szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Toyota Gazoo Racing csapat Tommi Mäkinen vezetésével gőzerővel teszteli a Yaris WRC-t, amely 2017-ben fog bemutatkozni a rali-világbajnokságon.

Közismert tény, hogy a technikai versenysportok, különösen az országúti autókban alkalmazott műszaki megoldásokhoz legközelebb álló ralisport, a jövő autóipari fejlesztéseinek előfutárai. Itt tesztelik azokat az innovatív megoldásokat, amelyek, ha bizonyítanak, néhány év múltán a sorozatgyártott autókban is helyet kaphatnak majd. E filozófia égisze alatt a Toyota Gazoo Racing WRC csapat immár kilenc hónapja dolgozik a Toyota Yaris WRC típus fejlesztésén.

A hatékony csapatmunka eredményeként az országúti Yaris nagytestvére, a Toyota Yaris WRC idén tavasszal már megmutatta magát Finnország murvás útjain, majd Dél-Európa felé vette az irányt. Az intenzív tesztprogram során bebizonyosodott, hogy a következő évadtól a rali-világbajnokságban versenyző Yaris WRC egy átgondolt konstrukció.

Toyota

Az egyelőre szigorúan titkos járművel a csapat májusban már próbafutamot abszolvált, amelyre a csapat főhadiszállásához, a finnországi Puuppolához közel került sor. Ezt az első tesztet számos további követte. Habár a Toyota Yaris mára több mint 5000 kilométernyi közúti teszten van túl, az autó még mindig a fejlesztés korai fázisában jár. Éppen ezért a fejlesztési program optimalizálása érdekében a csapat gyorsan egy második Toyota Yaris WRC példányt is felvett a tesztprogramba.

„Rendkívül keményen dolgoztunk, hogy beleférjünk a határidőkbe. Május óta számtalan tesztfutamot végeztünk, és betartottuk az előírt határidőket. A második autó csatasorba állításával felgyorsíthattuk a munkánk ütemét, és differenciálhattuk a fejlesztések tesztelését. Minden lehetséges körülményt, minden felülettípust le szeretnénk tesztelni, hogy maximálisan felkészüljünk 2017-re” – nyilatkozta Tommi Mäkinen, a Toyota Gazoo Racing WRC csapatfőnöke, négyszeres ralivilágbajnok.

Toyota

Mäkinen azt is elárulta, hogy az első csapat kizárólag Finnországban dolgozik, ők az autó megbízhatóságával és tartósságával foglalkoznak, tesztprogramjuk fókuszában a motor és a sebességváltó áll. A második csapat a felfüggesztésre összpontosít, ők további európai központokban – például Spanyolországban vagy Portugáliában – dolgoznak.

Bár a Toyota Yaris WRC-ről gyakorlatilag nincs technikai paraméter nyilvánosan, de várhatóan a nemrég látott új Citroen C3 raliautójához hasonlóan 380 lóerős környékén lehet majd a teljesítménye és a szerkezet könnyebb lesz, mint a jelenlegi WRC-szabályok szerinti autók.

Tommi Mäkinen, Juho Hanninen és Jarkko Nikara mind megfordultak a Toyota Yaris WRC volánja mögött, mielőtt beosztották volna a fejlesztési program kiválasztott úttípusait. „Nem voltam képes megállni, muszáj volt elsőként kipróbálnom az autót. Nagyszerűnek tűnt, ráadásul élvezetes is volt vezetni. Szerencsénk van, hogy olyan tehetségek tapasztalatára építhetünk, mint elsődleges tesztpilótánk, Juho Haninnen, vagy Jarkko Nikara. Hamarosan további pilóták is csatlakoznak a fejlesztő csapathoz” – árulta el a négyszeres bajnok.

Toyota
Toyota
Toyota

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!