Leleplezték a kombi 3-as BMW-t, íme, az akár 374 lóerős újdonság

Leleplezték a kombi 3-as BMW-t, íme, az akár 374 lóerős újdonság

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
hvg.hu

Kicsit hosszabb és tágasabb utasterű, mint az elődje, és ezzel együtt könnyebb annál.

A BMW 1975-ben dobta piacra az azóta komoly karriert befutott 3-as sorozat első, E21-es generációját, melyből aztán tavaly októberben látott napvilágot az aktuális hetedik generációs, G20-as kódjelű kiadás. Ez eddig csak és kizárólag szedán változatban volt elérhető, most viszont megérkezett a Touring (G21), vagyis kombi verzió. Íme:
©

Az újdonság mintegy 10 kilogrammal könnyebb, és 8 centiméterrel hosszabb az előző 3-as kombinál, így már 4,71 méteres. Ezzel párhuzamosan 4 centiméterrel nőtt a tengelytáv, a szélesség pedig 2 centiméterrel gyarapodott.

©

A csomagtartó alaphelyzetben 500 literes, a 40/20/40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntését követően pedig akár 1 500 liternyi pakkot is képes magába fogadni. Kisebb csomagok gyors behelyezésekor sokat segíthet, hogy a csomagtérajtó üveg része külön is nyitható.

©
©

A korábbiaknál több hellyel kecsegtető utastérben a kormány mögött alaphelyzetben egy 5,7 colos digitális műszeregység található, ami felár ellenében egy 12,3 colos képernyőre cserélhető. A műszerfal közepén lévő érintőkijelző alapáron 8,8 colos, a jobban felszerelt modellekben pedig egy 10,25 colos panel kerül ide.

©
©

A kereskedelmi forgalomban idén szeptemberben felbukkanó, 39 400 eurós (12,5 millió forint) alapárú új kombi 3-as BMW első körben hatféle motorváltozattal lesz kapható. Benzin fronton a 184 lóerős 320i jelenti a belépőszintet, ami felett a 258 lóerős 330i trónol – közös vonásuk a két liter, a négy henger és a turbófeltöltő.

A benzines csúcsot a háromliteres hathengeres, összkerékhajtású M340i jelenti, mely 374 lóerős újdonság alig 4,5 másodperc alatt katapultál 0-ról 100-ra.

©

A dízelek közül a 150 lóerős 318d a leggyengébb, majd pedig a 190 lóerős 320d, illetve a 265 lóerős hathengeres 330d következik a sorban. Utóbbi sem mondható éppen lomhának, hiszen segítségével akár 5,4 másodperc alatt letudható a 0-100-as sprint.

A 318d és 320d alapáron hatfokozatú kéziváltós, felár ellenében pedig nyolcfokozatú automataváltót vonultat fel. A többi modell esetében széria a nyolcgangos automata. A 320d esetében opcionális, a 330d-ben pedig alapáras a négykerék-hajtás.

Jó hír, hogy 2020-ban jön a 3-as kombi plugin hibrid változata, mely hazánkban élvezheti majd a zöld rendszámos előnyöket.

©

 

©
©
©
©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.