Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"6ab79375-55a1-4e15-b624-7d1bcaba1b04","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"Ismeretlen tettes ellen, hivatali visszaélés és hamis vád miatt tett feljelentést az Építési és Közlekedési Minisztérium, miután a tárcától időközben kirúgott Bátonyi Péter a Partizánban rántotta le a leplet az állítása szerint jogsértő módon lepapírozott műemléki felújításokról. Emellett a minisztérium sajtóosztálya elküldte lapunknak a reakcióját is, amiben Lánszki Regő országos főépítész Facebook-poszjára hivatkozva magyarázzák az álláspontjukat. Ezekről az állításokról megkérdeztük Bátonyi Pétert is.","shortLead":"Ismeretlen tettes ellen, hivatali visszaélés és hamis vád miatt tett feljelentést az Építési és Közlekedési...","id":"20241202_muemlekek-batonyi-peter-lanszki-rego-vita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6ab79375-55a1-4e15-b624-7d1bcaba1b04.jpg","index":0,"item":"7b06d2d6-f7bc-446d-9b8d-8fe6b1cb81f1","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_muemlekek-batonyi-peter-lanszki-rego-vita","timestamp":"2024. december. 02. 12:02","title":"Lázárék támadják a minisztériumról kitálaló műemlékes szakembert, itt a válasza","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A maximális visszatérítéshez a nyugdíj-, illetve egészségpénztári tagság utáni befizetések idei összegének el kell érnie a 750 ezer forintot.","shortLead":"A maximális visszatérítéshez a nyugdíj-, illetve egészségpénztári tagság utáni befizetések idei összegének el kell...","id":"20241202_adovisszaterites-OPOSZ-nyugdijpenztar-egeszsegpenztar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4f694350-0106-4b72-a387-b34b3dc63b8c.jpg","index":0,"item":"431a7433-a2e4-4bd1-b22a-199d4f3437c2","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_adovisszaterites-OPOSZ-nyugdijpenztar-egeszsegpenztar","timestamp":"2024. december. 02. 15:01","title":"Jön az adóvisszatérítés-szezon, 150 ezer forint is visszajárhat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1a0ba996-306f-4caa-b808-ed99ae7533d8","c_author":"Kacskovics Mihály Béla","category":"itthon","description":"Luxusáruházakat látogattak a brit fővárosban.","shortLead":"Luxusáruházakat látogattak a brit fővárosban.","id":"20241202_varkonyi-andrea-meszaros-lorinc-magangep-london-karacsony-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a0ba996-306f-4caa-b808-ed99ae7533d8.jpg","index":0,"item":"5053c5f9-0eb5-43ce-888a-17b115484762","keywords":null,"link":"/itthon/20241202_varkonyi-andrea-meszaros-lorinc-magangep-london-karacsony-ebx","timestamp":"2024. december. 02. 10:58","title":"Épp akkor járt a Mészáros Lőrinchez köthető magángép Londonban, amikor Várkonyi Andrea arról posztolt, hogy szép ott az ünnep","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c5c850b-a27f-4f38-bed1-0ef9f11f1c02","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A szerdán megkötött tűzszünet láthatóan egy hetet sem bírt ki.","shortLead":"A szerdán megkötött tűzszünet láthatóan egy hetet sem bírt ki.","id":"20241202_tuzszunet-bombazas-idf-libanon-hezbollah","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c5c850b-a27f-4f38-bed1-0ef9f11f1c02.jpg","index":0,"item":"884a5f80-1af3-4bea-ac8b-8d506fa1341b","keywords":null,"link":"/vilag/20241202_tuzszunet-bombazas-idf-libanon-hezbollah","timestamp":"2024. december. 02. 