Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9548a94d-8701-42a5-acc8-784e79e1358a","c_author":"Farkas Zoltán","category":"360","description":"Van-e oka aggódni Rogán Antalnak az ellene elrendelt amerikai szankciók miatt? Van-e oka félni az Indiában nyaraló Orbán Viktornak Magyar Pétertől? Van-e okunk tartani a digitális állampolgárságtól? Fülszöveg – a HVG hetilap ajánlója.","shortLead":"Van-e oka aggódni Rogán Antalnak az ellene elrendelt amerikai szankciók miatt? Van-e oka félni az Indiában nyaraló...","id":"20250109_hvg-Farkas-Zoltan-Repulorajt-fulszoveg-hetilapajanlo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9548a94d-8701-42a5-acc8-784e79e1358a.jpg","index":0,"item":"b627ee1c-65b8-4fd2-9ab3-290928a08a47","keywords":null,"link":"/360/20250109_hvg-Farkas-Zoltan-Repulorajt-fulszoveg-hetilapajanlo","timestamp":"2025. január. 09. 08:00","title":"Farkas Zoltán: Orbán Viktor újévi repülőrajtjával is csak Magyar Péter hátát nézi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9058f9f1-0938-4ba7-a67f-c0f5a4868d74","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Annak ellenére, hogy az Európai Unió az orosz–ukrán háború kitörésekor vállalta, hogy teljesen leválik az orosz földgázról. Ehelyett tavaly 13 százalékkal több cseppfolyós gázt importáltak az európai országok, mint 2023-ban.","shortLead":"Annak ellenére, hogy az Európai Unió az orosz–ukrán háború kitörésekor vállalta, hogy teljesen leválik az orosz...","id":"20250109_orosz-LNG-import-rekord-2024","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9058f9f1-0938-4ba7-a67f-c0f5a4868d74.jpg","index":0,"item":"273bbfcd-9a14-4514-8e8c-89ec4e1523de","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250109_orosz-LNG-import-rekord-2024","timestamp":"2025. január. 09. 14:03","title":"Rekordmennyiségű LNG-t vásárolt Európa Oroszországtól 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951","c_author":"Mastercard","category":"brandcontent","description":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja a magyarok fizetési szokásait. A jelentés alapján Magyarország a digitális fizetési megoldások széles körű elterjedése felé tart, a készpénz szerepe azonban még mindig erős. Az elmúlt négy évben 11 ponttal nőtt a DFI-index, főként a mobiltárcák és az érintésmentes fizetések előretörésének köszönhetően. Az infrastrukturális fejlődés ellenére a készpénzhez ragaszkodó rétegek és a pénzügyi tudásbeli hiányosságok akadályozzák a további fejlődést. A digitális fizetések népszerűsítésében ezért kulcsfontosságú szerep jut a pénzügyi oktatásnak és a mikrokereskedők digitális integrálásának.","shortLead":"Kijött a Mastercard legfrissebb, 2023-as adatokat feldolgozó Digitális Fizetési Indexe (DFI), amely 2020 óta vizsgálja...","id":"20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d4a89444-8605-4829-97be-c4e94dd1c951.jpg","index":0,"item":"766002eb-4452-4c3f-b6bc-4388c9f43eb0","keywords":null,"link":"/brandcontent/20241127_A-technologia-adott-de-a-megszokasaink-erosebbek","timestamp":"2025. január. 08. 10:30","title":"Eldőlt már a készpénz és a bankkártya \"csatája\"?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"091e58cf-61bc-4aef-a1e0-563d452bf9d1","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az elnök ugyanakkor állítja, Kamala Harrisszel szemben ő legyőzte volna Trumpot.","shortLead":"Az elnök ugyanakkor állítja, Kamala Harrisszel szemben ő legyőzte volna Trumpot.","id":"20250108_joe-biden-amerikai-elnok-egeszsegi-allapot-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/091e58cf-61bc-4aef-a1e0-563d452bf9d1.jpg","index":0,"item":"f23dcbcf-00b8-42fe-a7e7-1cf9df930d92","keywords":null,"link":"/vilag/20250108_joe-biden-amerikai-elnok-egeszsegi-allapot-donald-trump","timestamp":"2025. január. 08. 