szerző:
László Ferenc
Tetszett a cikk?

A kékvérű brit gyártó közel 1 milliárd forintos új sportkocsija szinte csak és kizárólag az aerodinamikai hatékonyságról és a hatalmas kanyarsebességről szól.

Jó ideje nyílt titok, hogy az Aston Martin és a Red Bull Advanced Technologies közösen fejleszt egy új generációs sportkocsit, melyet sokáig egyszerűen csak AM-RB 001 néven emlegetett mindenki, és egy ideje már azt is tudni róla, hogy a végleges neve Aston Martin Valkyrie.

A napokban zajló Genfi Autószalonon pedig már közszemlére is bocsátották a McLaren Speedtail és a Mercedes-AMG One riválisának szánt újdonságot.
©

Az Adrien Newey F1-sztártervező által megálmodott Valkyrie utasterét a lehető legkisebb méretűre vették, és az aerodinamikának minden korábbinál nagyobb figyelmet szenteltek.

Érdemes megfigyelni az elöl elhelyezett Forma–1-es szárnyszerű légterelőket, illetve azt, ahogy a levegő különlegesen irányított módon lényegében az egész karosszérián áthalad. Leszámítva egyedül talán a pilótafülkét, amit minden irányból körbevesznek az optimalizált légáramlatok.

©
©
©

A különleges aerodinamikai megoldásoknak köszönhetően az alig 1030 kilogrammos hiperautó még a relatíve kisméretű hátsószárny ellenére is olyan hatalmas leszorítóerőt produkál, ami kanyarokban mintegy 4,5 G-s oldalgyorsulást tesz lehetővé. Ez már komolyan megviseli az edzetlen emberi szervezetet, összehasonlításképp, a McLaren P1 e tekintetben "csak" 2 G-re képes.

©

A mindössze 150 példányban gyártandó Valkyrieben egy 6,5 literes lökettérforgatú, V12-es szívómotor kap helyet, melyről az azt fejlesztő Cosworth nemrégiben kijelentette, hogy a világ legerősebb turbó-, illetve kompresszor nélküli motorja.

A 11 500-as maximális fordulatszámú erőforrás 1013 lóerőt és 740 Nm-t ad le, ám ehhez még hozzájön az F1-ből érkezett elektromos rásegítéses KERS rendszeres technika, melynek révén az összteljesítményt eléri az 1176 lóerőt.

©

A mintegy 910 millió forintos listaárú Valkyrie esetében a fejlesztők 400 km/h körüli végsebességről tettek említést, de ami talán ennél is érdekesebb, hogy a kocsival várhatóan kevesebb mint 10 másodperc alatt lehet majd állóhelyzetből 320 km/h-s tempóra gyorsítani.

©

 

©
©
©
©
©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A koronavírus miatt késik a Ferrari legfrissebb hiperautója

A koronavírus miatt késik a Ferrari legfrissebb hiperautója

Már több mint ötmillió fertőzött van az Egyesült Államokban

Már több mint ötmillió fertőzött van az Egyesült Államokban

Szabadulhatnak Ronaldinhóék

Szabadulhatnak Ronaldinhóék