Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"30fbe00e-9703-4b4a-abf4-ddb9e0ce3c21","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A legfőbb ügyész szűkszavú, megszokott választ adott.","shortLead":"A legfőbb ügyész szűkszavú, megszokott választ adott.","id":"20250310_vadai-polt-peter-nemzeti-sport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/30fbe00e-9703-4b4a-abf4-ddb9e0ce3c21.jpg","index":0,"item":"2a94ed1e-a53a-4ec8-bc5a-e908a573f738","keywords":null,"link":"/itthon/20250310_vadai-polt-peter-nemzeti-sport","timestamp":"2025. március. 10. 13:14","title":"Vadai szerint az ügyészségnek kellene vizsgálnia a Nemzeti Sport felvásárlását, Polt Péter feljelentésként értékelte a kérdését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Mondhatni kiábrándult a királyságból, és már nem is érzi akkora kiváltságnak, ha majd őt is fogadja III. Károly.","shortLead":"Mondhatni kiábrándult a királyságból, és már nem is érzi akkora kiváltságnak, ha majd őt is fogadja III. Károly.","id":"20250309_donald-trump-duhos-iii-karoly-brit-uralkodo-zelenszkij-diplomacia-talalkozo-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4c77700c-fda4-4e74-a83e-0b38d3a8b3f9.jpg","index":0,"item":"ec55ffd2-86c1-464d-9169-49d1621ade7c","keywords":null,"link":"/vilag/20250309_donald-trump-duhos-iii-karoly-brit-uralkodo-zelenszkij-diplomacia-talalkozo-usa","timestamp":"2025. március. 09. 15:54","title":"Dühbe jött Donald Trump, amikor meglátta a Károly királlyal parolázó Zelenszkijt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az anyák szja-mentessége és a nyugdíjasok áfa-visszatérítése lesznek a költségvetés sarokpontjai.","shortLead":"Az anyák szja-mentessége és a nyugdíjasok áfa-visszatérítése lesznek a költségvetés sarokpontjai.","id":"20250310_Nagy-Marton-2026-os-koltsegvetes-utemterv-aprilis-20","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bf651f4f-dd7d-4956-a7d4-7a4b2773b196.jpg","index":0,"item":"6f925c14-d383-4e3b-982b-452df978cb62","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_Nagy-Marton-2026-os-koltsegvetes-utemterv-aprilis-20","timestamp":"2025. március. 10. 09:09","title":"Húsvétra ígéri Nagy Márton, hogy összeáll a jövő évi költségvetés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0cf37b47-37ca-4a49-91be-fadd94a512b2","c_author":"Parászka Boróka","category":"kultura","description":"Két napja temették el Szilágyi Júlia szerkesztőt, esszéírót, egyetemi tanárt a kolozsvári neológ temetőben. Ma azt mondanák, „veszélyes” kor és szemtanú volt, nem véletlen, hogy kevesen kísérték utolsó útjára.","shortLead":"Két napja temették el Szilágyi Júlia szerkesztőt, esszéírót, egyetemi tanárt a kolozsvári neológ temetőben. Ma azt...","id":"20250309_szilagyi-julia-erdely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0cf37b47-37ca-4a49-91be-fadd94a512b2.jpg","index":0,"item":"722a2b85-d711-4795-8389-555792f26f96","keywords":null,"link":"/kultura/20250309_szilagyi-julia-erdely","timestamp":"2025. március. 09. 10:00","title":"Elment Szilágyi Júlia, aki Horthy Erdélyének legfájdalmasabb történeteit mesélte el","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc9bb87f-cf08-4aab-a1aa-1d4c54b79700","c_author":"Balizs Benedek","category":"elet","description":"Valóban ennyire rémes ez a feladat? Van ennek bármi értelme? Egyáltalán ki találta ki a szekrényugrást, és miért része ma is a tornaóráknak? ","shortLead":"Valóban ennyire rémes ez a feladat? Van ennek bármi értelme? Egyáltalán ki találta ki a szekrényugrást, és miért része...","id":"20250308_szekrenyugras-oktatasa-tornaora-serules-trauma-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc9bb87f-cf08-4aab-a1aa-1d4c54b79700.jpg","index":0,"item":"4885017d-fc3e-40ec-aa8e-e456cf99adb6","keywords":null,"link":"/elet/20250308_szekrenyugras-oktatasa-tornaora-serules-trauma-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 20:00","title":"„Alkotmányba foglalnám ennek a kínzóeszköznek a betiltását” – emlékszik még a tornaórák rémére, a szekrényugrásra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"70051d7e-69fa-4fe6-907b-91cef39f9348","c_author":"HVG","category":"360","description":"Nem igazán jól kezdődött az élete, és nem úgy ért véget, ahogy az angyalok talán megálmodták, de a kettő között pergő hat évtized jutott a múlt héten, máig tisztázatlan körülmények között, 95 évesen elhunyt Gene Hackmannek.","shortLead":"Nem igazán jól kezdődött az élete, és nem úgy ért véget, ahogy az angyalok talán megálmodták, de a kettő között pergő...","id":"20250309_hvg-Gene-Hackman-nekrolog-5x1","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/70051d7e-69fa-4fe6-907b-91cef39f9348.jpg","index":0,"item":"5f0e9b7a-5879-4b79-9950-425ac4d77fe4","keywords":null,"link":"/360/20250309_hvg-Gene-Hackman-nekrolog-5x1","timestamp":"2025. március. 