Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"28765ece-20b0-45e3-9778-d3930eada826","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Éves összevetésben több mint 14 százalékos volt a csökkenés, a harmadik negyedév zsugorodásához hasonlóan.","shortLead":"Éves összevetésben több mint 14 százalékos volt a csökkenés, a harmadik negyedév zsugorodásához hasonlóan.","id":"20250224_Kozponti-Statisztikai-Hivatal-KSH-beruhazasok-2024-negyedik-negyedev-zuhanas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28765ece-20b0-45e3-9778-d3930eada826.jpg","index":0,"item":"90be1894-a020-485a-94c8-f0a8d6668d7d","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250224_Kozponti-Statisztikai-Hivatal-KSH-beruhazasok-2024-negyedik-negyedev-zuhanas","timestamp":"2025. február. 24. 08:31","title":"Óriásit zuhantak a beruházások 2024 negyedik negyedévében is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59b7d3c0-6a9b-47db-92eb-5d613ca7df99","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A jegybank szerint 2022 decemberétől több százezer dollárt gyűjtött be jogosulatlanul a befektetőitől az amerikai cég.","shortLead":"A jegybank szerint 2022 decemberétől több százezer dollárt gyűjtött be jogosulatlanul a befektetőitől az amerikai cég.","id":"20250224_jogtalan-penzgyujtes-mnb-olajkutam-tiltas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59b7d3c0-6a9b-47db-92eb-5d613ca7df99.jpg","index":0,"item":"ec2f117a-dd87-43fc-abfc-8badace94dd8","keywords":null,"link":"/kkv/20250224_jogtalan-penzgyujtes-mnb-olajkutam-tiltas","timestamp":"2025. február. 24. 12:45","title":"Jogtalanul gyűjtött pénzt a befektetőktől az olajkutam.com, az MNB több év után lépett csak közbe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"913aca8e-cf82-4020-92fd-b0e0e761e5fb","c_author":"HVG","category":"360","description":"A Föld fenntarthatóságában közismert szerepet játszanak a méhek, melyek fennmaradását nemcsak a környezetszennyezés, a rovarirtó szerek és az erdőirtások fenyegetik, hanem amiről csak kevés szó esik: a közlekedés is.","shortLead":"A Föld fenntarthatóságában közismert szerepet játszanak a méhek, melyek fennmaradását nemcsak a környezetszennyezés...","id":"20250223_hvg-mehpusztulas-autok-kozlekedes-forgalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/913aca8e-cf82-4020-92fd-b0e0e761e5fb.jpg","index":0,"item":"49b4aa0e-26f0-44b5-be25-7240a0068b33","keywords":null,"link":"/360/20250223_hvg-mehpusztulas-autok-kozlekedes-forgalom","timestamp":"2025. február. 23. 15:45","title":"Autók kontra méhek: megszámolták, mekkora a pusztítás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e10e0941-fe82-4370-98f7-3b790ca8de20","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Legalább nyolc olyan tényező van, köztük a foglalkoztatás, amiből látják, hogy fordul a gazdaság – mondta a nemzetgazdasági miniszter a Joint Venture Szövetség vállalatokat díjazó ünnepségén szombat este Budapesten.","shortLead":"Legalább nyolc olyan tényező van, köztük a foglalkoztatás, amiből látják, hogy fordul a gazdaság – mondta...","id":"20250223_Nagy-Marton-a-borzaszto-adatok-ellenere-ugy-veli-2025-az-attores-eve-lesz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e10e0941-fe82-4370-98f7-3b790ca8de20.jpg","index":0,"item":"4594c52c-afff-47e9-8c14-bd63083debe9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250223_Nagy-Marton-a-borzaszto-adatok-ellenere-ugy-veli-2025-az-attores-eve-lesz","timestamp":"2025. február. 23. 12:10","title":"Nagy Márton a borzasztó adatok ellenére úgy véli: 2025 az áttörés éve lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f2194376-220e-4bf5-8cb9-9935597df552","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Tindert is birtokló Match Group a mesterséges intelligenciát hívja segítségül, hogy kevesebb kéretlen és durva üzenetet küldjenek a – jellemzően – férfiak a platformon.","shortLead":"A Tindert is birtokló Match Group a mesterséges intelligenciát hívja segítségül, hogy kevesebb kéretlen és durva...","id":"20250224_parkereso-alkalmazas-tarskereso-tinder-uzenet-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f2194376-220e-4bf5-8cb9-9935597df552.jpg","index":0,"item":"fc4ce94a-8abd-4f75-a8a8-6224936611d4","keywords":null,"link":"/tudomany/20250224_parkereso-alkalmazas-tarskereso-tinder-uzenet-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. február. 