bekapcsol a dízel.
A dízel persze, amely egy friss fejlesztés, a nyugodt utazást szereti inkább, mint a hirtelen gyorsításokat. Ha mégis futamokban gondolkodunk, akkor a középen található menetfunkciós kezelőn a "Sport" módot érdemes használni, amely alaposan megemeli a fordulatszámot, érzékenyebbé teszi a gázpedál reakciót, de a rendszer egyik leggyengébb része révén, a lassú automataváltó miatt villámcsapásra egyáltalán ne számítsunk.
Képgaléria az 508 RXH-ról.
D.P.
Az 508 RXH felszereltsége viszont minden igényt kielégít, a kulcsnélküli bejutás és indítás, a négyzónás klíma, a JBL hangrendszer, az adaptív távolsági fényrendszer egy kamera révén érzékeli a környezeti jellemzőeket és kapcsolja le- fel a fényszórót, használhatóan. A kombi csomagtartója is elektromosan emelkedik, illetve csukódik le, és belül is praktikus rögzítőkkel szerelt, a mérete 400 liter, ami egy hatalmas kocsihoz képest nem jelentős méret, de hát itt az akkut is rakni kellett valahova.
A minimális elvárás a hibridséggel szemben az alacsony fogyasztás. A Peugeot 508 RXH ebben a vonatkozásban nem is teljesít rosszul. A 100 kilométerre számított 6,9 literes fogyasztás kifejezetten szimpatikus. Azonban a sima dízeles 508 SW GT sem fogyasztott 7,4-nél többet, vagyis a fél literes különbség az életben nem fog megtérülni. Az okok egyszerűek, a 300 kilónyi súlytöbbletet nem ellensúlyozza eléggé a technológia.
Az alapból 11,5 millió forintos árért, egy terepes és hibrides különlegességünk van, olyan, amely iránt mindenki érdeklődést fog tanúsítani. Az 508 RXH-re költött milliók egyelőre csak presztizsben térülhetnek meg. Ezt pedig kevesen engedhetik meg maguknak.