Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"eaf13510-4203-4dc6-8936-17e96147e8f4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ügy egy év után is csupán felderítési szakaszban van.","shortLead":"Az ügy egy év után is csupán felderítési szakaszban van.","id":"20250407_k-endre-nyomozas-kenyszerites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eaf13510-4203-4dc6-8936-17e96147e8f4.jpg","index":0,"item":"cb95c1e7-eba4-48f0-bd46-3c49936df742","keywords":null,"link":"/itthon/20250407_k-endre-nyomozas-kenyszerites","timestamp":"2025. április. 07. 11:29","title":"Még mindig nem hallgatták ki K. Endrét, aki tavaly az RTL kamerái előtt próbált manipulálni egy bicskei áldozatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"62465733-4137-4ebe-b42a-4c2959326a2b","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"1487 meccsre volt szüksége hozzá, de meglett.","shortLead":"1487 meccsre volt szüksége hozzá, de meglett.","id":"20250406_Sporttortenelmi-pillanat-Ovecskin-megdontotte-Gretzky-golrekordjat-az-NHL-ben-video-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62465733-4137-4ebe-b42a-4c2959326a2b.jpg","index":0,"item":"0f3f6296-1dfe-4a87-b4de-7be2eea2b76a","keywords":null,"link":"/sport/20250406_Sporttortenelmi-pillanat-Ovecskin-megdontotte-Gretzky-golrekordjat-az-NHL-ben-video-ebx","timestamp":"2025. április. 06. 20:29","title":"Sporttörténelmi pillanat: Ovecskin megdöntötte Gretzky hihetetlen gólrekordját az NHL-ben – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"853e986a-bbe4-4bd3-b9f5-a9cd1ec8d95d","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Portré Alekszandr Ovecskin orosz jégkorongozóról, aki megdöntötte a legendás Wayne Gretzky NHL-gólrekordját.","shortLead":"Portré Alekszandr Ovecskin orosz jégkorongozóról, aki megdöntötte a legendás Wayne Gretzky NHL-gólrekordját.","id":"20250407_Alekszandr-Ovecskin-orosz-jegkorongozo-golrekord-Wayne-Gretzky-NHL-portre-Vlagyimir-Putyin-vodka-Cheetos-Washington-Capitals-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/853e986a-bbe4-4bd3-b9f5-a9cd1ec8d95d.jpg","index":0,"item":"c2d07c29-5072-4994-b683-845d4ef8cb6a","keywords":null,"link":"/sport/20250407_Alekszandr-Ovecskin-orosz-jegkorongozo-golrekord-Wayne-Gretzky-NHL-portre-Vlagyimir-Putyin-vodka-Cheetos-Washington-Capitals-ebx","timestamp":"2025. április. 07. 06:45","title":"Vodkát iszik és Cheetost zabál Putyin jó barátja, aki halhatatlanná vált","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"14bb21cf-2620-49ad-bb4f-4d2ceba89a2f","c_author":"hvg.hu","category":"sport","description":"Egy küszködő Red Bull-lal váltotta győzelemre a rajtelsőségét, maga mögé utasítva a papíron erősebb McLareneket, miközben a csapattársa csak a 12. lett. Lando Norris és Oscar Piastri a második és a harmadik helyért járó pontokat zsebelhette be. ","shortLead":"Egy küszködő Red Bull-lal váltotta győzelemre a rajtelsőségét, maga mögé utasítva a papíron erősebb McLareneket...","id":"20250406_forma-1-japan-nagydij-szuzuka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/14bb21cf-2620-49ad-bb4f-4d2ceba89a2f.jpg","index":0,"item":"4b8ccfd2-890d-443b-966e-72067271e7a3","keywords":null,"link":"/sport/20250406_forma-1-japan-nagydij-szuzuka","timestamp":"2025. április. 06. 