19:20","title":"Joe Biden elismerte, nem biztos, hogy bírt volna még négy év elnökséget","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a62fd830-0d02-43b5-9563-931c6c3a5f29","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Az elektromos autókat akár otthon vagy a munkahelyen is tölthetjük, így elhalványulni látszik a vita, hogy ilyen szempontból a belső égésű motorral szerelt vagy a tisztán villanyos változat a praktikusabb-e. Ha út közben kell “etetni”, a gépet, az sem kidobott idő, ezért adunk pár tippet, hogy mire lehet felhasználni ezt a szűk fél órát. ","shortLead":"Az elektromos autókat akár otthon vagy a munkahelyen is tölthetjük, így elhalványulni látszik a vita, hogy ilyen...","id":"20241212_fordmagyarorszag_Ford_Explorer_toltesi_ido","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a62fd830-0d02-43b5-9563-931c6c3a5f29.jpg","index":0,"item":"9f623f3f-d1f7-411a-8808-761682b837e5","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241212_fordmagyarorszag_Ford_Explorer_toltesi_ido","timestamp":"2025. január. 09. 11:30","title":"Mi fér bele 26 percbe? – Ezt tedd, amíg feltölt az autód","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"62d1c0ef-0b3b-45e0-953f-4fa080801855","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"itthon","description":"A költségek nagy részét a Bethesda Kórház Alapítvány biztosította.","shortLead":"A költségek nagy részét a Bethesda Kórház Alapítvány biztosította.","id":"20250108_bethesda-gyermekkorhaz-beruhazas-uj-surgossegi-osztaly","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/62d1c0ef-0b3b-45e0-953f-4fa080801855.jpg","index":0,"item":"b90e5d28-1f7d-4d17-8cdf-2fbe6c0ba6e2","keywords":null,"link":"/itthon/20250108_bethesda-gyermekkorhaz-beruhazas-uj-surgossegi-osztaly","timestamp":"2025. január. 08. 14:59","title":"146 millió forintból új sürgősségi osztályt indított a Bethesda Gyermekkórház","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"84a9eba2-4322-4f16-9a14-8195c9117947","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Nvidia miniatűr szuperszámítógépe leginkább a Mac Minire hasonlít, ám annál sokkal de sokkal erősebb.","shortLead":"Az Nvidia miniatűr szuperszámítógépe leginkább a Mac Minire hasonlít, ám annál sokkal de sokkal erősebb.","id":"20250108_nvidia-digits-miniatur-szuperszamitogep-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/84a9eba2-4322-4f16-9a14-8195c9117947.jpg","index":0,"item":"8f4bb288-6fa7-4370-b8d8-ca58cf012297","keywords":null,"link":"/tudomany/20250108_nvidia-digits-miniatur-szuperszamitogep-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. január. 08. 09:15","title":"Szuperszámítógép mindenkinek: 1000x erősebb egy laptopnál az Nvidia Digits, és az íróasztalán is könnyen elfér","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29a1e2fb-18ef-4404-9b6e-fd960d34e63c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az eurózónához való csatlakozás négy fő kritériumának alakulását vizsgálta a GKI: ez alapján elmondható, hogy az elmúlt 10 évben mind távolabb került Magyarország a közös deviza bevezetésétől.","shortLead":"Az eurózónához való csatlakozás négy fő kritériumának alakulását vizsgálta a GKI: ez alapján elmondható, hogy az elmúlt...","id":"20250109_eurozona-eltavolodas-gazdasagi-kriteriumok-gki","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29a1e2fb-18ef-4404-9b6e-fd960d34e63c.jpg","index":0,"item":"c23544ff-c908-44d2-8a9c-a89bcbbcd5bf","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250109_eurozona-eltavolodas-gazdasagi-kriteriumok-gki","timestamp":"2025. január. 09. 07:32","title":"Tíz év alatt sikerült egyre távolabb sodródni az euró bevezetésétől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
"Van benne anyag" - teszten a Mercedes-Benz nagyvasa
szerző:
Dombóvári Mihály
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!
