Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df","c_author":"Domokos László","category":"gazdasag","description":"A beszerzési menedzserindex (bmi) szezonálisan kiigazított decemberi értéke 50,6 pont volt, kisebb a januári 52,2-nél, és a negyedik legalacsonyabb februári érték 1995 óta – adta hírül a Magyar Logisztikai, Beszerzés és Készletezési Társaság (MLBKT).","shortLead":"A beszerzési menedzserindex (bmi) szezonálisan kiigazított decemberi értéke 50,6 pont volt, kisebb a januári 52,2-nél...","id":"20250102_bmi-konjunktura-mblkt-feldolgozoipar-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df.jpg","index":0,"item":"d3815515-fc56-451f-9ba4-a8e115760a9f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250102_bmi-konjunktura-mblkt-feldolgozoipar-2025","timestamp":"2025. január. 02. 09:00","title":"Újabb erős jel érkezett arról, hogy aligha pattan fel gyorsan a magyar gazdaság","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"efd397fc-bfd3-4bb3-988c-ed8a99a766af","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Ez már valóban a bőség zavara: 2024-ben annyi játék jelent meg a Steam játékplatformon, amit már lehetetlen követni. A rekordszám jól hangzik, viszont felveti a kérdést: nem lenne jobb a kissé kevesebb?","shortLead":"Ez már valóban a bőség zavara: 2024-ben annyi játék jelent meg a Steam játékplatformon, amit már lehetetlen követni...","id":"20250102_steam-uj-jatekok-rekordev-statisztika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/efd397fc-bfd3-4bb3-988c-ed8a99a766af.jpg","index":0,"item":"66dd155e-775a-4e73-8982-95edeb991f45","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_steam-uj-jatekok-rekordev-statisztika","timestamp":"2025. január. 02. 23:35","title":"Minden egyes nap 52 új játék: sosem volt még ennyire jó év PC-játékosoknak a Steamen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b627646c-ea92-4536-821e-530eb0e52344","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Így fest a vadonatúj Suzuki e Vitara nyitható tetejű változata.","shortLead":"Így fest a vadonatúj Suzuki e Vitara nyitható tetejű változata.","id":"20250102_ime-a-magyar-tervezesu-uj-kabrio-suzuki-vitara","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b627646c-ea92-4536-821e-530eb0e52344.jpg","index":0,"item":"13588eec-e0ab-43a0-a597-88f0aa51f8b4","keywords":null,"link":"/cegauto/20250102_ime-a-magyar-tervezesu-uj-kabrio-suzuki-vitara","timestamp":"2025. január. 02. 08:25","title":"Íme a magyar tervezésű új kabrió Suzuki Vitara","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a58d2fcf-88de-403a-b954-810065b1e4c2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Székely János elismerte, hogy az egész társadalomnak óriási fájdalmat, csalódást okoztak a papok által elkövetett molesztálással kapcsolatos ügyek. ","shortLead":"Székely János elismerte, hogy az egész társadalomnak óriási fájdalmat, csalódást okoztak a papok által elkövetett...","id":"20250102_bantalmazas-szombathelyi-puspos-Szekely-Janos-bocsanatkeres-pap-molesztalas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a58d2fcf-88de-403a-b954-810065b1e4c2.jpg","index":0,"item":"dd9bfdd4-643d-49d4-b990-8253097ef720","keywords":null,"link":"/elet/20250102_bantalmazas-szombathelyi-puspos-Szekely-Janos-bocsanatkeres-pap-molesztalas","timestamp":"2025. január. 02. 15:58","title":"Bocsánatot kért az áldozatoktól és családtagjaiktól a kiskorúak sérelmére elkövetett bűnökért a szombathelyi megyéspüspök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"abd3b99d-a2b6-4785-8af4-35395f65ebaf","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kínai Nagy Napfal a tervek szerint 2030-ra készül majd el, és évente 180 milliárd kWh elektromos áramot termelhet. Peking teljes fogyasztása 2023-ban ennél szerényebb volt.","shortLead":"A kínai Nagy Napfal a tervek szerint 2030-ra készül majd el, és évente 180 milliárd kWh elektromos áramot termelhet...","id":"20250103_kina-nagy-napfal-napelem-elektromos-aram","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/abd3b99d-a2b6-4785-8af4-35395f65ebaf.jpg","index":0,"item":"0c1e781f-83d5-4575-bfc4-f217cfb32787","keywords":null,"link":"/tudomany/20250103_kina-nagy-napfal-napelem-elektromos-aram","timestamp":"2025. január. 