Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"5b1a5d3c-ada6-4ec8-8f74-0edd0becfd40","c_author":"Németh András","category":"itthon","description":"Kelemen Humor, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) elnöke azt kérte az erdélyi magyaroktól, hogy a romániai elnökválasztás második fordulójában Nicusor Danra, Bukarest polgármesterre szavazzanak. Szerinte az első kör győztese, George Simion sohasem lesz a magyarok barátja, ezért a döntő forduló az erdélyi magyarság jövőjéről is szól. Egy Maros megyei RMDSZ-tanácsnok pedig név szerint is bírálta a magyar miniszterelnököt.","shortLead":"Kelemen Humor, a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) elnöke azt kérte az erdélyi magyaroktól, hogy a romániai...","id":"20250510_Az-RMDSZ-nek-nagyon-nem-tetszik-hogy-Orban-kiallt-a-magyarellenes-romaniai-elnokjelolt-George-Simion-mellett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b1a5d3c-ada6-4ec8-8f74-0edd0becfd40.jpg","index":0,"item":"cc6c352d-eda0-4222-a215-969778770aa6","keywords":null,"link":"/itthon/20250510_Az-RMDSZ-nek-nagyon-nem-tetszik-hogy-Orban-kiallt-a-magyarellenes-romaniai-elnokjelolt-George-Simion-mellett","timestamp":"2025. május. 10. 17:51","title":"Az RMDSZ-nek nagyon nem tetszik, hogy Orbán kiállt a magyarellenes romániai elnökjelölt, George Simion mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"19a075bb-4b3f-4c68-b2b6-5dd62879a517","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Kétszer próbálta meg a biciklis rabló elvenni a 90 éves férfi szatyrát, de egyszer sem sikerült neki, aztán megérkeztek a rendőrök.","shortLead":"Kétszer próbálta meg a biciklis rabló elvenni a 90 éves férfi szatyrát, de egyszer sem sikerült neki, aztán megérkeztek...","id":"20250509_bicikli-rablas-ceglede-birosag-itelet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/19a075bb-4b3f-4c68-b2b6-5dd62879a517.jpg","index":0,"item":"b64f02ff-eac9-44b1-bdff-545258e81d79","keywords":null,"link":"/itthon/20250509_bicikli-rablas-ceglede-birosag-itelet","timestamp":"2025. május. 09. 10:26","title":"Bringázás közben akart kirabolni egy 90 éves férfit Cegléden, de az arra járó rendőrökre nem számított","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"931b5c25-8449-48cb-bf0d-5d89a246d7d0","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A virtuális valóságban szerzett élményeket egészíti ki egy apró viselhető eszköz, amely a tapintás illúzióját kínálja a viselőjének. Valósághűbb tapintási visszajelzést ad, mint a jelenlegi vibrációs megoldások.","shortLead":"A virtuális valóságban szerzett élményeket egészíti ki egy apró viselhető eszköz, amely a tapintás illúzióját kínálja...","id":"20250509_viselheto-eszkoz-tapintas-virtualis-valosagban-vr","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/931b5c25-8449-48cb-bf0d-5d89a246d7d0.jpg","index":0,"item":"bbd58db3-78dd-4364-970f-342ddeda4d81","keywords":null,"link":"/tudomany/20250509_viselheto-eszkoz-tapintas-virtualis-valosagban-vr","timestamp":"2025. május. 09. 10:03","title":"Illúzió felsőfokon: így tapinthat majd a semmiben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f0660fe-d603-42eb-b375-df5db2c3ef4b","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A MÁV szerint a kivitelező vitatja, hogy az ő hibájából történt a repedés.","shortLead":"A MÁV szerint a kivitelező vitatja, hogy az ő hibájából történt a repedés.","id":"20250509_keleti-palyaudvar-uvegfodem-repedes-javitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f0660fe-d603-42eb-b375-df5db2c3ef4b.jpg","index":0,"item":"cb21d546-70e9-4d1d-8e95-27c402db775f","keywords":null,"link":"/kkv/20250509_keleti-palyaudvar-uvegfodem-repedes-javitas","timestamp":"2025. május. 09. 