09. 15:45","title":"„Színésznek képeztek ki, nem sztárnak” – Gene Hackmannek ez a szerep nem kellett, de így is a legnagyobbak közé emelkedett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6bd5ebb-d6dc-4f82-b9b7-4a52b61c0865","c_author":"Mészáros Márton","category":"360","description":"A nagy cégek elköteleződése töretlen a munkavállalók egészsége iránt, az állami szférában és a kkv-szektorban azonban sokan lemondtak a munkaalkalmassági vizsgálatokról. A Belügyminisztérium nem siet a magyarázattal.","shortLead":"A nagy cégek elköteleződése töretlen a munkavállalók egészsége iránt, az állami szférában és a kkv-szektorban azonban...","id":"20250310_hvg-foglalkozasegeszsegugy-alkalmassagi-vizsgalat-nagy-cegek-kkv-allam","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6bd5ebb-d6dc-4f82-b9b7-4a52b61c0865.jpg","index":0,"item":"f253fd14-5aa4-4001-989a-636be057e7e8","keywords":null,"link":"/360/20250310_hvg-foglalkozasegeszsegugy-alkalmassagi-vizsgalat-nagy-cegek-kkv-allam","timestamp":"2025. március. 10. 09:30","title":"„Az ülőmunka az új dohányzás”, de az államot újabban nem érdekli dolgozói egészsége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0e476c9d-e12f-4ba4-8a77-400f2287169c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A következő német kancellár kivenné az adófék szabályai alól a hadiipari költéseket, és 500 milliárd eurót adna infrastruktúra-fejlesztésre, de ezt csak a Zöldekkel együtt tudja átverni a leköszönő parlamenten. A környezetvédő párt elutasította a terveit, de nyitva hagyták az ajtót a további egyeztetések előtt.","shortLead":"A következő német kancellár kivenné az adófék szabályai alól a hadiipari költéseket, és 500 milliárd eurót adna...","id":"20250310_nemetorszag-vedelmi-infrastrukturalis-csomag-zoldek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0e476c9d-e12f-4ba4-8a77-400f2287169c.jpg","index":0,"item":"bec90278-9dd6-42ae-9eaf-dd32948779c9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250310_nemetorszag-vedelmi-infrastrukturalis-csomag-zoldek","timestamp":"2025. március. 10. 14:13","title":"Egyelőre lepattant a Zöldekről Friedrich Merz védelmi és infrastrukturális gigacsomagja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ott, ahol egy hagyományos prémium szedán biztosan elakadna, a Volvo krosszszedánja még vígan elmegy. A "hosszúlábú" S60 azonban kissé borsos árú jószág.
A Volvo már korábban mesteri jártasságra tett szert a spéci igényeket kielégítő résmodellekben. Így volt ez úgy két évtizede is, amikor először rukkolt ki a kockaformájú V70-es kombi terepjáró változatával. Most erre a rugóra járva ugyancsak egy szűk, de pénzes autós közönséget megcélozva ismét próbálkozik: itt van a jelenleg futó S60-as terepkivitelben, amely kicsit sportos szedán, kicsit (luxus)terepjáró – mindez a svéd márkától megszokott prémium fazonírozásában.
Az S60 nevéhez odabiggyesztett cross country kifejezés valójában arra utal, hogy az elől-hátul kiegészítő díszelemekkel dekorált jármű hasmagasságát 6,5 centivel több, mint 20 centiméterre megemelték.
A nagyobb, a 18, illetve felár ellenében a 19 colos kerekeket ballonos gumival szerelték fel, a kerékjárati íveket fekete műanyaggal keretezve kiszélesítették, a kocsi alvázát pedig a kőfelverődések ellen külön védőlemezekkel is beburkolták. Így aztán ha a természetkedvelő volvós letér az aszfaltról, gond nélkül tovább haladhat. Úttalan, vad terep azért nem javasolt. A gólyalábkara helyezett, s ettől kicsit esetlen arányú járgány dagonyázó képességei korlátozottak, de arra mindenképpen jó, hogy a városban büntetlenül fel lehet vele ugratni a magas járdákra, jól bírja a kátyús pesti flaszter gyűrődéseit, s az összkerékhajtás jóvoltából a sáros-csúszós, vagy behavazott földutakon sem jön zavarba.
