Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"0d17e066-82bb-4746-9c59-4bdccc904598","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Szirénázó mentőautó? A szomszéd fúrógépe szombat reggel hétkor? Síró csecsemő egy tízórás repülőúton? Egyik sem sérti annyira a hallójáratainkat, mint az a fajta hang, amit már az őskor óta gyűlölünk.","shortLead":"Szirénázó mentőautó? A szomszéd fúrógépe szombat reggel hétkor? Síró csecsemő egy tízórás repülőúton? Egyik sem sérti...","id":"20250211_ez-az-egyik-legidegesitobb-hang-a-vilagon","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0d17e066-82bb-4746-9c59-4bdccc904598.jpg","index":0,"item":"8d9e1097-52ca-4f7d-a7d9-e92b4be12833","keywords":null,"link":"/elet/20250211_ez-az-egyik-legidegesitobb-hang-a-vilagon","timestamp":"2025. február. 11. 05:31","title":"Ez az egyik legidegesítőbb hang a világon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"73f574f8-adac-4a52-9722-ad47ce003e78","c_author":"Hamvay Péter","category":"itthon","description":"A MOME rektora mégis kinevezi a három tudásközpont vezetőjét, amit korábban elutasított – értesült a HVG. A tiltakozó diákok, vagyis a MOME Front performansszal készül, és nem elégszik meg a rektor lépésével. A maga ellen bizalmatlansági szavazást kérő Koós Pál rektor szenátus által támogatott vetélytársa törvényességi eljárást kezdeményezett.","shortLead":"A MOME rektora mégis kinevezi a három tudásközpont vezetőjét, amit korábban elutasított – értesült a HVG. A tiltakozó...","id":"20250211_Kemenyen-kuzd-a-MOME-rektora-ma-delutan-eldol-hogy-forradalom-lesz-e-az-egyetemen","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/73f574f8-adac-4a52-9722-ad47ce003e78.jpg","index":0,"item":"e28df0ee-d47b-44f0-a79d-282feea6b79b","keywords":null,"link":"/itthon/20250211_Kemenyen-kuzd-a-MOME-rektora-ma-delutan-eldol-hogy-forradalom-lesz-e-az-egyetemen","timestamp":"2025. február. 11. 10:43","title":"Keményen küzd a MOME rektora, délután eldől, hogy lesz-e forradalom az egyetemen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5fb9bf2a-d55d-4257-943b-8c558c74ad2d","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"A vonaton utazó 150 embernek a tűzoltók segítettek átszállni a mentesítő járatra.","shortLead":"A vonaton utazó 150 embernek a tűzoltók segítettek átszállni a mentesítő járatra.","id":"20250210_halalos-gazolas-hernad-zemplen-intercity-godollo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5fb9bf2a-d55d-4257-943b-8c558c74ad2d.jpg","index":0,"item":"20f6bbf7-c653-4c5c-85e4-459fb5d79ca7","keywords":null,"link":"/itthon/20250210_halalos-gazolas-hernad-zemplen-intercity-godollo","timestamp":"2025. február. 10. 16:22","title":"Halálra gázolt a Hernád-Zemplén InterCity egy embert Gödöllőn","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6c5e60fd-15c9-4b48-a5a6-19c898b7ab50","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A két hotelben összesen 160-an lehetnek.","shortLead":"A két hotelben összesen 160-an lehetnek.","id":"20250210_japan-lavina-havazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6c5e60fd-15c9-4b48-a5a6-19c898b7ab50.jpg","index":0,"item":"652575be-0085-4614-a30a-3461185737cb","keywords":null,"link":"/elet/20250210_japan-lavina-havazas","timestamp":"2025. február. 10. 11:44","title":"Lavina zárt el a külvilágtól két szállodát Japánban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"055fe09f-9754-40be-9783-37d3f789e8ed","c_author":"hvg.hu","category":"kkv","description":"A cég korábban is jelent volt az országban, de februártól a helyi konkurencia már a leányvállalatukként működik tovább. ","shortLead":"A cég korábban is jelent volt az országban, de februártól a helyi konkurencia már a leányvállalatukként működik tovább...","id":"20250211_munch-terjeszkedes-romania","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/055fe09f-9754-40be-9783-37d3f789e8ed.jpg","index":0,"item":"a1ebd2b7-1fda-4d19-8f62-a39d3dff7916","keywords":null,"link":"/kkv/20250211_munch-terjeszkedes-romania","timestamp":"2025. február. 11. 