Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d288a553-99b0-4b93-b7bc-14e13bcc8c23","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szerintük a demokrácia lényegi eleme a minél szabadabb közéleti vita.","shortLead":"Szerintük a demokrácia lényegi eleme a minél szabadabb közéleti vita.","id":"20250521_A-Magyar-Ugyvedi-Kamara-az-igazsagugyi-miniszterhez-fordult-a-megfelemlitesi-torveny-miatt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d288a553-99b0-4b93-b7bc-14e13bcc8c23.jpg","index":0,"item":"e5d6c8d1-c936-4c93-af6b-a5f8e5583176","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_A-Magyar-Ugyvedi-Kamara-az-igazsagugyi-miniszterhez-fordult-a-megfelemlitesi-torveny-miatt","timestamp":"2025. május. 21. 14:26","title":"A Magyar Ügyvédi Kamara az igazságügyi miniszterhez fordult a megfélemlítési törvény miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"115a5f26-697b-4d41-b3f5-4f7d410d5c57","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trumpék szerint a Harvard Egyetem nem lépett fel kellően az antiszemitizmussal és a rasszizmussal szemben.","shortLead":"Donald Trumpék szerint a Harvard Egyetem nem lépett fel kellően az antiszemitizmussal és a rasszizmussal szemben.","id":"20250520_donald-trump-usa-harvard-antiszemitizmus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/115a5f26-697b-4d41-b3f5-4f7d410d5c57.jpg","index":0,"item":"c4fad0af-4169-4ef3-99b3-fdb70fe81672","keywords":null,"link":"/vilag/20250520_donald-trump-usa-harvard-antiszemitizmus","timestamp":"2025. május. 20. 10:38","title":"Trump kormánya újabb 60 millió dollárt vont meg a Harvardtól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9f1a53b3-a04f-4f2b-bc6e-185af231f0d0","c_author":"Lenthár Balázs","category":"itthon","description":"A nagyobb kormánypárt parlamenti képviselőcsoportja szerint tisztánlátáshoz és nem a kormánytól független szervezetek ellehetetlenüléséhez vezet majd a törvény elfogadása.","shortLead":"A nagyobb kormánypárt parlamenti képviselőcsoportja szerint tisztánlátáshoz és nem a kormánytól független szervezetek...","id":"20250520_fidesz-frakcio-ugynokmedia-szuverenitas-atlathatosagi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9f1a53b3-a04f-4f2b-bc6e-185af231f0d0.jpg","index":0,"item":"2a821723-d6ad-4895-aeee-462c77084bfd","keywords":null,"link":"/itthon/20250520_fidesz-frakcio-ugynokmedia-szuverenitas-atlathatosagi","timestamp":"2025. május. 20. 14:17","title":"A Fidesz-frakció ügynökmédiázással igyekszik elütni az átláthatósági törvény kritikáját","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cbaaca58-856e-4f68-b70e-0a1d1ad10a78","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A hátsó gumikat gyötrő komoly teljesítmény és a szerény tömeg igen komoly vezetési élménnyel kecsegtet.","shortLead":"A hátsó gumikat gyötrő komoly teljesítmény és a szerény tömeg igen komoly vezetési élménnyel kecsegtet.","id":"20250521_vissza-a-jovobe-300-loeros-v6-az-apro-nissan-micra","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cbaaca58-856e-4f68-b70e-0a1d1ad10a78.jpg","index":0,"item":"1c27201d-f84c-475e-a76b-da8ea341d204","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_vissza-a-jovobe-300-loeros-v6-az-apro-nissan-micra","timestamp":"2025. május. 21. 