Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"62688a0c-4e86-444f-8033-c5a644059a57","c_author":"Rácz Gergő","category":"360","description":"Nagy fordulatok alakulnak az egészségügyi termékek piacán, amit az elmúlt években mindenki átélhetett. Felipe Morgulist, a UPS Healthcare globális logisztikáért és disztribúcióért felelős elnökét kérdeztük arról, ki miként juthat gyógyászati termékekhez a világ különböző pontjain, és arról is, hogy milyen hatalmas előrelépések várhatók az otthoni betegellátásban.","shortLead":"Nagy fordulatok alakulnak az egészségügyi termékek piacán, amit az elmúlt években mindenki átélhetett. Felipe...","id":"20241130_ups-healthcare-interju-egeszsegugy-szallitas-logisztika-gyogyszer-dron-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62688a0c-4e86-444f-8033-c5a644059a57.jpg","index":0,"item":"4a5aeca1-2b29-49cc-8977-2f38e8f7f3fa","keywords":null,"link":"/360/20241130_ups-healthcare-interju-egeszsegugy-szallitas-logisztika-gyogyszer-dron-ebx","timestamp":"2024. november. 30. 11:00","title":"Ez már nem is a jövő: drón szállíthatja ki a gyógyszereket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"431f312e-3b00-4f1a-8692-3c1cafb43738","c_author":"Hamvay Péter","category":"360","description":"A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai–magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsong Unról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.","shortLead":"A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom...","id":"20241128_Sonnevend-Julia-sarm-interju-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/431f312e-3b00-4f1a-8692-3c1cafb43738.jpg","index":0,"item":"e6d165a7-15d6-4769-94c2-8be6585b214b","keywords":null,"link":"/360/20241128_Sonnevend-Julia-sarm-interju-portre","timestamp":"2024. november. 28. 15:20","title":"Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac","c_author":"OTP Bank Nyrt.","category":"brandcontent","description":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval fiatalabbak számára is lehetővé teszik a mindennapi pénzügyek feletti kontroll gyakorlását. Ahogyan azt a költési mintázatainkon tapasztalhatjuk, valószínűleg sokan hálásak lettünk volna, ha a pénzügyek tudatos kezelésére már gyermekkorban ráirányítják a figyelmünket. Az OTP Bank ezt felismerve vezetett be új szolgáltatást, amely lehetővé teszi, hogy a szülők online, a saját mobiljukon nyissanak bankszámlát 14 év alatti gyermekeik számára. Az újítás céljairól és a fejlesztés kihívásairól Kuhárszki Andrással, az OTP Bank fejlesztési területéért felelős ügyvezető igazgatójával beszélgettünk, néhány gondolatot szentelve az OTP MobilBank egyéb fejlesztéseinek is.","shortLead":"Az egyre gyorsuló digitális világban a fintechszolgáltatások nemcsak az átlagos felhasználóknak, de a náluk jóval...","id":"20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4fc0e8c4-1363-4345-a70f-6e9c1b0b3aac.jpg","index":0,"item":"96a14850-cbb2-4982-899e-df6fe540d1e5","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241129_A-penzugyi-tudatossagnak-nincs-also-korhatara","timestamp":"2024. november. 29. 13:30","title":"A pénzügyi tudatosságnak nincs alsó korhatára","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a600e4a9-8b0f-4a6f-9129-1bd9a6afc155","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Ez meghaladja a 2020-ban, a Covid-járvány idején beállított csúcsot.","shortLead":"Ez meghaladja a 2020-ban, a Covid-járvány idején beállított csúcsot.","id":"20241128_europai-kotvenypiac-1705-milliard-euro-kibocsatas-rekord","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a600e4a9-8b0f-4a6f-9129-1bd9a6afc155.jpg","index":0,"item":"0bbb3ae7-d18c-424f-9d7f-575322b8d75d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241128_europai-kotvenypiac-1705-milliard-euro-kibocsatas-rekord","timestamp":"2024. november. 28. 