08:27","title":"Max Verstappen Szuzukában bebizonyította, mekkora bajnok ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"17adbb7c-be4c-49ee-a5ba-26a6f757f3b8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Horvátország kész lett volna letartóztatni Hajdu Jánosékat.","shortLead":"Horvátország kész lett volna letartóztatni Hajdu Jánosékat.","id":"20250406_balkan-orban-viktor-milorad-dodik-usa-tek-vsquare-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/17adbb7c-be4c-49ee-a5ba-26a6f757f3b8.jpg","index":0,"item":"bfd6196f-3a2f-4e1f-9c98-44e6526940c3","keywords":null,"link":"/itthon/20250406_balkan-orban-viktor-milorad-dodik-usa-tek-vsquare-ebx","timestamp":"2025. április. 06. 20:41","title":"VSquare: Orbán balkáni eszkalációt kockáztatott, az USA leplezte le a TEK boszniai akcióját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"924f782b-937f-452f-bc6e-ad6e326a5ab5","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Megérkezett a felfrissített Mercedes S-osztály, mely többek közt továbbfejlesztett önvezetéssel kecsegtet.","shortLead":"Megérkezett a felfrissített Mercedes S-osztály, mely többek közt továbbfejlesztett önvezetéssel kecsegtet.","id":"20250407_nagyobb-tempo-mellett-is-filmet-nezhetnek-vagy-olvashatnak-a-mercedes-s-osztaly-soforok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/924f782b-937f-452f-bc6e-ad6e326a5ab5.jpg","index":0,"item":"38d44133-67c2-48ea-8287-09af1c68c0af","keywords":null,"link":"/cegauto/20250407_nagyobb-tempo-mellett-is-filmet-nezhetnek-vagy-olvashatnak-a-mercedes-s-osztaly-soforok","timestamp":"2025. április. 07. 07:21","title":"Nagyobb tempó mellett is filmet nézhetnek vagy olvashatnak a Mercedes sofőrök","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b35541a2-561b-4525-909d-b82cc013350c","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az elnök egész politikája autoriter becsvágyon alapszik. A jövő attól függ, mekkora ellenállásba ütközik, a bíróságoktól kezdve, a jövő évi időközi választásokig – nyilatkozta egy olasz lapnak a világhírű politológiaprofesszor.","shortLead":"Az elnök egész politikája autoriter becsvágyon alapszik. A jövő attól függ, mekkora ellenállásba ütközik...","id":"20250406_Fukuyama-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b35541a2-561b-4525-909d-b82cc013350c.jpg","index":0,"item":"30dd2609-be47-4f20-90fa-f78a150b39a8","keywords":null,"link":"/360/20250406_Fukuyama-lapszemle","timestamp":"2025. április. 06. 09:22","title":"Fukuyama: Nem gondolnám, hogy olyan világban akarnánk élni, amelyet Trump a saját képére formál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b4ae5079-73ae-4d98-8750-330f803ecb5d","c_author":"HVG","category":"sport","description":"A rongáló beismerő vallomást tett.","shortLead":"A rongáló beismerő vallomást tett.","id":"20250406_benedek-tibor-szusza-ferenc-ujpest-fradi-rongalas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b4ae5079-73ae-4d98-8750-330f803ecb5d.jpg","index":0,"item":"858ce57f-ee22-4d74-b7d8-fef27bd6291e","keywords":null,"link":"/sport/20250406_benedek-tibor-szusza-ferenc-ujpest-fradi-rongalas-ebx","timestamp":"2025. április. 06. 20:20","title":"Elkapták a férfit, aki megrongálta a Benedek Tibor és Szusza Ferenc emlékére állított falat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megújult az első Kecskeméten gyártott csillagos modell. Nem nagyon – legalábbis abban, ami kívülről is látható –, ám mégis érzékelhetően.
Ki figyel igazán az egyterű eladásokra? Hát ez az, pedig érdemes. A Mercedes 2005 óta létező modelljéből bemutatása óta eladtak több mint 1 millió darabot. Egy 8-10 millió forintos árú autóból eladni ennyit; jobb, ha ki se számolja a többi gyártó mi pénzt jelent ez.