15:26","title":"A Munch felvásárolja romániai versenytársát is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89ddaea8-ccf4-4406-b152-2418cf2305d5","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az izraeli miniszterelnöknek megtetszett Donald Trump ötlete.","shortLead":"Az izraeli miniszterelnöknek megtetszett Donald Trump ötlete.","id":"20250211_izrael-hamasz-gazai-ovezet-tuzszunet-tuszok-netanjahu-ultimatum","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89ddaea8-ccf4-4406-b152-2418cf2305d5.jpg","index":0,"item":"4b24bb15-ce9d-4b67-8218-cd5aa996b6c3","keywords":null,"link":"/vilag/20250211_izrael-hamasz-gazai-ovezet-tuzszunet-tuszok-netanjahu-ultimatum","timestamp":"2025. február. 11. 19:02","title":"Netanjahu: Véget ér a tűzszünet, ha a Hamász szombat délig nem adja vissza az izraeli túszokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9e937cbe-9ac5-47a9-9b3a-2706e5643822","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"“Egy befagyott konfliktus több és újabb agresszióhoz fog vezetni ismét és ismét. Ki fog akkor díjakat nyerni és győztesként bevonulni a történelembe? Senki” – fogalmazott az ukrán elnök.","shortLead":"“Egy befagyott konfliktus több és újabb agresszióhoz fog vezetni ismét és ismét. Ki fog akkor díjakat nyerni és...","id":"20250209_Zelenszkij-Trump-beketerv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9e937cbe-9ac5-47a9-9b3a-2706e5643822.jpg","index":0,"item":"d407ad59-ab59-4275-b097-1327408041f9","keywords":null,"link":"/vilag/20250209_Zelenszkij-Trump-beketerv","timestamp":"2025. február. 09. 23:35","title":"Zelenszkij: Trumptól olyan béketerv kell, amely után Putyinnak nincs esélye újra háborúzni ellenünk","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A kormány alá tartozó központi költségvetés 166 milliárd forintos hiányt hozott össze, miközben az első hónap még pluszos szokott lenni. Az adóbevételek 12,5 százalékkal nőttek.","shortLead":"A kormány alá tartozó központi költségvetés 166 milliárd forintos hiányt hozott össze, miközben az első hónap még...","id":"20250210_Szokatlan-koltsegvetesi-hiannyal-indul-Nagy-Marton-penzugyminisztersege","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/881842cc-85b0-477c-bd0a-2a5d55b5a0e1.jpg","index":0,"item":"0fdad54a-0692-4990-9e76-a1f7b180a80e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250210_Szokatlan-koltsegvetesi-hiannyal-indul-Nagy-Marton-penzugyminisztersege","timestamp":"2025. február. 10. 11:48","title":"Szokatlan költségvetési hiánnyal indul Nagy Márton pénzügyminisztersége","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Tíz autóból már három szabadidő-autó nálunk is. Akár tetszik, akár nem, az SUV-k elárasztották a piacot, a kérdés mára csak az, mennyire tud egy-egy gyártó a tucattól eltérő autót fejleszteni, ami aztán a vásárlóknak is tetszik. Az új Peugeot 3008-assal ez most egész jól sikerült.
A Peugeot mostanra reagálta le igazán, hogy az egyterű és crossover fazonokat ki kell pucolni a kínálatából. Szó se róla, fel is pörögtek rendesen, alig egy év alatt meg lesz a teljes sor a Peugeot SUV-kból: 2008-3008-4008-5008 mind teljesen megújul, és egytől egyig valódi szabadidő-autók lesznek. A nemrégiben nálunk is bemutatkozott kiskompakt 2008-as frissítése után megjött a C-szegmensben versenyző Peugeot 3008-as.
D.P.
A kocsi 4450 milliméter hosszú – 80 milliméterrel hosszabb az elődnél – a szélessége 1840 milliméter, amely nem változott, a magassága viszont csökkent 16 milliméterrel (1620 mm). A tengelytávja változatlan, a csomagtér kapacitása alapból 520 liter, amely jelentős, 88 literes plusz az első generációhoz képest. A második sor támláit ledöntve a tér 1580 literes. A kocsik tömege azonos motorok mellett, 100 kilogrammal alacsonyabb, mint a korábbi változatoké. A hasmagassága korántsem csekély, 22 centiméter az újdonságnak.
Külső formáit illetően az új 3008-as, annyira hasonlít elődjére, mint alma a banánra, így összehasonlítani őket teljesen felesleges. Itt egy teljesen új autóval van dolgunk. Kívül, de különösen belül, szokatlanul kellemes meglepetést tudtak okozni a franciák. Igaz, főleg azoknak, akik nem megrögzötten konzervatívak. A kocsi kabinja egyértelműen aduász lehet, a kezelőfelületetek formái, anyaga kellemes meglepetésként hatnak egy ilyen, alapvetően volumenautókat gyártó márkától. A magunk részéről jár érte a csettintés a francia dizájnereknek.
D.P.