15:03","title":"1705 milliárd eurónyi kötvényt bocsátottak ki 2024-ben az európai cégek és kormányok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d27ce98f-a86d-4f67-9a2f-4dacdf292eac","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rendőrség szerint csak így lehet megállítani a kártékony vadakat. ","shortLead":"A rendőrség szerint csak így lehet megállítani a kártékony vadakat. ","id":"20241128_Pecs-vaddiszno-vadaszat-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d27ce98f-a86d-4f67-9a2f-4dacdf292eac.jpg","index":0,"item":"68de1b34-ab79-4319-a729-6609bf873a57","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Pecs-vaddiszno-vadaszat-rendorseg","timestamp":"2024. november. 28. 13:14","title":"Vaddisznóvadászatot engedélyeztek Pécs belterületén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja a magyarok fizetési szokásait. A jelentés alapján Magyarország a digitális fizetési megoldások széles körű elterjedése felé tart, a készpénz szerepe azonban még mindig erős. Az elmúlt négy évben 11 ponttal nőtt a DFI-index, főként a mobiltárcák és az érintésmentes fizetések előretörésének köszönhetően. Az infrastrukturális fejlődés ellenére a készpénzhez ragaszkodó rétegek és a pénzügyi tudásbeli hiányosságok akadályozzák a további fejlődést. A digitális fizetések népszerűsítésében ezért kulcsfontosságú szerep jut a pénzügyi oktatásnak és a mikrokereskedők digitális integrálásának.","shortLead":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja...","id":"20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951.jpg","index":0,"item":"766002eb-4452-4c3f-b6bc-4388c9f43eb0","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","timestamp":"2024. november. 29. 15:30","title":"A technológia adott, de a megszokásaink erősebbek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cfe0bc38-6b6a-4c9d-9e67-eb02acc4c2fb","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A koncerten a legismertebb slágerek mellett új szerzemények is elhangzanak.","shortLead":"A koncerten a legismertebb slágerek mellett új szerzemények is elhangzanak.","id":"20241128_Koncz-Zsuzsa-arenakoncert-Papp-Laszlo-Budapest-Sportarena","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cfe0bc38-6b6a-4c9d-9e67-eb02acc4c2fb.jpg","index":0,"item":"ec60a82e-2220-4ad6-b577-28451d31f1d6","keywords":null,"link":"/kultura/20241128_Koncz-Zsuzsa-arenakoncert-Papp-Laszlo-Budapest-Sportarena","timestamp":"2024. november. 28. 13:41","title":"Koncz Zsuzsa arénakoncertet ad jövő októberben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ec39d65e-a9b9-4a42-8343-78a7442d2b88","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Péntektől új helyszínen, Gazdagréten várja a jótékonykodni vágyókat a jól ismert Mikulásgyár. A főszervező szerint a kezdeményezés jövője bizonytalan, ezért lehetséges, hogy idén utoljára rendezik meg a jótékonysági akciót, amely tavaly több mint nyolcezer gyermeket ajándékozott meg.","shortLead":"Péntektől új helyszínen, Gazdagréten várja a jótékonykodni vágyókat a jól ismert Mikulásgyár. A főszervező szerint...","id":"20241129_Gulyas-Michellel-es-Joulupukkival-de-szponzorok-nelkul-nyilt-meg-az-idei-Mikulasgyar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ec39d65e-a9b9-4a42-8343-78a7442d2b88.jpg","index":0,"item":"d174477f-7a1e-4ccb-a527-f976f779edc9","keywords":null,"link":"/elet/20241129_Gulyas-Michellel-es-Joulupukkival-de-szponzorok-nelkul-nyilt-meg-az-idei-Mikulasgyar","timestamp":"2024. november. 29. 15:43","title":"Gulyás Michelle-lel és Joulupukkival, de fő támogató nélkül nyílt meg az idei Mikulásgyár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A franciák csináltak egy meghökkentő, de felettébb szerethető crossovert, amely még az autózásra fittyet hányó emberek figyelmét is megragadja.
A Citroentől nem áll távol a meghökkentő formavilágú autók gyártása, de egy viszonylag hosszú és unalmas időszak után, csak az utóbbi években kezdtek el ismét izgalmas kocsikat tervezni, elég ha a DS-sorozatra vagy az új C4 Picasso-ra gondolunk.
Előbbire ugyan még rá lehet sütni, hogy az extravagáns megjelenést a prémium felé kacsintgató pozícionálás indokolta, de a Picasso tényleg a nagyközönségnek készült, akik az ébredező európai autópiacon egy futurisztikus, de maximálisan praktikus egyterűt kapnak a pénzükért.