D.P.
A mi tesztpéldányunk motorházteteje alatt a Volvo 2400 köbcentiméteres, öthengeres turbódízelese lapult, amely a maximális, 420 Newtonméteres nyomatékát a hatfokozatú automata sebességváltó segítségével juttatja el a kerekekhez.
A Volvo brosúrája szerint a kettős turbófeltöltőt alkalmazó aggregátban az égési folyamat precíz irányításáról közvetlen üzemanyag-befecskendezés gondoskodik, méghozzá úgy, hogy hengerenként külön processzor és nyomásérzékelő szabályozza a befecskendezett üzemanyag mennyiségét. Mindez roppant korszerűen hangzik, de a teljes képhez hozzátartozik, hogy a Volvo a méretcsökkentés jegyében már elbúcsúzott a négyhengeresnél nagyobb erőforrásoktól. Még a legújabb, jóval testesebb XC90-esben is csak négy henger dolgozik.
Ám a volán mögött ebből az erkölcsi elavultságból az úrvezetők semmi hátrányosat nem érezhetnek. A 190 lóerős dízel bemelegedve feltűnően csendes, jól húz, kellően nyomatékos, bár vezetőjének meg kell elégednie az átlagosnál lassúbb gyorsulási értékkel: 8,6 másodperc alatt éri el az óránkénti 100 kilométeres sebességet.
Volvo S60 Cross Country - galéria
D.P.
A vezetés hangulatát feldobja a járműfülke skandináv, minimalista stílusú enteriőrje, mindenekelőtt a már oly sokszor dicsért biztos oldaltartású, kagylósított ülések. Ez azonban nem változtat azon, hogy a középosztályba sorolt S60 hátul igencsak szűkős: még jó pár alsó középkategóriájú konkurens is több helyet kínál. A Volvo más típusaiból is jól ismert műszerpult viszont szemet gyönyörködtetően dizájnos.
Apró, de látványos adalék, hogy a kombinált digitális óraegység izzó vörösbe borul, amikor a háromállású (elegance, eco, performance) üzemmód baloldali bajuszkapcsolóját az utóbbiba kapcsoljuk. Már-már klasszikus dizájnelemnek számít a középen kialakított „lebegő” középkonzol is, jóllehet lassan az is nyugdíjérett. A rajtalévő gomberdővel lehet megjeleníteni a különböző információs és szórakoztató adatokat a hét colos kijelzőn. Vagyis nem érintőképernyős, indulás előtt nem árt gyakorolni a menürendszert, a menet közbeni gombbabrálás elvonhatja vezető figyelmét.
Volvo S60 Cross Country - galéria
D.P.
Pedig a svéd márka már hagyományszámba menően legendásnak számít biztonsági megoldásairól, s az ilyen előremutató megoldások a cross countryból sem hiányoznak. Az öszkerékhajtású változatokban alapfelszereltség a lejtmenet-vezérlés, ennek jóvoltából meredek lejtőkön csak kormányozni kell, a féket és a gázadagolást elektronika vezérli. Emellett az IntelliSafe fantázianévre keresztelt asszisztensrendszer ugyancsak többféleképpen segíti a biztonságos volánforgatást.
Ezek egyik leglátványosabbika az a City Safety nevű, 50 km/óra sebességig működő koccanásgátló, amely önműködően vészfékezésbe kezd, ha a sofőr nem reagál időben a kocsi előtt hirtelen megálló, vagy lassuló autóra. A rendszer része a gyalogos- és kerékpár-felismerő funkció: ha váratlanul gyalogos lép a kocsi elé, vagy ugyanígy biciklis kerül a kocsi útjába, az elektronika ugyancsak besegít, hogy elkerüljék az végzetes gázolást.
D.P.
A nem túl erős fizetőképességű magyar autópiacon az S60 Cross Country talán legnagyobb hátránya, hogy már helyből nem olcsó: 11,840 millió forintnál startol, de a legmagasabb, Summum kivitelű tesztautó már több mint 16 millió, amelyből az IntelliSafe egymaga 740 ezer forintot kóstál. Így hovatovább S60-fanatikusnak kell lenni, hogy az autós a krosszváltozat mellett döntsön.
Ám a Volvo marketingesei láthatóan ismerik a piaci dörgést. A Cross Country sportszedán mellett még a kombiváltozat, a V60 terepes verzióját is kínálják, s hírek szerint a nagyobb vásárlóerejű főpiacokon, így otthon Svédországban, vagy az USA-ban a terepjáró 60-asokat viszik, mint a cukrot.
Még több autós tesztért lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.