Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5c766dba-efc8-45c2-931b-13e8f244be0b","c_author":"Németh András","category":"vilag","description":"Halálra ítélték azt az autóst, aki a dél-kínai Csuhaj városában szándékosan elgázolta az egyik stadion közelében kocogó embereket. Fan Vej-csiu 35 embert ölt meg, és sokakat megsebesített.","shortLead":"Halálra ítélték azt az autóst, aki a dél-kínai Csuhaj városában szándékosan elgázolta az egyik stadion közelében kocogó...","id":"20241227_Halalra-iteltek-Kinaban-a-tomegbe-hajto-autost","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c766dba-efc8-45c2-931b-13e8f244be0b.jpg","index":0,"item":"4cdb0f44-4d5b-431c-be50-a83c34f3cc9f","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_Halalra-iteltek-Kinaban-a-tomegbe-hajto-autost","timestamp":"2024. december. 27. 15:46","title":"Halálra ítélték Kínában a tömegbe hajtó autóst","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eef80a3f-27f9-4f81-831e-fc78b7ffea1b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Az olasz ipari minisztérium szerint a törökök adták a legjobb ajánlatot, ami garantálja a cég jövőjét.","shortLead":"Az olasz ipari minisztérium szerint a törökök adták a legjobb ajánlatot, ami garantálja a cég jövőjét.","id":"20241227_baykar-piaggio-aerospace-felvasarlas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eef80a3f-27f9-4f81-831e-fc78b7ffea1b.jpg","index":0,"item":"352cdab4-bb08-49e5-b2a2-c53188ef1c81","keywords":null,"link":"/kkv/20241227_baykar-piaggio-aerospace-felvasarlas","timestamp":"2024. december. 27. 13:48","title":"A Bayraktar drónok gyártója vette meg a Piaggio repülőgépgyártót","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"16e0fceb-bc16-4b34-8c1d-827004bf5ef0","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A mentést a hóvihar és a lavinaveszély hátráltatta.","shortLead":"A mentést a hóvihar és a lavinaveszély hátráltatta.","id":"20241227_olaszorszag-hegymaszok-meghaltak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/16e0fceb-bc16-4b34-8c1d-827004bf5ef0.jpg","index":0,"item":"6babe018-043f-4a62-862a-18327ab60ac3","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_olaszorszag-hegymaszok-meghaltak","timestamp":"2024. december. 27. 14:32","title":"Holtan találták a karácsony előtt eltűnt hegymászókat Olaszországban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e40e5f9-bc86-498f-8235-9b0b02e3c950","c_author":"Földes András","category":"vilag","description":"Hogy történhetett, hogy Izrael Libanont bombázta, de Szíriában dőlt meg a rezsim? A legfeszültebb időszakban utaztam az ostromlott országba, ahol közelről láttam a Hezbollah elleni háborút. Miért támogatja a libanoniak egy része Izraelt? Hogyan ejtette túszul a Hezbollah egész Libanont? Hogy lehet kilőni egyetlen emeletet egy toronyházból? Szellemvárosokban forgattam, ahol nem csak a bombázásoktól, de a lincselésre kész lakóktól is tartani kellett. Nézze meg Földes András teljes riportfilmjét.","shortLead":"Hogy történhetett, hogy Izrael Libanont bombázta, de Szíriában dőlt meg a rezsim? A legfeszültebb időszakban utaztam...","id":"20241227_Libanonban-ertettem-meg-hogy-durvulhatott-be-ennyire-a-Kozel-Kelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e40e5f9-bc86-498f-8235-9b0b02e3c950.jpg","index":0,"item":"a1fdd66d-9969-4108-8fe9-567060565cad","keywords":null,"link":"/vilag/20241227_Libanonban-ertettem-meg-hogy-durvulhatott-be-ennyire-a-Kozel-Kelet","timestamp":"2024. december. 27. 16:27","title":"Libanonban értettem meg, hogyan durvulhatott be ennyire a Közel-Kelet - Földes András videója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"00e6c671-d3bd-4b61-82cc-9dc7a777dd7c","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A férfi holttestére a baleset helyszínétől 250 méterre lejjebb bukkantak rá.","shortLead":"A férfi holttestére a baleset helyszínétől 250 méterre lejjebb bukkantak rá.","id":"20241226_szlovenia-alpok-baleset-magyar-turazo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/00e6c671-d3bd-4b61-82cc-9dc7a777dd7c.jpg","index":0,"item":"5db7866a-b967-47ba-851d-18703fe17e79","keywords":null,"link":"/elet/20241226_szlovenia-alpok-baleset-magyar-turazo","timestamp":"2024. december. 