Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"56055431-fc4b-4998-9f37-1f9aea5fba9e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A modell alapára 160 és 200 millió forint között mozog Európában, a helyi adóktól függően. ","shortLead":"A modell alapára 160 és 200 millió forint között mozog Európában, a helyi adóktól függően. ","id":"20250217_Ford-Mustang-GTD-vasarloi-minimum-ket-evig-nem-adhatjak-el-autoikat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56055431-fc4b-4998-9f37-1f9aea5fba9e.jpg","index":0,"item":"bd403a3c-b1c9-4c1e-8557-35a0493e4812","keywords":null,"link":"/cegauto/20250217_Ford-Mustang-GTD-vasarloi-minimum-ket-evig-nem-adhatjak-el-autoikat","timestamp":"2025. február. 17. 08:41","title":"Röghöz kötik a legdrágább Ford Mustang vásárlóit, minimum két évig nem adhatják el autóikat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f0b3a60-9b08-43a4-89f1-bb03ee55d4fa","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A külföldi sztárokkal készült interjúiról ismert újságíró 76 éves volt. ","shortLead":"A külföldi sztárokkal készült interjúiról ismert újságíró 76 éves volt. ","id":"20250218_meghalt-navai-aniko-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f0b3a60-9b08-43a4-89f1-bb03ee55d4fa.jpg","index":0,"item":"dfff3b4d-9e8f-4f6c-ab14-dfbd35cb37ee","keywords":null,"link":"/elet/20250218_meghalt-navai-aniko-ebx","timestamp":"2025. február. 18. 09:02","title":"Meghalt Návai Anikó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d6c638c-25e6-4d16-8e99-91dc4e45b78e","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Ez a második szakasza annak a projektnek, amelynek keretein belül már felépült egy egymilliárd dolláros adatközpont Lengyelországban.","shortLead":"Ez a második szakasza annak a projektnek, amelynek keretein belül már felépült egy egymilliárd dolláros adatközpont...","id":"20250217_microsoft-lengyelorszag-befektetes-hadsereg-kiberbiztonsag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d6c638c-25e6-4d16-8e99-91dc4e45b78e.jpg","index":0,"item":"71b17de7-44b9-4883-bdf1-73c6fbc0f458","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_microsoft-lengyelorszag-befektetes-hadsereg-kiberbiztonsag","timestamp":"2025. február. 17. 12:05","title":"Újabb 700 millió dollárt fektet be a Microsoft Lengyelországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1428d8eb-9f56-4d84-9260-1d74fb47a8be","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A tranzakciós díjak tavaly őszi megemelése után tovább nőnek a terhek.","shortLead":"A tranzakciós díjak tavaly őszi megemelése után tovább nőnek a terhek.","id":"20250217_bankok-dijemeles-vallalkozok-vallalkozasok-penzforgalmi-szamla","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1428d8eb-9f56-4d84-9260-1d74fb47a8be.jpg","index":0,"item":"2776647a-75fe-4837-bbf5-94e4ade80d47","keywords":null,"link":"/kkv/20250217_bankok-dijemeles-vallalkozok-vallalkozasok-penzforgalmi-szamla","timestamp":"2025. február. 17. 08:51","title":"A vállalkozók sem ússzák meg a banki díjemeléseket, kilenc pénzintézet már lépett is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c16eb5a4-c4d4-4dea-a5f8-f5e7b396af0d","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Erőszakos kannibalizmusra talált nyomot egy nemzetközi kutatócsoport egy olyan ősrégi kultúrában, amely egyébként gyönyörű sziklaművészetéről ismert.","shortLead":"Erőszakos kannibalizmusra talált nyomot egy nemzetközi kutatócsoport egy olyan ősrégi kultúrában, amely egyébként...","id":"20250218_europai-kannibalizmus-nyomai-magdalen-idoszak-jegkorszak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c16eb5a4-c4d4-4dea-a5f8-f5e7b396af0d.jpg","index":0,"item":"9ad371a3-198c-456b-8683-adbf42f41394","keywords":null,"link":"/tudomany/20250218_europai-kannibalizmus-nyomai-magdalen-idoszak-jegkorszak","timestamp":"2025. február. 