Persze mostantól nem evidencia ebben a kategóriában sem, hogy ha valaki prémiumot akar, akkor csak a Mercedes az opció. A bajor vetélytárs is felfigyelt ugyanis arra, hogy a nyugati világ pénzes családjai igénylik a jó helykínálatú, magas presztízsű autókat. A BMW 2-es Activ Tourere ennek szellemében került piacra idén, ezek után pedig aligha véletlen, hogy a Mercedes is mostanra időzítette az első Kecskeméten is készülő Mercedes, a B-osztály modelljének frissítését.
Túlzás lenne azonban azt állítani, hogy összetéveszthetetlenül megújult a B-osztály. Igazából pár kulcspont van arra, nehogy a régit adják el frissként. Az egyik, hogy a B-osztály új lámpáiban mostantól integrált módon van benne a LED-es nappali menetfény. Kívülről mindenképpen ez a legfeltűnőbb változás, valamint a két rácselemmel díszített hűtőmaszk. De öblösebbek lettek a légbeömlők is, valamint a hátsó ütközőn hajtottak végre némi módosítást: ez kapott egy kis plusz krómot. Egyéb jellemzők természetesen nem változtak.
Mercedes B-osztály - galéria
D.P.
A belső tér legkomolyabb újdonsága a kétféle méretben választható (a nagyobbik esetében 20,3 centi átmérőjű) kijelző. Már-már szokásosnak nevezhető módon ez is afféle tabletes, különálló egység, viszont az eddig látott kompakt Mercedesek közül a legszebb, tűéles képpel. A rendszeren futó Garmin-féle navigációra eddig sem lehetett panasz, és továbbra is minden utasítás kellő időben és egyértelműen érkezik. A rendszer vezérlése maradt a középkonzolon lévő eszközzel, ami nyilván igényel némi megszokást egy érintőképernyős megoldással szemben.
A gyártó bedobott még egy újdonságot Mercedes connect me néven, ami lényegében online funkciókkal gazdagítja a járművet. Beállítható – a kocsiban lévő SIM-kártyának köszönhetően – az automatikus segélyhívás éppen úgy, mint az, hogy figyelmeztessen a telefonunkon keresztül is a szükséges szervizelésre. A leghasznosabbnak mégis az a lehetőség tűnik, hogy telefonnal is nyitható az autó, amivel az otthon hagyott, vagy még inkább a kocsiba bezárt kulcs pokoli kínjaitól szabadulhatunk meg. És, ha már a itt tartunk, a kulcs kényelmi extrája is bővült valamelyest. A Keyless-go funkció révén mostantól – az eddigi kulcs nélküli bejutáson kívül – a motorindítás gombos változattal is rendelhető.
Egyébként a Mercedes abban újított a legtöbbet a B-osztályban, amiben máshol is a előrébb jár a többieknél: a vezetési és biztonsági rendszereiben. Mostantól ezek jelentős része a családi egyterűjében a sztenderd felszereltség részét képezik – és ez itt talán különösen lényeges. Ennek megfelelően a radaros alapú ütközéselkerülő rendszer (collision prevention assist plus) a részlegesen önálló fékezési asszisztenssel alap, amely az egyik leghatékonyabb rendszere a ráfutásos balesetek megelőzésének. Ezenkívül az úgynevezett attension assist rendszer is frissült, amely 60-200 km/h-s tempó között figyelmeztet ötféle erősségű vizuális jelzéssel, ha a figyelem csökkenését érzékeli. Nem kevésbé fontos kiegészítő, főleg ebben a modellben, hogy az utasoldali légzsákot a rendszer maga deaktiválja, ha a szenzorok úgy érzékelik, gyerekülés került a vezető melletti ülésbe.
A B-osztály is megkapta az S-, E-, C-osztályok más hasznos kiegészítőit: az indexfény nappal erősebben jelez, a féklámpa fénye este automatikusan elhalványul, miután állóra fékezte a kocsiját a sofőr. De jópofa funkció az úgynevezett „Coming Home” effekt is, amikor a kocsi gazdája először sárga, majd kékes LED-es, végül a fényszóró fehér fényét kapja, hogy könnyebben eltaláljon az autóig.
D.P.