26. 20:41","title":"Szlovén hegyimentők: A zuhanást még túlélte a magyar túrázó, de visszamászni már nem tudott a szakadékból","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e24c44b6-2ffd-4b54-b4e5-1f9b2b1342ac","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"2024 volt az UNICEF fennállásának egyik legrosszabb éve.","shortLead":"2024 volt az UNICEF fennállásának egyik legrosszabb éve.","id":"20241228_Minden-otodik-gyerek-haborus-ovezetben-el-sose-volt-meg-ilyen-rossz-a-helyzet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e24c44b6-2ffd-4b54-b4e5-1f9b2b1342ac.jpg","index":0,"item":"f8053b16-5e55-4da1-a963-2f01a1a8a5ff","keywords":null,"link":"/vilag/20241228_Minden-otodik-gyerek-haborus-ovezetben-el-sose-volt-meg-ilyen-rossz-a-helyzet","timestamp":"2024. december. 28. 08:44","title":"Minden ötödik gyerek háborús övezetben él, sose volt még ilyen rossz a helyzet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a8d2ef8-afe4-4118-ace9-2dbf3c52ec2e","c_author":"Polyák Gábor","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20241227_hvg-polyak-gabor-az-ujsagiras-vedelmeben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a8d2ef8-afe4-4118-ace9-2dbf3c52ec2e.jpg","index":0,"item":"e5687d9e-c614-4355-b3e9-9fad519ab852","keywords":null,"link":"/360/20241227_hvg-polyak-gabor-az-ujsagiras-vedelmeben","timestamp":"2024. december. 27. 08:00","title":"Polyák Gábor: Az újságírás védelmében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8ee54a7-1e56-4d63-afa1-700aa99cddb0","c_author":"HVG Extra Pszichológia","category":"elet.pszichologiamagazin","description":"„Hogyan lesz darabokból egész?” – ez az alcíme Megyeri Zsuzsanna új könyvének, a <em>Családi kirakós</em>nak, amely 18 mozaikcsalád történetén keresztül mesél arról, milyen sokféle is tud lenni egy család. A pszichológus-családterapeutát a családi szövetségről, a tagok egymáshoz való viszonyáról, alkalmazkodásáról, illetve az ideális karácsonyról kérdeztük.","shortLead":"„Hogyan lesz darabokból egész?” – ez az alcíme Megyeri Zsuzsanna új könyvének, a <em>Családi kirakós</em>nak, amely 18...","id":"20241227_Megyeri-ZsuzsannaA-sajat-viaskodo-enunkkel-szemben-is-turelmesnek-kell-lennunk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8ee54a7-1e56-4d63-afa1-700aa99cddb0.jpg","index":0,"item":"493f779c-3e51-436b-a0c1-8c6803f42a28","keywords":null,"link":"/pszichologiamagazin/20241227_Megyeri-ZsuzsannaA-sajat-viaskodo-enunkkel-szemben-is-turelmesnek-kell-lennunk","timestamp":"2024. december. 27. 18:33","title":"Megyeri Zsuzsanna: A saját viaskodó énünkkel szemben is türelmesnek kell lennünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ott, ahol egy hagyományos prémium szedán biztosan elakadna, a Volvo krosszszedánja még vígan elmegy. A "hosszúlábú" S60 azonban kissé borsos árú jószág.
A Volvo már korábban mesteri jártasságra tett szert a spéci igényeket kielégítő résmodellekben. Így volt ez úgy két évtizede is, amikor először rukkolt ki a kockaformájú V70-es kombi terepjáró változatával. Most erre a rugóra járva ugyancsak egy szűk, de pénzes autós közönséget megcélozva ismét próbálkozik: itt van a jelenleg futó S60-as terepkivitelben, amely kicsit sportos szedán, kicsit (luxus)terepjáró – mindez a svéd márkától megszokott prémium fazonírozásában.
Az S60 nevéhez odabiggyesztett cross country kifejezés valójában arra utal, hogy az elől-hátul kiegészítő díszelemekkel dekorált jármű hasmagasságát 6,5 centivel több, mint 20 centiméterre megemelték.
A nagyobb, a 18, illetve felár ellenében a 19 colos kerekeket ballonos gumival szerelték fel, a kerékjárati íveket fekete műanyaggal keretezve kiszélesítették, a kocsi alvázát pedig a kőfelverődések ellen külön védőlemezekkel is beburkolták. Így aztán ha a természetkedvelő volvós letér az aszfaltról, gond nélkül tovább haladhat. Úttalan, vad terep azért nem javasolt. A gólyalábkara helyezett, s ettől kicsit esetlen arányú járgány dagonyázó képességei korlátozottak, de arra mindenképpen jó, hogy a városban büntetlenül fel lehet vele ugratni a magas járdákra, jól bírja a kátyús pesti flaszter gyűrődéseit, s az összkerékhajtás jóvoltából a sáros-csúszós, vagy behavazott földutakon sem jön zavarba.
