Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"12277ac7-57cd-4c9a-9489-3b04d794770a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A 4000 méter magas Eigeren történt a szerencsétlenség.","shortLead":"A 4000 méter magas Eigeren történt a szerencsétlenség.","id":"20250517_Lavina-temetett-maga-ala-embereket-a-svajci-Alpokban-folyik-a-mentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/12277ac7-57cd-4c9a-9489-3b04d794770a.jpg","index":0,"item":"4527079a-a562-40c0-8c56-49c0bbe034a9","keywords":null,"link":"/elet/20250517_Lavina-temetett-maga-ala-embereket-a-svajci-Alpokban-folyik-a-mentes","timestamp":"2025. május. 17. 20:00","title":"Lavina temetett maga alá embereket a svájci Alpokban, nagyszabású mentőakciót indítottak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e","c_author":"Parászka Boróka","category":"360","description":"Vennél tőle használt autót? – a sűrűn felbukkanó mém célkeresztjében George Simion, az elnökválasztás első körének győztese áll. A vasárnapi második fordulóban is neki áll a zászló.","shortLead":"Vennél tőle használt autót? – a sűrűn felbukkanó mém célkeresztjében George Simion, az elnökválasztás első körének...","id":"20250518_hvg-kontur-george-simion","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2dc1d1d5-e0f6-48da-982e-f0a36cf4209e.jpg","index":0,"item":"82bb707a-9111-42a4-9769-97c3206293cc","keywords":null,"link":"/360/20250518_hvg-kontur-george-simion","timestamp":"2025. május. 18. 08:30","title":"Az erőszakos és törleszkedő, akiben a fociultrák sem bíztak: ki az a George Simion, akit Orbán a magyargyűlölet mellett is támogat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A fiatalokat segítheti a TikTok új funkciója, mely este 10 után javasolja a videók pörgetésének abbahagyását – és egy meditációs gyakorlat elvégzését.","shortLead":"A fiatalokat segítheti a TikTok új funkciója, mely este 10 után javasolja a videók pörgetésének abbahagyását – és...","id":"20250516_bytedance-tiktok-meditacio-fiatalok-pihenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c048665-a4dc-4b59-94e5-e3d714bdf31b.jpg","index":0,"item":"472c30c5-a928-4683-8c2e-ac45162178ce","keywords":null,"link":"/tudomany/20250516_bytedance-tiktok-meditacio-fiatalok-pihenes","timestamp":"2025. május. 16. 15:03","title":"Mindenkinél megjelenik: meditálós funkciót kap a TikTok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d94ec5e1-cefe-4993-bb23-6c152bf35fc9","c_author":"HVG","category":"sport","description":"Az esélytelenebbnek tartott Crystal Palace 1-0 legyőzte Pep Guardiola Manchester Cityjét a Wembleyben, ezzel története első FA Kupa-címét szerezte meg.","shortLead":"Az esélytelenebbnek tartott Crystal Palace 1-0 legyőzte Pep Guardiola Manchester Cityjét a Wembleyben, ezzel története...","id":"20250517_manchester-city-crystal-palace-fa-kupa-pep-guardiola-erling-haaland","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d94ec5e1-cefe-4993-bb23-6c152bf35fc9.jpg","index":0,"item":"aa8feef0-5b80-4a59-9b98-1fe384f42b99","keywords":null,"link":"/sport/20250517_manchester-city-crystal-palace-fa-kupa-pep-guardiola-erling-haaland","timestamp":"2025. május. 17. 20:44","title":"Hoppon maradtak Haalandék, meglepetés az FA Kupa döntőjében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aa01d2d6-1f71-4d8c-8aa3-7a5f9160669d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"elet","description":"105,8 milliárd dollárra nőtt a TikTok márkaértéke.","shortLead":"105,8 milliárd dollárra nőtt a TikTok márkaértéke.","id":"20250516_Mar-masodik-eve-a-TikTok-a-legertekesebb-kinai-marka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aa01d2d6-1f71-4d8c-8aa3-7a5f9160669d.jpg","index":0,"item":"c7051c0f-485d-4993-afc1-d6424c0e2f0a","keywords":null,"link":"/elet/20250516_Mar-masodik-eve-a-TikTok-a-legertekesebb-kinai-marka","timestamp":"2025. május. 