24. 17:03","title":"Lovagiasabbá tenné a férfiakat a Tinder, a mesterséges intelligencia beszélhet a lelkükre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1943535-7fae-4887-a21d-c8fab2260b83","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Válogatásunk a mértékadó lapok gyorsértékeléseiből.","shortLead":"Válogatásunk a mértékadó lapok gyorsértékeléseiből.","id":"20250224_nemet-sajto-valasztas-ertekeles-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1943535-7fae-4887-a21d-c8fab2260b83.jpg","index":0,"item":"6b97fb66-e5b4-4c7f-a9be-320eaee96214","keywords":null,"link":"/360/20250224_nemet-sajto-valasztas-ertekeles-lapszemle","timestamp":"2025. február. 24. 07:30","title":"Figyelmeztető lövés Németországban: így értékeli a német sajtó a választás eredményét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei meghatározásakor. Az ördög ráadásul a részletekben rejlik.","shortLead":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei...","id":"20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854.jpg","index":0,"item":"9d5754c8-04f6-4455-8c50-1d59529ab9d7","keywords":null,"link":"/360/20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","timestamp":"2025. február. 23. 10:30","title":"Sajátos logika mentén csökkentették az államilag támogatott férőhelyek számát az egyetemeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09afc8e7-21cd-4189-bc0c-42c02826e089","c_author":"Folk György (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Bár úgy tűnik, Ukrajna magára maradt, miközben az Egyesült Államok és Oroszország a feje fölött alkudozik a békéről, a háttérben több, a nemzetközi közösség által finanszírozott humanitárius program is fut, jelentős összegek gyűlnek az újjáépítésre. A háború kitörésének harmadik évfordulóján összeszedtük, milyen források állnak Ukrajna rendelkezésére.","shortLead":"Bár úgy tűnik, Ukrajna magára maradt, miközben az Egyesült Államok és Oroszország a feje fölött alkudozik a békéről...","id":"20250224_Ukrajna-rekonstrukcioja-eu-eib-tamogatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09afc8e7-21cd-4189-bc0c-42c02826e089.jpg","index":0,"item":"a0e436f0-a3db-433f-afc7-a7fe27b8a093","keywords":null,"link":"/eurologus/20250224_Ukrajna-rekonstrukcioja-eu-eib-tamogatas","timestamp":"2025. február. 24. 13:06","title":"Ukrajna rekonstrukciója – hogyan építenek újjá egy háborúban álló országot?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW már modellnemzedékekre visszamenően gyárt nyitható tetejű négykerekűeket. E gyártókultúra egyik legújabb darabja, a 4-es Cabrio sorozat is, amely alighanem a legjobbak közül való.
A 4-es kabrió valójában a 3-as típuscsalád platformjára épül, csak a bajor gyártómű márkaújítása szerint már páros számot viselnek a rétegmodellek, így a kabriók is. Ennél azonban lényegesebb, hogy a fémtetős változat nyitómechanizmusa éppen olyan prémiumos, mint maga a sportverda. A fejfedő elektromosan, a vezető ülés melletti középkonzolon kialakított gomb, vagy a kocsi közelében, a kulcsnélküli távirányító nyomogatásával nyitható-csukható.
A három részes tető – mint valamilyen origami hajtogatás – 20 másodperc alatt eltüntethető a csomagtartóban, sőt a művelet alacsony, 18 km/óra sebességhatárig még menet közben is elvégezhető. Ez az érték a konkurensekéhez viszonyítva nem a legjobb, mindenesetre a tetőegységek látványos attrakciónak is beillő módon tűnnek el a 370 literes csomagtartóban. Igaz fedetlenül a raktér pakolórésze 220 literre csökken, de egy apró ötletes megoldással, a csomagtér-ajtó alsó szegélyén lévő billenő gombbal kicsit megemelhetők az egymásra hajtogatott tetőpanelek. A besuvasztott cuccok így kényelmesebben elrendezhetők, majd az egész tető-hóbelevanc ismét visszasüllyeszthető.
