Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"33256900-c18e-4e3c-83db-499ca8f1b8d1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A KLM flottájában harmincnégy Boeing 787 Dreamliner is van.","shortLead":"A KLM flottájában harmincnégy Boeing 787 Dreamliner is van.","id":"20250613_air-india-lezuhant-repulogep-boeing-787-dreamliner-air-france-klm-vezerigazgato","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33256900-c18e-4e3c-83db-499ca8f1b8d1.jpg","index":0,"item":"c5afbf73-78bf-49f9-91c4-3e74f9b3de44","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_air-india-lezuhant-repulogep-boeing-787-dreamliner-air-france-klm-vezerigazgato","timestamp":"2025. június. 13. 17:23","title":"Az Air France–KLM vezérének töretlen a bizalma az Indiában lezuhant repülőtípus iránt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1b3e9200-5b62-4e58-85c3-4539d5c8d8f0","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Donald Trump az izraeli támadás ellenére bízik benne, hogy Irán folytatja a tárgyalások Amerikával nukleáris programja leszereléséről.","shortLead":"Donald Trump az izraeli támadás ellenére bízik benne, hogy Irán folytatja a tárgyalások Amerikával nukleáris programja...","id":"20250613_donald-trump-izrael-iran-tamadas-nuklearis-letesitmeny-reakcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1b3e9200-5b62-4e58-85c3-4539d5c8d8f0.jpg","index":0,"item":"5a2e3fb3-03cc-47cc-b870-c79dd79f9094","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_donald-trump-izrael-iran-tamadas-nuklearis-letesitmeny-reakcio","timestamp":"2025. június. 13. 06:29","title":"Donald Trump megerősítette, hogy tudott Izrael Irán elleni támadásáról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dcb9ea15-d3c5-4033-ac5c-01d2f2d30dca","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A hollywoodi malackodás nem ismer határokat.","shortLead":"A hollywoodi malackodás nem ismer határokat.","id":"20250613_Arnold-Schwarzenegger-egy-malaccal-ment-premierre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dcb9ea15-d3c5-4033-ac5c-01d2f2d30dca.jpg","index":0,"item":"540660a9-404d-4f07-9096-8d4b49f669e4","keywords":null,"link":"/kultura/20250613_Arnold-Schwarzenegger-egy-malaccal-ment-premierre","timestamp":"2025. június. 13. 10:09","title":"Arnold Schwarzenegger egy törpemalaccal ment premierre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22d5a104-4a9b-4fff-8a55-f5e273933812","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Egy XIX. kerületi üzletben vizsgálódott a fogyasztóvédelem és a NAV.","shortLead":"Egy XIX. kerületi üzletben vizsgálódott a fogyasztóvédelem és a NAV.","id":"20250612_kis-es-nagykereskedo-nkfh-fogyasztovedelem-nyerstej-kosz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22d5a104-4a9b-4fff-8a55-f5e273933812.jpg","index":0,"item":"3f97e028-0eee-40fe-a2e5-1ffadaf058f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_kis-es-nagykereskedo-nkfh-fogyasztovedelem-nyerstej-kosz","timestamp":"2025. június. 12. 10:14","title":"Nyerstejet palackoztak az öltözőben, ahová kóbor macskák is bejárhattak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc8b2178-d239-4211-b5d3-c0b6b45c27e2","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Panda ikonikus modell, különösen Olaszországban, nem hagyhatják kihalni. ","shortLead":"A Panda ikonikus modell, különösen Olaszországban, nem hagyhatják kihalni. ","id":"20250612_Fiat-uj-kicsi-Panda-2027","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc8b2178-d239-4211-b5d3-c0b6b45c27e2.jpg","index":0,"item":"062713a9-e6e5-4710-bb71-75859fd28b4e","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_Fiat-uj-kicsi-Panda-2027","timestamp":"2025. június. 12. 08:09","title":"Hivatalos: A Fiat egy új bébi Pandán dolgozik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8723383f-0526-420e-a5cc-3e69eafa9c95","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Az évek után hirtelen megtörtént gyanúsítás és az én Tisza pártos tevékenységem között ok-okozati összefüggés van” – mondja Zelcsényi Miklós.","shortLead":"„Az évek után hirtelen megtörtént gyanúsítás és az én Tisza pártos tevékenységem között ok-okozati összefüggés van” –...","id":"20250612_Rabositottak-es-gyanusitottkent-hallgattak-ki-a-Tisza-Part-programfeleloset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8723383f-0526-420e-a5cc-3e69eafa9c95.jpg","index":0,"item":"5a934005-f715-4fe4-b3dd-7a795ffdd6f1","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_Rabositottak-es-gyanusitottkent-hallgattak-ki-a-Tisza-Part-programfeleloset","timestamp":"2025. június. 12. 