16. 14:57","title":"Már második éve a TikTok a legértékesebb kínai márka","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"265abb47-7b72-45db-9e75-66d067143d23","c_author":"Onozó Róbert - Varga Ferenc (Cannes) ","category":"kultura","description":"Beindult a cannes-i versenyprogram és láttunk már sárga mellényes francia tüntetőkről filmet, valamint a huszadik század krónikáját német lányok szemén keresztül. A vörös szőnyegen Tom Cruise körül volt a legnagyobb a felhajtás, aki a Mission: Impossible utolsó részével zár le egy harminc éve tartó sorozatot és a karrierjének egy fontos szakaszát. Folytatódik a helyszíni podcast tudósításunk a cannes-i filmfesztiválról.","shortLead":"Beindult a cannes-i versenyprogram és láttunk már sárga mellényes francia tüntetőkről filmet, valamint a huszadik...","id":"20250517_cannes-filmfesztival-tom-cruise-mission-impossible","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/265abb47-7b72-45db-9e75-66d067143d23.jpg","index":0,"item":"e1e54edb-8728-406a-bca9-8a99fad58e67","keywords":null,"link":"/kultura/20250517_cannes-filmfesztival-tom-cruise-mission-impossible","timestamp":"2025. május. 17. 15:48","title":"Lezárult Tom Cruise akcióhős korszaka Cannes-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09e5b930-0dbe-4930-93f4-9fe8aee4de28","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán küldöttség kezdeményezte, Moszkva rábólinthat, ha előzetesen „egyetértés” születik a két ország között.","shortLead":"Az ukrán küldöttség kezdeményezte, Moszkva rábólinthat, ha előzetesen „egyetértés” születik a két ország között.","id":"20250517_putyin-zelenszkij-talalkozo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09e5b930-0dbe-4930-93f4-9fe8aee4de28.jpg","index":0,"item":"aaab8eb1-3f89-4f5a-b4d9-97c1671342b0","keywords":null,"link":"/vilag/20250517_putyin-zelenszkij-talalkozo","timestamp":"2025. május. 17. 12:22","title":"Mégis összejöhet egy Putyin-Zelenszkij találkozó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: politikai szemfényvesztés vagy valós fenyegetés a közélet átláthatóságáról szóló törvénytervezet?","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250517_Ezert-lehet-veszelyes-az-uj-uldozesi-torveny-Elvitelre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/24e19613-14ae-473a-bae6-bfcbead0dfd6.jpg","index":0,"item":"ce1126e8-bfc3-41f8-9d0e-af60e8544c14","keywords":null,"link":"/itthon/20250517_Ezert-lehet-veszelyes-az-uj-uldozesi-torveny-Elvitelre","timestamp":"2025. május. 18. 06:00","title":"Ezért lehet veszélyes az új üldözési törvény │Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Megújult az első Kecskeméten gyártott csillagos modell. Nem nagyon – legalábbis abban, ami kívülről is látható –, ám mégis érzékelhetően.
Ki figyel igazán az egyterű eladásokra? Hát ez az, pedig érdemes. A Mercedes 2005 óta létező modelljéből bemutatása óta eladtak több mint 1 millió darabot. Egy 8-10 millió forintos árú autóból eladni ennyit; jobb, ha ki se számolja a többi gyártó mi pénzt jelent ez.
Persze mostantól nem evidencia ebben a kategóriában sem, hogy ha valaki prémiumot akar, akkor csak a Mercedes az opció. A bajor vetélytárs is felfigyelt ugyanis arra, hogy a nyugati világ pénzes családjai igénylik a jó helykínálatú, magas presztízsű autókat. A BMW 2-es Activ Tourere ennek szellemében került piacra idén, ezek után pedig aligha véletlen, hogy a Mercedes is mostanra időzítette az első Kecskeméten is készülő Mercedes, a B-osztály modelljének frissítését.
