Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"ffdaa4fe-27bd-431a-8be6-5f05dbda6632","c_author":"MTI","category":"itthon","description":"Miután visszautasított egy vizsgálatot, az ukrán hadsereg felbontotta a szerződését, és hazatért. A férfit a családja jelentette fel.","shortLead":"Miután visszautasított egy vizsgálatot, az ukrán hadsereg felbontotta a szerződését, és hazatért. A férfit a családja...","id":"20250211_vademeles-zsoldos-emberoles-elokeszulete","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/ffdaa4fe-27bd-431a-8be6-5f05dbda6632.jpg","index":0,"item":"6112782b-345b-4528-9955-4741f3c13cc9","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_vademeles-zsoldos-emberoles-elokeszulete","timestamp":"2025. február. 11. 10:17","title":"Vádat emeltek egy magyar férfi ellen, aki zsoldosnak állt Ukrajnában, majd végezni akart a testvérével","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3b1aa705-b86b-41e0-94e7-977d24310006","c_author":"Németh András","category":"360","description":"A magyarországi nagyvállalatoknál hatalmas erők mozdultak meg a fenntarthatósági célok elérése érdekében – tapasztalja ifj. Chikán Attila, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért elnöke. Interjú.","shortLead":"A magyarországi nagyvállalatoknál hatalmas erők mozdultak meg a fenntarthatósági célok elérése érdekében – tapasztalja...","id":"20250210_hvg-fenntarthato-fejlodes-2025-ifj-chikan-attila-BCSDH-elnok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3b1aa705-b86b-41e0-94e7-977d24310006.jpg","index":0,"item":"30dde949-5e5a-4bcb-80e0-78646406ba3f","keywords":null,"link":"/360/20250210_hvg-fenntarthato-fejlodes-2025-ifj-chikan-attila-BCSDH-elnok","timestamp":"2025. február. 10. 18:30","title":"„Az egyik fő problémát a túlfogyasztásban látom” – ifj. Chikán Attila a fenntarthatóságról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4d4b9c79-ab56-44ba-bfcc-f0399060e354","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Már tárgyalnak több kötvénytulajdonossal.","shortLead":"Már tárgyalnak több kötvénytulajdonossal.","id":"20250211_bige-laszlo-nitrogenmuvek-hitelezok-haladek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4d4b9c79-ab56-44ba-bfcc-f0399060e354.jpg","index":0,"item":"6150143f-c557-48bb-92f4-e81abb8eb73d","keywords":null,"link":"/kkv/20250211_bige-laszlo-nitrogenmuvek-hitelezok-haladek","timestamp":"2025. február. 11. 09:58","title":"A Bige-féle Nitrogénművek haladékot kér a hitelezőitől","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"59f3987f-7830-4d28-bdbf-e0ace1fcc62e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Pedig nagyon nem éri meg, mert közúti veszélyeztetésnek minősülhet, aminek komoly következményei vannak.","shortLead":"Pedig nagyon nem éri meg, mert közúti veszélyeztetésnek minősülhet, aminek komoly következményei vannak.","id":"20250211_buntetofekezes-lett-egy-kozuti-konfliktusbol-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/59f3987f-7830-4d28-bdbf-e0ace1fcc62e.jpg","index":0,"item":"2ff9ffe3-e8ae-4e91-8bcb-dd9cb1742be3","keywords":null,"link":"/cegauto/20250211_buntetofekezes-lett-egy-kozuti-konfliktusbol-video","timestamp":"2025. február. 11. 16:04","title":"Egy pillanat alatt büntetőfékezés lett egy kisebb közúti konfliktusból – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1905fa6d-de4a-4e1c-9f3f-078d65620692","c_author":"Horn Andrea","category":"sport","description":"Megtörte a hosszú csendet Milák Kristóf úszó, aki egy podcastben beszélt arról, hogy miért kellett szünetet tartania, hogy megfordult a fejében a visszavonulás gondolata, és hogy hogyan készült a párizsi olimpiára. Mesélt a motivációjáról is, végül bocsánatot kért mindazoktól, akiket megbántott.","shortLead":"Megtörte a hosszú csendet Milák Kristóf úszó, aki egy podcastben beszélt arról, hogy miért kellett szünetet tartania...","id":"20250211_milak-kristof-interju-mol-podcast-parizsi-olimpia-uszas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1905fa6d-de4a-4e1c-9f3f-078d65620692.jpg","index":0,"item":"64d59c27-95c3-40a0-9072-0c5c102a162d","keywords":null,"link":"/sport/20250211_milak-kristof-interju-mol-podcast-parizsi-olimpia-uszas","timestamp":"2025. február. 