Nagy, de nem a legnagyobb a Mercedes kínálatában az ML-terepjáró, mégis tökéletes kifejezőeszköze a jómódnak. Valamennyire az ízlésnek is, mert sokféleképpen fel lehet díszíteni, a tesztautónknak sok króm jutott.
A harmadik generációs Mercedes ML nem új autó, viszont felbukkant egy a képviseleti tesztparkban, így nem lehetett kihagyni. Hiszen egy olyan kategóriát képvisel, ami autóipari húzóágazattá vált, minden méretosztályban megjelenik. És hát az ML volt az egyik első ilyen "szalonterepjáró" vagy félhivatalosan SUV: emlékszünk még mikor a Jurassic parkban harciasra feldíszítették és az USA-ban bombasiker lett?
A Mercedes ML tengelytávja az E-osztályhoz áll közelebb, az S-osztály dimenzióiba a nagyobb GL mutat a csillagos SUV-ok között. Kettejük közt a lényeges szolgáltatásbeli különbség azon felül, hogy az ML-be kis motornak számító egységek nem kerülnek be a GL-be, hogy ez utóbbi 7 üléses is lehet. Szóval az ML hosszmérete 7,5 centivel rövidebb a felső középkategóriás E-osztálynál, amitól mégis nagyobbnak hat, az a magassága, térbeli- és valós tömege. Az ML indulóára (ML 250 Bluetec 204 lóerővel) 16 329 240 Ft, a tesztelt 350 Bluetec 17 402 380 Ft-ról rajtól, míg a tesztautónk az extráival árban megközelítette a 30 millió forintot.
Mercedes-Benz ML 350 Bluetec - galéria
D.M.
Kiegyensúlyozott, jellegzetesen Mercedes-formatervű autó. Az arcát a nagy csillagos maszk és a trapézforma fényszórók határozzák meg. A nagy térbeli tömeg ellensúlyozására lendületes lemezíveket vittek fel az oldalára, hiszen az övvonalat nem süllyeszthették nagyon le, mert a padlószint is magas. A far kialakítása kombiszerű, a méretet jól érzékelteti, hogy a 18 colos felnik kicsinek tűnnek az autó alatt. Tesztautónk szép és ritka metálbarna színben került ki a gyárból. A felszerelhető extrák bemutatására jó sok kiegészítőt ráraktak, így az alumínium küszöbvédőket, az első nagy króm védőlemez-utánzatot, a motorháztető szellőzőinek krómdíszeit, a hátsó lökhárító szintén króm mintázatát, valamint ugyanennek felső lépésvédőjét, ami szintén króm.
Csupán a magasság miatt nehezebb beszélni az autóba, a feladat a nadrágszár tisztán tartása. De erre jó a fellépőként is szolgáló küszöbvédő, lépcsőzve kipipálva a feladat. Belül miként a külméretek alapján sejthetjük, bőséges a térkínálat, akár elölre, akár hátra ülünk. Térérzetünket növeli az első felében nyitható nagy üvegtető, melyet a tető közepén húzódó merevítő alá szerelt rolóról kétfelé lecsévélődő (elölre, és hátra) árnyékoló takarhat, trükkös, tetszetős részletmegoldás.
Mercedes-Benz ML 350 Bluetec - galéria
D.M.
Az ülések nagyok és a kényelmesek, barna bőrkárpitozással. Az elsők masszirozósak, és nagyon érdekes az enyhén asszimetrikus párnázatuk, amely a gyártó nagy autógyártási tapasztalatára utal (természetesen fűthetők, szellőztethetők, elektromos mozgatásúak). A két első ülés között hatalmas a könyöklő, széles a kardánbox. A hátsó ülések háttámlájának dőlése kézzel állítható, itt kis szépséghiba, hogy az üléslap fém rögzítő elemei látványosan kilátszanak.
A HVG Prémium Autó Plusz 2015 magazinját keresse a benzinkutaknál és az újságárusoknál, vagy rendelje meg a képre kattintva!
