Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b7632528-4cb3-480b-b124-3847668f453b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szombat délután Orbán Viktor telefonon egyeztetett Kelemen Hunorral, az RMDSZ elnökével. A Facebook-bejegyzés szerint egyértelművé tette: Magyarországról semmilyen módon nem kívánják befolyásolni a romániai elnökválasztást.","shortLead":"Szombat délután Orbán Viktor telefonon egyeztetett Kelemen Hunorral, az RMDSZ elnökével. A Facebook-bejegyzés szerint...","id":"20250510_Orban-Viktor-Simion-ugyben-targyalt-az-RMDSZ-elnokevel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b7632528-4cb3-480b-b124-3847668f453b.jpg","index":0,"item":"7f1837e7-b75d-46a5-a878-d3cf78750742","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Orban-Viktor-Simion-ugyben-targyalt-az-RMDSZ-elnokevel","timestamp":"2025. május. 10. 18:49","title":"Orbán Viktor Simion-ügyben tárgyalt az RMDSZ elnökével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9327c6eb-ac03-4a81-8cbd-95685337eeee","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Alaphelyzetben egy meglepően komfortos és egész tágas sportkupé a 6 hengeres szívű Mercedes-AMG CLE 53, mely igény szerint bármikor megvadítható és élvezetes kanyarvadászatra fogható. Teszten a magyar kéz által rajzolt CLE csúcsmodellje.","shortLead":"Alaphelyzetben egy meglepően komfortos és egész tágas sportkupé a 6 hengeres szívű Mercedes-AMG CLE 53, mely igény...","id":"20250510_skizofren-elmenygep-mercedes-amg-cle-53-sportkupe-teszt-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9327c6eb-ac03-4a81-8cbd-95685337eeee.jpg","index":0,"item":"c5a7d56f-721d-4d41-a64b-673922f38690","keywords":null,"link":"/cegauto/20250510_skizofren-elmenygep-mercedes-amg-cle-53-sportkupe-teszt-velemeny","timestamp":"2025. május. 10. 07:21","title":"Skizofrén élménygép: teszten a finoman kemény Mercedes-AMG CLE 53 sportkupé","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"da68b86a-47d6-4d5b-9bb2-fd0e7df5df0f","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A lap eredetileg arról érdeklődött volna a közmédiánál, hogy mekkora állami támogatást kapott Káel Csaba új filmjének készítéséhez. ","shortLead":"A lap eredetileg arról érdeklődött volna a közmédiánál, hogy mekkora állami támogatást kapott Káel Csaba új filmjének...","id":"20250509_MTVA-Telex-Szuverenitasvedelmi-Hivatal-sajtoszabadsag-kael-csaba-kormanybiztos-filmugy-tamogatas-kozpenz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/da68b86a-47d6-4d5b-9bb2-fd0e7df5df0f.jpg","index":0,"item":"57cdb9a5-dc20-443c-9610-65fa8130fa07","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_MTVA-Telex-Szuverenitasvedelmi-Hivatal-sajtoszabadsag-kael-csaba-kormanybiztos-filmugy-tamogatas-kozpenz","timestamp":"2025. május. 09. 19:53","title":"Az MTVA szuverenitásvédelmi válasszal reagált a Telex kérdéseire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e54e480-55e4-4d47-af7e-61ee748592af","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ukrán külügyminiszter bekérette a kijevi magyar nagykövetet is.","shortLead":"Az ukrán külügyminiszter bekérette a kijevi magyar nagykövetet is.","id":"20250509_ukrajna-kemek-andrij-szibiha-kiutasitas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e54e480-55e4-4d47-af7e-61ee748592af.jpg","index":0,"item":"b2382d33-aa87-4a08-a4ae-ee2f4415d460","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_ukrajna-kemek-andrij-szibiha-kiutasitas-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 19:30","title":"Ukrajna kiutasított két magyar diplomatát válaszul Szijjártó lépésére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"746b10b6-0013-480c-be75-780a433e7a25","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Geszti Péter és felesége, Dietz Edit heti egy nagy séta alatt „rakják rendbe” közös dolgaikat.","shortLead":"Geszti Péter és felesége, Dietz Edit heti egy nagy séta alatt „rakják rendbe” közös dolgaikat.","id":"20250509_Geszti-Peter-szerint-ez-a-sikeres-hazassag-titka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/746b10b6-0013-480c-be75-780a433e7a25.jpg","index":0,"item":"1bc49937-eedf-4881-a617-8be7df0ec39b","keywords":null,"link":"/elet/20250509_Geszti-Peter-szerint-ez-a-sikeres-hazassag-titka","timestamp":"2025. május. 