11. 11:51","title":"Milák Kristóf: Megbántottam olyanokat, akiket nem szerettem volna, igyekszem ezen változtatni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4b62eba4-047d-414a-ace3-628c9f411c74","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Újra névleges teljesítményén üzemel a 4-es blokk.","shortLead":"Újra névleges teljesítményén üzemel a 4-es blokk.","id":"20250210_paksi-atomeromu-hiba-elharitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4b62eba4-047d-414a-ace3-628c9f411c74.jpg","index":0,"item":"06d04fcc-4ac0-4f51-8317-745e8d4ccee1","keywords":null,"link":"/kkv/20250210_paksi-atomeromu-hiba-elharitas","timestamp":"2025. február. 10. 08:45","title":"Elhárították a hibát a Paksi Atomerőműben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5c52f195-82ed-4850-815d-6994f0988ac0","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A Good bye, Lenin! és a Becstelen brigantik sztárja, valamint a Lavina és a Szomorúság háromszöge rendezője ott maradt beszélgetni is a magyar színészekkel.","shortLead":"A Good bye, Lenin! és a Becstelen brigantik sztárja, valamint a Lavina és a Szomorúság háromszöge rendezője ott maradt...","id":"20250210_Katona-eloadas-ruben-ostlund-daniel-bruhl-lavina","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5c52f195-82ed-4850-815d-6994f0988ac0.jpg","index":0,"item":"63fd2403-bddb-4d77-959f-57e7692c11fb","keywords":null,"link":"/kultura/20250210_Katona-eloadas-ruben-ostlund-daniel-bruhl-lavina","timestamp":"2025. február. 10. 10:58","title":"Világhírű vendégek ültek be a Katona előadására","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"39bb4467-60ab-44bb-9052-91d65d940d68","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Plates London mellett még számos étterem van, ami most először részesült ilyen elismerésben. ","shortLead":"A Plates London mellett még számos étterem van, ami most először részesült ilyen elismerésben. ","id":"20250211_michelin-csillag-vegan-etterem-nagy-britannia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/39bb4467-60ab-44bb-9052-91d65d940d68.jpg","index":0,"item":"2fd55180-da0b-4bb6-9050-ab660dd5b606","keywords":null,"link":"/elet/20250211_michelin-csillag-vegan-etterem-nagy-britannia","timestamp":"2025. február. 11. 14:41","title":"Először kapott Michelin-csillagot vegán étterem Nagy-Britanniában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tíz autóból már három szabadidő-autó nálunk is. Akár tetszik, akár nem, az SUV-k elárasztották a piacot, a kérdés mára csak az, mennyire tud egy-egy gyártó a tucattól eltérő autót fejleszteni, ami aztán a vásárlóknak is tetszik. Az új Peugeot 3008-assal ez most egész jól sikerült.
A Peugeot mostanra reagálta le igazán, hogy az egyterű és crossover fazonokat ki kell pucolni a kínálatából. Szó se róla, fel is pörögtek rendesen, alig egy év alatt meg lesz a teljes sor a Peugeot SUV-kból: 2008-3008-4008-5008 mind teljesen megújul, és egytől egyig valódi szabadidő-autók lesznek. A nemrégiben nálunk is bemutatkozott kiskompakt 2008-as frissítése után megjött a C-szegmensben versenyző Peugeot 3008-as.
D.P.
A kocsi 4450 milliméter hosszú – 80 milliméterrel hosszabb az elődnél – a szélessége 1840 milliméter, amely nem változott, a magassága viszont csökkent 16 milliméterrel (1620 mm). A tengelytávja változatlan, a csomagtér kapacitása alapból 520 liter, amely jelentős, 88 literes plusz az első generációhoz képest. A második sor támláit ledöntve a tér 1580 literes. A kocsik tömege azonos motorok mellett, 100 kilogrammal alacsonyabb, mint a korábbi változatoké. A hasmagassága korántsem csekély, 22 centiméter az újdonságnak.
Külső formáit illetően az új 3008-as, annyira hasonlít elődjére, mint alma a banánra, így összehasonlítani őket teljesen felesleges. Itt egy teljesen új autóval van dolgunk. Kívül, de különösen belül, szokatlanul kellemes meglepetést tudtak okozni a franciák. Igaz, főleg azoknak, akik nem megrögzötten konzervatívak. A kocsi kabinja egyértelműen aduász lehet, a kezelőfelületetek formái, anyaga kellemes meglepetésként hatnak egy ilyen, alapvetően volumenautókat gyártó márkától. A magunk részéről jár érte a csettintés a francia dizájnereknek.
D.P.