03. 18:03","title":"Annyi napelemet telepít a sivatagba Kína, hogy egész Peking arról mehet majd","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ebad5613-a0d7-4111-af05-813448949432","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"És többen is nézték őket.","shortLead":"És többen is nézték őket.","id":"20250103_Fordult-a-kocka-tavaly-mar-tobb-olyan-filmet-mutattak-be-ami-allami-tamogatas-nelkul-keszult","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ebad5613-a0d7-4111-af05-813448949432.jpg","index":0,"item":"4e0f18f6-141a-42db-b5cb-48a0c0464c89","keywords":null,"link":"/kultura/20250103_Fordult-a-kocka-tavaly-mar-tobb-olyan-filmet-mutattak-be-ami-allami-tamogatas-nelkul-keszult","timestamp":"2025. január. 03. 10:30","title":"Fordult a kocka: tavaly már több olyan filmet mutattak be, ami állami támogatás nélkül készült","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c559aaa8-7ed6-456e-9b85-5f257766262c","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Dél-koreai kutatók olyan szilárdtest-akkumulátort fejlesztettek, amely képes eloltani magát, ha véletlenül tűz ütne ki. Nem mellesleg: 1000 feltöltés és lemerítés után majdnem 20 százalékkal nagyobb marad a kapacitása, mint a mostani akkumulátoroké.","shortLead":"Dél-koreai kutatók olyan szilárdtest-akkumulátort fejlesztettek, amely képes eloltani magát, ha véletlenül tűz ütne ki...","id":"20250102_szilardtest-akkumulator-kapacitas-elektromos-aram-tarolasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c559aaa8-7ed6-456e-9b85-5f257766262c.jpg","index":0,"item":"e253553e-bb79-4b55-9c24-cf814473b9e8","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_szilardtest-akkumulator-kapacitas-elektromos-aram-tarolasa","timestamp":"2025. január. 02. 11:03","title":"Újfajta akkumulátor kerülhet a mobiljába, tovább bírja, és kevésbé lesz tűzveszélyes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e6aa90a7-16dc-49f0-af23-664b51c57078","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A James Webb-űrteleszkóp segítségével fedezték fel a tudósok a Csu-lung nevű galaxist, ami 1,13 milliárd évvel az ősrobbanás után már kifejlett állapotban létezett. Mindez azt mutatja: még sok mindent nem ismer a tudomány a galaxisok fejlődéséről.","shortLead":"A James Webb-űrteleszkóp segítségével fedezték fel a tudósok a Csu-lung nevű galaxist, ami 1,13 milliárd évvel...","id":"20250102_csu-lung-spiralgalaxis-james-webb-urteleszkop","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e6aa90a7-16dc-49f0-af23-664b51c57078.jpg","index":0,"item":"7b3b5e6b-c3b5-49b1-9f2f-4daefc08ca36","keywords":null,"link":"/tudomany/20250102_csu-lung-spiralgalaxis-james-webb-urteleszkop","timestamp":"2025. január. 02. 14:03","title":"Megtalálták a Tejútrendszer ikertestvérét, alig fiatalabb a világegyetemnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW már modellnemzedékekre visszamenően gyárt nyitható tetejű négykerekűeket. E gyártókultúra egyik legújabb darabja, a 4-es Cabrio sorozat is, amely alighanem a legjobbak közül való.
A 4-es kabrió valójában a 3-as típuscsalád platformjára épül, csak a bajor gyártómű márkaújítása szerint már páros számot viselnek a rétegmodellek, így a kabriók is. Ennél azonban lényegesebb, hogy a fémtetős változat nyitómechanizmusa éppen olyan prémiumos, mint maga a sportverda. A fejfedő elektromosan, a vezető ülés melletti középkonzolon kialakított gomb, vagy a kocsi közelében, a kulcsnélküli távirányító nyomogatásával nyitható-csukható.
A három részes tető – mint valamilyen origami hajtogatás – 20 másodperc alatt eltüntethető a csomagtartóban, sőt a művelet alacsony, 18 km/óra sebességhatárig még menet közben is elvégezhető. Ez az érték a konkurensekéhez viszonyítva nem a legjobb, mindenesetre a tetőegységek látványos attrakciónak is beillő módon tűnnek el a 370 literes csomagtartóban. Igaz fedetlenül a raktér pakolórésze 220 literre csökken, de egy apró ötletes megoldással, a csomagtér-ajtó alsó szegélyén lévő billenő gombbal kicsit megemelhetők az egymásra hajtogatott tetőpanelek. A besuvasztott cuccok így kényelmesebben elrendezhetők, majd az egész tető-hóbelevanc ismét visszasüllyeszthető.