20:44","title":"Ennyit a tűzszünetről: előbb a Hezbollah támadott rá egy izraeli őrtoronyra, most meg az IDF légiereje bombázza Libanont","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a076f576-6c5b-4c33-bd10-780589f41aef","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Bekeményít a világ egyik legbefolyásosabb ipari szakszervezete, az IG Metall, miután a Volkswagen elutasította a munkavállalók javaslatát. A szakszervezet fenyegetése szerint a VW valamennyi németországi üzemében tiltakozni fognak a radikális megszorítási tervek ellen, ami rég nem látott helyzetet eredményezhet az országban.","shortLead":"Bekeményít a világ egyik legbefolyásosabb ipari szakszervezete, az IG Metall, miután a Volkswagen elutasította...","id":"20241201_volkswagen-sztarjk","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a076f576-6c5b-4c33-bd10-780589f41aef.jpg","index":0,"item":"46945cb3-68f4-4ee3-b48d-763fb897ce46","keywords":null,"link":"/cegauto/20241201_volkswagen-sztarjk","timestamp":"2024. december. 01. 14:53","title":"Rég látott olyat Németország, ami a Volkswagen gyáraiban történhet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Lázár János törvénymódosítója szerint a minimális szolgáltatási szintet lecsökkentenék, a párhuzamosságokat pedig megszüntetnék.","shortLead":"Lázár János törvénymódosítója szerint a minimális szolgáltatási szintet lecsökkentenék, a párhuzamosságokat pedig...","id":"20241202_vitezy-david-vonalbezaras-jaratritkitas-lazar-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/339a2886-8860-4891-a8d8-4de0cc852b38.jpg","index":0,"item":"77341e98-28f2-40d6-bbf3-e00036b4301e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20241202_vitezy-david-vonalbezaras-jaratritkitas-lazar-janos","timestamp":"2024. december. 02. 12:13","title":"Vitézy: Vonalbezárásokra és járatritkításokra készül a kormány","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"ff62b2b1-e892-48fa-9724-89f5760d1154","c_author":"Maltofer","category":"brandchannel","description":"A vas csupán egyetlen nyomelem a sok közül, amire a szervezetünknek szüksége van. Ugyanakkor a hiánya komoly problémákat – például szívdobogást, légszomjat, hajhullást és akár szájfekélyeket is – okozhat. Ebben a cikkben összeszedtük, hogy mi vezethet vashiányhoz, és miért nem biztos, hogy elég annyi vas, amennyit a táplálkozással beviszünk.","shortLead":"A vas csupán egyetlen nyomelem a sok közül, amire a szervezetünknek szüksége van. Ugyanakkor a hiánya komoly...","id":"20241202_Maltofer-vashiany-melyik-tipus-megelozes-kezeles","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ff62b2b1-e892-48fa-9724-89f5760d1154.jpg","index":0,"item":"98eb790d-4744-4870-a589-7807e90d2dbc","keywords":null,"link":"/brandchannel/20241202_Maltofer-vashiany-melyik-tipus-megelozes-kezeles","timestamp":"2024. december. 02. 10:30","title":"Vashiányom van – de melyik típus?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Maltofer","c_partnerlogo":"1dd80d49-1e3d-434d-9ee9-12d080583b87","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"1cac5628-3ac9-40ef-b3e3-5044961bbf07","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az újságíró szüleit a Rákosi-rendszerben lecsukták – Amerika mentette meg őket. Ő továbbra is abban az Egyesült Államokban hisz, amely akkor kimenekítette őket Magyarországról. ","shortLead":"Az újságíró szüleit a Rákosi-rendszerben lecsukták – Amerika mentette meg őket. Ő továbbra is abban az Egyesült...","id":"20241201_kati-marton-donald-trump-orban-viktor-demokracia-usa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cac5628-3ac9-40ef-b3e3-5044961bbf07.jpg","index":0,"item":"adb667ec-0702-48bc-b6eb-940640ce967a","keywords":null,"link":"/360/20241201_kati-marton-donald-trump-orban-viktor-demokracia-usa","timestamp":"2024. december. 01. 09:00","title":"Kati Marton: Hiába csodálja Trump Orbánt, felesleges lenne feladni az amerikai demokráciába vetett hitet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nagyon hiányoltunk már egy ilyen raliautót a Toyotától
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
A Toyota Gazoo Racing csapat Tommi Mäkinen vezetésével gőzerővel teszteli a Yaris WRC-t, amely 2017-ben fog bemutatkozni a rali-világbajnokságon.