Túlzás lenne azonban azt állítani, hogy összetéveszthetetlenül megújult a B-osztály. Igazából pár kulcspont van arra, nehogy a régit adják el frissként. Az egyik, hogy a B-osztály új lámpáiban mostantól integrált módon van benne a LED-es nappali menetfény. Kívülről mindenképpen ez a legfeltűnőbb változás, valamint a két rácselemmel díszített hűtőmaszk. De öblösebbek lettek a légbeömlők is, valamint a hátsó ütközőn hajtottak végre némi módosítást: ez kapott egy kis plusz krómot. Egyéb jellemzők természetesen nem változtak.
Mercedes B-osztály - galéria
D.P.
A belső tér legkomolyabb újdonsága a kétféle méretben választható (a nagyobbik esetében 20,3 centi átmérőjű) kijelző. Már-már szokásosnak nevezhető módon ez is afféle tabletes, különálló egység, viszont az eddig látott kompakt Mercedesek közül a legszebb, tűéles képpel. A rendszeren futó Garmin-féle navigációra eddig sem lehetett panasz, és továbbra is minden utasítás kellő időben és egyértelműen érkezik. A rendszer vezérlése maradt a középkonzolon lévő eszközzel, ami nyilván igényel némi megszokást egy érintőképernyős megoldással szemben.
A gyártó bedobott még egy újdonságot Mercedes connect me néven, ami lényegében online funkciókkal gazdagítja a járművet. Beállítható – a kocsiban lévő SIM-kártyának köszönhetően – az automatikus segélyhívás éppen úgy, mint az, hogy figyelmeztessen a telefonunkon keresztül is a szükséges szervizelésre. A leghasznosabbnak mégis az a lehetőség tűnik, hogy telefonnal is nyitható az autó, amivel az otthon hagyott, vagy még inkább a kocsiba bezárt kulcs pokoli kínjaitól szabadulhatunk meg. És, ha már a itt tartunk, a kulcs kényelmi extrája is bővült valamelyest. A Keyless-go funkció révén mostantól – az eddigi kulcs nélküli bejutáson kívül – a motorindítás gombos változattal is rendelhető.
Egyébként a Mercedes abban újított a legtöbbet a B-osztályban, amiben máshol is a előrébb jár a többieknél: a vezetési és biztonsági rendszereiben. Mostantól ezek jelentős része a családi egyterűjében a sztenderd felszereltség részét képezik – és ez itt talán különösen lényeges. Ennek megfelelően a radaros alapú ütközéselkerülő rendszer (collision prevention assist plus) a részlegesen önálló fékezési asszisztenssel alap, amely az egyik leghatékonyabb rendszere a ráfutásos balesetek megelőzésének. Ezenkívül az úgynevezett attension assist rendszer is frissült, amely 60-200 km/h-s tempó között figyelmeztet ötféle erősségű vizuális jelzéssel, ha a figyelem csökkenését érzékeli. Nem kevésbé fontos kiegészítő, főleg ebben a modellben, hogy az utasoldali légzsákot a rendszer maga deaktiválja, ha a szenzorok úgy érzékelik, gyerekülés került a vezető melletti ülésbe.
A B-osztály is megkapta az S-, E-, C-osztályok más hasznos kiegészítőit: az indexfény nappal erősebben jelez, a féklámpa fénye este automatikusan elhalványul, miután állóra fékezte a kocsiját a sofőr. De jópofa funkció az úgynevezett „Coming Home” effekt is, amikor a kocsi gazdája először sárga, majd kékes LED-es, végül a fényszóró fehér fényét kapja, hogy könnyebben eltaláljon az autóig.
D.P.
Ami a motorválasztékot illeti, tényleg mindent kiszolgáltak. Négy benzines és négyféle dízel, plusz két alternatív hajtású családtag is bekerült a választékba. A legkisebb benzines az 1461 köbcentis 90 lovas, míg a dízelből az 1595 köbcentis 122 lovas az alap.
