Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c3b92024-5aa5-44c1-97d9-e179a6557111","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Nem Németországban fog készülni és többek közt kínai alkatrészek is lehetnek a vadonatúj Volkswagen ID.1-ben.","shortLead":"Nem Németországban fog készülni és többek közt kínai alkatrészek is lehetnek a vadonatúj Volkswagen ID.1-ben.","id":"20250313_minden-fronton-sporolos-a-vw-id1-legolcsobb-villanyauto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3b92024-5aa5-44c1-97d9-e179a6557111.jpg","index":0,"item":"995d0ee4-eff2-43c0-84c6-c1c71975a720","keywords":null,"link":"/cegauto/20250313_minden-fronton-sporolos-a-vw-id1-legolcsobb-villanyauto","timestamp":"2025. március. 13. 07:21","title":"Minden fronton spórolós a VW legolcsóbb villanyautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b0506a7a-e67c-4a5a-8dd4-6aa62eb69226","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Trump felhúzta magát az EU whiskyvámján, 200 százalékos borvámmal fenyeget. Az amerikai elnök szerint az EU „kizárólag azért jött létre, hogy kihasználja az USA-t”. Az uniós vámok valójában ellenlépések a Trump által korábban bejelentett acél- és alumíniumvámra.","shortLead":"Trump felhúzta magát az EU whiskyvámján, 200 százalékos borvámmal fenyeget. Az amerikai elnök szerint az EU „kizárólag...","id":"20250313_Trump-felhuzta-magat-az-EU-whiskeyvamjan-200-szazalekos-borvammal-fenyeget","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b0506a7a-e67c-4a5a-8dd4-6aa62eb69226.jpg","index":0,"item":"f99741be-2bf7-4c5f-a1f6-4db17bd8d7e6","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250313_Trump-felhuzta-magat-az-EU-whiskeyvamjan-200-szazalekos-borvammal-fenyeget","timestamp":"2025. március. 13. 13:44","title":"Kocsmai szinten folytatódik az USA és az EU vámháborúja: Trump 200%-kal sújtaná a borokat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6d8fdd31-5a04-47c7-ad48-606897848f6b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Célzott támadásokhoz használhattak több fertőzött androidos programot is, ezekkel gyakorlatilag minden létező adatot el lehetett lopni a készülékekről. Legalább egy az Android hivatalos alkalmazásboltjába is bekerült.","shortLead":"Célzott támadásokhoz használhattak több fertőzött androidos programot is, ezekkel gyakorlatilag minden létező adatot el...","id":"20250313_eszak-korea-hackerek-kospy-fertozott-android-alkalmazasok-adatok-ellopasa","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6d8fdd31-5a04-47c7-ad48-606897848f6b.jpg","index":0,"item":"c5a44bcc-9fc9-48c5-9e16-ad6f24376b95","keywords":null,"link":"/tudomany/20250313_eszak-korea-hackerek-kospy-fertozott-android-alkalmazasok-adatok-ellopasa","timestamp":"2025. március. 13. 11:03","title":"Letöltötte ezt az androidos alkalmazást? Akkor Észak-Koreában landolhattak az adatai","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"878fbba5-a7ad-486c-9959-a88df37923b2","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"A Tisza Párt február közepén tartott konferenciáján felszólaló Kulcsár szerint azért Schmidt Ádám a sportért felelős államtitkár, mert a Fideszben nem találtak nála jobbat, az állami sportvezetést pedig stratégia nélkülinek tartja.","shortLead":"A Tisza Párt február közepén tartott konferenciáján felszólaló Kulcsár szerint azért Schmidt Ádám a sportért felelős...","id":"20250314_Kulcsar-Krisztian-tisza-part-sportminiszterium-orban-viktor-schmidt-adam-politika-olimpia-menczer-tamas-szijjarto-peter-tomegsport","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/878fbba5-a7ad-486c-9959-a88df37923b2.jpg","index":0,"item":"d2be3ff0-3233-4ace-ba77-60749a55817b","keywords":null,"link":"/sport/20250314_Kulcsar-Krisztian-tisza-part-sportminiszterium-orban-viktor-schmidt-adam-politika-olimpia-menczer-tamas-szijjarto-peter-tomegsport","timestamp":"2025. március. 14. 