A vadonatúj C4 Cactus megalkotásánál is hasonló célok vezérelték a Citroent, azzal a különbséggel, hogy itt a célközönséget nem a megszokott jellemzők alapján határozták meg, hanem kijelentették, hogy ez az autó azoknak készült, akik egy stílusos, komfortos, olcsón üzemeltethető és fejlett műszaki tartalommal rendelkező járművet szeretnének birtokolni, crossover karosszériába csomagolva.
Képgaléria.
R.D.
A Nissan Juke vagy a Renault Captur sikeréből kiindulva egy ilyen kisautó platformra épült, emelt hasmagasságú modell jó árazással telitalálat lehet, de a Cactus ezeken kívül még rengeteg olyan tulajdonsággal rendelkezik, ami az őszinte rajongás tárgyává teheti.
Egyrészt itt van a formavilága. Direkt nem használtam rá a szép jelzőt, inkább megosztónak mondanám, de pont emiatt kifejezetten szerethető. Érződik, hogy a francia tervezők szabad kezet kaptak, és végre nem az történt, hogy született egy izgalmas tanulmányautó, amelyről a sorozatgyártás fázisához közeledve az összes érdekes részlet lekopott. Így valósulhatott meg például az, hogy az autó oldalán és a sarkain úgynevezett Airbump műanyagbetétek kaptak helyet, amik nem csak jól néznek ki, de védik is kasztnit a parkolóban elszabaduló bevásárlókocsiktól és az ajtórányitásoktól.
Aki szerint ez csak marketing maszlag, annak érdemes megnyomogatnia őket, hiszen a háromévnyi kísérletezéssel kifejlesztett, levegővel töltött flexibilis műanyagbuborékok a gyáriak szerint ütés- és időtállóak is egyben. Ezt bizonyítandó az egyik citroenes menedzser a bemutatón beletérdelt az autó oldalába, amit az Airbump nyöszörögve ugyan, de szépen felfogott.
A kontrasztos betéteken túl a műanyag lökhárító-, küszöb- és sárvédő toldat is fokozza az extravagáns megjelenést, no meg a tömzsi lámpák, és a vékony LED-sor, a tízféle külső árnyalatról, a négyféle Airbump színről és háromféle belső dizájnról nem is beszélve.
Senkit nem hagy hidegen az biztos. Csak egy példa, hogy a nemzetközi bemutatón, az egyik Amszterdam környéki kis faluban odajött hozzánk egy középkorú holland úr kezében egy autós újsággal és elárulta, hogy ilyet fog venni a barátnőjének.
Erre mi csak helyeseltünk, ahogy azt is megértéssel hallgattuk, amikor egyetlen kifogásként a magas árat említette. Hogy ez forintosítva mennyit is jelent pontosan arra később visszatérünk, a történet csattanója, hogy miután udvariasan elköszönt, arrébb sétált és beült egy vadiúj Rolls-Royce Phantomba.
Képgaléria.
R.D.
Mr. Phantom biztosan meglepődik majd, amikor hazaviszi az asszonynak a 4,16 méter hosszú piros Cactus-t, hiszen a két és fél tonnás luxus monstrumhoz képest a Citroen crossovere pillekönnyű. A háromhengeres benzines alapmotorral csupán 965 kilogrammot nyom, ami két mázsával kevesebb a C4-hez képest, igaz ebben jócskán közrejátszik, hogy a nevével ellentétben a C4 Cactus padlómeze a C3-tól érkezett.
Ez a helykínálaton alig érződik, a többi súly- és költségcsökkentő megoldás azonban némileg ronthat a felhasználói élményen. A hátsó ablakokat például nem lehet leengedni csak kibillenteni (ami egy fokkal még mindig jobb a DS4 fix üvegeinél), a kormány nem állítható tengelyirányban, továbbá itt-ott kispórolták a kárpitozást vagy kopogós plasztikot használtak, illetve a panoráma üvegtető nem kapott elhúzható sötétítőt, de cserébe viszont jelentősen megszűri a hőt. Szintén jó dolog, hogy a csomagtartó 358 literes rakteret kínál, ami tovább bővíthető, a hátsó üléssor viszont nem dönthető le osztottan, csak egyben.
