Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ad86125d-b5a7-4ce1-846d-4de62dc78f3d","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A japán gyártó egy limitált szériás kivitellel vezeti ki a piacról a Civic Type R-t.","shortLead":"A japán gyártó egy limitált szériás kivitellel vezeti ki a piacról a Civic Type R-t.","id":"20250606_stilusosan-int-bucsut-a-legizgalmasabb-honda-civic-type-r-utimate-edition","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ad86125d-b5a7-4ce1-846d-4de62dc78f3d.jpg","index":0,"item":"5d148c58-f884-417e-b66e-6ec77d22deee","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_stilusosan-int-bucsut-a-legizgalmasabb-honda-civic-type-r-utimate-edition","timestamp":"2025. június. 06. 08:06","title":"Stílusosan int búcsút a legizgalmasabb Honda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"48e05709-21a6-4677-98ad-5d35762cab97","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"A köztársasági elnök kosármeccsen is részt vesz, a zarándokok közé is beáll, a katasztrófa sújtotta területekre is ellátogat, hogy visszaszerezze az Orbán Viktor tihanyi beszéde miatt csalódott erdélyi szavazók bizalmát.","shortLead":"A köztársasági elnök kosármeccsen is részt vesz, a zarándokok közé is beáll, a katasztrófa sújtotta területekre is...","id":"20250607_Sulyok-Csiksomlyon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/48e05709-21a6-4677-98ad-5d35762cab97.jpg","index":0,"item":"370d96e2-26a2-463f-918d-9bd9f1db6b96","keywords":null,"link":"/360/20250607_Sulyok-Csiksomlyon","timestamp":"2025. június. 07. 13:00","title":"Lépéshátrányban a határon túli szavazatokért: Sulyok Tamás Csíksomlyón","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag.ingatlan","description":"Az éjszaka megjelent kormányrendelet alapján a lakástámogatásokhoz is begyűrűzhet a készpénzhasználat. Júliustól ugyanis az önerőt akár teljes egészében készpénzben is meg lehet fizetni. Jelenleg a készpénzben teljesített vételárrészlet nem haladhatja meg a vételár – csere esetén a vételár-különbözet – 10 százalékát.","shortLead":"Az éjszaka megjelent kormányrendelet alapján a lakástámogatásokhoz is begyűrűzhet a készpénzhasználat. Júliustól...","id":"20250606_csok-plusz-falusi-csok-torlesztese-juliustol-keszpenzben-is-bankmonitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/66116a0f-f081-4d33-8c60-86e4178a6cdd.jpg","index":0,"item":"d72308cc-4bd0-4eaf-8b95-ce7b3d33d06a","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250606_csok-plusz-falusi-csok-torlesztese-juliustol-keszpenzben-is-bankmonitor","timestamp":"2025. június. 06. 13:55","title":"Jön a készpénz a falusi csok-nál és a csok plusznál is: zsebből is rendezhető lesz a kapcsolódó vételárrész","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9205b8c9-e443-46a0-88fe-2eb695ccaeb1","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A Hawaii Egyetem csillagászai az Európai Űrügynökség Gaia missziójának adatait vizsgálták, amikor egy óriási robbanásra lettek figyelmesek.","shortLead":"A Hawaii Egyetem csillagászai az Európai Űrügynökség Gaia missziójának adatait vizsgálták, amikor egy óriási robbanásra...","id":"20250606_osrobbanas-szupermassziv-fekete-lyuk-csillag-energia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9205b8c9-e443-46a0-88fe-2eb695ccaeb1.jpg","index":0,"item":"f9abf689-75b7-444f-b4f7-0f4cba108225","keywords":null,"link":"/tudomany/20250606_osrobbanas-szupermassziv-fekete-lyuk-csillag-energia","timestamp":"2025. június. 06. 