06:41","title":"Vissza a jövőbe: 300 lóerős V6 az apró Nissan Micrában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2747567f-abc0-4bef-be8d-5617ff29ea2c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Nemrég a spanyolok kaptak ízelítőt abból, hogy mit okoz, ha áram híján nem érhetők el az elektronikus fizetési rendszerek.","shortLead":"Nemrég a spanyolok kaptak ízelítőt abból, hogy mit okoz, ha áram híján nem érhetők el az elektronikus fizetési...","id":"20250521_holland-kozponti-bank-keszpenz-tartalek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2747567f-abc0-4bef-be8d-5617ff29ea2c.jpg","index":0,"item":"33f3d07e-b4e4-414c-8023-20b066b605b1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250521_holland-kozponti-bank-keszpenz-tartalek","timestamp":"2025. május. 21. 14:15","title":"Három napra elég készpénz tartalékolását javasolja a holland központi bank","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8e31cc18-6c46-4a08-9336-c4087f8b14cb","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy Toyota Prius katalizátora a feketepiacon akár 1000 dollárt – kb. 350 ezer forintot – is érhet.","shortLead":"Egy Toyota Prius katalizátora a feketepiacon akár 1000 dollárt – kb. 350 ezer forintot – is érhet.","id":"20250521_Applikacion-keresztul-arulta-a-lopott-katalizatorokat-egy-amerikai-csalad","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e31cc18-6c46-4a08-9336-c4087f8b14cb.jpg","index":0,"item":"87a3ee41-e97c-4c05-a35d-54f195b4665d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250521_Applikacion-keresztul-arulta-a-lopott-katalizatorokat-egy-amerikai-csalad","timestamp":"2025. május. 21. 13:53","title":"Applikáción árulták a lopott katalizátorokat – 13 milliárd forintot kaszált egy amerikai család","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f9c872fd-5ec0-4bef-b91e-635d66dc7c41","c_author":"HVG","category":"elet","description":"22 országból 85 főszerkesztő és kiadóvezető áll ki a Fidesz „átláthatóságról szóló” törvényjavaslatával szemben, köztük olyan nagy médiumok vezetői, mint a brit Guardian, az osztrák ORF vagy a lengyel Gazeta Wyborcza. Állásfoglalásukat változtatás nélkül közöljük.","shortLead":"22 országból 85 főszerkesztő és kiadóvezető áll ki a Fidesz „átláthatóságról szóló” törvényjavaslatával szemben, köztük...","id":"20250520_foszerkesztok-kiadovezetok-kozos-allasfoglalasa-atlathatosagi-torvenyjavaslat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f9c872fd-5ec0-4bef-b91e-635d66dc7c41.jpg","index":0,"item":"80076483-7ddc-4dfa-9fa3-3d4740c1c254","keywords":null,"link":"/elet/20250520_foszerkesztok-kiadovezetok-kozos-allasfoglalasa-atlathatosagi-torvenyjavaslat","timestamp":"2025. május. 20. 13:59","title":"Magyarország a szabad sajtó ellehetetlenítésére készül – Az EU-nak muszáj cselekednie","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3c670a9-e913-4e9e-b419-fc837105a23f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Demokrata főszerkesztője szerint Magyar Péter „nagyon ügyesen mobilizálja az ő szörnyűséges népét”, ezért újabb Békemeneteket kell szervezni.","shortLead":"A Demokrata főszerkesztője szerint Magyar Péter „nagyon ügyesen mobilizálja az ő szörnyűséges népét”, ezért újabb...","id":"20250521_bencsik-andras-bekemenet-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3c670a9-e913-4e9e-b419-fc837105a23f.jpg","index":0,"item":"b14bfb70-facb-467d-b5df-292447bcc43c","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_bencsik-andras-bekemenet-magyar-peter","timestamp":"2025. május. 21. 18:14","title":"Bencsik András: Ebből rohadt nagy vereség lesz, ha nem szedjük össze magunkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hazánkban gyártott kupé-szedán mostantól újult erővel támad: nálunk egy olyan sportmodell vendégeskedett, melynél egyedül csak a vérbő AMG változat nyújt jobb vezetési élményt.
