Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Az egész vonalon pótlóbusz közlekedett helyette.","shortLead":"Az egész vonalon pótlóbusz közlekedett helyette.","id":"20250310_baleset-2es-metro-potlobusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb.jpg","index":0,"item":"779c3d4b-39ba-4963-8fa8-b7e84bffab10","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_baleset-2es-metro-potlobusz","timestamp":"2025. március. 10. 05:13","title":"Baleset miatt nem járt a 2-es metró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2a88fa6c-ee96-437a-b7a1-463fd6c96db3","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az érintett részlegnél 133-an dolgoznak, közülük sokaknak ajánlottak állást más területen.","shortLead":"Az érintett részlegnél 133-an dolgoznak, közülük sokaknak ajánlottak állást más területen.","id":"20250310_spar-wolt-hazhozszallitas-elbocsatasok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2a88fa6c-ee96-437a-b7a1-463fd6c96db3.jpg","index":0,"item":"106b81c8-b9b9-4e74-9251-99bdaf2ac989","keywords":null,"link":"/kkv/20250310_spar-wolt-hazhozszallitas-elbocsatasok","timestamp":"2025. március. 10. 18:12","title":"Sok dolgozótól megválik a Spar, miután a Wolt-tal leszerződött a házhozszállításra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Összesen 5200 programot szüntet meg az új amerikai kormányzat, több tízmilliárd dollár értékben.","shortLead":"Összesen 5200 programot szüntet meg az új amerikai kormányzat, több tízmilliárd dollár értékben.","id":"20250310_rubio-usaid-program-megszuntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1c0f8d55-4a62-4c1c-9d42-a858e3d41885.jpg","index":0,"item":"928be5f9-2229-4e73-a8b3-a1ccab5124da","keywords":null,"link":"/vilag/20250310_rubio-usaid-program-megszuntetes","timestamp":"2025. március. 10. 13:48","title":"Rubio: Megszüntetjük az USAID programjainak 83 százalékát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb6a7f21-868b-4783-8cd5-421df11f89f2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kövér László azért büntette meg a képviselőt, mert Orbán Viktor egy régi beszédét bejátszotta a parlamentben.","shortLead":"Kövér László azért büntette meg a képviselőt, mert Orbán Viktor egy régi beszédét bejátszotta a parlamentben.","id":"20250310_momentum-hadhazy-akos-buntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb6a7f21-868b-4783-8cd5-421df11f89f2.jpg","index":0,"item":"e63fb687-4e0a-494e-8505-e739f7ed9b96","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_momentum-hadhazy-akos-buntetes","timestamp":"2025. március. 10. 11:34","title":"A Momentum beszáll Hadházy Ákos 7 milliós büntetésének kifizetésébe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c9fc9cf-bd67-4c77-ac97-8089d9e7353b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A humanitárius szervezetek szerint veszélybe kerülhet a terület ivóvízellátása, ha lekapcsolják az áramszolgáltatást. Tel-Aviv célja az lehet, hogy a nagyobb nyomást helyezzen a Hamászra a tűzszüneti tárgyalásokon. ","shortLead":"A humanitárius szervezetek szerint veszélybe kerülhet a terület ivóvízellátása, ha lekapcsolják az áramszolgáltatást...","id":"20250309_Izrael-levagja-az-aramhalozatrol-a-Gazai-ovezetet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c9fc9cf-bd67-4c77-ac97-8089d9e7353b.jpg","index":0,"item":"c96da985-6491-4161-956e-5333cbe46062","keywords":null,"link":"/itthon/20250309_Izrael-levagja-az-aramhalozatrol-a-Gazai-ovezetet","timestamp":"2025. március. 09. 