szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Aki azt gondolta volna, hogy a C4 Cactus után már nem érheti meglepetés, az vessen egy pillantást az E-Mehari nevet viselő elektromos terepkabrióra, azzal a tudattal, hogy pár hónap múlva már gyártani is fogják.

A tavalyi év egyik legnagyobb durranása a Citroën C4 Cactus érkezése volt, amelyről korábban senki nem gondolta volna, hogy tényleg sorozatgyártásba kerül. Úgy tűnik, a Citroënnek annyira bejött a műanyag betétekkel szerelt bohókás külsejű modell piacra dobása, hogy jövőre egy még különlegesebb szerzet is megjelenik a modellpalettán, melyet E-Meharinak kereszteltek, és az extravagáns terepkabriós megjelenés mellé elektromos hajtáslánccal szerelik.

Citroen

Az újdonság úgy kapcsolódik a márka történelméhez, hogy közben a jövő felé tekint, hiszen visszakacsint a márka ikonikus modelljére, az 1968-as Méharira, közben pedig több is ennél: egy teljesen elektromos, emelt hasmagasságú, négyszemélyes kabrió modern és bohókás külsővel. Nyitható, levehető vászontetővel rendelkezik és külön oldalsó borítóelemekkel, amelyekben nagy átlátszó ablakok kaptak helyet. A használó szabadon döntheti el, hogy az utastér elejét, hátulját fedi le, esetleg csak az oldalakat, vagy az egészet.

Az E-Mehari karosszériája ráadásul hőformázott műanyagból van, amely nem korrodálódik, fényezése nem igényel karbantartást, rugalmasságának köszönhetően pedig ellenáll a kisebb sérüléseknek. Emellett pedig az utastér kárpitozása is olyan anyagból készül, amely akár vízsugárral is mosható.

Citroen

A különös szerzet elektromos hajtásánál alkalmazott akkumulátortechnológia a francia Bolloré Csoport munkájának eredménye: az LMP (Lítium-metál-polimer) nagy autonómiát tesz lehetővé magas teljesítmény, megbízhatóság és biztonság mellett, hiszen jellemzője a nagy energiahatékonyság és a működési biztonság.

Az E-Mehari 30 kWh-s akkumulátora 16 amperes töltés esetén (ahol ez lehetséges) 8 óra alatt teljesen feltöltődik, 10 amperes otthoni csatlakozóval pedig 13 órát vesz igénybe egy teljes töltés, ami után 200 kilométeres városi hatótávot tartogat, és akár 110 kilométer/órás végsebességet. Utóbbi a 46 lóerőnyi névleges, és 68 lóerőnyi maximális teljesítménnyel ellátott elektromotornak köszönhető.

Az újdonságot a PSA rennes-i üzemében fogják gyártani, forgalmazása 2016 tavaszán kezdődik.

Citroen
Citroen
Citroen

Hasonló érdekességekért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!