szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Renault, a Hyundai, a Mahindra és a Suzuki gyártmányai is csúnyán leszerepeltek egy világszintű sztenderdizált törésteszten. Igaz mindezt Indiában.

Olyan rendkívül népszerű modellek, mint a Renault Kwid, a Maruti Suzuki Celerio, a Mahindra Scorpio vagy a Hyundai Eon nulla csillagos törésteszteket produkáltak a felnőtt utasvédelmi teszteken a távol-keleti országban.

Egyedül a Renault Kwid kapott egy csillagot, mivel ahhoz rendelhető, de csak opcionálisan utasoldali légzsák.

A törésteszteket végő Global NCAP főtitkára David Ward nem késlekedett hangsúlyozni, hogy mennyire fontos lenne az önhordó karosszéria megfelelő stabilitása, hogy ne roppanjon azonnal össze, illetve, hogy legalább légzsákok révén védve legyenek az autókban utazók, minden forgalomba kerülő autónál.

Indiában statisztikák szerint 135 ezer ember hal meg évente közlekedési balesetekben.

Az autógyártók persze azzal érvelnek, ha egy járművet 1,2 millió forintnak megfelelő pénzért tudnak csak eladni, akkor többek közt a biztonsági berendezések fognak kimaradni. De a Global NCAP azért érvel, hogy minden autó legalább minimális mértékben teljesítsen biztonsági feltételeket.

Valamelyest az indiai kormányzat is kész lépéseket tenni, és kidolgoztak egy új feltételrendszert, amelyben már kötelező lenne a légzsák, az ABS és biztonsági öv. Ugyanakkor a legkorábbi bevezetésére csak 2018 után kerülhet sor – írja cikkében az Autocar.

Addig sajnos, nagyjából a hetvenes-nyolcvanas évek európai kisautóinak szintjén marad biztonsági szempontból jónéhány új autó a harmadik világban.

Renault Kwid

Hyundai Eon

Suzuki Maruti Celerio

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!