20:46","title":"Izrael levágja az áramhálózatról a Gázai övezetet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b23c8f4b-16e9-4881-ba5f-81f2ab6fd12a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"sport","description":"Az OSC korosztályos csapatainál dolgozó szakember – akit társai Manónak becéztek – szombat éjjel tragikus hirtelenséggel halt meg .","shortLead":"Az OSC korosztályos csapatainál dolgozó szakember – akit társai Manónak becéztek – szombat éjjel tragikus...","id":"20250309_elhunyt-Monostori-Attila-114-szeres-valogatott-vizilabdazo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b23c8f4b-16e9-4881-ba5f-81f2ab6fd12a.jpg","index":0,"item":"01c8a761-8ca4-48e4-9376-8d0b3f2cb0a2","keywords":null,"link":"/sport/20250309_elhunyt-Monostori-Attila-114-szeres-valogatott-vizilabdazo","timestamp":"2025. március. 09. 12:09","title":"53 évesen elhunyt Monostori Attila 114-szeres válogatott vízilabdázó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c2fd453-89fe-49e7-93bc-1829b3a61307","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"A kiégés, más néven burnout szindróma fizikai, érzelmi és mentális kimerüléssel járó tünetegyüttes. Leggyakrabban munkahelyi környezetben jelentkezik, de előfordulhat például tanulmányi stresszhelyzetekben vagy bármilyen hosszú távú, intenzív érzelmi erőfeszítés esetén. De mi vezet el idáig, hogyan ismerhető fel, és mit tehetünk ellene?","shortLead":"A kiégés, más néven burnout szindróma fizikai, érzelmi és mentális kimerüléssel járó tünetegyüttes. Leggyakrabban...","id":"20250129_Igy-ismerje-fel-a-burnout-szindromat-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c2fd453-89fe-49e7-93bc-1829b3a61307.jpg","index":0,"item":"b23d09c0-7471-4468-a46b-1a6b07830a15","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Igy-ismerje-fel-a-burnout-szindromat-remotiv","timestamp":"2025. március. 09. 11:30","title":"Így ismerje fel a burnout szindrómát!","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"6ca45503-b7cf-44c5-a82f-1c2b86dd4c63","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Egy fegyveres férfit ártalmatlanítottak nem sokkal éjfél után, a gyanúsítottat kórházba vitték, de egyelőre nem tudni, milyen állapotban van. ","shortLead":"Egy fegyveres férfit ártalmatlanítottak nem sokkal éjfél után, a gyanúsítottat kórházba vitték, de egyelőre nem tudni...","id":"20250309_Feher-Haz-lovoldozes-titkos-szolgalat-fegyveres-ferfi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ca45503-b7cf-44c5-a82f-1c2b86dd4c63.jpg","index":0,"item":"29b6f18e-6b43-41df-9592-bac810d9efd6","keywords":null,"link":"/vilag/20250309_Feher-Haz-lovoldozes-titkos-szolgalat-fegyveres-ferfi","timestamp":"2025. március. 09. 14:45","title":"Lövöldözés volt a Fehér Háznál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Bizony igazolódni látszik az alaptétel, miszerint egy széria faceliftje az igazán jó vétel. Mire megjön a frissítés tökéletesen összeérik a termék. A dizájn lehet, már nem olyan friss, de ha ügyesen nyúlnak hozzá, újabb lökést kap és a fejőstehén státuszból nem kerül át a marketinges prezentációk rettegett „döglött kutya” slide-jára. Na ez, az Audi A6-tal nem fordulhat elő.
Milyen iszonyatos stresszelés, elemzés folyhat, hogy a hullámok tetején maradjon egy ilyen kulcsfontosságú modell. A prémiumgyártónak a felső-középkategóriában kell hozni igazán a formát, mert lehet, hogy egy A8-on, S-osztályon, 7-es sorozaton nagyobb a profit, de ott sosem lesznek százezres darabszámok. Márpedig az A6-osnak csak ezen generációja már a félmilliós eladásnál jár.