12:03","title":"Kulcsár Krisztián: Bár sportminisztérium nincs, de sportminiszter igen – Orbán Viktornak hívják","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e7f36602-4d29-4d6c-94de-71b432be4718","c_author":"Galicza Dorina - Serdült Viktória","category":"360","description":"Nehezen érthető, mit akar elérni a kormány a legújabb Alaptörvény-módosítással. Attól, hogy beleírják, hogy a drog rossz, a probléma nem oldódik meg. A kábítószer teljes tiltásának beleírása legfeljebb csak politikai termékként eladható. A szakértő szerint a szigorításra hivatkozva csak annyira lehet ellehetetleníteni egy jövőbeni drogliberalizációt, amennyire a fájdalomcsillapítókat betiltani. ","shortLead":"Nehezen érthető, mit akar elérni a kormány a legújabb Alaptörvény-módosítással. Attól, hogy beleírják, hogy a drog...","id":"20250313_Alaptorveny-modositas-kabitoszer-tilalom-prevencio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e7f36602-4d29-4d6c-94de-71b432be4718.jpg","index":0,"item":"07029bd7-5edb-478c-8595-e60e790e63c6","keywords":null,"link":"/360/20250313_Alaptorveny-modositas-kabitoszer-tilalom-prevencio","timestamp":"2025. március. 13. 17:54","title":"„Teljes abszurdum” a drogügyi Alaptörvény-módosítás: szigorításnak nem lehet nevezni, de megoszt és provokál","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad","c_author":"Tiszóczi Roland","category":"kkv","description":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata, az európai elektromos autóipar egyik kulcsszereplője. Az energiaátmenet területén erősödő kínai dominancia határozhatja meg a globális gazdaság jövőjét.","shortLead":"Csődbe ment a Tesla-vezetők által alapított svéd Northvolt, Európa egyik legértékesebb technológiai vállalata...","id":"20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/349d74dc-cb35-4b07-a8b1-f596d20dd5ad.jpg","index":0,"item":"db989c62-7d8e-48b6-8efd-48905d88402f","keywords":null,"link":"/kkv/20250313_northvolt-csod-Europa-akkumulator-remenyseg-kinai-domping-ebx","timestamp":"2025. március. 13. 05:28","title":"Elvérzett Európa óriási akkugyártó reménysége, semmi sem állíthatja meg a kínai előretörést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Csak azon múlik, hogy az újságírók mit kérdeznek tőle.","shortLead":"Csak azon múlik, hogy az újságírók mit kérdeznek tőle.","id":"20250313_Putyin-akar-Ukrajnarol-is-beszelhet-csutortokon-a-Kreml-szovivoje-szerint","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd.jpg","index":0,"item":"140d99e6-cc57-4730-8d27-3afeaca4a71b","keywords":null,"link":"/vilag/20250313_Putyin-akar-Ukrajnarol-is-beszelhet-csutortokon-a-Kreml-szovivoje-szerint","timestamp":"2025. március. 13. 06:55","title":"Putyin akár Ukrajnáról is beszélhet csütörtökön a Kreml szóvivője szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a75968ff-a443-4d45-81be-5adcd766344a","c_author":"Tornyos Kata","category":"360","description":"Optikai kábellel kötnék össze Magyarországot és Azerbajdzsánt. A tízmilliárd eurós beruházásról a Puskás Arénában egyezkedett Szijjártó Péter azeri, román, grúz és bolgár miniszterekkel. Magyarország néhány éven belül a tenger alatti kábelek nagyhatalma lehet, de nagyon nem mindegy, hogy demokratikus vagy diktatórikus országok kezébe kerül-e az infrastruktúra.","shortLead":"Optikai kábellel kötnék össze Magyarországot és Azerbajdzsánt. A tízmilliárd eurós beruházásról a Puskás Arénában...","id":"20250314_Szijjarto-adatkabel-kibervedelem-hackertamadas-Azerbajdzsan-EU-Gruzia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a75968ff-a443-4d45-81be-5adcd766344a.jpg","index":0,"item":"65107c69-2beb-43e4-afc2-df792e0cf401","keywords":null,"link":"/360/20250314_Szijjarto-adatkabel-kibervedelem-hackertamadas-Azerbajdzsan-EU-Gruzia","timestamp":"2025. március. 14. 10:28","title":"Mi van, ha rossz kezekbe kerül Szijjártó Péter azerbajdzsáni álomprojektje?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Szinte hihetetlen, de a piac jelenlegi egyik legjobb plugin hibridje nem Japánból és nem is Németországból, hanem Dél-Koreából érkezik. Fejlett hajtáslánc, kedvező fogyasztás, szerethető formaterv.