Ami a motorválasztékot illeti, tényleg mindent kiszolgáltak. Négy benzines és négyféle dízel, plusz két alternatív hajtású családtag is bekerült a választékba. A legkisebb benzines az 1461 köbcentis 90 lovas, míg a dízelből az 1595 köbcentis 122 lovas az alap.
A bemutatóra nyilván nem ezeket hozta el a gyártó, hanem a sokkal feljebb elhelyezkedő és szintén újdonságként szereplő kisebb motorokkal (B220 és B220 CDI) is kapható összkerekes változatokat. A tesztutat a benzines B220 4MATIC-kal kezdtük. 184 lóerős és hétfokozatú duplakuplungos automatával szerelve sem nevezhető különösebben takarékosnak. A négyhengeres turbós, 1995 köbcentis autóval a hegyekben inkább kényelmesen autózva is meglehetősen mohó, 12,5 literes átlagot tudtunk produkálni. Még úgy is, hogy a gázpedálra lépve viszonylag szolidan indul meg az autó. A motor a benzines verzióban hangtalan, még forgatva is. A rövid áttételezés még manuális módban is hamar eléri határait, kettesben például 65 km/h-körüli tempónál már vörös zónában jár a fordulatszám.
Összkerekesként és sokat utazva a másik próbált autó a dízel B 220 CDI tűnik jobb választásnak. A dízelmotorok nyomatékjellemzői miatt, amely itt 300 Nm-es maximális forgatóerőt jelent szinte azonnal, vagyis 1400-as fordulatszámtól sokkal kiegyensúlyozottabban autózhatóvá tette a 177 lóerős, 1505 kilós autót. A kétliteres dízelmotorral a tesztfogyasztás ugyan szintén 8 liter feletti értéket mutatott, de ezeket a kilométereket túlzás lenne referenciának venni.
A két kipróbált modell mellett újdonság a kínálatban a B 180-as, amely majd jövő év első negyedévétől lesz kapható, és a B 180 CDI BlueEfficiency kivitel. Ezeken kívül mindenképp meg kell említeni a földgázos és különösképpen az elektromos, Electric Drive változatot, amelyet ki is próbálhattunk egy rövid kör erejéig. Az elektromos változat legfontosabb különbségei nem is kicsik a hagyományos modellekhez képest. A csomagtér padlózata lépcsős, akárcsak a hátsó üléseknél a padlólemez. Gyakorlatilag egy kakasülőn ül, aki hátra kényszerül, ilyenkor kifejezetten jól jön a kocsi magas fejtere. Az autó ezen része rejti egyébként részben a 28 kWh-s akkumulátorokat, amelyekkel elvileg 230 km-t is lehet egy töltéssel autózni. Nagyon ügyesen oldották meg a rekuperációs (visszatöltés) sebességének választását is. Lényegében ez határozza meg, mekkorát torpan a kocsi, amikor lelépünk a „gázpedálról”. Ilyenkor fogja meg ugyanis a generátor az autót és kezdődik a visszatáplálás. Ezt a Merciben a kormányon lévő váltófülekkel lehet szabályozni, kicsit olyan, mintha kézzel is tudnánk fékezni az autót, jobban vagy kevésbé.
Mercedes B-osztály Electric Drive - galéria
D.P.
Egyébként vezetési érzetben is kiváló dinamikával rendelkezi az elektromos B-osztály, a 7,9 másodperces 100-as gyorsulással. Ez városi forgalomban az első pár méteren szinte a robogók rajtkészségével vetekszik. Élvezetes. Persze a B-osztály Electric Drive tagja nem csak rugalmasságával lesz kiugró tagja az egyterű kategóriának. A nálunk is forgalomba kerülő különlegesség 40 ezer euró feletti ára erős szűrőt jelent majd.
A belsőégésű motorokkal ellátott családtagok árazása nem múlja lényegesen felül a kifutó sorozatét. A B 180, 7,13 milliós árával indul a modellcsalád, míg a legolcsóbb gázolajosért 7,58 milliót kérnek. Az általunk is tesztelt teljesen új modell, a B 220 CDI 4MATIC már alapból is 10,36 millió forint, míg a benzines testvére 8,88 milliót kóstál.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.