szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Budapest Airport több mint tízezer forintra emelte a 2-es terminálon dolgozók havi parkolási díját, a felajánlott új parkoló pedig naponta 40 perc időveszteséget okoz – írta közleményében a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ). A szakszervezet szerint a bérlő cégek érintett munkavállalói körében pár nap alatt több száz aláírás gyűlt össze a lépés ellen.

Legalább öt cég összesen csaknem nyolcszáz munkavállalójával közölt rossz hírt a Budapest Airport augusztus utolsó hetében – idézte fel a LESZ.

Bejelentették, hogy szeptember 2-tól a 2/A terminál közelében lévő dolgozói autóparkoló havi bérleti díját közel ötszörösére, tízezer forint fölé emelték. Ezt a jellemzően 90-150 ezer forint körüli fizetésért dolgozó repülőtéri munkavállalók természetesen nem tudják kigazdálkodni és az évek óta emelkedő bérleti díjakat nyögő repülőtéri cégektől sem elvárható, hogy átvállalják ezt a költséget – tette hozzá a szakszervezet.

A cserébe ajánlott új parkolóval a LESZ szerint több komoly gond is van. Jóval távolabb van a bejárattól, és emiatt minimum 20 perc időveszteséget jelent alkalmanként. Havonta 22 munkanappal számolva, ez több mint 10 óra időveszteséget jelent minden érintett dolgozónak. Ráadásul a távolabbi parkoló már eddig is sokszor volt tele – nem képes az átkényszerített több száz gépkocsi fogadására – olvasható a közleményben.

Hozzátették, hogy aki nem talál helyet, az vagy szabálytalan parkolással kockáztat súlyos bírságot, vagy csak kilométerekkel távolabb, a Market Central bevásárlóközpontban tud megállni. Tetézi a gondokat, hogy esős időben bokáig érő tócsákon, kikerülhetetlen vízátfolyásokon kell keresztülhaladni – írta a szakszervezet.

"A portabezárások óta szinte minden repülőtéri dolgozónak jelentősen többet kell gyalogolnia, a megmaradt beléptetőhelyek előtt várakoznia, mint két-három évvel ezelőtt. A főépületen kívüli étkezők és büfék bezárásával napközben is fél-egy órákat vesznek el az emberek életéből. Ráadásul megváltozott munkaképességű dolgozók helyzetét figyelembe sem veszik" – közölte a LESZ. 

Mindez az érdekképviselet szerint a bérlő vállalatoknak is egyre komolyabb munkaszervezési gondot jelent. A legújabb lépés ellen néhány nap alatt több száz tiltakozó aláírás gyűlt össze, és további akciók várhatóak, ha nem visszakozik a repülőtéri vezetőség vagy nem sikerül kompromisszumos megoldást találni a problémára – írta a LESZ.

"A repülőéri munkavállalókat először a tavaly bevezetett új Munka törvénykönyve rövidítette meg, amikor a kötelező munkaközi szüneteket kivette az elszámolt munkaidőből. A repülőtér vezetése most egy újabb fél napot vesz el az életükből havonta" – közölték. 

A LESZ szerint elfogadhatatlan, hogy a Budapest Airport ismét a legkiszolgáltatottabb munkavállalókat bünteti. Miközben a bérlőknek és a repülőtéren dolgozóknak nyújtott szolgáltatások sokat romlottak, egyre emelkedtek a különböző jogcímeken beszedett díjak. A szakszervezet meggyőződése, hogy az egész „repülőtéri ökoszisztéma” az üzemeltető Budapest Airport rövidlátó üzletpolitikája miatt gyengélkedik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!