Közismert tény, hogy a technikai versenysportok, különösen az országúti autókban alkalmazott műszaki megoldásokhoz legközelebb álló ralisport, a jövő autóipari fejlesztéseinek előfutárai. Itt tesztelik azokat az innovatív megoldásokat, amelyek, ha bizonyítanak, néhány év múltán a sorozatgyártott autókban is helyet kaphatnak majd. E filozófia égisze alatt a Toyota Gazoo Racing WRC csapat immár kilenc hónapja dolgozik a Toyota Yaris WRC típus fejlesztésén.
A hatékony csapatmunka eredményeként az országúti Yaris nagytestvére, a Toyota Yaris WRC idén tavasszal már megmutatta magát Finnország murvás útjain, majd Dél-Európa felé vette az irányt. Az intenzív tesztprogram során bebizonyosodott, hogy a következő évadtól a rali-világbajnokságban versenyző Yaris WRC egy átgondolt konstrukció.
Toyota
Az egyelőre szigorúan titkos járművel a csapat májusban már próbafutamot abszolvált, amelyre a csapat főhadiszállásához, a finnországi Puuppolához közel került sor. Ezt az első tesztet számos további követte. Habár a Toyota Yaris mára több mint 5000 kilométernyi közúti teszten van túl, az autó még mindig a fejlesztés korai fázisában jár. Éppen ezért a fejlesztési program optimalizálása érdekében a csapat gyorsan egy második Toyota Yaris WRC példányt is felvett a tesztprogramba.
„Rendkívül keményen dolgoztunk, hogy beleférjünk a határidőkbe. Május óta számtalan tesztfutamot végeztünk, és betartottuk az előírt határidőket. A második autó csatasorba állításával felgyorsíthattuk a munkánk ütemét, és differenciálhattuk a fejlesztések tesztelését. Minden lehetséges körülményt, minden felülettípust le szeretnénk tesztelni, hogy maximálisan felkészüljünk 2017-re” – nyilatkozta Tommi Mäkinen, a Toyota Gazoo Racing WRC csapatfőnöke, négyszeres ralivilágbajnok.
Toyota
Mäkinen azt is elárulta, hogy az első csapat kizárólag Finnországban dolgozik, ők az autó megbízhatóságával és tartósságával foglalkoznak, tesztprogramjuk fókuszában a motor és a sebességváltó áll. A második csapat a felfüggesztésre összpontosít, ők további európai központokban – például Spanyolországban vagy Portugáliában – dolgoznak.
Bár a Toyota Yaris WRC-ről gyakorlatilag nincs technikai paraméter nyilvánosan, de várhatóan a nemrég látott új Citroen C3 raliautójához hasonlóan 380 lóerős környékén lehet majd a teljesítménye és a szerkezet könnyebb lesz, mint a jelenlegi WRC-szabályok szerinti autók.
Tommi Mäkinen, Juho Hanninen és Jarkko Nikara mind megfordultak a Toyota Yaris WRC volánja mögött, mielőtt beosztották volna a fejlesztési program kiválasztott úttípusait. „Nem voltam képes megállni, muszáj volt elsőként kipróbálnom az autót. Nagyszerűnek tűnt, ráadásul élvezetes is volt vezetni. Szerencsénk van, hogy olyan tehetségek tapasztalatára építhetünk, mint elsődleges tesztpilótánk, Juho Haninnen, vagy Jarkko Nikara. Hamarosan további pilóták is csatlakoznak a fejlesztő csapathoz” – árulta el a négyszeres bajnok.