09. 10:40","title":"„Nem járunk pszichológushoz” – Geszti Péter a házassága kulisszatitkairól vallott","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"678cdabd-0bbf-4719-b307-ce06637f67a6","c_author":"Sztojcsev Iván","category":"gazdasag","description":"Mutatjuk az elmúlt egy hónap legnagyobb árváltozásait, és azt is megnéztük, hogyan alakultak az árak, mióta a kormány nekiállt erőszakkal letörni az inflációt.","shortLead":"Mutatjuk az elmúlt egy hónap legnagyobb árváltozásait, és azt is megnéztük, hogyan alakultak az árak, mióta a kormány...","id":"20250509_Elelmiszerek-telefondijak-gaz-dragulas-inflacio-arak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/678cdabd-0bbf-4719-b307-ce06637f67a6.jpg","index":0,"item":"1f4c9967-a50d-4315-a896-a6a034bb70f6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250509_Elelmiszerek-telefondijak-gaz-dragulas-inflacio-arak","timestamp":"2025. május. 09. 10:54","title":"Élelmiszerek, a telefondíjak és a gáz is ott van a legjobban dráguló áruk listáján, mióta a kormány fenyegeti az áremelő cégeket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"808b7ce3-09b9-4fbb-a975-163d0c0b69de","c_author":"Martini Noémi","category":"360","description":"Ott voltunk, amikor felszállt a fehér füst, megkérdeztük az új pápáról az euforikus hangulatban lévő híveket, de még előtte, a várakozás óráiban megnéztük azt is, milyen volt a hangulat, mennyire voltak szigorúak a biztonsági intézkedések a Szent Péter téren, kik és miért álltak órákat egy kis kéményt kémlelve.","shortLead":"Ott voltunk, amikor felszállt a fehér füst, megkérdeztük az új pápáról az euforikus hangulatban lévő híveket, de még...","id":"20250509_roma-riport-vatikan-papavalasztas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/808b7ce3-09b9-4fbb-a975-163d0c0b69de.jpg","index":0,"item":"404e4dbe-4157-4ed9-a278-ce6764588405","keywords":null,"link":"/360/20250509_roma-riport-vatikan-papavalasztas-ebx","timestamp":"2025. május. 09. 16:38","title":"Zarándokok, turisták, de még Orbán-fanok is voltak a Szent Péter téren – helyszíni riport Rómából","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"32ed90dd-fa25-498d-bcf3-c660353bd238","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A nyíltan antiszemita rapper videójában Adolf Hitler is hallható.","shortLead":"A nyíltan antiszemita rapper videójában Adolf Hitler is hallható.","id":"20250509_heil-hitler-kanye-west-uj-dal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/32ed90dd-fa25-498d-bcf3-c660353bd238.jpg","index":0,"item":"aa5fbe4d-6d7b-4bd4-8215-9987adb12c72","keywords":null,"link":"/kultura/20250509_heil-hitler-kanye-west-uj-dal","timestamp":"2025. május. 09. 14:24","title":"Heil Hitler a címe Kanye West új számának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A BMW már modellnemzedékekre visszamenően gyárt nyitható tetejű négykerekűeket. E gyártókultúra egyik legújabb darabja, a 4-es Cabrio sorozat is, amely alighanem a legjobbak közül való.
A 4-es kabrió valójában a 3-as típuscsalád platformjára épül, csak a bajor gyártómű márkaújítása szerint már páros számot viselnek a rétegmodellek, így a kabriók is. Ennél azonban lényegesebb, hogy a fémtetős változat nyitómechanizmusa éppen olyan prémiumos, mint maga a sportverda. A fejfedő elektromosan, a vezető ülés melletti középkonzolon kialakított gomb, vagy a kocsi közelében, a kulcsnélküli távirányító nyomogatásával nyitható-csukható.
A három részes tető – mint valamilyen origami hajtogatás – 20 másodperc alatt eltüntethető a csomagtartóban, sőt a művelet alacsony, 18 km/óra sebességhatárig még menet közben is elvégezhető. Ez az érték a konkurensekéhez viszonyítva nem a legjobb, mindenesetre a tetőegységek látványos attrakciónak is beillő módon tűnnek el a 370 literes csomagtartóban. Igaz fedetlenül a raktér pakolórésze 220 literre csökken, de egy apró ötletes megoldással, a csomagtér-ajtó alsó szegélyén lévő billenő gombbal kicsit megemelhetők az egymásra hajtogatott tetőpanelek. A besuvasztott cuccok így kényelmesebben elrendezhetők, majd az egész tető-hóbelevanc ismét visszasüllyeszthető.
