A Le Mans-i győzelmeik ihlették a Jaguar egyedi sportautóját

A Le Mans-i győzelmeik ihlették a Jaguar egyedi sportautóját

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Project 7 egyetlen céllal készült: hogy gyorsan menjenek vele, és élvezzék a vezetését.

A napokban még arról mentek a találgatások, hogy a Jaguar lehet, hogy a goodwoodi fesztiválon mutatja be az F-Type kupé változatát, de a britek ezt inkább meghagyják a Frankfurti Autószalonra. Cserébe a hétvégi rendezvényen egy teljesen egyedi építésű változatát mutatják be az F-Type-nak, ami a Project 7 nevet viseli, utalva a Jaguar hét Le Mans-i győzelmére.

©

Az együléses sportautó nem csak nevében utal a híres hosszú távú versenyre, hanem kialakításában is, hiszen a versenyt 1955 és 1957 között, háromszor megnyerő D-Type versenyautó kialakítása köszön vissza rajta. Az autentikus kinézet érdekében eltávolították róla a tetőszerkezetet, alacsonyabbra vágták a szélvédőt és a sofőr mögé került a jellegzetes légterelő domb, ami egyben a bukókeretként is funkcionál.

Természetesen az átalakítások közül nem maradhatott le az aerodinamikai csomag, amely többek közt a látványos karbon hátsó szárnyból, a diffúzorból, a küszöb és lökhárító toldatokból valamint a 20 colos, kovácsolt alumínium felnikből áll. Az i-re a pontot a kékmetál fényezés, a versenycsíkok és a méretes rajtszám teszi fel.

©

Hogy ne csak úgy nézzen ki, mint egy versenyautó, hanem teljesítményben is kimagasló legyen, kissé módosítottak az F-Type 5,0 literes, kompresszoros V8-as motorján, melynek eredményeként a gyári 495 lóerő helyett 542 paripát, valamint 680 Nm maximális nyomatékot csaltak elő belőle. A módosításoknak köszönhetően a Project 7 végsebessége 299 km/óra, álló helyzetből pedig 4,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

„Egyetlen céllal készült: hogy gyorsan menjenek vele, és élvezzék. A Jaguar sportautói a kimagasló teljesítményről és a letisztult formavilágról híresek. A Project 7 tökéletes megvalósulása ennek a filozófiának” – nyilatkozta Ian Callum, a Jaguar vezető tervezője.

©