HVG
A műszerfal berendezése követi a Mercedes hagyományokat. Autónkban zongoralakk fekete és mattkróm díszítéseket használtak, gazdagon. Látszik, hogy a felmérések szerint hátra ritkán ülnek, mert oda jóval kevesebb komfortelem jutott. A kocsit alaposan kibélelték extrákkal, köztük jó minőségű hifi-rendszerrel. Érdekes felszerelést is találtunk, így a hűthető-fűthető pohártartót. Az extrák némelyikének kezelése kicsit macerás volt, például a ülés masszirozó funkciója csak a menürendszerből érhető el több lépésen át.
A kínálati sorban az erősebb dízelmotorunk már Euro6 besorolású, és bár 350-es szám jelöli, valójában 3 literes. A V6-os gép 258 lóerőt teljesít és 620 Nm a nyomatéka. Az üzeme nagyon kultúrált, a gép jól tokozott és csendes. Mélyen a gázra lépve igen szép motorzenét közvetít, ami nem dízel kerregés. Hozzá hétfokozatú automataváltót társítottak, ez is finom darab, szépen, rángatás nélkül, jó időpontokban vált. Áttételi viszonyára jellemző, hogy hetedik fokozatban 130 km/h sebességnél 2200-at forog a főtengely. A nyomaték négy hajtott kerékhez jut el, a nagy tömegű kocsit 7,4 másodperc alatt gyorsítja állóról 100 km/h sebességre.
A motor és váltó viselkedését befolyásolhatjuk, például, ha sport állásba tesszük a vezérlést. Ekkor jóval gázérzékenyebbé válik a motor, a fokozatokat jobban hagyja kipörögni a váltó, igen jó menetdinamikát produkálva. Igazán így tetszett a legjobban az autó vezetése, de ez azt is jelentette, hogy a gyári fogyasztási értékeket messze felülmúltuk, a városban az idei teszteltek között ez az autó fogyasztotta a legtöbbet. Ha a sofőr uralkodik magán, és kiteszi a kerekét a városból, akkor a fogyasztás szelidül 10 liter körüli értékre, de betartva a sebességkorlátokat és kerülve a dinamikus gyorsításokat.
D.M.
Mérete ellenére szépen terelgethető autó. Az elöl-hátul füüggetlen, többlengőkaros felfüggesztés a légrugókkal nagyon profin kimunkált szerkezet. Alapbeállításában kényelmesen rugózó darab, de a fent említett "Sport" állásban megmutatja mit tud. Ekkor a vezérlés 15 mm-rel csökkenti a hasmagasságot, felkeményíti a lengéscsillapítást, minden bólintás, dőlés megszűnik, a kormányzás direktre vált, a rugózás feszes, de még éppen nem rázós, és nagyon jót lehet autózni az üresen is közel 2,2 tonnás autóval.
De ez még nem minden: tesztautónk rendelkezett off-road csomaggal, így a kardánbox kapcsolója nem csak sportfokozattal, hanem kétféle terepfokozattal is rendelkezett, mikor is a vezérlés a feladatnak megfelelően kommandírozza a központi diffizárat, valamint a fékezéses oldalankénti virtuális zárakat, és szabályozza a hasmagasságot. Ugyanitt téli, vagy vontatási programot is választhattunk. És ha ez még mindig nem elég, az előtte lévő forgókapcsolóval manuálisan is szabályozható az autó hasmagassága.
Méretével, komfortjával, szolgáltatásaival tökéletes utazóautó, csendben és fáradtságmentesen lehet nagy távokat letudni vele és a teljesítménye is meggyőző. Mindemellett városban is jól manőverezhető, hiszen a hossza, mint fent említettem nem nagyobb egy Mercedes E-osztálynál. A holttereket parkoláskor a segédeszközök áthidalják. Legalább egy próbakörre nem hagyható ki a kategória rajongóinak. A fogyasztásra érzékenyek válasszák a kisebb motorral.
Kövesse az Autó rovatot a Facebookon! A rovat vezető cikkei negyedórával hamarabb kikerülnek a közösségi oldalra, mint a hvg.hu-ra.
A Kozma utcai izraelita temetőben helyezték örök nyugalomra Keleti Ágnes ötszörös olimpiai bajnok tornászt, a Nemzet Sportolóját, aki január 2-án hunyt el, és a temetése napján töltötte volna be a 104. életévét.