18. 19:03","title":"Szörnyű rituálé: koponyákat repesztettek és megették az agyat Európában a jégkorszaki kannibálok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e516de2b-c8cf-4efd-804d-60f252678884","c_author":"SSI Schäfer","category":"brandchannel","description":"Sokan nem is gondoljuk végig, milyen mértékű tervezettség szükséges ahhoz, hogy az otthonunk kényelméből megrendelt termékek eljussanak hozzánk. Pedig mára emberek, robotok és mesterséges intelligencia felügyelte automata rendszerek gondoskodnak a minél zökkenőmentesebb ügyfélélményért. De vajon hol van az ember szerepe ezekben a rendszerekben? Milyen folyamatok, trendek jellemzik az intralogisztika világát? Többek között ezekről a kérdésekről is beszélgettünk az SSI SCHÄFER két szakemberével.","shortLead":"Sokan nem is gondoljuk végig, milyen mértékű tervezettség szükséges ahhoz, hogy az otthonunk kényelméből megrendelt...","id":"20250122_ssi_raktarozas_robotok_logisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e516de2b-c8cf-4efd-804d-60f252678884.jpg","index":0,"item":"96ac06ef-c7ee-4e0b-9124-3c2d94f511c0","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250122_ssi_raktarozas_robotok_logisztika","timestamp":"2025. február. 17. 11:35","title":"Íme a következménye a sok házhoz rendelésnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"SSI Schäfer Systems International Kft.","c_partnerlogo":"587ab37a-5d07-4b1b-898a-62d35ece6a1d","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"c6e553d0-4086-4260-b0e6-e4f4c284d0d8","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Dárdai Márton és Dárdai Palkó új főnöke a Hannover korábbi vezetőedzője, Stefan Leitl lehet.","shortLead":"Dárdai Márton és Dárdai Palkó új főnöke a Hannover korábbi vezetőedzője, Stefan Leitl lehet.","id":"20250217_hertha-berlin-dardai-pal-dardai-marton-magyar-valogatott","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6e553d0-4086-4260-b0e6-e4f4c284d0d8.jpg","index":0,"item":"bcb7f47f-5d69-417a-9b21-1c56302c1f1c","keywords":null,"link":"/sport/20250217_hertha-berlin-dardai-pal-dardai-marton-magyar-valogatott","timestamp":"2025. február. 17. 12:59","title":"Kirúgták Dárdai Pál utódját a Hertha kispadjáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Balesetet szenvedett egy autó és egy lovaskocsi Lakócsán, a Dózsa utcában.","shortLead":"Balesetet szenvedett egy autó és egy lovaskocsi Lakócsán, a Dózsa utcában.","id":"20250218_Lovas-kocsi-es-szemelyauto-utkozott-ossze-Lakocsan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1fcda308-8cff-4931-bff1-25b0a1768b3d.jpg","index":0,"item":"a4a9ff2b-ab08-421a-b7c6-9b398e131d8d","keywords":null,"link":"/itthon/20250218_Lovas-kocsi-es-szemelyauto-utkozott-ossze-Lakocsan","timestamp":"2025. február. 18. 19:43","title":"Karambolozott egy lovaskocsi, az utasok beszorultak, a ló hazament","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ismét egy olyan lista a britektől, ami a saját ízlésüket tükrözi, de az tény, hogy a felsorolt típusok egytől egyig kiváló autók.
A brit Auto Express magazin az utóbbi 25 év legpocsékabb autói után az olvasókkal közösen összegyűjtötte a legjobbakat is, ami talán még nehezebb feladat, hiszen itt még több szempont alapján kell mérlegelni. Éppen ezért az általuk kiválasztott 10 legjobb autó helyezésén lehetne vitatkozni, és persze a kihagyott típusokon is, de az tény, hogy az alábbi modellek tényleg remek konstrukciónak bizonyultak, és még így évek, évtizedek múltán is tisztelettel gondol rájuk mindenki, akit kicsit is érdekelnek a négykerekűek. Kezdjük hát rögtön a győztessel! A lista egyébként ötvenes, érdemes végigszaladni a kiemeltek utáni mezőnyön is.
