Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"317a15c0-a4e9-43fc-aaa2-fe42d2b29ec3","c_author":"Kovács Gábor","category":"kkv","description":"Egy baszk acélgyártó által vezetett banki konzorcium szerzett közel 30 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo vonatgyártóban, amelyet a magyar állam, illetve a Fidesz-közeli Magyar Vagon kívánt felvásárolni. A felvásárlást a spanyol kormány nemzetbiztonsági kockázatok miatt nem engedélyezte.","shortLead":"Egy baszk acélgyártó által vezetett banki konzorcium szerzett közel 30 százalékos tulajdonrészt a spanyol Talgo...","id":"20250221_A-Magyar-Vagon-az-orosz-hatter-miatt-kisiklott-Spanyolorszagban-de-lett-masik-befekteto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/317a15c0-a4e9-43fc-aaa2-fe42d2b29ec3.jpg","index":0,"item":"7e50233c-beed-4d0b-979a-90f0373f3a7e","keywords":null,"link":"/kkv/20250221_A-Magyar-Vagon-az-orosz-hatter-miatt-kisiklott-Spanyolorszagban-de-lett-masik-befekteto","timestamp":"2025. február. 21. 17:11","title":"A Magyar Vagon az orosz háttér miatt kisiklott Spanyolországban, de lett másik befektető","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aea8dd60-3a76-4091-a7e3-378d8e2169ed","c_author":"HVG","category":"360","description":"Egyszerű, okostelefonnal végrehajtható feladatok segíthetnek a kognitív hanyatlás korai felismerésében, potenciálisan megváltoztatva az Alzheimer-kór diagnosztizálását és korai kezelését – állítják kutatók. ","shortLead":"Egyszerű, okostelefonnal végrehajtható feladatok segíthetnek a kognitív hanyatlás korai felismerésében, potenciálisan...","id":"20250221_hvg-Egy-egyszeru-okostelefon-nagyon-hamar-leleplezheti-a-demenciat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aea8dd60-3a76-4091-a7e3-378d8e2169ed.jpg","index":0,"item":"60c1cb59-a24c-4a17-9b93-30a002324142","keywords":null,"link":"/360/20250221_hvg-Egy-egyszeru-okostelefon-nagyon-hamar-leleplezheti-a-demenciat","timestamp":"2025. február. 21. 16:15","title":"Egy egyszerű okostelefon nagyon hamar leleplezheti a demenciát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4eb03e3c-7021-42a0-970a-187f71a3680a","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A falvakban élők, a közepesen és a rosszul kereső autósok jókora többsége 15 évesnél idősebb kocsit használ.","shortLead":"A falvakban élők, a közepesen és a rosszul kereső autósok jókora többsége 15 évesnél idősebb kocsit használ.","id":"20250222_auto-jarmu-kozepkoru","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4eb03e3c-7021-42a0-970a-187f71a3680a.jpg","index":0,"item":"b5c49f37-8875-4089-91af-0d58ac974467","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250222_auto-jarmu-kozepkoru","timestamp":"2025. február. 22. 13:14","title":"Nem tudják lecserélni a középkorú magyarok az autóikat, egyre öregebb a járműpark","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7c345570-c296-4b33-b2f0-6935b4941975","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Amerikai kutatók olyan radarrendszert fejlesztettek ki, amelyek egyes egységeit fillérekből meg lehet építeni. Ehhez képest a repülőtéri nagy radarállomások ára a 10 millió dollárt is elérheti.","shortLead":"Amerikai kutatók olyan radarrendszert fejlesztettek ki, amelyek egyes egységeit fillérekből meg lehet építeni. Ehhez...","id":"20250221_dron-radar-eszleles-nyomon-kovetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7c345570-c296-4b33-b2f0-6935b4941975.jpg","index":0,"item":"ff614aa2-8a98-4e8c-8884-cb0c9dd9b6da","keywords":null,"link":"/tudomany/20250221_dron-radar-eszleles-nyomon-kovetes","timestamp":"2025. február. 21. 20:03","title":"100 000-szer olcsóbb az új radar, ami elől ráadásul már nem nagyon lehet elbújni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"85a1b686-3c8d-48f6-a8d6-513a30ff72c7","c_author":"Serdült Viktória","category":"itthon","description":"A bírói tanácsok európai hálózata ezt a következtetést januári magyarországi látogatása után vonta le.","shortLead":"A bírói tanácsok európai hálózata ezt a következtetést januári magyarországi látogatása után vonta le.","id":"20250221_ENCJ-A-magyar-igazsagszolgaltatas-fuggetlensege-komoly-kihivasokkal-nez-szembe-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/85a1b686-3c8d-48f6-a8d6-513a30ff72c7.jpg","index":0,"item":"04da0a9c-4a0e-4c95-a609-b6425666a1f1","keywords":null,"link":"/itthon/20250221_ENCJ-A-magyar-igazsagszolgaltatas-fuggetlensege-komoly-kihivasokkal-nez-szembe-ebx","timestamp":"2025. február. 