Képgaléria.
D.P.
A nyitáshoz-záráshoz hasonló prémiumos megoldások az utastérben is folytatódnak. Csukottan a négyszemélyes 4-es négy évszakos kocsi, hűvösebb időben, fedetlenül viszont a furikázást kellemesebbé teheti az első ülések támlájában kialakított nyakszirt-melegítő fúvóka (amely mellesleg Mercedes ötletnek számít). A hátul ülőket a jól bevált, patentekkel felkapcsolható szélfogó ernyő kíméli, amelyben ezúttal az a szellemes, hogy használaton kívül a hátsó üléstámla mögé rejthető. Csodák azonban nincsenek. A BMW kabrió – ugyanúgy, mint bármely más „mezítlábas” típus – úgy száz kilométeres sebesség felett, főként hátul, már kellemetlenül huzatossá válhat. Persze a kabrió-technika mellett a szemrevaló dizájn, a sportos menettulajdonságok és a hosszú opciós szerelvénylista mind kábító. Felextrázva a 4-es lehet akár meseautó, a személyre szabott kivitelnek legfeljebb csak a tulaj pénztárcája szab határt.
Ezt sugallja a próbára kapott 428i változat is. A motorháztető alatt a BMW más típusaiból jól ismert két literes benzinmotorja lapult. A 245 lóerős, ikerturbós erőforrás teljesítménye vérpezsdítő: az óránkénti száz kilométeres sebességre 6,4 másodperc alatt sprintel fel a kocsi, a végsebesség pedig – gyakorlatilag kihasználhatatlan – 250 km/óra. A menetdinamikát jól kiegészíti a nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó: ha kell, villámgyorsan kapcsol le-fel, ahogy mondani szokták, mintha dróton húznák, nem érezni váltásszüneteket. A szélvész képességekhez viszonyítva a fogyasztás sem sok: vad hajszolás nélkül, vegyes forgalomban elég hozzá 8,5 liter szuper száz kilométerenként.
Képgaléria.
D.P.
Mindezzel együtt a BMW világában járatos kritikusok megjegyzik, hogy a kocsi azért nem annyira sportos a többi testvérmodellhez viszonyítva, mivel a keménytető és a karosszéria megerősítése miatt a kabrió 230 kilóval nehezebb, mint a kupé változat. A gyártómű ismertetőjéből ugyanakkor kitűnik, hogy a tervezők vért izzadhattak a súlycsökkentés érdekében. Az alváz és a karosszéria néhány eleme alumíniumból és ultrakönnyű, de merev szénszál erősítésű műanyagból (CFRP) készült. Ennek jótékony eredményét illusztrálja, hogy a motortérben található, bumeráng alakú, a jármű irányíthatóságában fontos szerepet játszó CFRP toronymerevítő mindössze 1,5 kilogramm.
Mindebből a volánt forgató úrvezető legfeljebb azt érzi, hogy a 428i azért lendületesen húz, remekül kormányozható. A fehér bőrülések, az utastérben felhasznált igényes kárpitanyagok látványosságán túl az autós élvezeteket fokozza a sokféle, ugyancsak a BMW más típusaiból átemelt elektronika. Ilyen a holt-térfigyelő, a távolságtartó tempomat, vagy az adaptív led-fényszóró, amely lekapcsolja a fényt, hogy ne vakítsa el a szembejövő autóst. Az úgynevezett head up display már nem vadonatúj szerelvény, de a BMW változat nemcsak a sebességet és közlekedési táblákat, hanem a navigáció útbaigazításait is kivetíti a sofőr előtti szélvédőre, így aztán nem igen van szükség a navi hangbemondására. A száguldást kedvelők külön díjazhatják a menetdinamika-szabályzó szolgáltatásait is, mivel a rendszer „Sport+” állásban kikapcsolja a kipörgésgátlót.
A kabrióérzés nem olcsó mulatság. A 428i változat 14 413000 forintnál startol, de az árhatár a csillagos ég: a tesztautó extrái 21,5 millióra növelték a vételárat. E luxus-szegmensben ez simán elmegy. A két másik nagy német konkurens közül a Győrben gyártott 180 lóerős Audi A3 Cabriolet 1,8 TFSI alapára 10,308 millió forint, a Mercedes 252 lóerős E300-as változata alapból 16,771 millió forint. Nehéz lehet választani.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.