A tervezőcsapatok egy ilyen facelift során, talán mindennél többször néznek rá a konkurenciára. A Mercedes E-osztálya szinte teljesen megújult, rá sem ismerni az ugyanabba a generációba tarozó két tagjára. A BMW 5-ös sorozata is frissült tavaly, náluk mérsékeltebb a változás, inkább motorokkal és hatékonysággal újultak. Ezt az utat követte az ingolstadti Audi is. Új motorok, új váltók, új lámpák és új infotainment rendszer (MMI), ha összegezni kell, mitől más a 2015-ös modellévi változata az A6-nak.
Elsőre, a márka és az egész konszern generalissimus tervezőjének, Walter da Silvának ötlete a „Single Frame” hűtőmaszk tűnik úgy, mintha feltartóztathatatlanul növekedne. Leginkább a lámpatestek rovására, amelyek egyre kisebbek. Persze emögött inkább a világítás-technológia fejlődése keresendő, ami egyre kevesebb helyet foglal. A kettős hatás eredőjeként viszont az A6-os arca gonoszabb, mint valaha. Audisként mindebből leginkább annyit tapasztalni, hogy az autósok zavart bogarakként szaladnak szerte szét a szúrós szemű A6-os elöl. Zavarba ejtő.
Audi A6 3.0 TDI Quattro - galéria
D.P.
A mostani A6 lámpáiban az a Mátrix LED-technológia dolgozik opciósan, közel 800 ezer forintért, amely lényegében folyamatos távfényt ad, csak azokat a területeket takarja ki, ahol szembejövő forgalmat érzékel. Sőt a navigáció alapján a kanyarba is lényegében előre bevilágít. Másfelöl, már ez is olyan Audi, amin hátul futófényes az index. Ezt, a gyártó szupersport-autójában az R8-ban alkalmazta először két éve, láthatóan szépen megy le a technológia a „köznapibb” autókba is.
Persze igen nehéz köznapinak nevezni egy harmincmilliót felülről karcoló felsővezetői autót. Az új Audi A6 alapára - a 2.0 literes TFSI 180 lóerős motorral ugyanis hiába kezdődik 11 millió forintnál – azok a darabok, amelyek az igazi elégedett prémiumhatást kiváltják, bizony inkább 20 millió felett végződnek. Esetünkben, ennél is jóval magasabban, a 3.0 literes TDI quattro egész pontosan 30 148 000 forintba került. Ezért a pénzért minden apró porcikájában tökéletest kell adnia egy autónak.
Már tavaly volt szerencsénk a generáció 313 lóerős Bi-Turbó tagjához, amelyben a V6-os motort még élményautószerűvé is akarták tenni. Egy hangszintetizátor segítségével, a kabinban olyan öblös gurgulázást imitáltak, mintha egy nagy V8-as dolgozna az autóban. (A módszer vitatható, az eredmény egyébként nem, itt lehet meghallgatni.) Ilyen úri huncutság a mostani változatban ugyan nem szerepelt, de valljuk meg nincs is rá szükség. A jelenlegi változat egy S-line csomagos háromliteres állandó összkerék-hajtású és hétfokozatú S-tronic váltós (duplakuplungos) autó, amely önmagában megesz sok saját súlycsoportbéli társat.
D.P.
Az S-line csomag leginkább kézzelfogható eleme a sportülés, S Super Sport fantázianéven, négyféle módon, elektromosan állítható deréktámasszal, kagylóformával és rombuszosan vart kárpitozással. A kocsi műszerfalán a matt zongorafekete mint divatos zakó kapott vékony, mattított ezüstös betétezést. A tesztelt modell széria feltszereltsége nagyjából 80 tételből áll, amit 37 féle extra egészít ki. Ez az, ami igazán messzire fújja az árcédulát. A komfortkulcsos, láblengetésre nyíló csomagtér, a tetőablak, az első-hátsó ülésfűtés (elöl szellőztetéssel), az adaptív tempomat, a háromküllős multikormány, a Head-up display, az Audi Pre Sense biztonsági rendszer, a Bose 8 hangfalas „Surround” hangrendszer és a 17 colos, kovácsolt alufelni.