A Hyundai Ioniq a világ első olyan személyautója, mely háromféle elektromotoros változatban kapható. Létezik belőle normál hibrid, plugin hibrid és tisztán elektromos verzió, melyek közül az elsőt és az utolsó egy tavaszi páros tesztben már bemutattuk, most pedig a konnektorról tölthető Ioniqot vesszük górcső alá. Mivel a hajtásláncot leszámítva a három modell nagyrészt megegyezik egymással, ezúttal főleg a hajtásra fogunk fókuszálni, az Ioniq egyéb jellemzőiért érdemes elolvasni korábbi tesztünket.
Középső királyfi
A hibrid Ioniqot sok mindenért lehet szeretni, de roppant rövid, maximum 2-3 kilométeres elektromos hatótávjáért nem annyira. Ráadásul ebben a modellben manuálisan nem is lehet kikényszeríteni a tisztán elektronokkal táplált üzemmódot. Cserébe viszont 900 kilométeres hatótávolságot kapunk, és 4,5-5 liter körüli fogyasztást.
Az elektromos Ioniq elsősorban hangtalan és teljesen rezonanciamentes suhanása miatt lehet érdekes, no és persze amiatt, mert alacsonyak a fenntartási költségei. Az árnyékos oldalon viszont ott a mindössze 200 kilométer körüli hatótáv, ami városi és agglomerációs használat esetén elegendő, egyéb esetekben viszont már nem sok mosolyt csal az arcunkra.
Itt jön be a képbe az említett két változat között valahol félúton elhelyezkedő plugin hibrid Ioniq, ami sikerrel kombinálja egymással a korrekt elektromos hatótávot és az 1000 kilométer feletti összhatótávot. És lényegében úgy néz ki, mint bármely megszokott autó, nem olyan, mint egy UFO-szerű Toyota Prius.
Kattintson galériánkért!
László Ferenc
Motorok
A motorháztető alatt lévő, 1,6 literes lökettérfogatú és 40 százalékos hatásfokú benzines szívómotor ugyanaz, mint ami a normál hibrid változatban is ott rejtőzik. Tehát erről a részről ugyanúgy 105 lóerőt és 147 Nm-t kapunk. A villanymotor viszont ezúttal nem 44, hanem 61 lóerős, változatlanul 170 Nm-es nyomaték mellett, és érdekesség, hogy az összteljesítmény is változatlanul 141 LE.
Induláskor és lassú haladáskor csak a villanymotor dolgozik, gyorsításkor és hegymenet esetén mindkét motor aktív, közepes tempónál pedig egyik vagy másik erőforrás van használatban. Lejtőn lefelé gurulva, illetve fékezéskor a lehető legtöbb energiát visszatermeli a rendszer, azonban kár, hogy a motorfék erejét nem lehet úgy állítani, mint az elektromos Ioniqban. Utóbbiban a kormány mögötti fülekkel szabályozható a motorfék, esetünkben viszont a váltó fokozatait lehet ezekkel a készségekkel váltogatni.
A hatsebességes, duplakuplungos váltót gyorsan meg lehet szeretni, mert sokkal autószerűbb váltási élményt produkál, mint a monoton motorhangot eredményező fokozatmentes CVT-váltó. Utóbbi található a nagy rivális Toyota Priusban, és elmondható róla, hogy néhány százalékkal valószínűleg hatékonyabb, mint a Hyundai-féle DSG megoldás.
László Ferenc
Energiaforrások, hatótávok
A benzintank 45 liternyi üzemanyagot képes magába fogadni, amihez 8,9 kWh-nyi aksikapacitás társul. Utóbbi jelentősen, közel hatszor nagyobb, mint a normál hibrid Ioniq alig 1,56 kWh-s telepe, és körülbelül akkora, mint a plugin Prius, illetve a VW GTE akkumulátora. Ha megnyomjuk az EV-gombot, akkor garantáltan csak elektromos és szinte teljesen hangtalanul gurulhatunk, a gyártó szerint maximum 63 kilométert.
Tapasztalataink szerint az 50 kilométeres e-hatótáv minden körülmények mellett hozható, de kis odafigyeléssel és szerencsével a gyári érték fölé is kúszhatunk. Konkrét példa: egy Budapesten átívelő 35 kilométeres városi szakaszt úgy teljesítettünk, hogy a telepekben még 51 százaléknyi töltés maradt.
László Ferenc
Fogyasztás, költségek
Amennyiben naponta kevesebb, mint 50-60 kilométert autózunk, akkor akár 0 literes benzinfogyasztás mellett is tartósan használható ez az Ioniq. Ilyenkor 340 forintból tehető meg 60 kilométer, vagyis 100 kilométer mintegy 570 forintba kerül. Ez olyan, mintha 100 kilométerenként 1,6 liter benzinre kellene költenünk. Nem rossz. Sőt.
