szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Porsche kínálatának eddig kevésbé értékelt tagjából csináltak egy olyan sportos, agresszív változatot, amelyért őszintén lehet rajongani.

A Cayman GT4 elég keményre sikerült, 3,8 literes boxermotorjából 385 lóerős teljesítmény szabadul fel. A kocsi már bizonyított is, a Nürburgringen 7 perc 45 másodperccel abszolválta a 20 kilométeres pályát.

Élőben majd a Genfi Autószalonon lehet megcsodálni a sportkocsit, amelyet a gyártója a Cayman GTS és a 911 GT3 közé pozicionálnak. A fokozott teljesítmény miatt a Cayman erősített vázára épül, miközben 30 millimétert ültettek is felfüggesztésen. A cél hivatalosan is egy belépőszintű GT3-as „versenyautó”.

Porsche

A motortérben a Carrera S 3,8 literes hathengeres motorja került, 385 lóerővel (7400-as fordulatszámnál) és 420 Nm-es nyomatékkal hajtja a kerekeket. Az újdonság más elemekben is szemezget a Porsche építőelemeiből így a váltója a Cayman GTS-ből származó hatfokozatú, manuális. Egyelőre a Porsche sajátfejlesztésű, automatája a duplakuplungos PDK nem lesz elérhető a modellhez. Ugyan így az első felfüggesztések a 911 GT3-ból érkeztek, akárcsak az elektomechanikus kormánymű.

A Cayman GT4 a százas sprintet 4,4 másodperc alatt teljesíti a csúcssebessége 294 km/h. A kocsit alapból 20 colos kereken száguld, Michelin Pilot Sport Cup 2-es gumikkal, amelyek hátul 295/30-as elöl pedig 245/35-ös méretűek.

A kocsi ára az ebben a kategóriában egészen megfizethetőnek tűnő 86 ezer euró környékén lesz a hírek szerint.

Porsche
Porsche
Porsche

 

Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!