szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A rengeteg győztes utcai gyorsulási futam mellett nem mindenre jó egy Tesla sem. Versenypályán például elég hamar kifekszik.

Az elektromos autók nagyon komoly teljesítményre képesek, amíg az akkumulátorok illetve a kényes motor engedi. A Tesla Model S P85D például közel 470 lóerős, ami nagyon meggyőző, addig, amíg ki nem viszik egy versenypályára.

Az alábbi videón a Car and Driver magazin tesztje látható a Virginia International Raceway-ről. A Tesla már az első kanyarban a frászt hozta a tesztelőkre, és ez még csak a kezdet volt.

Az első – mondjuk a legsokkolóbb incidens – az volt, amikor elég komoly tempóval érkezve az első kanyarhoz, a fékpedál egyszerűen beesett a padlóig. Valójában nem is a fékrendszer mechanikai része nem működött, hanem az elektromos autók egyik legfontosabb energia-visszanyerő rendszere, amely a fékezéskor keletkező energiát hasznosítja mérte fel rosszul a körülményeket. Mindez 220-as tempónál viszont a frászt hozta az autósokra.

Pár kanyarral később a Tesla, óvva saját maga tartalékait, visszavette a teljesítményét, próbálva vigyázni a gyorsan fogyó energiatartalékaira. Ami alap esetben szintén nem rossz, ráadásul az esetleg túlmelegedő lítium-ion aksik sem éppen kívánatosak élettartam szempontjából. Csak hát, egy versenypályán így hamar elvész az élvezet.

Ezt követően már csak a légrugós felfüggesztéssel volt némi gond, az összteljesítménye pedig a Jeep Gand Cherokee SRT-vel volt egyenlő az elektromos limuzinnak, ami egyébként nem rossz. Bár az egy 2,5 tonnás terepjáró, igaz 475 lóerős és kifejezetten kemény futóműve van.

Mindez persze nem kell hogy sokat rontson a Tesla Model S megítélésén, amely alapvetően nem pályázásra készült, hanem egy sportos dinamikával rendelkező limuzinnak. Csak az idők folyamán, annyira beleállt ebbe az erőfitogtató – gyorsulási – mizériába a Tesla is, hogy ideje volt valamennyire helyre tenni, melyik autó mire való.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!