szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Figyelemreméltó elemzést tett közzé a Ford az európai autósok vásárlási preferenciáiról. Láthatóan az adaptív tempomat az egyik legsikeresebb új extra, de a parkolási asszisztensek is elértek olyan technológia színvonalra, hogy egyre többen használják és igénylik is őket.

Trendkutatást végzett a Ford vásárlói igényeiről. Ebből többek között kiderül, hogy egyre jobban lelkesednek az olyan intelligens felszerelésekért, amelyek oldják a közlekedéssel járó stresszt, egyúttal élvezetesebbé, biztonságosabbá teszik vezetést. Erre utal, hogy az elmúlt években szélsebesen nőtt a parkolást segítő, a követési távolságot tartó, vagy a karambolokat elkerülő modellek iránti kereslet.

A 22 európai ország Ford-autósainak vásárlási szokásait szondázó tanulmány (Ford Car Buying Trends 2015) szerint 2014-ben minden harmadik (34 százalék) eladott új Ford modellhez rendeltek olyan parkoló rendszert, amely segít megtalálni a megfelelő parkolóhelyet, sőt az volánforgatás nélkül helyére kormányozza a kocsit. Egy évvel korábban e vásárlói arány még csak 28 százalék volt, s az országonként eltérő fogyasztói szokásokra utal, hogy tavaly Svájcban a vevők közel háromnegyede ilyen aktív parkolóasszisztenssel adta fel rendelését.

Érdekes infografika milyen felépítényben, színben, üzemanyaggal, váltóval, felszereltséggel vásárolnak Európában.
Ford

Ehhez hasonlóan, a sebességtartó rendszer esetében (amely automatikus fékezéssel mérsékli a ráfutásos balesetek súlyosságát, ha a vezető nem reagál időben a forgalom megtorpanására) a 2014-évi vásárlói arány 13 százalékra növekedett az egy évvel korábbi 7 százalékkal szemben. E technológia a skandináv országokban különösen népszerű: a svéd és a norvég autósok több mint fele már így vásárol. Bizonyára a hosszabb ideig tartó havas-csúszós útviszonyok is közrejátszanak abban, hogy hasonló trendek mutatkoznak az adaptív sebesség-, azaz a követési távolságot tartó automatikák területén. Igaz itt a rangsort Törökország vezeti 86 százalékkal, de utána Finnország (84) és Svédország következik 80 százalékkal.

Mindemellett a vásárlási trendekből az is kiderül, hogy a Ford európai kuncsaftjainak körében továbbra is a fehér a legnépszerűbb szín, megelőzi a fekete, a szürke és a kék karosszéria-dukkót, miközben a kék árnyalat népszerűsége nő a leggyorsabban. Ami a karosszériaformákat illeti, 2014-ben a vevők közel fele ötajtóst választott. A Mondeo és a Focus kombi kivitele különösen kelendő volt a dán (84 százalék), a német (81) és a holland (78) autósok körében. Az ötajtós változatok viszont a görögöknél (96 százalék), a négyajtósok pedig törököknél bizonyultak a lemenőbbnek.

Ford

Érdemes megjegyezni, hogy a szabadidős típusok (suv) iránti kereslet is viharosan nő. Főként a fiatal, 17-34 éves korosztály rajong értük. A megkérdezett francia, német, olasz, spanyol és brit autósok több mint fele úgy gondolja, hogy a suv modell városban és vidéken egyaránt jobb bármelyik más személyautó-típusnál. Sőt, 84 százalékuk szerint a legújabb suv-ok, takarékosabbak, még inkább környezetbarátok, mint öt évvel korábban.

Bár az elektromos (hibrid) hajtású Fordok vevőinek száma a vizsgált időszakban megkétszereződött, a hagyományos robbanómotorok továbbra is messze vezetnek (98 százalék). Az európaiak több mint fele a benzines hajtásra szavaz, jóllehet a dízel értékesítési aránya néhány helyen, például Írországban a 70 százalékot is eléri. Ám egyvalamiben, a sebességváltók választásában az európai autósok egyöntetűen konzervatívok: közel 96 százalék változatlanul a kézi váltókat részesíti előnyben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!