Ford Focus Mk.1. A Ford Escort utódjaként 1998-ban mutatták be a Focus első generációját, amivel számos díjat besöpörtek, köztük „Az Év Autója” elismerést. A sikere több szempontból is megérdemelt volt, egyrészt a Focussal debütált a márka új stílusa, amit „New Edge Design”-ra kereszteltek, és a kompakt ferdehatú Focuson igazi telitalálatnak bizonyult. Emellett az átütő sikerhez a zseniális futómű is nagyban hozzájárult, amit máig etalonnak tekintenek a C-szegmensben. Aki vezetett már első generációs Focust az sosem fogja elfelejteni, hogy mennyire precízen és élvezetesen vezethető autóról van szó, ami a mostani elektronikával teletömött új autók között még inkább kuriózumnak tekinthető.
Wikipedia
Lancia Delta Integrale. Legendás olasz szupersportautókat megelőzve a lista második helyéig jutott a Lancia Delta Integrale, melynek lehengerlő stílusa és ralis múltja előtt mindenki fejet hajt. A Martini matricás WRC versenyautó képe és hangja az összes ralifanatikus agyában örökre elraktározódott egy bársonydobozban, de szerencsére a YouTube korában elég csak beírni a keresőbe a szükséges varázsszót, és máris felelevenedik, amint a HF Integrale keresztbe csúszva megjelenik a kanyarban, majd üvöltő motorhang és ropogó kipufogó kíséretében eltűnik a porfelhőben.
Wikipedia
McLaren F1. A McLaren F1 a márka első próbálkozása volt az utcai autók világában, ennek ellenére olyan parádésra sikeredett, hogy már megjelenése napján azonnal bekerült a valaha gyártott legjobb szupersportautók elitcsapatába. V12-es BMW motorjának és az akkoriban egyedülálló szénszálas kasztnijának köszönhetően 391 km/órás végsebességre képes, amivel a Bugatti Veyron megjelenéséig a világ leggyorsabb közúti autójának számított. Emellett pedig igazi kuriózumnak tekinthető a sofőr középre helyezett ülése és a mögötte található két hátsó ülés miatt.
Wikipedia
Volkswagen Golf VII. Érdekes, hogy a britek ennyire előkelő pozíciót szavaztak a Volkswagen Golf legújabb generációjának, no nem mint ha jogtalanul illetnék a dicsérő szavak, csak a legendás sportkocsik között kissé kakukktojásnak tűnik. Persze a tinédzserszobák falait díszítő poszterautókból csak keveseknek jut, viszont a Golf igazi népautóként (a szó legnemesebb értelmében) mindenki számára alternatívaként szolgál, ezért méltán jár neki az elismerés. A legújabb moduláris padlólemezzel pedig nem csak takarékos, kényelmes, minőségi és jól vezethető autó született, de ehhez képest (nyugaton) az ára is kifejezetten barátinak számít. Arról nem is beszélve, hogy a kínálat a 4.0 litert fogyasztó családi mindenestől kezdve a 300 lóerős összkerekes sportautóig terjed.
Wikipedia
Nissan GT-R. A Golf után megint egy olyan autó a listán, ami a legtöbb ember számára csak álom marad, ennek ellenére abszolút jogosan jár a GT-R-nek a taps, hiszen teljesítményben és menetdinamikában a szupersportautók élmezőnyébe tartozik, az ára viszont fele vagy akár negyede annak, amit egy nála lassabb Ferrariért elkérnek. 3,8 literes ikerturbós V6-os motorját ráadásul mind a mai napig kizárólag négy motorépítő mesterember készíti Japánban, ami még többet ad az értékéhez.
