Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Így vélekedett Michelisz az első WTCC-edzés után - videó
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Michelisz Norbert, a Zengő Motorsport versenyzője a 13. helyen zárta a Túraautó Világbajnokság (WTCC) marrakeshi évadnyitójának pénteki tesztjét.
A magyar pilóta a félórás gyakorlás után újfent hangsúlyozta: az évad első fordulója számára nem az eredményekről, sokkal inkább az új Honda Civic WTCC-vel való ismerkedésről fog szólni.
„Mondhatnám, hogy mi minden történt az első edzésen, de lényegében sokkal fontosabb annál, hogy az érzés egyre pozitívabb az autón belül. Sok mindenben tudunk javulni a holnapi nap folyamán és úgy érzem, reális cél lehet nemcsak a célbaérkezés, hanem a pontszerzés is. Bízom benne, hogy ez sikerülni fog és holnap is pozitív érzésekkel szállhatok ki az autóból” – értékelt a korábbi privát világbajnok, aki az előszezonban mindössze egy rövid bejárató teszten ismerkedhetett új munkaeszközével.
A pénteki gyakorlást egyébként az előzetes várakozásoknak megfelelően a Honda gyári csapatának új riválisa, a vb-mezőnybe frissen beszálló Citroen uralta, mégpedig a szakma által jóelőre prognosztizált elsöprő fölénnyel. A legjobb időt a négyszeres világbajnok címvédő, Yvan Muller repesztette a C-Elysée-vel: 1:44,513-as köre mindössze 0,2 másodperccel volt lassabb Gabriele Tarquini tavalyi, a gyári Honda volánja mögött elért pole pozíciós idejénél. Az éllovashoz csak csapattársai tudtak hellyel-közzel közel férkőzni: José Maria Lopez 0,432, míg a kilenc ralis vb-elsőség után az idei évtől a WTCC-ben szereplő Sebastien Loeb 0,648 másodpercet kapott a francia klasszistól.
Michelisz hátránya 3,4 másodperc volt
FIA WTCC
Jól szemléleti a Citroen-gőzhenger fölényét, hogy az eredménylistán mögéjük feliratkozó, a Campos Racing TC1-es Cruze-konstrukciójával versenyző Hugo Valente hátránya már 1,957 másodperc volt. A gyári Hondák közül Tiago Monteiro volt gyorsabb: a portugál 3 századdal volt lassabb Valenténél és az 5. helyen végzett, míg Tarquini hátránya már több mint 3 másodpercnyire rúgott, így a veterán olasz csak a 10. pozícióban zárt.