szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A francia márka felső vezetése úgy döntött, a következő generációs Clio nem kap RS változatot, aminek az oka a fogyasztása miatti büntetések.

Akik netán még szeretnének Clio RS modellt, azok is igyekezhetnek, ugyanis hamarosan leáll a gyártása a jelenlegi generációnak, és mint hírlik, igencsak bizonytalan a folytatás is.

Ennek oka nem más, mint az új, Euro 6c és 6 dtemp szabványok hatálybalépése. A Clio RS nem tud eleget tenni ezeknek, a Renault pedig a karrierje végén járó jelenlegi modellt már nem akarja fejleszteni. Egyébként is már csak a 75 és a 90 lóerős benzines, valamint a dízel 75 és a 90 lóerős modellek maradtak a típus palettáján, amíg jön az új generáció 2019 elején.

Renault

Sajnos a folyatás a Clio legsportosabb változatát, az RS-t illetően is elég elkeserítő – írja egy francia lap. A modell elvileg egy 1.8 literes turbó motort kapott volna, ám közben sok minden megváltozott. Például életbe lépett a WLTP-teszt, amely a valós körülmények közti károsanyag-kibocsátást hivatott hitelesen mérni. Ennek kapcsán pedig igen sok gyártó komoly nehézségekkel került szembe. Lásd a Volkswagen, amely az új tesztek megfeleltetési előírásai miatt több százezer autót kényszerparkoltat különböző helyeken.

A szigorúbb szabványok miatt a Clio RS esetében például a 225 lóerős, 1.8 TCe motoros autó CO2-kibocsátása a WLTP szerint legalább 160 g/km-es volna, amiért autónként 4000 euró bírság járna jelenleg is, 2020 után pedig már 5000 euró feletti, amit a gyártó egyáltalán nem akar bevállalni. Nem sok választás marad, a legújabb 1.3-as motor húzzák fel majd 160 lóerőig, ami a hírek szerint „RS i” néven lesz – mondjuk úgy – sportos karakterű modell az új Clio palettáján.

Kényszerlépés: megvágják a csúcs Golf és Leon teljesítményét

A Volkswagen konszern legerősebb sportmodelljei mostantól szerényebb teljesítménnyel állnak rajtvonalhoz.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!