Ha naponta körülbelül 100 kilométert utazunk, akkor a már említett elektromos fogyasztás mellé mintegy 1,5 liternyi benzinfogyasztással számolhatunk, tehát a nap végén körülbelül 1100 forinttal vékonyabb a pénztárcánk. Ez körülbelül 3,1 literes fogyasztásnak felel meg, 100 kilométerre levetítve.
Ha hosszabb utakon közlekedünk, illetve csak ritkán tudjuk töltőre dugni az autót, akkor 4-4,5 literes fogyasztási értékekre számíthatunk (gyári adat: 3,4 liter).
László Ferenc
A gyártó 1,1 literes fogyasztásról tesz említést, mi pedig 1,5 literes értéket regisztráltunk a tesztnél, amiből könnyen kikövetkeztethető, hogy sikerült gyakran töltőre dugni a kocsit. Összehasonlításképp, a plugin Prius a katalógus szerint 1 liter benzinnel is beéri, mi pedig az Ioniqéhoz hasonló felhasználási körülmények mellett végül 1,2 literes tesztfogyasztást mértünk.
Tölteni a bal első keréknél elhelyezett, sötétben megvilágított aljzaton keresztül lehet az Ioniqot: egy komplett feltöltés 2-3 órányi időt vesz igénybe. A kocsihoz alapáron kétféle (otthoni, ELMŰ) töltőkábelt kapunk.
László Ferenc
Előnyök, hátrányok
A három Ioniq közül messze ez a legnehezebb modell a maga 1505 kilogrammos tömegével (hibrid: 1370 kg, villany: 1420 kg). Vezetés közben ez azonban szerencsére nem nagyon érződik, sőt a 10,6 másodperces 0-100-as gyorsulási szintidő 0,2 másodperccel szerényebb a sima hibridénél. A gyorsulási bajnok viszont továbbra is az elektromos Ioniq, ami 9,9 másodperc éri el a 100-as tempót. A plugin hibrid 178 km/h végsebessége körülbelül félúton van a lassabb villanyos és a gyorsabb sima hibrid között.
A nagyobb akkumulátorpakk miatt a csomagtartó mérete 456 literről 341 literre csökkent a normál hibridhez képest, de még ez is sokkal nagyobb térfogat, mint a plugin Prius által biztosított 191 liter. Ráadásul míg ez a japán rivális csak négyszemélyes, a plugin Ioniq egy teljes értékű ötszemélyes autó.
László Ferenc
Mennyibe kerül?
A korrekt alapfelszereltségű plugin Ioniq indulóára 9,5 millió forint, ez az autó viszont cserébe zöld rendszámozható, nem úgy, mint a 7,7 millió forintos normál hibrid társa. A tisztán elektromos Ioniqért 8,5 millió forintot kell fizetni, az 1,5 millió forintos állami támogatás levonása után.
A Hyundai remekül árazta be mindhárom Ioniqot, hiszen a nagy rivális és sokkal komolyabb múltra visszatekintő Toyota Priusból a legegyszerűbb normál hibrid is minimum 9,7 millió forintba kerül. A plugin Priusért pedig 12,6 millió forintot kérnek el, ami 3,1 millió forintos árelőnyt jelent a koreai versenyző számára, amit szinte lehetetlen kiautózni a minimálisan szerényebb fogyasztással.
Szóba jöhet még a Volkswagen GTE, ami 204 lóerős rendszerteljesítménye, és 7,6 másodperces 0-100-as gyorsulási ideje miatt inkább a sportosabb vásárlók érdeklődését keltheti fel. Ez a német plugin hibrid 12,3 millió forintos alapárral rendelkezik.
László Ferenc
Konklúzió
+ : szerethető formaterv, fejlett hajtáslánc, nagy elektromos- és összhatótáv, ötszemélyes utastér, korrekt csomagtartó, alacsony költségek, zöld rendszámos előnyök.
–: lábbal oldható régimódi rögzítőfék, nem állítható a regeneratív motorfék ereje, nem rendelhető hozzá napelem.
A Hyundai Ioniq plugin hibrid változata egy lényegében minden kompromisszumtól mentes, modern hajtásláncú és igen nagy hatótávolságú személyautó. Nem titkoljuk, hogy a három Ioniq közül mi egyértelműen ezt a modellt választanánk, mely nem csak házon belül, hanem a környezettudatos autók piacának egészét tekintve is az egyik, ha nem a legjobb választás jelenleg.
A mellékelt fotókon Phoenix Orange színben látható modellre 5 év kilométer korlátozás nélküli garanciát vállal a gyártó, az akkumulátorra pedig 8 év vagy 200 ezer kilométer garancia érvényes.