21. 19:09","title":"ENCJ: A magyar igazságszolgáltatás függetlensége „komoly kihívásokkal néz szembe”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f3655c75-0e98-448b-92c7-4e98e56379a7","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Philál Tamás fél a háborús helyzettől és úgy gondolja, nem lehet megtudni, hogy mi az igazság.","shortLead":"Philál Tamás fél a háborús helyzettől és úgy gondolja, nem lehet megtudni, hogy mi az igazság.","id":"20250222_Racz-Andras-felajanlas-Magyar-Nemzet-publicista-Philal-Tamas-nem-megy-Bucsaba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f3655c75-0e98-448b-92c7-4e98e56379a7.jpg","index":0,"item":"90ab95d4-3240-4fb9-ade7-45a6c47f8b50","keywords":null,"link":"/itthon/20250222_Racz-Andras-felajanlas-Magyar-Nemzet-publicista-Philal-Tamas-nem-megy-Bucsaba","timestamp":"2025. február. 22. 14:37","title":"Reagált Rácz András felajánlására a Magyar Nemzet publicistája, nem megy el vele Bucsába","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei meghatározásakor. Az ördög ráadásul a részletekben rejlik.","shortLead":"Furcsa szempontok vezérelték az oktatási kormányzatot az egyetemek államilag támogatott férőhely-kapacitásainak idei...","id":"20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eedecfd5-3154-4a49-a759-1b83b87f3854.jpg","index":0,"item":"9d5754c8-04f6-4455-8c50-1d59529ab9d7","keywords":null,"link":"/360/20250223_hvg-felsooktatas-letszam-allami-helyek-nke-elte-corvinus-mennyi-diak-az-annyi","timestamp":"2025. február. 23. 10:30","title":"Sajátos logika mentén csökkentették az államilag támogatott férőhelyek számát az egyetemeken","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0c55df40-0225-40d3-a050-351fb1edd987","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy utasnak sem esett baja a ceglédi vonatbalesetnél, de a tilos jelzés ellenére a sínre hajtó autó vezetője és utasa is meghalt. A Budapest–Szeged vonalon jókora késésekre kell felkészülni.","shortLead":"Egy utasnak sem esett baja a ceglédi vonatbalesetnél, de a tilos jelzés ellenére a sínre hajtó autó vezetője és utasa...","id":"20250222_mozdony-auto-tuz-cegled-baleset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0c55df40-0225-40d3-a050-351fb1edd987.jpg","index":0,"item":"5f6e31b1-bcdc-4192-a351-6846bae113cd","keywords":null,"link":"/cegauto/20250222_mozdony-auto-tuz-cegled-baleset","timestamp":"2025. február. 22. 12:02","title":"Égett egy mozdony Cegléden, miután belehajtott egy autó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
25 órát ülnek a dugóban évente egy magyarországi városban, és nem Budapest az
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Ebből a szempontból nem Budapest a főváros.
Az INRIX közlekedéskutató vállalat 5 kontinens 38 országának 1360 városát nézte meg közelről, elsősorban a közlekedési dugókat vizsgálva.
A módszer amilyen „egyszerű”, olyan megbízható: 300 millió autós mobilalkalmazásaiból gyűjtik ki az adatokat, ezeket elemezve aztán éves listát adnak ki.
Magyarországon tíz nagyobb város került be a mérésbe, amely némi meglepetésre azt mutatja, hogy nem a fővárosban, hanem Debrecenben a legrosszabb az autós közlekedés – írja a Nyugat.hu.
Budapesten „csak” évi 24 órát töltenek az autósok a dugókban, addig a debreceniek eggyel többet.
inrix
A szomszédos Ausztria városaiban hasonlóak a számok, kivéve Bécset, ahol átlagosan 40 órát ülnek az autósok a dugókban, amivel az osztrák fővárosnak sikerült beverekednie magát a nem túl dicsőséges top 100-ba.
Magyarországon olyan mértékű a táborok egymás iránti kölcsönös gyűlölete, hogy a szemben álló felek kiengesztelődését elképzelni is nehéz. Pedig, ha egyszer igazán változást akarunk elérni, szükségünk lesz a képzelőerőnkre.