13:03","title":"Akkorát robbant valami az űrben, hogy csak az ősrobbanás volt annál nagyobb","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e34caa37-b9c0-4437-9485-847edc0155aa","c_author":"Alsó-Ausztria","category":"brandcontent","description":"A Duna menti kerékpárút – amely 1200 kilométer hosszan kanyarog Németországtól, Donaueschingentől egészen Budapestig – méltán tartozik Európa legnépszerűbb biciklis útvonalai közé. A legtöbben a Passau és Bécs közötti szakaszt választják, ha azonban egyedibb, természetközelibb élményeket keresünk, érdemes egy ponton letérni erről a fő vonalról, és bebarangolni Alsó-Ausztria egyik legizgalmasabb régióját: a Mostviertelt.","shortLead":"A Duna menti kerékpárút – amely 1200 kilométer hosszan kanyarog Németországtól, Donaueschingentől egészen Budapestig –...","id":"20250422_also-ausztria-kerekpar_duna_alpok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e34caa37-b9c0-4437-9485-847edc0155aa.jpg","index":0,"item":"908ee919-89ff-4a1f-83da-fb4ec640817f","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250422_also-ausztria-kerekpar_duna_alpok","timestamp":"2025. június. 07. 15:30","title":"Látványos kitérő: kerékpáron a Duna és az Alpok között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b88475b-704c-4225-b3e6-842398d3b2f3","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A hvg.hu-n már látható is az egyik legígéretesebb új előadó, cibi (így kisbetűvel) futurisztikus klipje, amiben egy létező robotkutya is fontos szerepet kap.","shortLead":"A hvg.hu-n már látható is az egyik legígéretesebb új előadó, cibi (így kisbetűvel) futurisztikus klipje, amiben...","id":"20250605_Mi-lenne-ha-az-eletunknek-egy-masodik-verzioja-is-letezne-Uj-klippel-jelentkezett-cibi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b88475b-704c-4225-b3e6-842398d3b2f3.jpg","index":0,"item":"642beef8-c945-4fce-9d52-528327f55dde","keywords":null,"link":"/kultura/20250605_Mi-lenne-ha-az-eletunknek-egy-masodik-verzioja-is-letezne-Uj-klippel-jelentkezett-cibi","timestamp":"2025. június. 06. 11:00","title":"Mi lenne, ha az életünknek egy második verziója is létezne? – Új klippel jelentkezett cibi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e8809beb-a5e6-4b9d-9c74-fb509f13772e","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Sok smink fog fogyni. ","shortLead":"Sok smink fog fogyni. ","id":"20250606_Nick-Jonas-foszerepet-kapott-a-KISS-rol-szolo-jatekfilmben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e8809beb-a5e6-4b9d-9c74-fb509f13772e.jpg","index":0,"item":"f0821763-faa9-45ad-8319-a3a0e16934a6","keywords":null,"link":"/kultura/20250606_Nick-Jonas-foszerepet-kapott-a-KISS-rol-szolo-jatekfilmben","timestamp":"2025. június. 06. 08:30","title":"Nick Jonas főszerepet kapott a KISS-ről szóló játékfilmben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c0e0289e-ff39-4b95-a915-0d24e0332643","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Nagyon gyorsan és nagyon drasztikusan romlott meg Elon Musk és Donald Trump kapcsolata, a tűzpiros autó eladása is ennek kapcsán merült fel.","shortLead":"Nagyon gyorsan és nagyon drasztikusan romlott meg Elon Musk és Donald Trump kapcsolata, a tűzpiros autó eladása is...","id":"20250606_Donald-Trump-eladna-a-Teslajat-Elon-Musk-DOGE","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c0e0289e-ff39-4b95-a915-0d24e0332643.jpg","index":0,"item":"fe08bc9b-065f-47fa-a503-8df3682655b0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250606_Donald-Trump-eladna-a-Teslajat-Elon-Musk-DOGE","timestamp":"2025. június. 06. 17:10","title":"Trump annyira megharagudott Muskra, hogy már a Tesláját is eladná","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megújult az első Kecskeméten gyártott csillagos modell. Nem nagyon – legalábbis abban, ami kívülről is látható –, ám mégis érzékelhetően.
Ki figyel igazán az egyterű eladásokra? Hát ez az, pedig érdemes. A Mercedes 2005 óta létező modelljéből bemutatása óta eladtak több mint 1 millió darabot. Egy 8-10 millió forintos árú autóból eladni ennyit; jobb, ha ki se számolja a többi gyártó mi pénzt jelent ez.