A facelift újítása, hogy mostantól az központi műszeregység közepén lévő 6,5 colos kijelzőn akár Google Street View nézet is van, ha gépkocsi rendelkezik saját SIM-kártyával, nettel. Az MMI vagyis a navigáció kezelőszerve egy kiegészítő tapipad révén a kézírást is felismeri, a központi monitoron, ami 8 colos, lehet egyénire szabni az autó beállításait is. Aki nem ül minden nap Audiban az is hamar kiismeri a logikus rendszert. Szintén a műszeregység monitorán jelenik meg a hőkamera képe is, amely az előttünk lévő melegvérű objektumokat jelzi ki vörös kerettel is. Ahogy az a galériában látható, most csak egy kutyaházra futotta, de az, szinte süt az egész nap ott heverésző négylábú „maradék hőjétől”.
D.P.
A 2967 köbcentiméteres hathengeres turbómotor teljesítménye a vérfrissítés során kapott egy kis plusz tőkét, jelenleg 272 lóerős, a korábbi ugyanilyen változat 30 lóval gyengébb volt. Az állandó, mechanikus összkerékhajtás – amit az Audi néven is nevez, a ’80-as évekből legendássá vált matricával a hátsó ajtókon – valósággal katapultálja az 1770 kilogramm önsúlyú autót. Igazából, az 5,5 másodperces 100-as sprint nem is meglepő, főleg az 580 Nm-es főtengelynyomaték ismeretében. Az 1500-as fordulatszám felett megérkező csúcsnyomatékkal és a quattro-hajtással a tapadás egy pillanatra sem vész el és apró gázpedál-billentésre is hiperűr-ugrásokat végez a „mítoszfekete metál” színű közúti romboló.
Korántsem hiteles méréssel a dinamizmusa, a 80-120-as gyorsítás viszonylatában ugyan az az érték, mint a rajtolása. Dynamic-módban, Sport váltó-állásban szinte felfoghatatlan, 5 másodperc körül van 80 Km/h-s tempóról 120-on a kocsi. Egyetlen dologra kell csak figyelni, a többi autósra. Nem ehhez vannak szokva és ugyan úgy kezdenek bármilyen manőverbe mintha mi is közéjük tartoznánk. Igazából persze, erre a többletkapacitásra a napi autózásban, csak fölényes biztonsági tartalékként érdemes gondolni, különben megőrjíti az embert a tudat, hogy mi az, amit nem használ ki.
A mindennapokban, konkrétan, a komfort üzemmód a célszerű, ahol a váltó minden fokozatban 1500-as fordulatszámnál kapcsol felfelé, pillanatok alatt D7-ben gurulunk, reálisan 8-8,5 liter körüli fogyasztással 100 kilométerenként.
D.P.
A duplakuplungos váltó ugyanakkor, mintha nem akarná kinőni „gyermekbetegségét”, a gyorsan változó használatmódot nehezen tanulja meg, a hirtelen gyorsításokra elgondolkodik, keresgéli a sebességfokozatot, amit a rendszer alacsony fogyasztás mellett ideálisnak mégis erősnek tartana. A start&stop rendszerrel való összehangoltság is megróható, méltatlanul nagyot ránt induláskor a gép. Az egyébként Euro6-os normákra készített dízel, AdBlue adalék hozzáadásával tudja a szigorú normát, ami jelen esetben 133 g/km-es CO2 kibocsátást jelent, 23 százalékkal kevesebbet, mint a prefaceliftes ugyanilyen változaté volt.
A megújult A6 még mindig nagyon tudja, amit kell: tökéletes kivitelezésű, precíz, nagystílű, kényelmes. Pont úgy és azokkal a négykarikás autókat leginkább jellemző személyiség-jegyekkel, amit megszokhattunk. Hideg, technokrata tökéletesség. Ettől félelmetes igazán egy Audi.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.