A Mercedes 2004-ben gondolt egy merészet és utcára gördítette a luxusszedánok és a kupék közötti határmezsgye elmosására hivatott CLS-t. Akkor talán még kevesen sejtették, hogy ez az újszerű vonalvezetés olyan népszerűségre tesz szert, hogy nemcsak a második generációs CLS, hanem iparág szerte több egyéb hasonló vágású járgány bukkan majd fel az utakon. Az említett divatteremtő modell kistestvére az a bizonyos CLA, melyből 2013 óta több százezer példány készült a német prémiummárka kecskeméti gyártóüzemében. A 2015 eleje Shooting Brake, vagyis sportos kombi változatban is készülő típus jelenleg életciklusa felénél jár, így a Mercedes szépen csendben meg is ejtette rajta az ilyenkor esedékes ráncfelvarrást.
L.F.
A hazai kereskedésekben júliustól kapható megújult CLA-t első blikkre nehéz megkülönböztetni a már jó ideje forgalomban lévő társaitól, vagyis radikálisnak egyáltalán nem nevezhető ez a facelift. Az apró gyémántokat mintázó betéttel ékesített hűtőrácsot egy vaskos krómcsík osztja ketté, középen pedig ott trónol a hatalmas csillag. Módosult az alsó légbeömlők formája, újak a hátsó süllyesztett kipufogóvégek, ezen kívül pedig új könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők a CLA-ra. Ugyancsak újdonság a Cavansit-kék metálfényezés, tesztautónk azonban nem ilyen kivitelű, hanem matt ezüst, ami iszonyatosan jól néz ki, főleg az itt-ott felbukkanó vörös betétekkel, de erről, illetve a Sport felszereltségről majd egy kicsit később.
Mostantól már teljes LED-fényszóróval is rendelhető a CLA, melyhez speciális hátsó lámpa jár: ennek érdekessége, hogy fényereje három fokozatban automatikusan változik. Újdonság, hogy már az AMG Line csomaggal is kombinálható a vonóhorog, vagyis immár a sportos vontatásnak sincs akadálya - a csomagtérajtó akár láblendítéssel is nyitható, sőt a Shooting Brake esetében csukható is. Ahogy a külsőhöz, úgy a belsőhöz is csak óvatosan nyúltak hozzá a fejlesztők, akik új kárpitokkal, díszbetétekkel és krómozott kezelőszervekkel dobták fel a belteret. Megújult, kicsit elegánsabb lett a műszerfal közepén trónoló 8 colos kijelző, mely azonban sajnos továbbra is fix, vagyis gombnyomásra nem lehet elsüllyeszteni. Pedig milyen jó lenne!
L.F.
A 4640 milliméter hosszú CLA külcsínje még mindig igencsak figyelemfelkeltő, pláne, ha olyan ötküllős AMG felnikkel rendeljük meg az autót, mint amilyen a mi CLA 250 Sport tesztautónk is gurul. A 18 colos felniken 235/40-es Michelin sportgumik feszítenek, és a Sport modellváltozat esetében említést kell tennünk többek közt a sportfutóműről, a nyomtávszélesítésről, valamint a kiváló 4Matic négykerékmeghajtásról. A sportos feelinget erősítendő, piros biztonsági öveket, piros cérnával varrt bőrborításokat, piros légbefúvó peremeket, valamint megvilágított küszöbléceket kapunk, vagyis a dinamizmus elvi síkon mindenképpen biztosított.
Szerencsére a sportosság a gyakorlatban is adott, ugyanis a tesztautóban lévő 2 literes turbómotor a maga 218 lóerős teljesítményével és 350 Nm-es nyomatékával rendkívül fürge haladást tesz lehetővé. A bőrkormány elképesztően jó fogású, a sportülések remekül tartanak és a sofőrnek olyan érzése támad, hogy lényegében egybenőtt a kocsival. A 6,4 másodperces 0-100-as gyorsulás önmagában sem rossz érték, azonban ha ehhez még hozzávesszük, hogy gázadáskor, váltáskor és gázelvételkor is fülsimogató versenyhangok támadnak a kipufogótól, akkor rögtön megértjük, hogy a Sport változat miennyivel több, miben más, mint egy normál CLA.
L.F.