Objektív módon pedig a Peugeot nem csinált mást, mint az i-Cockpit koncepciót vitte tovább, sőt továbbfejlesztette. Konkrétabban, eltűnt minden analóg műszer a vezető elől, mostantól egy 12,3 colos kijelző van, valamint egy új 8 colos érintőképernyő a középkonzolon, amely teljesen elvállt a középkonzoltól. A belső környezet további hangsúlyos eleme az apró kormánykerék, a szövetanyagok és a szokatlan formájú és elhelyezésű kezelőszervek. A korábbi modellben is létező Mirror Screen funkcióval az okostelefon képernyőjét lehet tükrözni és úton van Android Auto és Apple Carplay lehetőség is, amely egyre inkább elvárás. A hifi is feljebb lépett minőségben, mert összeálltak a Focal nevű gyártóval, akik 12 csatornás hangrendszert kínálnak az újdonságba.
Összességében egy nagyon nem konzervatív felfogás szerinti utastérrel van dolgunk, ami éppen úgy lehet majd érv vagy ellenérv a Peugeot 3008 esetében.
D.P.
A motortérben nincs ekkora forradalom, a jól ismert Peugeot-Citroen (PSA) motorvariánsok maradtak: az 1.2 PureTech (130 LE/230 Nm), az 1.6 literes THP (165 LE/240 Nm) valamint dízel 1.6 literes BlueHDi (100-120 LE/254Nm-300Nm). A csúcsváltozaté egy 2.0 literes BlueHDi (150LE/370 Nm). Az, mára talán már nem újdonság, hogy ezekből a modellekből nem is lesz összkerékhajtású változat, az új Peugeot 3008-ból is csak 2019 után lesz egy, az is, csak azért, mert a hibrid változat ilyen. Elől hajt a belsőégésű egység és hátul az elektromos.
+ : ügyes, eredeti dizájn, jó alapfelszereltség, tágas utas és csomagtér, versenyképes ár.
–: fura a kis kormány, nincs összkerék-hajtás opció, felárasak a modern biztonsági asszisztensek.
Maradnak tehát az elsőkerék-hajtású változatok, amelyek alapvetően bőségesen megfelelnek ebben a C-szegmensben a volumen modelleknek. Mi, egy rövid próbán a 120 lóerős és 300 Nm-es nyomatékcsúccsal bíró dízelt próbáltunk ki. A kis kormány miatt eleve úgy érezzük, az ölünkben tartjuk a kormányt, kicsit gokartos a jellege, és az autó is élénken reagál a mozdulatokra. Minél nagyobb az autó, annál furább ez a kis kormány, és nem győz meg teljesen a koncepció helyességéről. A 3008-as egyébiránt teljesen új futóművet kapott – ami maradt ugyan MacPherson rendszerű – de a szélesebb nyomtáv és a megváltozott hangolás miatt az úthibákra nem tűnt kényesnek, még 18-as kerekekkel sem az inkább lágyra hangolt felfüggesztés.
A 120 lóerő manapság már nem tűnik soknak még egy ilyen nem túl nehéz, 1375 kilogrammos autóhoz sem, de a 300 Nm-es nyomatékot jól lehet beosztani, ráadásul a korábban kissé lötyögősnek érzett Peugeot-váltók helyett itt, a hatfokozatú, manuális szerkezet, puhán, de pontosan járt. A Grip Control-rendszer, amely ötféle tapadási módot képes kezelni egy lezárt homokbányában próbálgatva ügyesen tette a dolgát, a felázott és kitaposott nyomvályús talaj nem állította különösebb kihívás elé a 3008-ast, a rendszer ügyesen fékezgette, illetve hagyta túlforogni a laza talajon tapadást kereső kerekeket.
D.P.
Az új Peugeot a fedélzeti rendszereit tekintve is a kényelmes és biztonságos családi autókkal szembeni elvárásokra tette a hangsúlyt. Eddig sem volt komoly lemaradása, de az adaptív sebességtartó, a közlekedési tábla felismerő rendszer, az automatikus vészhelyzeti fékasszisztens, a parkolási segéd, az aktív sávelhagyás figyelmeztetés, amely akár korrigál is 180 km/h-s tempóig, vagy a fáradtság figyelő illetve a vezeték nélküli telefontöltést támogató QI (ejtsd. „csi”) rendszer, hozza a mai élvonalat a kategóriában.
Ami az árait illeti, a belépőmodell az Access felszereltségű 1.2 literes 130 lovas hatfokozatú manuális váltóval 5,79 millió forint alapból, míg a várható eladások zömét jelentő Active 1.6 120 lóerős dízel 6,95 millió forintról indul, a teljes árlista később lesz elérhető. Piacképes árazásnak tűnik.