szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elárverezik az egyik legolaszabb veterán BMW-t. A BMW-Glas 3000 V8 Fastback tervezője korábban Maseratikat tervezett, innen az olaszos beütés.

Az 1960-as évek az olasz autótervezők aranykorának tekinthető és mára komplett vagyonokat érnek a korszakból származó kupék. Az egyik leghíresebb tervező a torinói születésű Pietro Frua volt, akinek a nevéhez olyan ikonikus modellek fűződnek, mint a Fiat 1100 C, a Maserati A6G és a Renault Caravelle vagy más néven Floride. Ezeken túl Frua számos modellt tervezett a német Glas márkának, amelyek egy része végül BMW logóval került a piacra, mivel a bajorok előbb részben, később pedig teljesen rátették a kezüket az apró német autógyárra.

Ezekből az időkből, konkrétan 1967-ből származik a BMW-Glas 3000 V8 kupé, aminek csak az emblémája bajor, a formavilágát Frua álmodta meg, míg a fejlesztés és gyártás a Glas-nál zajlott.

Sotheby's

Az olaszos beütés miatt csak „Glaserati”-ként emlegetett kupéból mindössze 418 példányt gyártottak 1967 és 1968 között, az érdekességük pedig, hogy a BMW tulajdon ellenére mindegyikről hiányzott a bajorok jellegzetes vese alakú hűtőrácsa. Leszámítva azt az egyedi prototípust, aminek Frua fastback tetőívet tervezett, és amit májusban a Sotheby’s aukciós ház áruba bocsájt a Comói-tó partján rendezett árverésen.

A prototípus az 1967-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be, és pozitív fogadtatás kapcsán a későbbi sorozatgyártás is szóba került, végül azonban a bajorok elvetették az ötletet és a 3.0 CS fejlesztésére koncentráltak.

Sotheby's
Sotheby's
Sotheby's
Sotheby's
Shoteby's


Kövesse az Autó rovatot a Facebookon!
A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!