A középkonzolon elhelyezett Dynamic Select kapcsolóval személyre szabhatjuk a motor, a váltó és a kormányzás karakterisztikáját. A tesztautó egyéniségétől az Eco mód áll a legmesszebb, bár kétségtelenül tény, hogy a 70-nél hetediket kapcsoló üzemmód a fogyasztásra mindenképpen jó hatást gyakorolhat. A hétköznapokra a Comfort a legideálisabb választás, ha pedig kicsit haladósabbra vennénk a figurát, akkor jöhet a Sport mód. A CLA 250 Sportot a nevével megegyező üzemmódban hatalmas élmény vezetni, ugyanis a menetstabilizáló ilyenkor enged egy kis szabad fickándozást. Bármikor könnyen rávehető az autó egy kis négykerekes csúszkálásra, de úgy, hogy a sofőr közben egy pillanatig sem érzi kevésnek vagy soknak az elektronika beavatkozását.
Az ESP-t feleslegesnek érezzük kikapcsolni, már csak azért is, mert ilyenkor a kipufogórendszerből valamiért kihal a sportos ropogás és hörgés. A hétsebesség duplakuplungos váltóval alapvetően nincs sok teendőnk, de persze érdemes kipróbálni a kormány mögötti fülekkel használható manuális módot, mellyel villámgyorsan váltogathatunk mindkét irányban. Summa summarum, bár a 218 lóerő abszolút értékben nem túl nagy teljesítmény, a CLA 250 Sportot ennél fickósabbnak érezni, a vezetési élményről pedig csak szuperlatívuszokban beszélhetünk.
L.F.
Bár a gyártó 6,8 literes kombinált fogyasztásról regél, a hétköznapi gyakorlatban lehetetlen ilyen értéket produkálni, olyannyira, hogy az átlagnál feszítettebb tempójú tesztünk során 16,4 literes átlagfogyasztást mértünk (a fedélzeti computer 15,5 litert mutatott). Pedig 250-nel nem is hasítottunk, merthogy a CLA 250 Sport akár ennyivel is képes haladni, aztán pedig leszabályoz az elektronika.
+: egyedi külcsín, nagybetűs vezetési élmény, sportos menetteljesítmények, négykerékhajtás, remek váltó, versenyautós kipufogó, hosszú extralista.
–: nagy fogyasztás, a hazai utakon rázós futómű, nehézkes kilátás, szűkös hátsó fejtér, nem éppen ideális formájú csomagtartó.
Az 56 literes üzemanyagtartály mellett szólnunk kell még a 470 literes, tehát egész méretes csomagtartóról, mely azonban elég lapos és mély kivitelű. A keret nélküli ajtók kitárását követően egyeseknek nehéz lehet a mélyre történő beszállás, a hátsó fejtér pedig nagyon szűkös: 180 centiméteres magasság felett nem fogjuk szeretni a CLA ezen szekcióját. Extrákból nincs hiány, elég csak többek közt a tolatókamerára, a sávtartó automatikára, a holttérfigyelőre, a parkoló asszisztensre, a tempomatra, illetve az Apple CarPlay és Android Auto támogatásra gondolnunk. A gyári navigáció Garmin MapPilot-alapú, és a felhasználói kezelőfelületének kialakítása sajnos messze nem üti meg egy prémiumautó szintjét.
A nem versenyautóként, hanem sokkal inkább pajkos felnőtt játékszerként felfogandó CLA 250 Sport 4Matic alapára 12,8 millió forint, extrákkal telepakolt tesztautónk pedig 18,3 millió forintos áron kelleti magát, a kombi kivitel felára 170 ezer forint. A benzines paletta 122-381 lóerős erőforrásokból áll, dízelfronton pedig 109-177 lóerő közötti modellekből válogathatunk - a 4Matic meghajtás a 220 és a 45 AMG esetében alap, a 220d, 250 és 250 Sport esetében pedig opció. Ha esetleg jelen tesztalanyunk nem lenne elég sportos, akkor inkább a 16 millió forintos alapárú 45 AMG felé kell kacsintgatnunk.