Az említett apróságokat leszámítva kifejezetten kellemes a Cactus-ban utazni. A belső tér olyan, mintha otthonos bútorok és bőröndök keveréke lenne. Az egyik legjobb részlet az ajtóbehúzó, amit a bőröndök fogantyúja ihletett, egy másik imádnivaló ötlet pedig a kanapészerű ülések, amik ugyan mérsékelt oldaltartással kecsegtetnek, cserébe viszont felettébb kényelmesek.
Robotizált váltó esetén ráadásul egybepad jár az első sorban is, amely az utóbbi évek egyik legnagyobb autóipari poénja, természetesen pozitív értelemben. Szintén hatalmas ötlet, hogy a bőröndre hajazó kesztyűtartóból felkerült a légzsák a tető vonalába, így a rekesz is nagyobb lehet.
Képgaléria.
R.D.
A motorpalettát illetően benzines fronton az új fejlesztésű 1.2 literes PureTech háromhengeres motor szívó- és turbós változatával lesz rendelhető a Cactus, előbbi 82, utóbbi 110 lóerős teljesítménnyel, míg a dízel kínálat az 1.6-os 92 lóerős, Euro5-ös e-HDi-ből és a szintén 1.6-os, 100 lóerős, de már Euro6-os BlueHDi-ből áll.
Az amszterdami nemzetközi bemutatóra a franciák az erősebbik benzines és gyengébbik dízel változatokat hozták el, melyek valószínűleg abszolút relevánsak lesznek a hazai piacon is, bár a 82 lovas benzines is népszerű lehet.
Akinek érzéki örömöt okoz a fogyasztás-minimalizás, annak ideális választás az erősebbik dízel. Maximális nyomatéka 254 Nm, ami már 1750-es fordulatszámtól rendelkezésre áll, manuális váltóval és alacsony gördülési ellenállású gumiabronccsal szerelve pedig 3,1 literes átlagfogyasztást ígérnek hozzá. Ezzel ugyan nem, de a gyengébbik dízellel sikerült egy rövid kört tenni, amiből annyi azonnal leszűrhető volt, hogy kellemes és takarékos partner akár az ETG robotizált váltóval is, ami működésben sokat fejlődött az elődjéhez képest.
A menetpróba nagyobbik részét a 110 lóerős, turbós háromhengeres blokkal szerelt, fekete színű tesztautóval töltöttem, amely abszolút meggyőzőnek bizonyult menetdinamikában és karakterében egyaránt.
Amúgy is lehet kedvelni a háromhengeres motorok orgánumát, de aki ezzel nem így van, annak sem kell viszolyognia tőle, mivel remekül elszigetelték. Teljesítményben bőségesen elegendő a 110 lóerő, hiszen a 205 Nm-es nyomatékmaximum már 1500-tól jelen van. A könnyedén kapcsolható ötsebességes manuális váltóval pedig 4,6 literes átlagfogyasztást ígérnek a gyáriak, amit a helyén kell kezelni, de a tesztút során produkált 5,4-as átlag mindenképp bizalomra adhat okot.
Képgaléria.
R.D.
Apróság, de van, akit ez meglephet: fordulatszámmérő még extraként sem rendelhető a C4 Cactus digitális műszerfalára, mert a Citroen szerint a célközönségnek nincsen szüksége rá, elég, ha az ideális fordulatszámnál felvillan a váltásra figyelmeztető kis nyilacska. Szintén megszokást igényel (legalábbis az analóg műszereken szocializálódott vezetőknek) a középkonzol tetején helyet kapó érintőkijelző, amivel a klímától kezdve, a navigáción át, egészen az utazási infókig minden elérhető.
A Citroen C4 Cactus egyáltalán nem anti-autó, csupán egyedi megjelenésével és ötletes megoldásaival jelentősen eltér a megszokottól, ami a franciák reményei szerint egy versenyképes árazással felbolygatja majd a vásárlókat.
Végleges összeggel egyelőre nem tudunk szolgálni, de a hazai importőr előzetes információi alapján 4 millió forintos indulóárra lehet számítani, ami kifejezetten ígéretesnek hangzik. Mi nagyon drukkolunk neki.