A bemutatóra nyilván nem ezeket hozta el a gyártó, hanem a sokkal feljebb elhelyezkedő és szintén újdonságként szereplő kisebb motorokkal (B220 és B220 CDI) is kapható összkerekes változatokat. A tesztutat a benzines B220 4MATIC-kal kezdtük. 184 lóerős és hétfokozatú duplakuplungos automatával szerelve sem nevezhető különösebben takarékosnak. A négyhengeres turbós, 1995 köbcentis autóval a hegyekben inkább kényelmesen autózva is meglehetősen mohó, 12,5 literes átlagot tudtunk produkálni. Még úgy is, hogy a gázpedálra lépve viszonylag szolidan indul meg az autó. A motor a benzines verzióban hangtalan, még forgatva is. A rövid áttételezés még manuális módban is hamar eléri határait, kettesben például 65 km/h-körüli tempónál már vörös zónában jár a fordulatszám.
Összkerekesként és sokat utazva a másik próbált autó a dízel B 220 CDI tűnik jobb választásnak. A dízelmotorok nyomatékjellemzői miatt, amely itt 300 Nm-es maximális forgatóerőt jelent szinte azonnal, vagyis 1400-as fordulatszámtól sokkal kiegyensúlyozottabban autózhatóvá tette a 177 lóerős, 1505 kilós autót. A kétliteres dízelmotorral a tesztfogyasztás ugyan szintén 8 liter feletti értéket mutatott, de ezeket a kilométereket túlzás lenne referenciának venni.
A két kipróbált modell mellett újdonság a kínálatban a B 180-as, amely majd jövő év első negyedévétől lesz kapható, és a B 180 CDI BlueEfficiency kivitel. Ezeken kívül mindenképp meg kell említeni a földgázos és különösképpen az elektromos, Electric Drive változatot, amelyet ki is próbálhattunk egy rövid kör erejéig. Az elektromos változat legfontosabb különbségei nem is kicsik a hagyományos modellekhez képest. A csomagtér padlózata lépcsős, akárcsak a hátsó üléseknél a padlólemez. Gyakorlatilag egy kakasülőn ül, aki hátra kényszerül, ilyenkor kifejezetten jól jön a kocsi magas fejtere. Az autó ezen része rejti egyébként részben a 28 kWh-s akkumulátorokat, amelyekkel elvileg 230 km-t is lehet egy töltéssel autózni. Nagyon ügyesen oldották meg a rekuperációs (visszatöltés) sebességének választását is. Lényegében ez határozza meg, mekkorát torpan a kocsi, amikor lelépünk a „gázpedálról”. Ilyenkor fogja meg ugyanis a generátor az autót és kezdődik a visszatáplálás. Ezt a Merciben a kormányon lévő váltófülekkel lehet szabályozni, kicsit olyan, mintha kézzel is tudnánk fékezni az autót, jobban vagy kevésbé.
Mercedes B-osztály Electric Drive - galéria
D.P.
Egyébként vezetési érzetben is kiváló dinamikával rendelkezi az elektromos B-osztály, a 7,9 másodperces 100-as gyorsulással. Ez városi forgalomban az első pár méteren szinte a robogók rajtkészségével vetekszik. Élvezetes. Persze a B-osztály Electric Drive tagja nem csak rugalmasságával lesz kiugró tagja az egyterű kategóriának. A nálunk is forgalomba kerülő különlegesség 40 ezer euró feletti ára erős szűrőt jelent majd.
A belsőégésű motorokkal ellátott családtagok árazása nem múlja lényegesen felül a kifutó sorozatét. A B 180, 7,13 milliós árával indul a modellcsalád, míg a legolcsóbb gázolajosért 7,58 milliót kérnek. Az általunk is tesztelt teljesen új modell, a B 220 CDI 4MATIC már alapból is 10,36 millió forint, míg a benzines testvére 8,88 milliót kóstál.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.