Képgaléria.
D.P.
A nyitáshoz-záráshoz hasonló prémiumos megoldások az utastérben is folytatódnak. Csukottan a négyszemélyes 4-es négy évszakos kocsi, hűvösebb időben, fedetlenül viszont a furikázást kellemesebbé teheti az első ülések támlájában kialakított nyakszirt-melegítő fúvóka (amely mellesleg Mercedes ötletnek számít). A hátul ülőket a jól bevált, patentekkel felkapcsolható szélfogó ernyő kíméli, amelyben ezúttal az a szellemes, hogy használaton kívül a hátsó üléstámla mögé rejthető. Csodák azonban nincsenek. A BMW kabrió – ugyanúgy, mint bármely más „mezítlábas” típus – úgy száz kilométeres sebesség felett, főként hátul, már kellemetlenül huzatossá válhat. Persze a kabrió-technika mellett a szemrevaló dizájn, a sportos menettulajdonságok és a hosszú opciós szerelvénylista mind kábító. Felextrázva a 4-es lehet akár meseautó, a személyre szabott kivitelnek legfeljebb csak a tulaj pénztárcája szab határt.
Ezt sugallja a próbára kapott 428i változat is. A motorháztető alatt a BMW más típusaiból jól ismert két literes benzinmotorja lapult. A 245 lóerős, ikerturbós erőforrás teljesítménye vérpezsdítő: az óránkénti száz kilométeres sebességre 6,4 másodperc alatt sprintel fel a kocsi, a végsebesség pedig – gyakorlatilag kihasználhatatlan – 250 km/óra. A menetdinamikát jól kiegészíti a nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó: ha kell, villámgyorsan kapcsol le-fel, ahogy mondani szokták, mintha dróton húznák, nem érezni váltásszüneteket. A szélvész képességekhez viszonyítva a fogyasztás sem sok: vad hajszolás nélkül, vegyes forgalomban elég hozzá 8,5 liter szuper száz kilométerenként.
Képgaléria.
D.P.
Mindezzel együtt a BMW világában járatos kritikusok megjegyzik, hogy a kocsi azért nem annyira sportos a többi testvérmodellhez viszonyítva, mivel a keménytető és a karosszéria megerősítése miatt a kabrió 230 kilóval nehezebb, mint a kupé változat. A gyártómű ismertetőjéből ugyanakkor kitűnik, hogy a tervezők vért izzadhattak a súlycsökkentés érdekében. Az alváz és a karosszéria néhány eleme alumíniumból és ultrakönnyű, de merev szénszál erősítésű műanyagból (CFRP) készült. Ennek jótékony eredményét illusztrálja, hogy a motortérben található, bumeráng alakú, a jármű irányíthatóságában fontos szerepet játszó CFRP toronymerevítő mindössze 1,5 kilogramm.
Mindebből a volánt forgató úrvezető legfeljebb azt érzi, hogy a 428i azért lendületesen húz, remekül kormányozható. A fehér bőrülések, az utastérben felhasznált igényes kárpitanyagok látványosságán túl az autós élvezeteket fokozza a sokféle, ugyancsak a BMW más típusaiból átemelt elektronika. Ilyen a holt-térfigyelő, a távolságtartó tempomat, vagy az adaptív led-fényszóró, amely lekapcsolja a fényt, hogy ne vakítsa el a szembejövő autóst. Az úgynevezett head up display már nem vadonatúj szerelvény, de a BMW változat nemcsak a sebességet és közlekedési táblákat, hanem a navigáció útbaigazításait is kivetíti a sofőr előtti szélvédőre, így aztán nem igen van szükség a navi hangbemondására. A száguldást kedvelők külön díjazhatják a menetdinamika-szabályzó szolgáltatásait is, mivel a rendszer „Sport+” állásban kikapcsolja a kipörgésgátlót.
A kabrióérzés nem olcsó mulatság. A 428i változat 14 413000 forintnál startol, de az árhatár a csillagos ég: a tesztautó extrái 21,5 millióra növelték a vételárat. E luxus-szegmensben ez simán elmegy. A két másik nagy német konkurens közül a Győrben gyártott 180 lóerős Audi A3 Cabriolet 1,8 TFSI alapára 10,308 millió forint, a Mercedes 252 lóerős E300-as változata alapból 16,771 millió forint. Nehéz lehet választani.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.