Időutazás: ilyenek voltak az autóreklámok 1956-ban

62 évvel ezelőtt még nem Photoshoppal megszépített fotók és CO2 kibocsátási adatok uralták az autógyártók hirdetéseit.

  • hvg.hu hvg.hu
Időutazás: ilyenek voltak az autóreklámok 1956-ban
Míg napjainkban már jelentősen több mint 3 millió személyautó van forgalomban hazánkban, addig 1956-ban még kevesebb mint 11 ezer négykerekű közlekedett a magyar utakon ráadásul ezen mennyiség közel háromnegyede állami használatban volt. Ráadásul ennek a néhány ezer autónak a többsége rendkívül elavult, háború előtti konstrukció volt.

A világ szerencsésebb történelmi fejlődésű országaiban azonban ekkor már javában virágzott az autópiac, és a gyártók fekete/fehér és színes hirdetésekben próbálták meg népszerűsíteni az egyre kényelmesebb, egyre erősebb és egyre nagyobb tudású modelljeiket. Íme néhány amerikai és európai hirdetés az 1956-os forradalom évéből:

Steemit

 

Pinterest
Pinterest
Sleekburnprints
Europeanceo
Pinimg
Pinimg
56classicchevy
Vitessesteve
Jumpingfrog
Oldcaradvertising

Amennyiben az 1956-ban debütált új autókra részletesebben is kíváncsi, ebben és ebben a cikkünkben több érdekes modellel is megismerkedhet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Orbán kényszerpályán mozog, Magyar könnyen cselezheti – a nagy bejelentések vagy csak a nagyotmondások napja lesz a szombat?

Orbán kényszerpályán mozog, Magyar könnyen cselezheti – a nagy bejelentések vagy csak a nagyotmondások napja lesz a szombat?

Kényszerhelyzetben van Orbán: Tusványoson újat és nagyot kell mondania, mint például egy vaskos jóléti csomag vagy egy népszavazás, emellett csak „kötelező elem” lehet Magyar Péter, az LMBTQ-emberek és az ukránok pocskondiázása. A Tisza elnöke sem dőlhet azért hátra: fel kell vennie a kesztyűt és kormányzóképességet is kell mutatnia.