Persze mostantól nem evidencia ebben a kategóriában sem, hogy ha valaki prémiumot akar, akkor csak a Mercedes az opció. A bajor vetélytárs is felfigyelt ugyanis arra, hogy a nyugati világ pénzes családjai igénylik a jó helykínálatú, magas presztízsű autókat. A BMW 2-es Activ Tourere ennek szellemében került piacra idén, ezek után pedig aligha véletlen, hogy a Mercedes is mostanra időzítette az első Kecskeméten is készülő Mercedes, a B-osztály modelljének frissítését.
Túlzás lenne azonban azt állítani, hogy összetéveszthetetlenül megújult a B-osztály. Igazából pár kulcspont van arra, nehogy a régit adják el frissként. Az egyik, hogy a B-osztály új lámpáiban mostantól integrált módon van benne a LED-es nappali menetfény. Kívülről mindenképpen ez a legfeltűnőbb változás, valamint a két rácselemmel díszített hűtőmaszk. De öblösebbek lettek a légbeömlők is, valamint a hátsó ütközőn hajtottak végre némi módosítást: ez kapott egy kis plusz krómot. Egyéb jellemzők természetesen nem változtak.
Mercedes B-osztály - galéria
D.P.
A belső tér legkomolyabb újdonsága a kétféle méretben választható (a nagyobbik esetében 20,3 centi átmérőjű) kijelző. Már-már szokásosnak nevezhető módon ez is afféle tabletes, különálló egység, viszont az eddig látott kompakt Mercedesek közül a legszebb, tűéles képpel. A rendszeren futó Garmin-féle navigációra eddig sem lehetett panasz, és továbbra is minden utasítás kellő időben és egyértelműen érkezik. A rendszer vezérlése maradt a középkonzolon lévő eszközzel, ami nyilván igényel némi megszokást egy érintőképernyős megoldással szemben.
A gyártó bedobott még egy újdonságot Mercedes connect me néven, ami lényegében online funkciókkal gazdagítja a járművet. Beállítható – a kocsiban lévő SIM-kártyának köszönhetően – az automatikus segélyhívás éppen úgy, mint az, hogy figyelmeztessen a telefonunkon keresztül is a szükséges szervizelésre. A leghasznosabbnak mégis az a lehetőség tűnik, hogy telefonnal is nyitható az autó, amivel az otthon hagyott, vagy még inkább a kocsiba bezárt kulcs pokoli kínjaitól szabadulhatunk meg. És, ha már a itt tartunk, a kulcs kényelmi extrája is bővült valamelyest. A Keyless-go funkció révén mostantól – az eddigi kulcs nélküli bejutáson kívül – a motorindítás gombos változattal is rendelhető.
Egyébként a Mercedes abban újított a legtöbbet a B-osztályban, amiben máshol is a előrébb jár a többieknél: a vezetési és biztonsági rendszereiben. Mostantól ezek jelentős része a családi egyterűjében a sztenderd felszereltség részét képezik – és ez itt talán különösen lényeges. Ennek megfelelően a radaros alapú ütközéselkerülő rendszer (collision prevention assist plus) a részlegesen önálló fékezési asszisztenssel alap, amely az egyik leghatékonyabb rendszere a ráfutásos balesetek megelőzésének. Ezenkívül az úgynevezett attension assist rendszer is frissült, amely 60-200 km/h-s tempó között figyelmeztet ötféle erősségű vizuális jelzéssel, ha a figyelem csökkenését érzékeli. Nem kevésbé fontos kiegészítő, főleg ebben a modellben, hogy az utasoldali légzsákot a rendszer maga deaktiválja, ha a szenzorok úgy érzékelik, gyerekülés került a vezető melletti ülésbe.
A B-osztály is megkapta az S-, E-, C-osztályok más hasznos kiegészítőit: az indexfény nappal erősebben jelez, a féklámpa fénye este automatikusan elhalványul, miután állóra fékezte a kocsiját a sofőr. De jópofa funkció az úgynevezett „Coming Home” effekt is, amikor a kocsi gazdája először sárga, majd kékes LED-es, végül a fényszóró fehér fényét kapja, hogy könnyebben eltaláljon az autóig.
D.P.