06:07","title":"Egy év alatt sem sikerült kijavítani a Keleti pályaudvaron a megrepedt üvegfödémet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a04997be-d90a-49a8-9179-2536e9e995a1","c_author":"HVG","category":"360","description":"Több okból sincs elég energiatermelő kapacitás az országban. ","shortLead":"Több okból sincs elég energiatermelő kapacitás az országban. ","id":"20250510_hvg-Calik-Holding-Calik-Enerji-Ansaldo-gazuzemu-eromu-Tiszaujvaros-MVM-Status-Kpria-Meszaros-Lorinc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a04997be-d90a-49a8-9179-2536e9e995a1.jpg","index":0,"item":"2047bbac-f8c8-484d-bccf-46ad65cd9fb3","keywords":null,"link":"/360/20250510_hvg-Calik-Holding-Calik-Enerji-Ansaldo-gazuzemu-eromu-Tiszaujvaros-MVM-Status-Kpria-Meszaros-Lorinc","timestamp":"2025. május. 10. 08:00","title":"Törökökkel, franciákkal és Mészáros Lőrinccel épülhetnek a Paks II.-pótló gázerőművek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8f95aea0-144c-42c2-9a8b-6e7099cef4de","c_author":"László Ferenc","category":"cegauto","description":"Hét és fél évtizeddel ezelőtt ezen a napon alapították a Seatot, amelynek mai születésnapi rendezvényén egy ősrégi és nagyon kedves kis Seat 600-as is ott vendégeskedett.","shortLead":"Hét és fél évtizeddel ezelőtt ezen a napon alapították a Seatot, amelynek mai születésnapi rendezvényén egy ősrégi és...","id":"20250509_ma-75-eves-a-seat-ott-jartunk-a-60-eves-cuki-kisautoval-ekesitett-szulinapon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8f95aea0-144c-42c2-9a8b-6e7099cef4de.jpg","index":0,"item":"b2bac301-7cda-458e-a18e-c8c911c60820","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_ma-75-eves-a-seat-ott-jartunk-a-60-eves-cuki-kisautoval-ekesitett-szulinapon","timestamp":"2025. május. 09. 15:14","title":"Ma 75 éves a Seat, ott jártunk a 60 éves cuki kisautó díszvendéggel ékesített szülinapon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df","c_author":"MTI","category":"cegauto","description":"Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket. ","shortLead":"Elég lesz hároméves átlagban teljesíteni a CO2-kvóta kötelezettségeket. ","id":"20250509_Idot-nyertek-az-autogyartok-az-EU-enyhit-a-kibocsatasi-szigoron","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bb9dccbc-2636-4f08-bc68-22bb0799b2df.jpg","index":0,"item":"8a38c3d4-c83f-4ab7-8b65-7389a7799ab9","keywords":null,"link":"/cegauto/20250509_Idot-nyertek-az-autogyartok-az-EU-enyhit-a-kibocsatasi-szigoron","timestamp":"2025. május. 09. 07:31","title":"Időt nyertek az autógyártók: enyhít az EU a kibocsátási szigoron","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"470fcb9e-961e-4fd7-8ba4-2fade6159c57","c_author":"Tóta W. Árpád","category":"360","description":"Keresztre feszítettük, köpönyegére sorsot vetettünk. És nem nyertünk.","shortLead":"Keresztre feszítettük, köpönyegére sorsot vetettünk. És nem nyertünk.","id":"20250509_tota-w-arpad-Gyurcsany-Ferenc-bucsuztatasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/470fcb9e-961e-4fd7-8ba4-2fade6159c57.jpg","index":0,"item":"cb022a68-9f53-4d65-9c44-211d860171e9","keywords":null,"link":"/360/20250509_tota-w-arpad-Gyurcsany-Ferenc-bucsuztatasa","timestamp":"2025. május. 09. 09:04","title":"Tóta W. Árpád búcsúztatja Gyurcsány Ferencet: Mint a villám tépte magányos fenyő","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A bicikliseknek is kéne KRESZ-vizsga. Vagy nem? Javasoljon ön is az új KRESZ-be
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Mi az, amit ön rossznak, feleslegesnek vagy nem egyértelműnek talál a KRESZ-ben és azonnal kidobná? Vagy éppen, hogy jó ötlenek tartana beemelni a készülő szabályozásba. Most lehet szabadon ötletelni, sőt ezt kérnénk az olvasóktól.