10:36","title":"Rabosították és gyanúsítottként hallgatták ki a Tisza Párt programfelelősét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"580881d8-9563-4edc-a327-67ae9963e798","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A héten már volt egy drágulás. ","shortLead":"A héten már volt egy drágulás. ","id":"20250613_Szombaton-is-emelkednek-az-uzemanyagarak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/580881d8-9563-4edc-a327-67ae9963e798.jpg","index":0,"item":"a3b771fb-165c-469f-ac27-b2d5856daa2d","keywords":null,"link":"/cegauto/20250613_Szombaton-is-emelkednek-az-uzemanyagarak","timestamp":"2025. június. 13. 10:06","title":"Szombaton is emelkednek az üzemanyagárak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5344abe8-9202-4305-91c3-78843b62c52b","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"A megfélemlítés törvény nélkül is működik: üldözési mánia jelei észlelhetők a gazdasági szereplőknél. ","shortLead":"A megfélemlítés törvény nélkül is működik: üldözési mánia jelei észlelhetők a gazdasági szereplőknél. ","id":"20250612_hvg-ellehetetlenitesi-torveny-fidesz-reklampiac-magyar-reklamszovetseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5344abe8-9202-4305-91c3-78843b62c52b.jpg","index":0,"item":"14941552-78f4-4e2e-a90b-83d63b2e177f","keywords":null,"link":"/360/20250612_hvg-ellehetetlenitesi-torveny-fidesz-reklampiac-magyar-reklamszovetseg","timestamp":"2025. június. 12. 06:40","title":"A reklámpiacon is szőnyegbombázással érne fel az „átláthatósági” törvénytervezet elfogadása","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A hazánkban gyártott kupé-szedán mostantól újult erővel támad: nálunk egy olyan sportmodell vendégeskedett, melynél egyedül csak a vérbő AMG változat nyújt jobb vezetési élményt.
A Mercedes 2004-ben gondolt egy merészet és utcára gördítette a luxusszedánok és a kupék közötti határmezsgye elmosására hivatott CLS-t. Akkor talán még kevesen sejtették, hogy ez az újszerű vonalvezetés olyan népszerűségre tesz szert, hogy nemcsak a második generációs CLS, hanem iparág szerte több egyéb hasonló vágású járgány bukkan majd fel az utakon. Az említett divatteremtő modell kistestvére az a bizonyos CLA, melyből 2013 óta több százezer példány készült a német prémiummárka kecskeméti gyártóüzemében. A 2015 eleje Shooting Brake, vagyis sportos kombi változatban is készülő típus jelenleg életciklusa felénél jár, így a Mercedes szépen csendben meg is ejtette rajta az ilyenkor esedékes ráncfelvarrást.
L.F.
A hazai kereskedésekben júliustól kapható megújult CLA-t első blikkre nehéz megkülönböztetni a már jó ideje forgalomban lévő társaitól, vagyis radikálisnak egyáltalán nem nevezhető ez a facelift. Az apró gyémántokat mintázó betéttel ékesített hűtőrácsot egy vaskos krómcsík osztja ketté, középen pedig ott trónol a hatalmas csillag. Módosult az alsó légbeömlők formája, újak a hátsó süllyesztett kipufogóvégek, ezen kívül pedig új könnyűfém keréktárcsák is rendelhetők a CLA-ra. Ugyancsak újdonság a Cavansit-kék metálfényezés, tesztautónk azonban nem ilyen kivitelű, hanem matt ezüst, ami iszonyatosan jól néz ki, főleg az itt-ott felbukkanó vörös betétekkel, de erről, illetve a Sport felszereltségről majd egy kicsit később.
Mostantól már teljes LED-fényszóróval is rendelhető a CLA, melyhez speciális hátsó lámpa jár: ennek érdekessége, hogy fényereje három fokozatban automatikusan változik. Újdonság, hogy már az AMG Line csomaggal is kombinálható a vonóhorog, vagyis immár a sportos vontatásnak sincs akadálya - a csomagtérajtó akár láblendítéssel is nyitható, sőt a Shooting Brake esetében csukható is. Ahogy a külsőhöz, úgy a belsőhöz is csak óvatosan nyúltak hozzá a fejlesztők, akik új kárpitokkal, díszbetétekkel és krómozott kezelőszervekkel dobták fel a belteret. Megújult, kicsit elegánsabb lett a műszerfal közepén trónoló 8 colos kijelző, mely azonban sajnos továbbra is fix, vagyis gombnyomásra nem lehet elsüllyeszteni. Pedig milyen jó lenne!
L.F.
A 4640 milliméter hosszú CLA külcsínje még mindig igencsak figyelemfelkeltő, pláne, ha olyan ötküllős AMG felnikkel rendeljük meg az autót, mint amilyen a mi CLA 250 Sport tesztautónk is gurul. A 18 colos felniken 235/40-es Michelin sportgumik feszítenek, és a Sport modellváltozat esetében említést kell tennünk többek közt a sportfutóműről, a nyomtávszélesítésről, valamint a kiváló 4Matic négykerékmeghajtásról. A sportos feelinget erősítendő, piros biztonsági öveket, piros cérnával varrt bőrborításokat, piros légbefúvó peremeket, valamint megvilágított küszöbléceket kapunk, vagyis a dinamizmus elvi síkon mindenképpen biztosított.