D.P.
A mi tesztpéldányunk motorházteteje alatt a Volvo 2400 köbcentiméteres, öthengeres turbódízelese lapult, amely a maximális, 420 Newtonméteres nyomatékát a hatfokozatú automata sebességváltó segítségével juttatja el a kerekekhez.
A Volvo brosúrája szerint a kettős turbófeltöltőt alkalmazó aggregátban az égési folyamat precíz irányításáról közvetlen üzemanyag-befecskendezés gondoskodik, méghozzá úgy, hogy hengerenként külön processzor és nyomásérzékelő szabályozza a befecskendezett üzemanyag mennyiségét. Mindez roppant korszerűen hangzik, de a teljes képhez hozzátartozik, hogy a Volvo a méretcsökkentés jegyében már elbúcsúzott a négyhengeresnél nagyobb erőforrásoktól. Még a legújabb, jóval testesebb XC90-esben is csak négy henger dolgozik.
Ám a volán mögött ebből az erkölcsi elavultságból az úrvezetők semmi hátrányosat nem érezhetnek. A 190 lóerős dízel bemelegedve feltűnően csendes, jól húz, kellően nyomatékos, bár vezetőjének meg kell elégednie az átlagosnál lassúbb gyorsulási értékkel: 8,6 másodperc alatt éri el az óránkénti 100 kilométeres sebességet.
Volvo S60 Cross Country - galéria
D.P.
A vezetés hangulatát feldobja a járműfülke skandináv, minimalista stílusú enteriőrje, mindenekelőtt a már oly sokszor dicsért biztos oldaltartású, kagylósított ülések. Ez azonban nem változtat azon, hogy a középosztályba sorolt S60 hátul igencsak szűkős: még jó pár alsó középkategóriájú konkurens is több helyet kínál. A Volvo más típusaiból is jól ismert műszerpult viszont szemet gyönyörködtetően dizájnos.
Apró, de látványos adalék, hogy a kombinált digitális óraegység izzó vörösbe borul, amikor a háromállású (elegance, eco, performance) üzemmód baloldali bajuszkapcsolóját az utóbbiba kapcsoljuk. Már-már klasszikus dizájnelemnek számít a középen kialakított „lebegő” középkonzol is, jóllehet lassan az is nyugdíjérett. A rajtalévő gomberdővel lehet megjeleníteni a különböző információs és szórakoztató adatokat a hét colos kijelzőn. Vagyis nem érintőképernyős, indulás előtt nem árt gyakorolni a menürendszert, a menet közbeni gombbabrálás elvonhatja vezető figyelmét.
Volvo S60 Cross Country - galéria
D.P.
Pedig a svéd márka már hagyományszámba menően legendásnak számít biztonsági megoldásairól, s az ilyen előremutató megoldások a cross countryból sem hiányoznak. Az öszkerékhajtású változatokban alapfelszereltség a lejtmenet-vezérlés, ennek jóvoltából meredek lejtőkön csak kormányozni kell, a féket és a gázadagolást elektronika vezérli. Emellett az IntelliSafe fantázianévre keresztelt asszisztensrendszer ugyancsak többféleképpen segíti a biztonságos volánforgatást.
Ezek egyik leglátványosabbika az a City Safety nevű, 50 km/óra sebességig működő koccanásgátló, amely önműködően vészfékezésbe kezd, ha a sofőr nem reagál időben a kocsi előtt hirtelen megálló, vagy lassuló autóra. A rendszer része a gyalogos- és kerékpár-felismerő funkció: ha váratlanul gyalogos lép a kocsi elé, vagy ugyanígy biciklis kerül a kocsi útjába, az elektronika ugyancsak besegít, hogy elkerüljék az végzetes gázolást.
D.P.
A nem túl erős fizetőképességű magyar autópiacon az S60 Cross Country talán legnagyobb hátránya, hogy már helyből nem olcsó: 11,840 millió forintnál startol, de a legmagasabb, Summum kivitelű tesztautó már több mint 16 millió, amelyből az IntelliSafe egymaga 740 ezer forintot kóstál. Így hovatovább S60-fanatikusnak kell lenni, hogy az autós a krosszváltozat mellett döntsön.
Ám a Volvo marketingesei láthatóan ismerik a piaci dörgést. A Cross Country sportszedán mellett még a kombiváltozat, a V60 terepes verzióját is kínálják, s hírek szerint a nagyobb vásárlóerejű főpiacokon, így otthon Svédországban, vagy az USA-ban a terepjáró 60-asokat viszik, mint a cukrot.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.