Objektív módon pedig a Peugeot nem csinált mást, mint az i-Cockpit koncepciót vitte tovább, sőt továbbfejlesztette. Konkrétabban, eltűnt minden analóg műszer a vezető elől, mostantól egy 12,3 colos kijelző van, valamint egy új 8 colos érintőképernyő a középkonzolon, amely teljesen elvállt a középkonzoltól. A belső környezet további hangsúlyos eleme az apró kormánykerék, a szövetanyagok és a szokatlan formájú és elhelyezésű kezelőszervek. A korábbi modellben is létező Mirror Screen funkcióval az okostelefon képernyőjét lehet tükrözni és úton van Android Auto és Apple Carplay lehetőség is, amely egyre inkább elvárás. A hifi is feljebb lépett minőségben, mert összeálltak a Focal nevű gyártóval, akik 12 csatornás hangrendszert kínálnak az újdonságba.
Összességében egy nagyon nem konzervatív felfogás szerinti utastérrel van dolgunk, ami éppen úgy lehet majd érv vagy ellenérv a Peugeot 3008 esetében.
D.P.
A motortérben nincs ekkora forradalom, a jól ismert Peugeot-Citroen (PSA) motorvariánsok maradtak: az 1.2 PureTech (130 LE/230 Nm), az 1.6 literes THP (165 LE/240 Nm) valamint dízel 1.6 literes BlueHDi (100-120 LE/254Nm-300Nm). A csúcsváltozaté egy 2.0 literes BlueHDi (150LE/370 Nm). Az, mára talán már nem újdonság, hogy ezekből a modellekből nem is lesz összkerékhajtású változat, az új Peugeot 3008-ból is csak 2019 után lesz egy, az is, csak azért, mert a hibrid változat ilyen. Elől hajt a belsőégésű egység és hátul az elektromos.
+ : ügyes, eredeti dizájn, jó alapfelszereltség, tágas utas és csomagtér, versenyképes ár.
–: fura a kis kormány, nincs összkerék-hajtás opció, felárasak a modern biztonsági asszisztensek.
Maradnak tehát az elsőkerék-hajtású változatok, amelyek alapvetően bőségesen megfelelnek ebben a C-szegmensben a volumen modelleknek. Mi, egy rövid próbán a 120 lóerős és 300 Nm-es nyomatékcsúccsal bíró dízelt próbáltunk ki. A kis kormány miatt eleve úgy érezzük, az ölünkben tartjuk a kormányt, kicsit gokartos a jellege, és az autó is élénken reagál a mozdulatokra. Minél nagyobb az autó, annál furább ez a kis kormány, és nem győz meg teljesen a koncepció helyességéről. A 3008-as egyébiránt teljesen új futóművet kapott – ami maradt ugyan MacPherson rendszerű – de a szélesebb nyomtáv és a megváltozott hangolás miatt az úthibákra nem tűnt kényesnek, még 18-as kerekekkel sem az inkább lágyra hangolt felfüggesztés.
A 120 lóerő manapság már nem tűnik soknak még egy ilyen nem túl nehéz, 1375 kilogrammos autóhoz sem, de a 300 Nm-es nyomatékot jól lehet beosztani, ráadásul a korábban kissé lötyögősnek érzett Peugeot-váltók helyett itt, a hatfokozatú, manuális szerkezet, puhán, de pontosan járt. A Grip Control-rendszer, amely ötféle tapadási módot képes kezelni egy lezárt homokbányában próbálgatva ügyesen tette a dolgát, a felázott és kitaposott nyomvályús talaj nem állította különösebb kihívás elé a 3008-ast, a rendszer ügyesen fékezgette, illetve hagyta túlforogni a laza talajon tapadást kereső kerekeket.
D.P.
Az új Peugeot a fedélzeti rendszereit tekintve is a kényelmes és biztonságos családi autókkal szembeni elvárásokra tette a hangsúlyt. Eddig sem volt komoly lemaradása, de az adaptív sebességtartó, a közlekedési tábla felismerő rendszer, az automatikus vészhelyzeti fékasszisztens, a parkolási segéd, az aktív sávelhagyás figyelmeztetés, amely akár korrigál is 180 km/h-s tempóig, vagy a fáradtság figyelő illetve a vezeték nélküli telefontöltést támogató QI (ejtsd. „csi”) rendszer, hozza a mai élvonalat a kategóriában.
Ami az árait illeti, a belépőmodell az Access felszereltségű 1.2 literes 130 lovas hatfokozatú manuális váltóval 5,79 millió forint alapból, míg a várható eladások zömét jelentő Active 1.6 120 lóerős dízel 6,95 millió forintról indul, a teljes árlista később lesz elérhető. Piacképes árazásnak tűnik.