Képgaléria.
D.P.
A nyitáshoz-záráshoz hasonló prémiumos megoldások az utastérben is folytatódnak. Csukottan a négyszemélyes 4-es négy évszakos kocsi, hűvösebb időben, fedetlenül viszont a furikázást kellemesebbé teheti az első ülések támlájában kialakított nyakszirt-melegítő fúvóka (amely mellesleg Mercedes ötletnek számít). A hátul ülőket a jól bevált, patentekkel felkapcsolható szélfogó ernyő kíméli, amelyben ezúttal az a szellemes, hogy használaton kívül a hátsó üléstámla mögé rejthető. Csodák azonban nincsenek. A BMW kabrió – ugyanúgy, mint bármely más „mezítlábas” típus – úgy száz kilométeres sebesség felett, főként hátul, már kellemetlenül huzatossá válhat. Persze a kabrió-technika mellett a szemrevaló dizájn, a sportos menettulajdonságok és a hosszú opciós szerelvénylista mind kábító. Felextrázva a 4-es lehet akár meseautó, a személyre szabott kivitelnek legfeljebb csak a tulaj pénztárcája szab határt.
Ezt sugallja a próbára kapott 428i változat is. A motorháztető alatt a BMW más típusaiból jól ismert két literes benzinmotorja lapult. A 245 lóerős, ikerturbós erőforrás teljesítménye vérpezsdítő: az óránkénti száz kilométeres sebességre 6,4 másodperc alatt sprintel fel a kocsi, a végsebesség pedig – gyakorlatilag kihasználhatatlan – 250 km/óra. A menetdinamikát jól kiegészíti a nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó: ha kell, villámgyorsan kapcsol le-fel, ahogy mondani szokták, mintha dróton húznák, nem érezni váltásszüneteket. A szélvész képességekhez viszonyítva a fogyasztás sem sok: vad hajszolás nélkül, vegyes forgalomban elég hozzá 8,5 liter szuper száz kilométerenként.
Képgaléria.
D.P.
Mindezzel együtt a BMW világában járatos kritikusok megjegyzik, hogy a kocsi azért nem annyira sportos a többi testvérmodellhez viszonyítva, mivel a keménytető és a karosszéria megerősítése miatt a kabrió 230 kilóval nehezebb, mint a kupé változat. A gyártómű ismertetőjéből ugyanakkor kitűnik, hogy a tervezők vért izzadhattak a súlycsökkentés érdekében. Az alváz és a karosszéria néhány eleme alumíniumból és ultrakönnyű, de merev szénszál erősítésű műanyagból (CFRP) készült. Ennek jótékony eredményét illusztrálja, hogy a motortérben található, bumeráng alakú, a jármű irányíthatóságában fontos szerepet játszó CFRP toronymerevítő mindössze 1,5 kilogramm.
Mindebből a volánt forgató úrvezető legfeljebb azt érzi, hogy a 428i azért lendületesen húz, remekül kormányozható. A fehér bőrülések, az utastérben felhasznált igényes kárpitanyagok látványosságán túl az autós élvezeteket fokozza a sokféle, ugyancsak a BMW más típusaiból átemelt elektronika. Ilyen a holt-térfigyelő, a távolságtartó tempomat, vagy az adaptív led-fényszóró, amely lekapcsolja a fényt, hogy ne vakítsa el a szembejövő autóst. Az úgynevezett head up display már nem vadonatúj szerelvény, de a BMW változat nemcsak a sebességet és közlekedési táblákat, hanem a navigáció útbaigazításait is kivetíti a sofőr előtti szélvédőre, így aztán nem igen van szükség a navi hangbemondására. A száguldást kedvelők külön díjazhatják a menetdinamika-szabályzó szolgáltatásait is, mivel a rendszer „Sport+” állásban kikapcsolja a kipörgésgátlót.
A kabrióérzés nem olcsó mulatság. A 428i változat 14 413000 forintnál startol, de az árhatár a csillagos ég: a tesztautó extrái 21,5 millióra növelték a vételárat. E luxus-szegmensben ez simán elmegy. A két másik nagy német konkurens közül a Győrben gyártott 180 lóerős Audi A3 Cabriolet 1,8 TFSI alapára 10,308 millió forint, a Mercedes 252 lóerős E300-as változata alapból 16,771 millió forint. Nehéz lehet választani.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.