Szerencsére a sportosság a gyakorlatban is adott, ugyanis a tesztautóban lévő 2 literes turbómotor a maga 218 lóerős teljesítményével és 350 Nm-es nyomatékával rendkívül fürge haladást tesz lehetővé. A bőrkormány elképesztően jó fogású, a sportülések remekül tartanak és a sofőrnek olyan érzése támad, hogy lényegében egybenőtt a kocsival. A 6,4 másodperces 0-100-as gyorsulás önmagában sem rossz érték, azonban ha ehhez még hozzávesszük, hogy gázadáskor, váltáskor és gázelvételkor is fülsimogató versenyhangok támadnak a kipufogótól, akkor rögtön megértjük, hogy a Sport változat miennyivel több, miben más, mint egy normál CLA.
L.F.
A középkonzolon elhelyezett Dynamic Select kapcsolóval személyre szabhatjuk a motor, a váltó és a kormányzás karakterisztikáját. A tesztautó egyéniségétől az Eco mód áll a legmesszebb, bár kétségtelenül tény, hogy a 70-nél hetediket kapcsoló üzemmód a fogyasztásra mindenképpen jó hatást gyakorolhat. A hétköznapokra a Comfort a legideálisabb választás, ha pedig kicsit haladósabbra vennénk a figurát, akkor jöhet a Sport mód. A CLA 250 Sportot a nevével megegyező üzemmódban hatalmas élmény vezetni, ugyanis a menetstabilizáló ilyenkor enged egy kis szabad fickándozást. Bármikor könnyen rávehető az autó egy kis négykerekes csúszkálásra, de úgy, hogy a sofőr közben egy pillanatig sem érzi kevésnek vagy soknak az elektronika beavatkozását.
Az ESP-t feleslegesnek érezzük kikapcsolni, már csak azért is, mert ilyenkor a kipufogórendszerből valamiért kihal a sportos ropogás és hörgés. A hétsebesség duplakuplungos váltóval alapvetően nincs sok teendőnk, de persze érdemes kipróbálni a kormány mögötti fülekkel használható manuális módot, mellyel villámgyorsan váltogathatunk mindkét irányban. Summa summarum, bár a 218 lóerő abszolút értékben nem túl nagy teljesítmény, a CLA 250 Sportot ennél fickósabbnak érezni, a vezetési élményről pedig csak szuperlatívuszokban beszélhetünk.
L.F.
Bár a gyártó 6,8 literes kombinált fogyasztásról regél, a hétköznapi gyakorlatban lehetetlen ilyen értéket produkálni, olyannyira, hogy az átlagnál feszítettebb tempójú tesztünk során 16,4 literes átlagfogyasztást mértünk (a fedélzeti computer 15,5 litert mutatott). Pedig 250-nel nem is hasítottunk, merthogy a CLA 250 Sport akár ennyivel is képes haladni, aztán pedig leszabályoz az elektronika.
+: egyedi külcsín, nagybetűs vezetési élmény, sportos menetteljesítmények, négykerékhajtás, remek váltó, versenyautós kipufogó, hosszú extralista.
–: nagy fogyasztás, a hazai utakon rázós futómű, nehézkes kilátás, szűkös hátsó fejtér, nem éppen ideális formájú csomagtartó.
Az 56 literes üzemanyagtartály mellett szólnunk kell még a 470 literes, tehát egész méretes csomagtartóról, mely azonban elég lapos és mély kivitelű. A keret nélküli ajtók kitárását követően egyeseknek nehéz lehet a mélyre történő beszállás, a hátsó fejtér pedig nagyon szűkös: 180 centiméteres magasság felett nem fogjuk szeretni a CLA ezen szekcióját. Extrákból nincs hiány, elég csak többek közt a tolatókamerára, a sávtartó automatikára, a holttérfigyelőre, a parkoló asszisztensre, a tempomatra, illetve az Apple CarPlay és Android Auto támogatásra gondolnunk. A gyári navigáció Garmin MapPilot-alapú, és a felhasználói kezelőfelületének kialakítása sajnos messze nem üti meg egy prémiumautó szintjét.
A nem versenyautóként, hanem sokkal inkább pajkos felnőtt játékszerként felfogandó CLA 250 Sport 4Matic alapára 12,8 millió forint, extrákkal telepakolt tesztautónk pedig 18,3 millió forintos áron kelleti magát, a kombi kivitel felára 170 ezer forint. A benzines paletta 122-381 lóerős erőforrásokból áll, dízelfronton pedig 109-177 lóerő közötti modellekből válogathatunk - a 4Matic meghajtás a 220 és a 45 AMG esetében alap, a 220d, 250 és 250 Sport esetében pedig opció. Ha esetleg jelen tesztalanyunk nem lenne elég sportos, akkor inkább a 16 millió forintos alapárú 45 AMG felé kell kacsintgatnunk.
Miután Lázár János minisztériuma kiengedett egy 15 millió eurós Klimt-képet, most jogszabályváltozást ígért, és azt is felvetette, ha kell a Szépművészeti Múzeumnak a kép, megvásárolhatja az állam.