Wikipedia
Audi TT Mk.1. Az első generációs Audi TT 1998-ban űrhajóként landolt a kereskedésekben, hiszen gömbölyded formavilágával olyan autót terveztek a németek, ami egészen egyedülállóra sikeredett. Ugyan a korabeli tesztekben gyakran felrótták neki kritikaként, hogy az Audi ugyanazon az elven készítette, mint az A8-at, ezért kissé nehézkes és tohonya lett, de aki szereti a sportautókban is biztonságban érezni magát annak abszolút telitalálat. A sors fintora, hogy 2000-ben vissza kellett hívni az addig értékesített autókat, mert nagysebességű terhelésváltásnál többen megpördültek vele, ezért a gyár szakemberei módosítottak a futóművén és a menetstabilizáló elektronikán, továbbá kapott egy diszkrét hátsó szárnyat is a nagyobb leszorító erő érdekében. Normális használat mellett nem lett volna szükség ezekre az átalakításokra, de a négykarikások inkább biztosra mentek. A TT-re egyébként mi is büszkék lehetünk, hiszen kezdettől fogva a győri üzemben készül.
audi.hu
Bugatti Veyron. Szinte bármilyen „Legek listájától” legyen is szó, a Bugatti Veyronnak bérelt helye van az első tízben, de inkább a dobogón. Árában, teljesítményében, fogyasztásban és végsebességben is abszolút kimagaslik az összes többi szupersportautó közül, nem is beszélve a négy vezérműtengelyes, négy turbófeltöltővel ellátott W16-os motorjáról. Nettó egymillió eurós (vagy akár annál is drágább) ára ellenére nem termel egy euró cent nyereséget sem a VW-konszernnek, mivel a fejlesztés költségei horror pénzeket emésztettek fel. Éppen ezért nem is lesz még egy ilyen autó, így aki lát egyet élőben az fotózza le és tegye el örökre az emlékezetébe, mert lehet, hogy nemsokára egy letűnt kor ikonikus emléke lesz csupán.
Wikipedia
Alfa Romeo 156. A konzervatív külsejű német konkurencia mellett igazi gyöngyszemnek számított a 156-os Alfa, amikor ’97-ben bemutatták. Stílusa máig lehengerlő, és az olasz autók szerelmesei megbízható típusként tartják számon. Sok szeretet, odafigyelés és gondoskodás mellett valószínűleg rengeteg problémamentes kilométer gyűjthető össze közösen, de ugyanúgy, ahogy minden olasz autóhoz, a 156 babusgatásához is szerelem kell.
Wikipedia
Aston Martin DB9. Az egyik legszebb Gran Turismo, ami valaha készült, 6.0 literes V12-es motorja egy műremek, az art deco stílusú utastér pedig még a legfinnyásabb britek ízlésének is megfelel. Nem kérdés, hogy idővel igazi klasszikus válik majd belőle.
Aston Martin
Rover Mini Cooper. Nincsen olyan britek által összeállított autós lista, amin a Mini ne szerepelne, és ezzel kapcsolatban valószínűleg senkinek nincsen ellenvetése. A kultikus kisautó bármelyik generációjáról legyen is szó, beleértve a BMW által készítetett modern Minit, a valaha készült egyik legmókásabb és legélvezetesebben vezethető autóról van szó, amit bárki megvehet magának, ha nem újonnan, akkor használtan.
Wikipedia
11. Honda NSX 12. Ferrari 458 Italia 13. Ford Escort Cosworth 14. Skoda Yeti 15. Mini 16. BMW M5 E39 17. 1. generációs Skoda Fabia 18. Fiat Multipla 19. Porsche Boxster 20 Vauxhall Lotus Carlton 21 Audi R8 22 Rover 75 23 BMW M3 E90 24 Aston Martin V8 Vantage 25 Range Rover Evoque 26 3. generációs Range Rover 27 1. generációs Ford Ka 28 Jaguar XF 29 Mercedes-Benz S-Class 30 Porsche Carrera GT 31 Volkswagen Corrado 32 Lotus Elise 33 Renault Clio Williams 34 Vauxhall Calibra 35 Jaguar XJ220 36 Peugeot 306 37 Fiat 500 38 6. generáció Ford Fiesta 39 Nissan Qashqai 40 Citroen DS3 41 Toyota GT 86 42 Mazda RX-8 43 1. generációs Renault Twingo 44 Ferrari F355 45 Alfa Romeo Spider 46 Volvo 850 47 Honda Integra Type R 48 Toyota Land Cruiser 80 49 Alfa Romeo SZ 50 Volvo XC90