Valahol elképesztő, hogy még mindig az 1975-ben elfogadott KRESZ-törvény alapján közlekedünk. A törvény hamarosan változhat és ha csak az elmúlt pár év közlekedési módozatainak forradalmára gondolunk, nagyon ideje van aktualizálni ezt a fontos, a mindennapi életünkre nagy hatással bíró szabályozást.
A kerékpárosok számának növekedése, az elektromos autók terjedése, valamint az olyan furcsa szerkezetek, mint a Segway, a Hooverborad, vagy az elektromos rollerek megjelenése kapcsán jó lenne, valami egyszerű és mindenki által ismert, modern szabályozókat kitalálni.
De lássunk néhány példát, milyen ötletekre gondolunk? Az autósok esetében például a napi gyakorlatot látva teljesen felesleges például az előzni tilosnál a teherautókra vonatkozó kikötés. Minek? Általánosítsák a szabályt, ha nem lehet előzni, ne lehessen előzni.
Egy másik felvetés. 2010-től a motorosok a pirosnál előre mehetnek a sorban. A következménye : a “tükörkoccolások” miatti feszültség minkét féltől. Helyette – európai mintára - a lámpák előtt 30-40 méterrel a sávokat megvezetnék. Egy, háromsávos út esetében például a legbelsőt az út közepe felé húsz centivel, a legkülsőt az út széle felé húsz centivel. Így kialakulna középen egy szélesebb nyomsáv dupla vonallal, amelyen biztonságosan lehetne előre menni.
Érdemes lehet azon is elgondolkodni, hogy valamiféle jogsihoz kötnék, hogy valaki biciklizhessen a forgalomban. Sok biciklisnek fogalma sincs, mit csináljon mondjuk egy biciklisávval ellátott egyenrangú útkereszteződésben. Vagy azt sem tudják, mi a funkcionális különbség a nyílt és a zárt biciklisáv között, (mondjuk, ezt az autósok sem tudják). Egyben a biciklizés és forgalomban futás közben bedugott fülű, zenehallgató embereket is büntetni kellene szigorúan – javasolják a szerkesztőség biciklis kollégái.
Ide tartozik a fent is említett Segwayek rendszabályozása, ami félúton van a roller, a bicikli és a görkori közt valahol. Sőt olyan "elvetemült" eszközöket, mint a longboard, vagy gördeszka nem is említve. Ezekkel mindenki megy, amerre lát. Mivel eléggé megszaporodnak ezek a belvárosban, meg az utakon, jó lenne rá valami szabályozás. Amikor ilyennel mentem, fogalmam nem volt, hogy mehetek-e az úton vagy a járdán – mondta egy kollégánk.
De ugyan ilyen veszélyes gyakorlat, hogy jelenleg biciklist szabad előzni úgy, hogy az előzést végrehajtó autó/traktor/kamion/busz nem lép ki a jobb oldali sávból (ha megfelelő oldaltávolságot tart). Ez nem jó, mert egy kamionnál kizárt, hogy legyen megfelelő oldaltáv, ha nem hagyja el a sávot.
Észrevette, hogy egyre kevesebb a pozitív hős? Megmutatjuk, miért volt kellemes a mozi a világháború után, és hogyan tűnt el a határ a hazugság és a valóság közül.