Ami a motorválasztékot illeti, tényleg mindent kiszolgáltak. Négy benzines és négyféle dízel, plusz két alternatív hajtású családtag is bekerült a választékba. A legkisebb benzines az 1461 köbcentis 90 lovas, míg a dízelből az 1595 köbcentis 122 lovas az alap.
A bemutatóra nyilván nem ezeket hozta el a gyártó, hanem a sokkal feljebb elhelyezkedő és szintén újdonságként szereplő kisebb motorokkal (B220 és B220 CDI) is kapható összkerekes változatokat. A tesztutat a benzines B220 4MATIC-kal kezdtük. 184 lóerős és hétfokozatú duplakuplungos automatával szerelve sem nevezhető különösebben takarékosnak. A négyhengeres turbós, 1995 köbcentis autóval a hegyekben inkább kényelmesen autózva is meglehetősen mohó, 12,5 literes átlagot tudtunk produkálni. Még úgy is, hogy a gázpedálra lépve viszonylag szolidan indul meg az autó. A motor a benzines verzióban hangtalan, még forgatva is. A rövid áttételezés még manuális módban is hamar eléri határait, kettesben például 65 km/h-körüli tempónál már vörös zónában jár a fordulatszám.
Összkerekesként és sokat utazva a másik próbált autó a dízel B 220 CDI tűnik jobb választásnak. A dízelmotorok nyomatékjellemzői miatt, amely itt 300 Nm-es maximális forgatóerőt jelent szinte azonnal, vagyis 1400-as fordulatszámtól sokkal kiegyensúlyozottabban autózhatóvá tette a 177 lóerős, 1505 kilós autót. A kétliteres dízelmotorral a tesztfogyasztás ugyan szintén 8 liter feletti értéket mutatott, de ezeket a kilométereket túlzás lenne referenciának venni.
A két kipróbált modell mellett újdonság a kínálatban a B 180-as, amely majd jövő év első negyedévétől lesz kapható, és a B 180 CDI BlueEfficiency kivitel. Ezeken kívül mindenképp meg kell említeni a földgázos és különösképpen az elektromos, Electric Drive változatot, amelyet ki is próbálhattunk egy rövid kör erejéig. Az elektromos változat legfontosabb különbségei nem is kicsik a hagyományos modellekhez képest. A csomagtér padlózata lépcsős, akárcsak a hátsó üléseknél a padlólemez. Gyakorlatilag egy kakasülőn ül, aki hátra kényszerül, ilyenkor kifejezetten jól jön a kocsi magas fejtere. Az autó ezen része rejti egyébként részben a 28 kWh-s akkumulátorokat, amelyekkel elvileg 230 km-t is lehet egy töltéssel autózni. Nagyon ügyesen oldották meg a rekuperációs (visszatöltés) sebességének választását is. Lényegében ez határozza meg, mekkorát torpan a kocsi, amikor lelépünk a „gázpedálról”. Ilyenkor fogja meg ugyanis a generátor az autót és kezdődik a visszatáplálás. Ezt a Merciben a kormányon lévő váltófülekkel lehet szabályozni, kicsit olyan, mintha kézzel is tudnánk fékezni az autót, jobban vagy kevésbé.
Mercedes B-osztály Electric Drive - galéria
D.P.
Egyébként vezetési érzetben is kiváló dinamikával rendelkezi az elektromos B-osztály, a 7,9 másodperces 100-as gyorsulással. Ez városi forgalomban az első pár méteren szinte a robogók rajtkészségével vetekszik. Élvezetes. Persze a B-osztály Electric Drive tagja nem csak rugalmasságával lesz kiugró tagja az egyterű kategóriának. A nálunk is forgalomba kerülő különlegesség 40 ezer euró feletti ára erős szűrőt jelent majd.
A belsőégésű motorokkal ellátott családtagok árazása nem múlja lényegesen felül a kifutó sorozatét. A B 180, 7,13 milliós árával indul a modellcsalád, míg a legolcsóbb gázolajosért 7,58 milliót kérnek. Az általunk is tesztelt teljesen új modell, a B 220 CDI 4MATIC már alapból is 10,36 millió forint, míg a benzines testvére 8,88 milliót kóstál.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.